Kirjoittaja Aihe: Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä  (Luettu 158761 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #60 : 24.06.05 - klo: 10.56 »
Tuohan on hyvä idea!  Eli .12 - .28 menisi jenkkien painosäännön mukaan
ja .29 ja ylös olisi korotettu minimipainoraja 7,7kg. Mikäs se maximi paino
oli? Turvallisuustekijä kääntäjille... 13pounds 6ounces=n.6kg.
Sen voisi joko nostaa tuohon 7,7 kg tai sallia poikkeuksena vain ja ainoastaan näille tehdaskokoonpanoisille ylisuurille.
Tuo jälkimmäinen olisi varmaan parempi?
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #61 : 24.06.05 - klo: 12.47 »
Meinasin jotain kommentoida, mut pää meni jo aivan pyörälle ku luin viimekäynnin jälkeen tulleet puolitoista sivua :roll:  :lol:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #62 : 24.06.05 - klo: 13.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Jyri Korkka"
Tuohan on hyvä idea!  Eli .12 - .28 menisi jenkkien painosäännön mukaan
ja .29 ja ylös olisi korotettu minimipainoraja 7,7kg. Mikäs se maximi paino
oli? Turvallisuustekijä kääntäjille... 13pounds 6ounces=n.6kg.
Sen voisi joko nostaa tuohon 7,7 kg tai sallia poikkeuksena vain ja ainoastaan näille tehdaskokoonpanoisille ylisuurille.
Tuo jälkimmäinen olisi varmaan parempi?


Olisiko 8Kg maksimipaino kenties hyvä, ja ehkä sittenkin 7.5Kg minimi niin jäisi vähän pelivaraa varsinkin jos haluaa autoaan vahvistaa.
Tankin maximikooksi voisi laittaa tuon "gensun" vakiotankin, eli 220cc.
Tätä "kansallista poikkeus sääntöä" voisi sitten muuttaakin kyllä tarvittaessa jos siihen aihetta ilmenee (Kun ja jos tulee uusia "ylisuuria" monsuja markkinoille).
Niin ei tarvitsisi tavallaan "koskea" noihin "vakioautosääntöihin", vaan pidettäisiin nämä tavallaa eri lehtisenä "sääntökirjassa" (Koska näillähän ei ole edes mitään yhteistä muuta kuin polttomoottori ja 4 pyörää, noin suurinpiirtein sanottuna noihin "vakioautoihin" verrattuna).
Yhden säännön voisi mielestäni kanssa lisätä noille "ylisuurille" monsuille että terävät puskurit ja korin kulmat olisivat kiellettyjä, tuon kokoinen ja painoinen auto saattaa tehdä pahaa jälkeä jos se karkaa täydestä vauhdista katsojien joukkoon esim.
Tähän "gensu" sääntöosaan olisi hyvä jos autojen omistajatkin ottaisi kantaa, että onko puutteita / porsaanreikiä ym muuta huomautettavaa tai tärkeää unohtunut......
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #63 : 24.06.05 - klo: 13.23 »
Nitokaas joku kiltti ja aktiivinen monsuilija noita sääntöjä hieman nippuun, niin olisi hieman helpompi ottaa osaa... Joko en vaan ymmärrä :) tai sitten alkaa näyttämään inside-tsättäilyltä.
Edes alustavasti jos joku jaksaisi jonkinlaista pohjaa räpeltää, niin saataisiin varmasti muiltakin kommentteja asiaan(?)
Tyhjä

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #64 : 24.06.05 - klo: 23.18 »
No niin, nut olisi käännetty ja lisätty näitä "kansallisia" kohtia sääntöihin.
Koko "litannian" voi imuroida täältä http://www.sisulan.net/traxxas/Finnish_Monster_Truck_rules.doc
EDIT. Vanha säänöehdotus poistettu tarpeettomana, topicin lyhentämiseksi.
Niinkuin varmaan huomasitte muuttelin vähän noiden "isojen" monstereiden moottorikoko ja painorajoja jotta  samaan luokkaan saataisiin kaikki kolme "ylisuurta" monsteria (CEN Genesis, Trinity Nitro Spyder ja XTM Mammoth).
EDIT. Tässä muutamien kanssa tuli "kädenvääntöä" noista materiaaleista niin lisäsin ne yleisimmät sallittujen listaan (Monellakin on autossaan titaanisia vanttiruuveja, "pinnejä" ja panssareita).
Olisi tavallaan hullua ollyt kieltääkään niitä, varsinkin kun nittä on yleisesti saatavilla (Mielipiteitä tästä vielä kaivattaisiin).
Entä tuo kohta rengasääntö, karsisiko se kuluja vai onko tarpeeton (Sama polttoaineen kohdalta, poistetaanko "listalta" vai annetaanko olla)?

Ja vielä edittiä.
Niinkuin huomasitte, "jenkeillä" nuo "isot" monsterit menevätkin automaattisesti outlaw luokkaan, kuuluisiko ne sinne vain pidettäisiinkö "tavallaan" kolme luokkaa (tuo "kansallinen" lisäys).
Varmaan jotkut jo huomasi myös että olin siihen liki täydelliseen sääntölistaan lisännyt "arena truckitkin", mutta katsotaan mitä "jenkit" saa aikaan näiden osalta ja korjataan se osio sitten (Sen saisi jo joku muu ottaa tehtäväksi, tuo luokka ei oikein "minulle" kuulu  :wink: ).

Jaha ja nyt aukaisen kaljat ja k**sut juhannuksen kunniaksi, hauskaa "jussia" toivottaa Hermanni (ja vaikenee)!
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #65 : 25.06.05 - klo: 01.33 »
Hyvältä näyttää, mutta heti tuli yks kysymys!

Miten määrittelet: "Ainoastaan yksi auton alkuperäinen tankki."?

Kun mulle on esimerkiks tulossa LST:hen isompi tankki, mutta
joka on Losin omasta valikoimasta lisävaruste/varaosa jossa
on tankin alla oleva patterikotelon lovi poistettu, mutta muuten
täysin sama kuin pienempi versio!

Kyllä toi loppujen lopuks näyttää vähä siltä että aika paljon pystyy
virittelemään (vakioluokassakin) ja esim. konehan on se kallein ja
tärkein viritys eikä sitä oo rajattu mitenkään?
Mitä jos esim. laittaisin LST:hen jonku 300euron .28 Novarossin tms.
jossa olis melki kaksinkertanen hevosvoimamäärä kuin vakiossa???

Vois esim jonku hintarajotuksen tms laittaa koneen vaihdoksiin
kun ei kerran alkuperäisen hankkiminen rikkoutuneenkaan tilalle
oo yleensä se paras vaihtoehto!
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #66 : 25.06.05 - klo: 01.59 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Hyvältä näyttää, mutta heti tuli yks kysymys!

Miten määrittelet: "Ainoastaan yksi auton alkuperäinen tankki."?

Kun mulle on esimerkiks tulossa LST:hen isompi tankki, mutta
joka on Losin omasta valikoimasta lisävaruste/varaosa jossa
on tankin alla oleva patterikotelon lovi poistettu, mutta muuten
täysin sama kuin pienempi versio!

Sehän siinä olikin tarkoitus että jos eräpituus on esim 30 minuuttia siitä saa suuremmalla tankilla hirvittävän hyödyn (Ei tarvitse käydä välttämättä tankkaamassa kertaakaan).
Toisekseen jokaisellehan on autossa yleensä tullut vakiotankki, jotenka se ei kustannuksia lisää, se lisää jos jokaine joutuisi ostamaan isomman tankin (Ollakseen tasavertainen kanssakilpailijoiden kanssa).
Koska muuten olisi käytännössä ollut kaksi vaihtoehtoa, joko rajoittaa tankin koko tuohon 125cc ja 150cc (Jenkkien ROAR 2005 säänöjen mukaan), tai sitten kaikki ostavat / teettävät jättitankit autoihinsa.
Siksi ehkä paras vaihoehto on tuo auton alkuperäinen tankki (Losissahan on jo isompi kuin tuo 150cc, eikä sitä nyt olis ainakaan omasta mielestäni järkevää mennä pienetämään tuohon 150cc kokoon).
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Kyllä toi loppujen lopuks näyttää vähä siltä että aika paljon pystyy
virittelemään (vakioluokassakin) ja esim. konehan on se kallein ja
tärkein viritys eikä sitä oo rajattu mitenkään?
Mitä jos esim. laittaisin LST:hen jonku 300euron .28 Novarossin tms.
jossa olis melki kaksinkertanen hevosvoimamäärä kuin vakiossa???
Vois esim jonku hintarajotuksen tms laittaa koneen vaihdoksiin
kun ei kerran alkuperäisen hankkiminen rikkoutuneenkaan tilalle
oo yleensä se paras vaihtoehto!

Totta on että viritys varaa jäi, mutta mitä kieltää ja mitä sallii (Siinäpä pulma) sekä kuka pystyy valvomaan.
Niinkuin itsekin kirjoitit, ei välttämättä uutta konetta ostaessa se paras vaihtoehto ole alkuperäinen.
Toisaalta miten määrittelisi nuo "sallitut" koneet niin että se kohtelisi kaikkia kilpailijoita tasavertaisesti.
Hintaakaan ei voi laittaa, koska jokuhan voi saada tarjoukseta / poistomyynnistä hyvänkin koneen edullisesti.
Täydellisissä säännöissä on kohdassa 67 määritelty koneesta vain että sen on oltava yleisesti saatavilla harrasteliikeistä (Se on kopioitu suoraan "jenkkisäännöistä").
Mutta hyvä pointti, moottorikeskustelu alkakoot.  :wink:

EDIT. Vielä tuosta moottoreiden hinnasta varsinkin, samaa konette mitä Suomessa myydään yli 300€ hintaan saa tullimaksuineen Hong Kongista alle 200€ (Tiedän kun katselin Revoon konetta, en tosin ostanut kumpaakaan).
Siksi tuo hintarajoitus on liki mahdoton.

Vielä edittiä.
Tuli vain mieleen että tehokas kone on myös janoinen ja varsinkin siksi olisi hyvä pitää tuo tankin koko rajattuna (Ne tehot kun ei ilman "löpöä" tule).
Pieni (Rajoitettu) tankki / tehokas kone = monta varikkokäyntiä = hyöty +/-0.
Rajoittamalla tuota tankin kokoa myös vakiokoneilla on mahdollisuuksia pärjätä kisassa, silloin ei tuo moottorin teho ole niin ratkaiseva tekijä (Tätähän halutaankin).
Tankin koko vapaa, moottori vapaa = sen jälkeen vain rahamiehet ajaa pokaaleista.

Ja kerran vielä lisää....
Kun tuossa tuli tuo tankkikysymys niin olisiko sittenkin järkevintä rajoittaa nuo tankin koot ROAR 2005 sääntöjen mukaisiksi (125cc "pikkulohkot" ja 150cc "isolohkot", isompaa tankkia saisi käyttää mutta se pitäisi kompensoida autoon asennettavalla lisäpainolla esim?
Pakolliset varikkokäynnit ei olisi siihen ratkaisu, koska silloin tulisi tuo "moottorihyöty" (Vois käyttää sitä "janoista" konetta) kilpailijalle kuitenkin.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #67 : 25.06.05 - klo: 10.41 »
Minusta isomman tankin asentaminen alkuperäisen tilalle muuttaa auton Outlaw luokkaan, samoin kuin huomattavasti tehokkaamman koneen asennus. Korin etäisyys puskurista mietityttää, sulkisi Hotbodiesin, Losin kohdalta monta koria pois, koska alkuperäinen kori on pidempi kuin Prolinen /  Hpi:n  korit. Joten voisiko Outlaw luokassa tuo mitta olla vaikka
1,5 tuumaa, kuitenkin niin että puskuri sijaitsee alkuperäisessä kohdassa.
http://members.surfeu.fi/ulsu/Hotbodies2/PICT0015.JPG

 Ja osanottaja määrästä riippuen ajavatko molemmat luokat samoissa erälähdöissä? Mutta kiitokset Hermanni kun kirjoitit tuon suomeksi :D
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #68 : 25.06.05 - klo: 11.00 »
Eipä tuota sääntöä koneen osalta saa oikein fiksusti muuten rajattua, joten ainakin mielestäni näyttää siltä osalta hyvältä. HV rajoituksia ei voi asettaa kun valmistajat ilmoittelevat mitä tykkäävät ja kyllä tuo .28 pitää ehdottomasti olla sallittuna vakioluokassakin. Yksi vaihtoehto on tietysti täydellinen lista moottoreista jossa on mainittuna mihin luokkaan kuuluu... ei paljon hommaa :D

Tankin osalta tuo Ramin ehdotus voisi olla paikallaan, tai vaihtoehtoisesti kieltää isompi tankki kokonaan.
Lainaus käyttäjältä: "Rph"
Ja osanottaja määrästä riippuen ajavatko molemmat luokat samoissa erälähdöissä?

Tuo olisi tärkeä pointti myös. Saisi kilvanajoa aikaiseksi myös semmoisille luokille joissa ei yhtä paljon osallistujia.
Tyhjä

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #69 : 25.06.05 - klo: 11.05 »
Sori OT. Hermanni ja muut, laittakaa vaikka YV:llä, mistä saisi isoa Novarossia halvimmalla... Pitänee pistää tilaukseen...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #70 : 25.06.05 - klo: 11.36 »
Mun mielestä yks varteenotettava rajoitus koneeseen olis
max .02 iskutilavuuden lisäys vakioon nähden ja sen yli
menevät outlaviin tai sitte niin että vakio iskutilavuutta ei
saisi nostaa ollenkaan :roll:

poikkeuksena esim savage 21 jossa vois ehkä vertailukohteena
käyttää savage ss 4,6:ta tai 25:sta ja muut vastaavat samaan
tapaan kuin oikeissa autoissa eli vertailukohteena saman
mallisarjan tehokkain!

Ja tehon lisäys vois olla samaa luokkaa eli max 10-20% lisäys tms.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #71 : 25.06.05 - klo: 11.40 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
EDIT. Vielä tuosta moottoreiden hinnasta varsinkin, samaa konette mitä Suomessa myydään yli 300? hintaan saa tullimaksuineen Hong Kongista alle 200? (Tiedän kun katselin Revoon konetta, en tosin ostanut kumpaakaan).
Siksi tuo hintarajoitus on liki mahdoton.

Joo mut se pitäiski laittaa suomen hintojen ja saatavuuden mukaan!
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #72 : 25.06.05 - klo: 11.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Hyvältä näyttää, mutta heti tuli yks kysymys!

Miten määrittelet: "Ainoastaan yksi auton alkuperäinen tankki."?

Kun mulle on esimerkiks tulossa LST:hen isompi tankki, mutta
joka on Losin omasta valikoimasta lisävaruste/varaosa jossa
on tankin alla oleva patterikotelon lovi poistettu, mutta muuten
täysin sama kuin pienempi versio!

Sehän siinä olikin tarkoitus että jos eräpituus on esim 30 minuuttia siitä saa suuremmalla tankilla hirvittävän hyödyn (Ei tarvitse käydä välttämättä tankkaamassa kertaakaan).
Toisekseen jokaisellehan on autossa yleensä tullut vakiotankki, jotenka se ei kustannuksia lisää, se lisää jos jokaine joutuisi ostamaan isomman tankin (Ollakseen tasavertainen kanssakilpailijoiden kanssa).
Koska muuten olisi käytännössä ollut kaksi vaihtoehtoa, joko rajoittaa tankin koko tuohon 125cc ja 150cc (Jenkkien ROAR 2005 säänöjen mukaan), tai sitten kaikki ostavat / teettävät jättitankit autoihinsa.
Siksi ehkä paras vaihoehto on tuo auton alkuperäinen tankki (Losissahan on jo isompi kuin tuo 150cc, eikä sitä nyt olis ainakaan omasta mielestäni järkevää mennä pienetämään tuohon 150cc kokoon).

Eikös sitä vois kompensoida sitä tankin kokoa esim pakollisilla
varikko käynneillä? Vähä sapettaa tilata samaan hintaan vakio tankkia
(alkuperäses ryyppy pa***na) isomman paremman sijasta kun sinne
jää ylimääräinen patterikotelon kokoinen lovikin keräämään pa**aa

Sillä patterikotelon lovellahan ei tee mitään sielä tankin alla kun on
pohjassa 5-kennoisen akun paikka jossa mulla on akku (4 patterilla
tai 4 akullahan ei tee mitään ku on neljä servoo ja spectrumin vastari
syömässä virtaa)

Eli erän pituuden mukaan vois laittaa jonku tietyn määrän pakollisia
varikko käyntejä vai kuinka?

Vai pitääkö mun nöyrtyä ja tilata molemmat tankit, niin voi vaihtaa
kisoihin sitte sen vakio tankin? Eihän ne maksa ku noin kympin kappale... :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #73 : 25.06.05 - klo: 11.52 »
Hienoa, että löytyy porukkaa joka jaksaa pohtia sääntöjä ja yrittää jopa tehdä niistä aloittelijoita suosivia. HYVÄ HOMMA!!!

Mutta vain ihmetyttää mistä noi tuuma => sentti muunnoskertoimet on repäisty. Viimeksi kun tarkistin niin 1" = 2,54cm.

Mistä tämä on putkahtanut?
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
kuin 2,4842cm (1 tuuma)


Elikkä 1,5" = 3,81cm eikä 3,7263cm
12" = 30,48cm eikä 29,8104cm

Nämä on niitä pikkuasioita, mutta niin tärkeitä säännöissä. Hienoa työtä muilta osin.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #74 : 25.06.05 - klo: 13.46 »
Tuosta tankista vielä, niinkun kirjoitinkin ehkä se oilisi parasta rajoittaa vain auton vakiotankkiin.
Juuri siitä syystä että se on käytännössä mielestäni ainut keino rajoittaa käytännössä moottoreita.
Tietenkin itseänikin houkuttaisi Revoon laittaa 500ml tankki, silloin voisi huoletta laittaa tehokkaimman koneen mitä markkinoilta löytyy (Tällöin voisin ajaa ilman varikkokäyntiä kisan läpi, ja vaikka tulisi pakollinen varikkokäynti niin ei tarvisisi kuin stopata ja jatkaa taas).
Minulla nyt 300€-400€ panostus koneessa paljon tuntuisi (Kuukaudessa meneekin "leluihin" sen verta), mutta muille ei olisi mielestäni oikeudenmukaista.
Siinä täydellisessä (Jenkkien) sääntökirjassahan on kohta että moottorin on oltava yleisesti saatavilla ja moottorin porttaaminen on esim kieletty (Eli moottorin on oltava vakio, periaatteessa suoraan tehtaan paketista). Tätä porttaamistahan ei pysty ja osaa tehdäkään kuin kokenut ja osaava henkilö, nuo "viilatut" koneet saisi puolestani ajaa kuitenkin outlaw luokassa (Vaikka jenkit eivät niitä sinnekään salli).
Tällöin standardiluokassa olevat kuskit olisivat tasaväkisiä, koska jokainenhan ei osaa moottoriaan viilata (Tai osaa, lopputulos onkin eri asia), silloin nämäkin kuskit pärjäisi sillä "kaupasta" ostetulla moottorilla.
Hintakattoakaan kun koneille ei voi laittaa ja kuka sitä valvoisi, toisekseen niinkuin kirjoitin Suomen ja muiden maiden hinnoissa on huomattavia eroja (Ps brutales, se kone mitä "harkitsin" olis Sirion .23 "mylly" ja se maksaa suomessa 312€ ja Hong Kongissa vain 160€ iman tulleja ja veroja).
Olen vahvasti edelleenkin sitä mieltä että tuo tankin koon rajoittaminen on käytännössä ainut keino pitää moottorikustannukset kurissa.
Ja kyllä tuo koneen vaihto pitäisi sallia muillekkkin kuin Savage kuskeille, tasavertaisuuden nimissä.
Sitten vastaan tuohon rs tuningin kysymykseen, tuo vain .02 iskutilavuuden lisääminen kohtelisi varsinkin T-Maxx kuskeja todella epäoikeuden mukaisesti (Auto on painava ja kone vain 0.15ci), toisekseen T-Maxxiin saa noin 30€ hinnanlisällä alkuperäiseen moottoriin jo .23 koneita (Jotenka tässäkään nyt ei säästö olisi huomattava, enemmän "hallaa" tällä aiheutettaisiin).
Yritänkin tässä ajaa sellaisia sääntöjä "läpi" jotka ei suosisi vain yhtä automallia / merkkiä.
Jos tankin saa vaihtaa niin kaikki saa vaihtaa, ja jos koneen niin jne......
Tuosta puskurisäännöstä, sehän mitta voitaisiin ottaa aluksi alkuperäisen korin mukaan.
Myöhemmin sitten voisi siirtyä näihin "laillisiin" koreihin, mutta sillä poikkeuksella että alkuperäiset puskurit olisi edelleen sallittuja (Kun kaikki ovat ajaneet korinsa päreiksi)....
Tuossa ulkonevissa osissa on varmaankin vain turvallisuus näkökohta ajatuksena, tottahan että vaarallisesti "sojottava" alumiinipuskiri voi tehdä pahaakin jälkeä.
Hyvä huomio Scrap, oli varmaankin "pikkutunneilla" osuutta asiaan tuon mitan kertoimen kanssa.... korjataan.......
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #75 : 25.06.05 - klo: 14.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Hintakattoakaan kun koneille ei voi laittaa ja kuka sitä valvoisi, toisekseen niinkuin kirjoitin Suomen ja muiden maiden hinnoissa on huomattavia eroja (Ps brutales, se kone mitä "harkitsin" olis Sirion .23 "mylly" ja se maksaa suomessa 312? ja Hong Kongissa vain 160? iman tulleja ja veroja).
Olen vahvasti edelleenkin sitä mieltä että tuo tankin koon rajoittaminen on käytännössä ainut keino pitää moottorikustannukset kurissa.
Ja kyllä tuo koneen vaihto pitäisi sallia muillekkkin kuin Savage kuskeille, tasavertaisuuden nimissä.

Koneen hintarajoituksena vois pitää suomen hintoja ja jos ei mallia löydy
suomesta niin verrata johonkin saman hintaiseen!

Eli:
- *** kone ulkomailla 140e ja sama suomessa 200e
- **** kone ulkomailla 139e ja suomessa ei maahantuotia

joten konetta **** vois verrata koneeseen ***   :roll:

OK ostan myös vakio tankin samalla!

Tuo rengas sääntö mulla on menny vähä ohi, eli saako
käyttää esim prolinen ratavanteita ja kumeja (40 sarja)???

Melkein olis parempi jos ei saisi käyttää muualla kuin
outlaw luokassa niin silloin ei olis kellään etulyöntiä
renkaillakaan koska nehän näyttäis maksavan
monstereihin maltaita! :shock:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #76 : 25.06.05 - klo: 15.17 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Koneen hintarajoituksena vois pitää suomen hintoja ja jos ei mallia löydy
suomesta niin verrata johonkin saman hintaiseen!

Eli:
- *** kone ulkomailla 140e ja sama suomessa 200e
- **** kone ulkomailla 139e ja suomessa ei maahantuotia

joten konetta **** vois verrata koneeseen ***   :roll:

OK ostan myös vakio tankin samalla!


Ongelmahan on eri jälleenyyjien / maahantuojien hinnottelu, eikä koneilla ole edes OVH hintoja.
Ja mihinkä konetta verrattaisiin, jos maahantuonita ei koneella olisi (Tästä syntyisi ainakin "narinaa").
Entäs jos "herra kauppias" ajaisi itse kilpaa ja löisi tuomaristolle Novarossista hintalapun 150€ (Saanut eisim "sponssia" työpaikalta).......
Koneissa on ongelma että nykyään valmistajia on julmetun paljon (Varsinkin "halpiskoneiden") ja valvonta olisi liki mahdotonta.
Yksi vaihtoehto olisi luokitellut koneet, mutta kuka luokittelisi ne (kaikkihan oman "myllynsä" mukaan kuitenkin haluaisi).
Toisaalta hintaraja suosisi "pikkulohkolaisia", isompi laadukas kone maksaa huomattavasti enemmän kuin saman valmistajan "pikkulohko" (Näin yleensä).
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Tuo rengas sääntö mulla on menny vähä ohi, eli saako
käyttää esim prolinen ratavanteita ja kumeja (40 sarja)???

Melkein olis parempi jos ei saisi käyttää muualla kuin
outlaw luokassa niin silloin ei olis kellään etulyöntiä
renkaillakaan koska nehän näyttäis maksavan
monstereihin maltaita! :shock:


No renkaathan on kulutustavaraa loppujen lopuksi, eikä esim prolinen 40 series renkaat hirveitä maksa (40 Series renkaat muuten on sääntöjen mukaisia).
Toisaalta kuka Savage kuski haluaisi ajaa vakio "jumbokumeilla" radalla jotka taittuvat alle mutkissa, esim Revo saisi tästä erittäin suuren hyödyn verrattuna Savageen esim.
Revoonkin maksaa "kierto" prolinejä vähemmän kuin alkuperäiset renkaat.  :wink:  
Esim eräs Suomalainen liike myy Pantherin (Voittaja, näin mainoslauseen mukaan) renkaita monstereihin25€ pari.
Siksi säännöissä onkin ehdotus vain kahden rengaskierron sallimisesta, tällöin pysytään vielä kohtuudessa rengaskustannuksissa ja kilpailijan kisa ei välttämättä mene piloille vain sen vuoksi että alkuperäiset renkaat eivät sovellu radalle lainkaan.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #77 : 25.06.05 - klo: 15.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
No renkaathan on kulutustavaraa loppujen lopuksi, eikä esim prolinen 40 series renkaat hirveitä maksa (40 Series renkaat muuten on sääntöjen mukaisia).
Toisaalta kuka Savage kuski haluaisi ajaa vakio "jumbokumeilla" radalla jotka taittuvat alle mutkissa, esim Revo saisi tästä erittäin suuren hyödyn verrattuna Savageen esim.
Revoonkin maksaa "kierto" prolinejä vähemmän kuin alkuperäiset renkaat.  :wink:  
Esim eräs Suomalainen liike myy Pantherin (Voittaja, näin mainoslauseen mukaan) renkaita monstereihin25? pari.
Siksi säännöissä onkin ehdotus vain kahden rengaskierron sallimisesta, tällöin pysytään vielä kohtuudessa rengaskustannuksissa ja kilpailijan kisa ei välttämättä mene piloille vain sen vuoksi että alkuperäiset renkaat eivät sovellu radalle lainkaan.

Nojoo... eli mun pitää TÖRSÄTÄ vielä ratarenkaatkin että pärjää revoille :wink:
ja tankinki joudun hommaamaan ylimääräsen :cry: Kuinkas sen luokan
edullisuuden säilyttämiselle kävi? :shock:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #78 : 25.06.05 - klo: 15.29 »
Eikös monsterien rata-ajossa oo kaikki osat "kulutus tavaraa"  :lol:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #79 : 25.06.05 - klo: 15.41 »
Onko missään luotettavassa lähteessä mitattu moottorien tehoja. Eli, onko niissä todellisuudessa niin paljon tehoeroja, että kannattaa kovin paljon pohtia tätä moottorisääntöä. Valmistajathan voivat tietty ilmoittaa mitä tehoja vain, esim. LST:n moottorille ilmoitetaan 2,75 hv ja Novarossin .28 moottorille 2,85/2,9 hv. "tehokkain" moottori, mitä valmistajan ilmoituksiin tulee, oli tuossa koossa vähän reilut 3 hv, mutta se oli joku halpis moottori ja varmaan todellisuudessa vähän reilut 2 hv... Tiedä tuosta Losin koneestakaan, mutta on se kuitenkin sentäs 7-porttinen.

Mutta, jos tullaan sallimaan muut kuin alkuperäiset, vakiokoneet, niin pitää silloin sallia muillekin vapaasti vaihtaa kone niin tehokkaaseen kuin varat sallii, kun vain pysyy max. tilavuuden puitteissa. Vaikka T-maxx:iin saisi vain 30€ lisähinnalla .21 moottorin, niin kuka sanoo, että siihen ostetaan se halvin moottori, eikä jotain huomattavasti tehokkaampaa konetta. Ja kuitenkin väitän, että virittämälla T-Maxx vaikka keskihintaisella .28 moottorilla siitä saa huomattavasti paremman teho/painosuhteeltaan kuin sellaisesta monsusta Novarossin kanssa, joka on alunperin mitoitettu tehokkaammalle moottorille ja on siksi painavampi.

Eli, joko alkuperäinen, vakiomoottori ja kulut kuriin, tai sitten kaikille vapaat moottorit ja Novarossien yms. myynti Suomessa nousee taas uuteen ennätykseen.

Minä kannattaisin vakiomoottoreissa pysymistä, se olisi kaikista halvin konsti ja helposti valvottavissa. Ei minulla ole mitään Novarossin moottoreita vastaan, ostan sen oitis jos säännöt sitä vaatii, nourempien kuluja vain ajattelen. Ei näitä autoja saa kuitenkaan aivan tasapuoliseksi, eikä oikeissakaan autoissa kaikki merkit ole yhtä nopeita. Valitkoot jokainen auton sen mukaan, millä arvelee pärjäävänsä, tai sitten hankkii paremman ajotaidon (halvin konsti)...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #80 : 25.06.05 - klo: 15.47 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
No renkaathan on kulutustavaraa loppujen lopuksi, eikä esim prolinen 40 series renkaat hirveitä maksa (40 Series renkaat muuten on sääntöjen mukaisia).
Toisaalta kuka Savage kuski haluaisi ajaa vakio "jumbokumeilla" radalla jotka taittuvat alle mutkissa, esim Revo saisi tästä erittäin suuren hyödyn verrattuna Savageen esim.
Revoonkin maksaa "kierto" prolinejä vähemmän kuin alkuperäiset renkaat.  :wink:  
Esim eräs Suomalainen liike myy Pantherin (Voittaja, näin mainoslauseen mukaan) renkaita monstereihin25? pari.
Siksi säännöissä onkin ehdotus vain kahden rengaskierron sallimisesta, tällöin pysytään vielä kohtuudessa rengaskustannuksissa ja kilpailijan kisa ei välttämättä mene piloille vain sen vuoksi että alkuperäiset renkaat eivät sovellu radalle lainkaan.

Nojoo... eli mun pitää TÖRSÄTÄ vielä ratarenkaatkin että pärjää revoille :wink:
ja tankinki joudun hommaamaan ylimääräsen :cry: Kuinkas sen luokan
edullisuuden säilyttämiselle kävi? :shock:


No niinkuin sanoin Revossa on vakiona jo paremmat renkaat kuin monissa muissa monstereissa (Lukuunottamatta esim Savage 4.6SS mallia ja muutamaa muuta autoa).
Renkaathan ei muutenkaan ole ikuisia.......
Tankista vielä että nythän ei tarvinnut kuin sinun ostaa uusi tankki, jos olisi tehty toisin päin kaikkien muiden olisi pitänyt ostaa uusi tankki.  :wink:
Edullisuudesta vielä, diffeihin on näillänäkymin tulossa rajoituksia lisää, eli sallittaisiin vain normaalit hammaspyörädiffit ja 100% kiinteät lukot.
Kaikki spyder, kitka ja toresen diffit (Ym muut erikoiset) olisivat kiellettyjä.
Tuohon edellämainittuun tarvittaisiin ehdotuksia mitenkä sääntökirjaan pitäisi tuo asia muotoilla jottei siihen jäisi "porsaanreikiä".
Totta on että sääntöja ei voi tehdä liian tiukaksi, niitä ei pysyttäisi muutoin valvomaan.
Eikä ole mahdollista että jokainen auto "syynättäisiin" 100% läpi kilpailuissa, kellä kestäisi hermo jos katsastuksessa menisi esim ½h per auto (10 autoa 5 tuntia)!
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #81 : 25.06.05 - klo: 15.48 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
No renkaathan on kulutustavaraa loppujen lopuksi, eikä esim prolinen 40 series renkaat hirveitä maksa (40 Series renkaat muuten on sääntöjen mukaisia).
Toisaalta kuka Savage kuski haluaisi ajaa vakio "jumbokumeilla" radalla jotka taittuvat alle mutkissa, esim Revo saisi tästä erittäin suuren hyödyn verrattuna Savageen esim.
Revoonkin maksaa "kierto" prolinejä vähemmän kuin alkuperäiset renkaat.  :wink:  
Esim eräs Suomalainen liike myy Pantherin (Voittaja, näin mainoslauseen mukaan) renkaita monstereihin25? pari.
Siksi säännöissä onkin ehdotus vain kahden rengaskierron sallimisesta, tällöin pysytään vielä kohtuudessa rengaskustannuksissa ja kilpailijan kisa ei välttämättä mene piloille vain sen vuoksi että alkuperäiset renkaat eivät sovellu radalle lainkaan.

Nojoo... eli mun pitää TÖRSÄTÄ vielä ratarenkaatkin että pärjää revoille :wink:
ja tankinki joudun hommaamaan ylimääräsen :cry: Kuinkas sen luokan
edullisuuden säilyttämiselle kävi? :shock:


Pakkohan sinun on ne muutenkin hommata. Ne Losin vakiokumit on tarkoitettu Trial-ajoon, ei toimi ollenkaan radalla. Jarrutuspito ja kääntyvyys heikkoa. Nuo Losin renkaat on kopiot 1:1 renkaista, Super Swamper Boggereista.
http://www.offivaruste.com/catalog/product_info.php?cPath=21_29_60_81&products_id=481
 Minulla on yhdet uudet sellaiset tuolla tallin nurkassa... Ne maksaa sen verta enemmän kuin Pro-Linet, ettei kannata puhua että RC:n renkaat olisi kalliit... Boggerit maksaa n. 1159,-/kpl...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #82 : 25.06.05 - klo: 15.55 »
Yht'äkkiä monelle onkin tärkeämpää kisassa keskimääräistä huomattavasti parempi pärjääminen kuin se, että saataisiin luokka kunnolla urilleen... sääli sinänsä.
Yksi huomioitava seikka tässä asiassa on esim. ulvilan kisan voittanut auto. Autossahan oli .21 kokoluokan kone. Auto ja kone menisivät outlaw luokkaan, mutta olisihan sille saanut olla kesyttäjänä esim. auto jossa on 2kpl. .28 moottoreita, ja edelleen uskon, että sama auto olisi ollut kärjessä. Kuski tekee tottakai työt, mutta kokonaisuuden pitää olla toimiva.
Tyhjä

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #83 : 25.06.05 - klo: 16.07 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Mutta, jos tullaan sallimaan muut kuin alkuperäiset, vakiokoneet, niin pitää silloin sallia muillekin vapaasti vaihtaa kone niin tehokkaaseen kuin varat sallii, kun vain pysyy max. tilavuuden puitteissa. Vaikka T-maxx:iin saisi vain 30€ lisähinnalla .21 moottorin, niin kuka sanoo, että siihen ostetaan se halvin moottori, eikä jotain huomattavasti tehokkaampaa konetta. Ja kuitenkin väitän, että virittämälla T-Maxx vaikka keskihintaisella .28 moottorilla siitä saa huomattavasti paremman teho/painosuhteeltaan kuin sellaisesta monsusta Novarossin kanssa, joka on alunperin mitoitettu tehokkaammalle moottorille ja on siksi painavampi.

Siksihän on nuo minimipainot ja tankin koko rajattu.........
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Eli, joko alkuperäinen, vakiomoottori ja kulut kuriin, tai sitten kaikille vapaat moottorit ja Novarossien yms. myynti Suomessa nousee taas uuteen ennätykseen.


Minä kannattaisin vakiomoottoreissa pysymistä, se olisi kaikista halvin konsti ja helposti valvottavissa. Ei minulla ole mitään Novarossin moottoreita vastaan, ostan sen oitis jos säännöt sitä vaatii, nourempien kuluja vain ajattelen. Ei näitä autoja saa kuitenkaan aivan tasapuoliseksi, eikä oikeissakaan autoissa kaikki merkit ole yhtä nopeita. Valitkoot jokainen auton sen mukaan, millä arvelee pärjäävänsä, tai sitten hankkii paremman ajotaidon (halvin konsti)...


Kellä olisi sitten varaa ostaa uutta autoa onkin eri asia...
Kyllä se moottori pitäisi sallia vaihdettavaksi, varmaankaan monella T-Maxx ja varsinkin Kyosho kuskilla ei ei olisi mitään mieltä lähteä kisaamaan vakiokoneella (Ainkaan rataosuudelle).
Enkä usko että se Novarossien myynti nyt tuosta nyt niin nousee jos tankkissäntö pidettäisiin.
Itsekin ostin toiseen Revoon "ossin" TM18 moottorin ja se maksoi vain tuon 30€ enemmän kuin TRX2.5R ja uskon että se on takulla pitkäikäisempi kuin alkuperäinen TRX2.5R moottori.
Vaikka siinä on tehoja ilmoitettu 0.27HP enemmän (Vaivaiset 1.6HP siis nyt) ei käytännössä huomaa kuin alaväännössä hivenen eroa.
Tosin on nyt 2kpl TRX2.5 moottoria "varalla", ja voin ajaa niillä ilomielin kilpaa jos kaikki muutkin ajavat vakiokoneilla.  :wink:

EDIT.
Niin, vosinhan sitä rajata moottorit tehojen mukaan.
Hyväksuttäisiin vain sellaset koneet joille valmistajat ilmoittaa tehot, yleensähän nuo tuppaavat vetämään ne yläkanttiin mikä on taas valmistajan "tappio" tässä tapauksessa (En ole nähnyt vieä valmistajaa joka ilmoittaa mainoksessaan tehot alakanttiin).

Lainaus käyttäjältä: "Toni N"
Yht'äkkiä monelle onkin tärkeämpää kisassa keskimääräistä huomattavasti parempi pärjääminen kuin se, että saataisiin luokka kunnolla urilleen... sääli sinänsä.
Yksi huomioitava seikka tässä asiassa on esim. ulvilan kisan voittanut auto. Autossahan oli .21 kokoluokan kone. Auto ja kone menisivät outlaw luokkaan, mutta olisihan sille saanut olla kesyttäjänä esim. auto jossa on 2kpl. .28 moottoreita, ja edelleen uskon, että sama auto olisi ollut kärjessä. Kuski tekee tottakai työt, mutta kokonaisuuden pitää olla toimiva.


Aivan.....
Sehän tässä onkin vaikeaa (Sääntöjen vääntö puhtaaksi), joku sääntö sopisi toisella ja toiselle ei.
Mutta ei sen monster luokan nyt pitäisi koneeseen ja sen vaihtoon kaatua (Vaikka tuntuukin olevan tällä hetkellä suurin kysymysmerkki).
Yksi vaihtoehto voisi olla että voittajalle annettaisiin DTM tyyliin "lisäpaino" rangaistukseksi ja painoa ei saisi kiinnittää rungon alapuolelle (Tämä oli oma idea).

HUOM Tekstiä on editoitu enemmänkin, edellisen kirjoituksen jälkeen tulleiden viestien takia.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #84 : 25.06.05 - klo: 17.36 »
Mielestäni moottorin voi vaihtaa kunhan ei tule ylilyöntejä, esim. T-Maxx johon .25 - .28 kone. Diffi sääntö on hyvä sellaisenaan jonka Hermanni jo aiemmin kertoi. Renkaita 2 kierrosta kilpailuun ja polttoainetankki alkuperäinen. Ja omasta autostani sen verran että alkuperäinen oli .26 mutta asensin siihen O.S. Rg .21 ( 1.7-1.9 hv ). Moottorilla ei jää jalkoihin vaikkakin se on .21 kokoluokan kesyimpiä moottoreita. Mutta luotettavuutta löytyy. Eli ei ne tehot merkitse kovikaan paljoa rata-ajossa, jos vain kuski ja auto muuten toimii. Ja jos haluu virittää autoa enemmän niin voihan siirtyä Outlaw luokkaan.
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #85 : 25.06.05 - klo: 18.04 »
Luin nuo säännöt vielä kerran ja Outlaw ja Big Monster Truck vaikuttaisi valmiilta, mutta Stanu luokka vaatii seuraavissa hiomista.

- Tankki? koko pikkulohko 125 / isolohko 160
- Moottorin vaihto, kuinka ison saa laittaa tilalle ettei luokitus muutu?
- Renkaiden määrä ? kaksikierrosta per / kisa?
- heikoksi tiedettyjen osien vaihto kestävimpiin ?

Stanu säännöt pitäisi suosia vakiokuntoisia autoja, jotka ovat ns. suoraan paketista renkaat ja jouset vaihtamalla valmiita kisaan, jolloin kustannukset stanu luokassa olisivat pienemmät ja aloittaminen helpompaa.

Ehdottaisin seuraavaa: Yllä oleviin kohtiin

- Tankki vakio, valmistajan ilmoittama koko
- Moottorin kokoluokka sama kuin valmistajan
- Renkaita kaksikierrosta, yleisesti myynnissä olevia renkaita
- diffien, saranatappien, hexien, kytkimien vaihto kestävimpiin materiaaleihin.

Koska jos autoihin vaihdetaan isompia tankkeja ja moottoreita eivät ne mielestäni ole enää standardeja josta tuo stanu tulee. Vaan ne ovat modattu nopeammiksi kuin alkuperäinen auto, jolloin ne kuuluisivat mielestäni Outlaw luokkaan jossa on vapaat kädet virittää auton halunsa mukaan.
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #86 : 25.06.05 - klo: 18.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Toni N"
Yksi huomioitava seikka tässä asiassa on esim. ulvilan kisan voittanut auto. Autossahan oli .21 kokoluokan kone. Auto ja kone menisivät outlaw luokkaan, mutta olisihan sille saanut olla kesyttäjänä esim. auto jossa on 2kpl. .28 moottoreita, ja edelleen uskon, että sama auto olisi ollut kärjessä. Kuski tekee tottakai työt, mutta kokonaisuuden pitää olla toimiva.

Sinänsä huomioitava että Rph on viilannu sitä konetta ja se on
stadiumi jossa on ratarenkaat, ei tuplakoneisella pärjää aivan
sama ku lykkäis johki revoon moottorisahan koneen :shock: yritäppä
sit kääntä se mutkiin :mrgreen:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #87 : 25.06.05 - klo: 18.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Rph"


- Tankki vakio, valmistajan ilmoittama koko
- Moottorin kokoluokka sama kuin valmistajan
- Renkaita kaksikierrosta, yleisesti myynnissä olevia renkaita
- diffien, saranatappien, hexien, kytkimien vaihto kestävimpiin materiaaleihin.

Koska jos autoihin vaihdetaan isompia tankkeja ja moottoreita eivät ne mielestäni ole enää standardeja josta tuo stanu tulee. Vaan ne ovat modattu nopeammiksi kuin alkuperäinen auto, jolloin ne kuuluisivat mielestäni Outlaw luokkaan jossa on vapaat kädet virittää auton halunsa mukaan.


Tuota olen koettanut ajaa takaa. Eli, stanuluokka, kaksi moottorikokoa ja sitten tämä viriluokka moottorin yms. vaihtajille. Diffien yms. lisäksi laittaisin siihen vielä pyöräntuennan osien vaihdon salliminen vahvempiin, ei lisää nopeutta, eikä varmaan edes kevennä. Myös moottorisääntö hyvä, estäisi ylilyönnit, joita muuten varmasti tapahtuisi, eli otetaan pieni, kevyt monsu, laitetaan siihen ylitehokas moottori ja lisäpainot aivan alas... Auto täyttää minimipainon ja on nopea...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #88 : 25.06.05 - klo: 18.46 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Onko missään luotettavassa lähteessä mitattu moottorien tehoja. Eli, onko niissä todellisuudessa niin paljon tehoeroja, että kannattaa kovin paljon pohtia tätä moottorisääntöä. Valmistajathan voivat tietty ilmoittaa mitä tehoja vain, esim. LST:n moottorille ilmoitetaan 2,75 hv ja Novarossin .28 moottorille 2,85/2,9 hv. "tehokkain" moottori, mitä valmistajan ilmoituksiin tulee, oli tuossa koossa vähän reilut 3 hv, mutta se oli joku halpis moottori ja varmaan todellisuudessa vähän reilut 2 hv... Tiedä tuosta Losin koneestakaan, mutta on se kuitenkin sentäs 7-porttinen.

Minä kannattaisin vakiomoottoreissa pysymistä, se olisi kaikista halvin konsti ja helposti valvottavissa. Ei minulla ole mitään Novarossin moottoreita vastaan, ostan sen oitis jos säännöt sitä vaatii, nourempien kuluja vain ajattelen. Ei näitä autoja saa kuitenkaan aivan tasapuoliseksi, eikä oikeissakaan autoissa kaikki merkit ole yhtä nopeita. Valitkoot jokainen auton sen mukaan, millä arvelee pärjäävänsä, tai sitten hankkii paremman ajotaidon (halvin konsti)...

Voishan se kone olla vapaa muuten mutta viilaamatta (milläs valvot?)
ja koko rajoitusten puitteissa.

Katoin muuten kans noita koneita ja yhestä halpis .28:sta luvattiin
28000r/min kierroksilla 3.6 heppaa :shock:
Ja toisesta vaatimattomat 2.9 heppaa mutta kierroksia 43000r/min :shock:
Ite ottaisin ton kiertävämmän koneen koska kierroksethan siihen
suoranopeuteen vaikuttaa eniten ja 2.9hv on kuitenki enemmän ku
vakion 2.75 (mun mielestä jossain luki kyllä et LST:n vakio teho 2.9hv?) :wink:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Keskustelu monsterien kilpailusäännöistä
« Vastaus #89 : 25.06.05 - klo: 18.51 »
Lainaus käyttäjältä: "brutales"
Pakkohan sinun on ne muutenkin hommata. Ne Losin vakiokumit on tarkoitettu Trial-ajoon, ei toimi ollenkaan radalla. Jarrutuspito ja kääntyvyys heikkoa

Ostakaa joku mun XXX-NT (oli ulvilan kahviossa näytillä) niin saan
tilattua renkaat ja vanteet :wink:  :lol:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars