Kirjoittaja Aihe: LiPo akut autokäytössä.  (Luettu 1509459 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Arcticaz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4230 : 17.04.13 - klo: 19.42 »
Semisti jänskättää kun tuli hommattua ekat lipo akut ja laturiksi Space X2 duo ja mukana pelkästään saksankieliset käyttöohjeet. Kai se toimii niin kun lataan 3S lipoa että valitaan balance charge ja akuks 3S ja sähkövirraks 5000mAh kun akussa lukee ja annetaan ladata niin kauan ku lataa. Kai se piippaa kun akku on täynnä?

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4231 : 17.04.13 - klo: 21.04 »
Jep, noin juuri, latausvirraksi 5A ja lataus latauspussissa. Laturi ilmoittaa, kun akku / akut on täynnä. Latauksen aikana voit tarkkailla LiPo-kennojen yksittäisiä jänniteitä, jos  ne kiinnostavat...

Jos on akuutteja kysymyksiä, niin soittoa vain kaupalle tai viestiä sähköpostilla.

Poissa SixStars

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rikkinäinen akku voiko pelastaa?
« Vastaus #4232 : 18.04.13 - klo: 08.32 »
Moi!
Laitoin tänään minun 2s 30c 7,4v LiPo akku ladattava mutta olen latanut 7,4v NiMh akku juuri ennen ja unohdin muuttaa modi LiPo:oon ja se turvoi kaksi kertaa leveämpi kun ennen, laitoin sen ulos lumeen tunnin verran ja se oli normaali koko taas. Voiko akkua lataa ja käyttää viellä?

Nythän tämän voi itselleen lunastaa pilkkahinnalla myyntipalstalta - hohhoijaa  :huh: - toivottavasti kukaan aloittelija ei ainakaan tuota osta...
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

Poissa homemaderc_cars

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rikkinäinen akku voiko pelastaa?
« Vastaus #4233 : 19.04.13 - klo: 22.25 »
Ehkä joku haluu vain ostaa sen ja räjähtää sen, en tiedä...



Moi!
Laitoin tänään minun 2s 30c 7,4v LiPo akku ladattava mutta olen latanut 7,4v NiMh akku juuri ennen ja unohdin muuttaa modi LiPo:oon ja se turvoi kaksi kertaa leveämpi kun ennen, laitoin sen ulos lumeen tunnin verran ja se oli normaali koko taas. Voiko akkua lataa ja käyttää viellä?

Nythän tämän voi itselleen lunastaa pilkkahinnalla myyntipalstalta - hohhoijaa  :huh: - toivottavasti kukaan aloittelija ei ainakaan tuota osta...

Poissa Arcticaz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rikkinäinen akku voiko pelastaa?
« Vastaus #4234 : 19.04.13 - klo: 22.55 »
Ehkä joku haluu vain ostaa sen ja räjähtää sen, en tiedä...



Moi!
Laitoin tänään minun 2s 30c 7,4v LiPo akku ladattava mutta olen latanut 7,4v NiMh akku juuri ennen ja unohdin muuttaa modi LiPo:oon ja se turvoi kaksi kertaa leveämpi kun ennen, laitoin sen ulos lumeen tunnin verran ja se oli normaali koko taas. Voiko akkua lataa ja käyttää viellä?

Nythän tämän voi itselleen lunastaa pilkkahinnalla myyntipalstalta - hohhoijaa  :huh: - toivottavasti kukaan aloittelija ei ainakaan tuota osta...
Ööö...

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4235 : 20.04.13 - klo: 17.17 »
Jos tuota ei ole kukaan vielä ostanut(toivottavasti)
Niin suosittelen suuresti hävittämään akun asianmukaisesti.
Tuommoinen akku voi olla vaarallinen jo postin kyydissä,puhumattakaan jonkun aloittelijan kourissa.
Maalaisjärjenkäyttö on sallittua.

Tämä on siis ystävällinen neuvo,ei provo.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4236 : 20.04.13 - klo: 22.40 »
Ottakaahan jo todisteita talteen jätkän kirjoittelusta, kyllä tämmösestä välinpitämättömyydestä vähintään kuolemantuottamuksesta linnaa saa kun joku tuolla rikkinäisellä akulla mökkinsä polttaa. + satojen tuhansien korvaukset.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa H.Aulakoski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4237 : 21.04.13 - klo: 14.20 »
Iltapäivää kaikille!
Kevät lähestyy ja kohta pääsee taas kruisailemaan! Näemmä talven aikana akut menneet tyhjiin ja pitäisi tilailla uusia.

Hobbykingistä ajattelin tilata 2S2P-akut. Mitä merkkiä/mallia raati suosittelee juuri nyt? Aikaisemmat olleet Turnigyja.

Auto on siis Traxxas E-Maxx ja moottori Mamba Monster 2200 kv.

Edit:
Mielipiteitä tästä:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17272__Turnigy_nano_tech_5800mah_2S2P_30_60C_Hardcase_Lipo_Pack_ROAR_APPROVED_.html
« Viimeksi muokattu: 21.04.13 - klo: 15.03 kirjoittanut H.Aulakoski »
Traxxas E-Maxx + Castle Creations Mamba Monster 2200kv + 6S-lipot

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4238 : 21.04.13 - klo: 18.41 »
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18611__ZIPPY_Flightmax_5900mah_2S2P_60C_Hardcase_Car_Lipoly.html

Mulla on noi ja ovat todella hyvät. 1c lataus rate että ei kiireisen miehen akkuja.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa Oi!RC

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4239 : 03.05.13 - klo: 13.25 »
Onko kellään kokemusta Roxxy-Power-Light 3s. 3300 mAh 20C akuista autokäytössä? Olis aika edullisia ja vanha 3s. hajos, jotain tartteis tilalle..
Traxxas Slash Anza Evo STRC Integy, Slash LCG BAJR Integy, Slash, Stampede, Rustler 4wd twin motor

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4240 : 10.05.13 - klo: 20.24 »
Mistä saisi halvalla 4s-6s akkuja suomesta?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4241 : 10.05.13 - klo: 21.01 »
Mistä saisi halvalla 4s-6s akkuja suomesta?

EuroRc:llä on Gens Acen akkuja. Ihan laadukkaan oloisia ja suht halpoja. Pari 4s löytyy itseltä.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4242 : 10.05.13 - klo: 22.22 »
Mistä saisi halvalla 4s-6s akkuja suomesta?
Mä olen ajellut Racers rc shopista ostetuilla Venomin 4s akuilla ja hienosti ovat pelanneet. Venomin akuissa valmistajan takuu oli muistaakseni vailla vertaansa.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4243 : 11.05.13 - klo: 09.28 »
Ookei entäs uskaltaako ajaa 1/8 buggyssa pehmeäkuorisilla lipoilla?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4244 : 11.05.13 - klo: 13.16 »
Jos joskus kilpailuihin meinaat osallistua niin kovakuoriset on oltava. Kyllä pehmeäkuorisellakin reeniä ja bashailua ajelee, mutta aina on toki riski että kivi akkukotelon ja akun välissä rikkoo kennon.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4245 : 11.05.13 - klo: 13.45 »
Jos joskus kilpailuihin meinaat osallistua niin kovakuoriset on oltava. Kyllä pehmeäkuorisellakin reeniä ja bashailua ajelee, mutta aina on toki riski että kivi akkukotelon ja akun välissä rikkoo kennon.
No kilpailuun tuskin koskaan meen, mutta tuo kans itellä mietityttää kestääkö nuo pehmeät...
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4246 : 11.05.13 - klo: 21.22 »
Kannattaa miettiä millaisessa ympäristössä ajaa, miten hyvin akut on suojassa auton sisällä yms. pointteja.
Mulla oli pehmeitä 4s akkuja ja ajoin niillä sisäradalla ja ulkona saviradalla arviolta 50-100 akullista ilman ongelmia. Kuoret oli täysin ehjät ja muutenkin kunnossa.

Hiekkaiseen ajoympäristöön en ehkä pehmeitä ottaisi, paitsi jos hiekan meno auton sisään on estetty.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4247 : 12.05.13 - klo: 09.49 »
No montulla tulee paljon ajeltua ja sora kentällä, mutta ei raaskisi ostaa kovakuorisia kun ovat aika suolaisia hinnaltaan.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4248 : 12.05.13 - klo: 21.09 »
No montulla tulee paljon ajeltua ja sora kentällä, mutta ei raaskisi ostaa kovakuorisia kun ovat aika suolaisia hinnaltaan.

Katsohan www.hobbyking.com valikoimaa, ei ole kovakuoriset lipot hinnalla pilattu.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4249 : 13.05.13 - klo: 07.19 »
No montulla tulee paljon ajeltua ja sora kentällä, mutta ei raaskisi ostaa kovakuorisia kun ovat aika suolaisia hinnaltaan.

Katsohan www.hobbyking.com valikoimaa, ei ole kovakuoriset lipot hinnalla pilattu.

Toni
Oon kattellu tuolta joo mutta en lähde tilailemaan ulkomailta.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4250 : 13.05.13 - klo: 10.05 »
No montulla tulee paljon ajeltua ja sora kentällä, mutta ei raaskisi ostaa kovakuorisia kun ovat aika suolaisia hinnaltaan.

Katsohan www.hobbyking.com valikoimaa, ei ole kovakuoriset lipot hinnalla pilattu.

Toni
Oon kattellu tuolta joo mutta en lähde tilailemaan ulkomailta.

No sit vaan ostat suomesta ja saat yhden kolmen hinnalla.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4251 : 13.05.13 - klo: 15.05 »
No montulla tulee paljon ajeltua ja sora kentällä, mutta ei raaskisi ostaa kovakuorisia kun ovat aika suolaisia hinnaltaan.

Katsohan www.hobbyking.com valikoimaa, ei ole kovakuoriset lipot hinnalla pilattu.

Toni
Oon kattellu tuolta joo mutta en lähde tilailemaan ulkomailta.

No sit vaan ostat suomesta ja saat yhden kolmen hinnalla.

Niin se on pakko tehdä...
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4252 : 13.05.13 - klo: 16.57 »
Idiootteja löytyy joka lähtöön.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4253 : 13.05.13 - klo: 17.02 »
Miksi ei tilaisi hobbykingistä? Onko siihen jokin syy? Luottamus kyseiseen kauppaan? Luottokortin puute? Pelko Paypallia kohtaan? Halu tukea suomalaisia liikkeitä?

Ainoastaan viimeinen on syy olla tilaamatta ulkomailta. Itse olen useamman vuoden tilaillut vaikka ja mitä ulkomailta ja varsinkin Hobbykingistä eikä yhtään kertaa ole huonoja kokemuksia. Jos tuote ei ole tullut mitä on käynyt tasan kerran, niin rahat olen siitäkin saanut takaisin. Eli 100% hyviä kokemuksia.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4254 : 13.05.13 - klo: 19.07 »
Idiootteja löytyy joka lähtöön.

Kerrohan tarkemmin, ketä tarkoitat halventavalla kommentillasi?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4255 : 13.05.13 - klo: 19.30 »
Tämä vihku, joka välttämättä haluaa maksaa kolme-nelinkertaisen hinnan akustaan, ei voi oikeasti keksiä muuta adjektiiviä hänestä. Ja perustelut saat bluebeetle kaupan päälle, vaikket niitä pyytänyt. Paljonko laitat?
Ehkä tääkin topicci olis voitu pitää vielä suht asialinjoilla mutta valitsit kysyä julkisesti, oisit heittäny privalla jos on jotain asiaa. Sanoin vain sen mitä kaikki muut ajatteli.
« Viimeksi muokattu: 13.05.13 - klo: 19.38 kirjoittanut tuplaesa1 »
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4256 : 13.05.13 - klo: 20.54 »
Tämä vihku, joka välttämättä haluaa maksaa kolme-nelinkertaisen hinnan akustaan, ei voi oikeasti keksiä muuta adjektiiviä hänestä. Ja perustelut saat bluebeetle kaupan päälle, vaikket niitä pyytänyt. Paljonko laitat?
Ehkä tääkin topicci olis voitu pitää vielä suht asialinjoilla mutta valitsit kysyä julkisesti, oisit heittäny privalla jos on jotain asiaa. Sanoin vain sen mitä kaikki muut ajatteli.

Asialinjallahan tässä oli kaikki - paitsi sinä.

Tuliko missään vaiheessa mieleen, että jotkut voivat - oikeasti - kokea ostamisen suomesta turvallisempana, ehkäpä esimerkiksi rajoittuneen kielitaidon tai jonkun muun henkilökohtaisen syyn takia?

Kaikilla ei alhaisin hinta - onneksi - ratkaise ostospaikkaa jokaikiselle tuotteelle, siinä tilanteessahan meidän olisi pakko kaikkien tilata hongkongista kaikki harrastukseen liittyvä. Joku kokee saavansa hyvää palvelua, toinen vannoo liikkeen takuun nimiin, jne.

Mieti sitä viikon verran.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4257 : 13.05.13 - klo: 20.57 »
Tämä vihku, joka välttämättä haluaa maksaa kolme-nelinkertaisen hinnan akustaan, ei voi oikeasti keksiä muuta adjektiiviä hänestä. Ja perustelut saat bluebeetle kaupan päälle, vaikket niitä pyytänyt. Paljonko laitat?
Ehkä tääkin topicci olis voitu pitää vielä suht asialinjoilla mutta valitsit kysyä julkisesti, oisit heittäny privalla jos on jotain asiaa. Sanoin vain sen mitä kaikki muut ajatteli.

Onko ne Hobbykingin akut laadultaan samalla tasolla kuin ne 3-4 kertaa kalliimmat mitä saa täältä kotimaasta?
Löytyy hetkellistä purkuvirtaa 80-90C ja lataus onnistuu 5C:llä?
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4258 : 13.05.13 - klo: 21.40 »

[/quote]

Onko ne Hobbykingin akut laadultaan samalla tasolla kuin ne 3-4 kertaa kalliimmat mitä saa täältä kotimaasta?
Löytyy hetkellistä purkuvirtaa 80-90C ja lataus onnistuu 5C:llä?
[/quote]

Löytyy samoilla purkuvirroilla jopa lupaavat yli 100c kukapa niistä sit tietää mitä todellisuus on?? Missäköhän maassa ne Lipo kennot valmistetaan?  Ja kuka lataa 5c:llä??!!
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa jylppy81

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: LiPo akut autokäytössä.
« Vastaus #4259 : 13.05.13 - klo: 22.04 »
on  :cool: