Tulipa vaan mieleen, että mites tämä sitten selitetään, että mekaanisessa noparissa sähkö menee suoraan akusta vastarille ja siinä pysty käyttää 9.6v akkujakin eikä vastari siitä pahaa sanonu.
Kaikki mek. nopeudensäätimet eivät ole kytkettynä vastaanottimeen laisinkaan, ainoastaan noparia käyttävä servo. Tällöin moottori ja ajoakku sekä vastari ja servot muodostavat omat piirinsä. Nopeudensäätimeen ajoakusta tuleva jännite menee suoraan moottorille, eikä ole yhteydessä vastaanottimen tai servojen virransaantiin. Erillinen vastariakku taas ruokkii servoja ja vastaria.
Sellaiset mekaaniset säätimet, jotka taas liitetään vastariin, vaativat ilmeisesti BECillä varustetun vastaanottimen, joka osaa säätää virran samalla tavalla kuin BECillä varustetut elektr. nopeudensäätimet.
Tulipas taas kirjoitettua epäselvästi, mutta toivottavasti ymmärtää. :?
Toisekseen Futaba esim ilmoittaa R122JE -mallilleen keston 4.8-8-4v välille.
Tähän en osaa sanoa mitään, mutta tuntuu melko korkealta... mistäs moinen tieto löytyy?