Kirjoittaja Aihe: Noobikysymykset  (Luettu 1513236 kertaa)

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #330 : 05.06.08 - klo: 21.52 »
ennätys 10minuuttia, 3 kerrosta. Vaati huistenkuivaajan ynnä muuta. Paree kuivattaa tunnin pari aina värien välillä ja sitte yön yli ennen käyttöä.

Poissa Uncle john

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #331 : 06.06.08 - klo: 17.11 »
se on radio/remote controlled

T.Uncle
Shark 18 model 08 graupner inline 380 7,2V novatech lipolipo

Poissa Markedtouring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #332 : 10.06.08 - klo: 11.14 »
Onkohan kellään tietoa mistä saisi suomesta varaosia Shcumacher Menace GTR:ään? kun ei yhtään innostais lähtee tilailee ulkomailta kun joku menee rikki :wink:

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #333 : 10.06.08 - klo: 13.28 »
Ainakin JR-Hobby myy Schumacheria. Sieltä kannattaisi kysyä aluksi.
www.jr-hobby.com

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #334 : 16.06.08 - klo: 22.24 »
Mikä on servosaver ja mitä sillä tehdään?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #335 : 16.06.08 - klo: 22.41 »
Estää servoa hajoamasta jos renkaat tökkää johonkin.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #336 : 17.06.08 - klo: 19.07 »
Pitäiskö se olla joka servossa, autosta riippumatta?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa suzuki1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #337 : 17.06.08 - klo: 19.09 »
Ei ole pakko olla jossain turistissa :roll: Hyvä olis kyllä olla että ei mene servo rikki :azn:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #338 : 17.06.08 - klo: 20.56 »
Servosaverhan on monessa autossa kiintiästi.
Eli ei tule servoon, vaan auton ohjausvivustossa on servosaver, jolloin servossa on vain servovarsi.
Näin lähes jokaisessa polttiksessa.
Sähköautoissa monesti taas servosaver tulee suoraan servoon.

Tämä tulee aina auton mukana, oli se sitten kiinteä auton osa tai servoon tuleva.

Ainoastaan käytettynä ostetun auton mukana sitä ei välttämättä tule jos myyjä on ollut hölmö ja jättänyt kyseisen osan pakkaamatta mukaan.
Tämmösessä tilanteessa mielestäni ostajalla on oikeus vaatia saveri koska se KUULUU autoon.
Jos auto myydään autona, eikä ilmoituksessa käy ilmi jonkin osan puuttumisesta niin joko myyjä hyvittää sen hinnan tai toimittaa sen ostajalle.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #339 : 17.06.08 - klo: 20.57 »
poislukien crawlerit, niissähän servosaver on vain haittana.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #340 : 17.06.08 - klo: 22.09 »
Liittyykö servovarsi ja servosaver toisiinsa mitenkään?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #341 : 17.06.08 - klo: 23.19 »
Ei ja periaatteessa kyllä.

Eli servovarsihan on se varsi mikä on itse servossa kiinni...

Servosaver on joko tämän servovarren tilalla, tai autossa kiinteänä kuten yllä jo selitin.

Poissa Finhockeyboy

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #342 : 20.06.08 - klo: 19.59 »
Noita sisäänajo tapoja on aika paljon, mutta mikä ois paras tolle hyper 21 mottorille. :grin: Joo ja hakua on käytetty.
"Ja meillähän on vain yksi vaihde ja se on täysiä"

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #343 : 20.06.08 - klo: 21.30 »
Ohjeita löytyy kyllä, lontoon kielellä valitettavasti:

http://rc10.fi/index.php?topic=25981.msg243142#msg243142
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #344 : 21.06.08 - klo: 00.45 »
Servosaver voi olla myös servosarven tilalle tuleva komponentti esim. Tamiya sähköautoissa, joten se ei ole kiinteä kuten polttisautoissa. Niitä voi myös ostaa erikseen pelkän sarven tilalle.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #345 : 21.06.08 - klo: 11.15 »
Mutta bensa autossahan pitää servovarsi ja servosaver olla, eikö totta?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #346 : 21.06.08 - klo: 13.24 »
Servovarsi nyt aina pitää olla eipä se muuten pyörätkään taida kääntyä  :laugh:. Servosaver on tosiaan ihan kiinteänä näissä isommissa autoissa. Jotkut sähkikset joissa sitä ei ole, vaan se on samassa servovarren kanssa.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa Finhockeyboy

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #347 : 21.06.08 - klo: 15.30 »
Hyper 21:sen ohjekirja

-"open (turn counter clockwise) the main needle 5 to 6 turns with carburator fully open"


Mitä ihmettä eikö tämä ole juuri toisin päin?
"Ja meillähän on vain yksi vaihde ja se on täysiä"

Mika R

  • Vieras
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #348 : 21.06.08 - klo: 15.31 »
tosinpäin mitä?

counter clockwise on vastapäivään eli "avaa" eli "open"



Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #349 : 21.06.08 - klo: 19.58 »
Rustler VXL kastu lätäköstä vahingossa siihen ajettuani. Hetken tuon jälkeen kun ajoin auto lopetti eteen ja taakse liikkumisen ja siitä hetki niin lopetti kääntymisen, no sitten kuivasin ja puhdistin kaikki ja koikeilin toimisiko. No auto rupes itsekeen kääntyilemään kumpaankin suuntaan hetken aikaan, jonka jälkeen se lopetti ja enää en saa ollenkaa liikkelle. Nopeudensäädin toimii tai ainakin valot tulee siihen, mutta miten on mistä johtuu että ei liiku mihinkään suuntaan eikä käänny? onko vastaanotin romuna?



Noniin nyt kun kokeilin taas, että toimiiko niin nyt kääntyilee miten pitääkin mutta eteen ja taakse ei liiku. Missä on vika? 
 
Siirsin tän stampede treahdista, koska kukaan ei sielä tunnu käyvän sielä  :smiley:
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #350 : 21.06.08 - klo: 22.24 »
Itelläni joskus oli sama juttu, vastarissa jotakin hämminkiä. Ei välttämättä nopari rikki.  Kokeile jonkun kaverin vastarilla, jos pelais kaikki?

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #351 : 21.06.08 - klo: 22.31 »
Mut kyl se vastari kai kunnos on, kun nyt kokeilee niin kääntyilee ihan niinkun pitääkin mutta eteen/taakse liikkuminen ei onnistu. onko moottoris jotain häikkää? ei kai moottori oo niin herkkä vedelle kun noi muut?
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #352 : 21.06.08 - klo: 22.35 »
Se voi olla että vastari ei toimi täydellisesti vaan vain huonosti
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #353 : 22.06.08 - klo: 22.47 »
Mitä kaikkea Mamba max noparilla voi säädellä kun se on liitetty tietokoneeseen?
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #354 : 22.06.08 - klo: 23.09 »
äkkiseltään tulee mieleen:
kaasu ja jarru käyrät
moottorin ajoituksen ennakko
drag brake, eli se kuinka paljon moottori jarruttaa kun irrotat kaasusta.
starting power
lipo akkujen katkaisu jännite
miten peruutus toimii:
         1. nopari odottaa että ohjaimen liipasin on kaksi sekuntia neutraalilla enne kuin pakin saa päälle
           2. pakki menee päälle ilman tuota parin sekunnin vajetta.
             3. pakkia ei ole lainkaan
kuinka paljon kaasua ja jarrua on käytössä. valinnat taisi olla 50%,75% ja 100%
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #355 : 22.06.08 - klo: 23.55 »
Ok, ainoo epäselvä on tuo moottorin ajoituksen ennakko, mitä tarkotat?
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Poissa partajeesus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #356 : 23.06.08 - klo: 00.12 »
yksinkertaisesti sanottuna kun ennakkoa laittaa enemmän niin saa myös hiukan enemmän tehoja irti motista.
tosin se sitten taas nostaa lämpöjä ja hiilelliset motit tykkää myös kulua nopeammin.
itse pidän aina ennakon nollassa.
ei siitä säätämisestä mitään silmin nähtävää iloa ollut.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #357 : 23.06.08 - klo: 00.25 »
ja sitten vielä semmonen kyssä kun noita mamboja on kai useampi, kuten mamba max ja mamba max monster, mitä eroo noilla on?
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #358 : 23.06.08 - klo: 10.14 »
Mamba max monster on uudempi, kalliimpi ja todennäköisesti parempi kuin max. Virrankesto taisi olla monsterissa 200A kun maxissa 100A. Myös max jännite oli monsterissa paljon suurempi.

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #359 : 23.06.08 - klo: 14.28 »
Mut samat mahollisuudet säädöissä?

Oisko kellään myynnis mamba maxia?
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦