Kirjoittaja Aihe: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)  (Luettu 1942861 kertaa)

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3180 : 01.08.11 - klo: 18.39 »
Savoxeilla ollut ongelmana tuo pätkiminen ilman ulkoista becciä.

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3181 : 01.08.11 - klo: 18.42 »
Oisko tämmöne ubecci riittävä?  http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14310__HobbyKing_UBEC_3A_2_6s_LiPO.html
Vai pitääkö olla tehokkaampi?
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3182 : 01.08.11 - klo: 18.43 »
Minkälainen servo spekseiltään?Jos ei mikään ultranopee niin riittää hyvin.

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3183 : 01.08.11 - klo: 18.44 »
12kg ja 0.08sec. Näin siis paperilla.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3184 : 01.08.11 - klo: 18.59 »
Uskon että riittää.Jos tilaat niin tilaatko mullekkin niin maksan suomen p kulut ja sen becin ja ekstraa vähän?Kun ei oo muuta tilattavaa
sieltä.

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3185 : 01.08.11 - klo: 19.14 »
Käyhän se, jatketaan siitä yyveellä.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3186 : 02.08.11 - klo: 15.08 »
Oliskohan toi nyt moottorissa joku vika, ja menisklhän takuuseen? Kolvasin akkuunkin uudesti liittimet, eikä vieläkään toimi. Ja huomasin, että oikealle käännyttäessä kaasu pätkii, vasemmalle käännyttäessä ei. Myöskin jos suoraan ajaa ja painaa kaasun pohjaan, niin auto kääntyy itsestään oikealle.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3187 : 02.08.11 - klo: 15.59 »
Oliskohan toi nyt moottorissa joku vika, ja menisklhän takuuseen? Kolvasin akkuunkin uudesti liittimet, eikä vieläkään toimi. Ja huomasin, että oikealle käännyttäessä kaasu pätkii, vasemmalle käännyttäessä ei. Myöskin jos suoraan ajaa ja painaa kaasun pohjaan, niin auto kääntyy itsestään oikealle.
Jos ongelmat alkoi siitä, että vaihdoit servon Savoxiin, niin kyllä on pakko olla riittämätön BECin virta. Laita konkka vastariin. Onko sinulla se vanha servo, voisiko sillä ajella sen aikaa, että ubec saapuu?
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3188 : 02.08.11 - klo: 16.09 »
Vanhalla servolla oli se ongelma että kaasu pätki, eikä toiminut juuri ollenkaan niinkuin pitäis. Savöxillä sama ongelma + sitten nuo mainitsemani asiat.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa -rcmv-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3189 : 09.08.11 - klo: 09.34 »
Nyt apua! Mitä eroa on sarjaan ja rinnan kytkentä kaapeleilla?Kiitos jo etukäteen!
Hpi baja 5b ss

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3190 : 09.08.11 - klo: 09.57 »
Jos kytket kaksi 2s lipoa sarjaan niistä tulee 4s lipo. Jos kytket kaksi 2s 3700mah lipoa rinnan kapasiteetti tuplaantuu eli 2s 7400mah.
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3191 : 09.08.11 - klo: 22.49 »
Suositelkaa jotain comboa (moottori&nopari) 10 nelkku crossii. Mielellään niin edellinen kun voi vain saada toimivan combon.
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3192 : 10.08.11 - klo: 08.44 »
Suositelkaa jotain comboa (moottori&nopari) 10 nelkku crossii. Mielellään niin edellinen kun voi vain saada toimivan combon.
http://www.eurorc.com/product/678/hobbywing-xerun-65t-sensored-motor-combo-x4a-esc-120a

toimii takuuvarmasti hyvin ja potkuakin on riittävästi.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3193 : 10.08.11 - klo: 21.23 »
Terveppä taas! Kävimpä ensimmäistä kertaa ajelulla uudella 2s lipolla kun sain sen laturinkin viimein käsiini, auto kulkee kuin pikku paholainen :evil: mutta kovasti huolettaa moottorin kuumeneminen :embarrassed: Noparin ohjekirjan mukaan se varoittaa valoilla jos moottori kuumenee yli 95c olenkin aina välillä tarkastanut että vilkuttaako, mut ei ja jos sormilla kokeilee konetta ajon aikana niin se kyllä polttaa sormia muutaman sekunnin kun pitää kiinni, tänään tosiaan eka kerta lipolla ja alkoihan se lievästi haisemaankin :undecided: Nyt en kyllä tiiä että miten lämmin tai kuuma kone voi normaalisti olla noin sormin koittamalla, sanokaa kun kerta tiedätte, mua itteä huolettaa tuo käry mikä sieltä nyt tuli, mitään savua en havainnut. Latasin akkua heti ajon jälkeen tarkistaakseni että eihän menny rikki, ei menny, mutta varmasti käryäminen aiheutti jonkinlaista suorituskyvyn laskua. Minkätakia se kuumenee niin että haisee?? Mulla on asetukset säädettynä kork. medium ja nyt laitoin low:lle kaikki kun pelottaa että hajoaa kokonaan. Valaiskaapa mua vähän tästä. Kiitos.
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3194 : 10.08.11 - klo: 21.37 »
Mikä auto, motti ja nopari?
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3195 : 10.08.11 - klo: 21.47 »
Mulla on "quark pro car 22a/33a;rodster 64a competition 80 b" nopari ja meinasin ostaa uudet akut. Minulla on siinä 20c 1500mah 2s lipo. Tarkoittaako nuo "22a/33a" ettei tuo akun c arvo saa olla yli 33c? Ja mitä nuo "64a competition 80b" tarkoittaa? Nopari on ilmeisesti jompi kumpi noista.
http://www.quarkbrushless.com/pro_procarcontrol_home.htm
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3196 : 10.08.11 - klo: 21.52 »
Mikä auto, motti ja nopari?

ZTW Budget combo brushless 60a nopari ja moottori saman merkkinen 11.5T kv3350 sensoriton
akku on 2s lipo 5000mAh
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3197 : 10.08.11 - klo: 21.54 »
Ainiin ja auto on vähän paskempi: HSP xstr buggy 1/10 mut tuo mottijanopari ei ole ihan alkuperäistä :azn:
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3198 : 11.08.11 - klo: 08.30 »
Terveppä taas! Kävimpä ensimmäistä kertaa ajelulla uudella 2s lipolla kun sain sen laturinkin viimein käsiini, auto kulkee kuin pikku paholainen :evil: mutta kovasti huolettaa moottorin kuumeneminen :embarrassed: Noparin ohjekirjan mukaan se varoittaa valoilla jos moottori kuumenee yli 95c olenkin aina välillä tarkastanut että vilkuttaako, mut ei ja jos sormilla kokeilee konetta ajon aikana niin se kyllä polttaa sormia muutaman sekunnin kun pitää kiinni, tänään tosiaan eka kerta lipolla ja alkoihan se lievästi haisemaankin :undecided: Nyt en kyllä tiiä että miten lämmin tai kuuma kone voi normaalisti olla noin sormin koittamalla, sanokaa kun kerta tiedätte, mua itteä huolettaa tuo käry mikä sieltä nyt tuli, mitään savua en havainnut. Latasin akkua heti ajon jälkeen tarkistaakseni että eihän menny rikki, ei menny, mutta varmasti käryäminen aiheutti jonkinlaista suorituskyvyn laskua. Minkätakia se kuumenee niin että haisee?? Mulla on asetukset säädettynä kork. medium ja nyt laitoin low:lle kaikki kun pelottaa että hajoaa kokonaan. Valaiskaapa mua vähän tästä. Kiitos.
Oliko haju oikein vahva vai vain ihan pieni käry? itse ainakin olen moottorin lämpöjä seurannut niin, että jos ajon jälkeen pystyn pitämään sormea noin 5 sekunttia moottorissa kiinni ilman, että polttaa niin se on ihan ok. Toki jos epäilyttää, niin voithan aina vaihtaa pinjonin yhden tai kaksi hammasta pienemmäksi  :smiley:
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa -Tuoppi-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3199 : 11.08.11 - klo: 11.48 »
Oisko tolle mun lipolle(Zippy Flightmax 5000mah 2s, käyttämätön) mitään tehtävissä, jos laittaa kiinni autoon niin ei minkäänlaista vastausta ja laturi sanoo ettei ole yhteyttä.  Liittimen juotokset pitäs olla ihan hyvät.
Tamiya (T2M) Eagle truck 5000 series, Traxxas Slash 4x4 Ultimate, RC4WD Trail Finder 2

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3200 : 11.08.11 - klo: 11.50 »
Oisko tolle mun lipolle(Zippy Flightmax 5000mah 2s, käyttämätön) mitään tehtävissä, jos laittaa kiinni autoon niin ei minkäänlaista vastausta ja laturi sanoo ettei ole yhteyttä.  Liittimen juotokset pitäs olla ihan hyvät.

mikä laturi? Ottaako yhtään vastaan ilman balanssikaapelia?

Poissa Janne O

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3201 : 11.08.11 - klo: 12.18 »
Onko mitään laitetta jolla vois pienentää jännitettä 12v  7.4v ? Jos on niin laittakaa linkkiä.
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3202 : 11.08.11 - klo: 12.22 »
Onko mitään laitetta jolla vois pienentää jännitettä 12v  7.4v ? Jos on niin laittakaa linkkiä.
Mihin tarvitset tätä? Vastuksella onnistuu helpoiten.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3203 : 11.08.11 - klo: 12.39 »
Terveppä taas! Kävimpä ensimmäistä kertaa ajelulla uudella 2s lipolla kun sain sen laturinkin viimein käsiini, auto kulkee kuin pikku paholainen :evil: mutta kovasti huolettaa moottorin kuumeneminen :embarrassed: Noparin ohjekirjan mukaan se varoittaa valoilla jos moottori kuumenee yli 95c olenkin aina välillä tarkastanut että vilkuttaako, mut ei ja jos sormilla kokeilee konetta ajon aikana niin se kyllä polttaa sormia muutaman sekunnin kun pitää kiinni, tänään tosiaan eka kerta lipolla ja alkoihan se lievästi haisemaankin :undecided: Nyt en kyllä tiiä että miten lämmin tai kuuma kone voi normaalisti olla noin sormin koittamalla, sanokaa kun kerta tiedätte, mua itteä huolettaa tuo käry mikä sieltä nyt tuli, mitään savua en havainnut. Latasin akkua heti ajon jälkeen tarkistaakseni että eihän menny rikki, ei menny, mutta varmasti käryäminen aiheutti jonkinlaista suorituskyvyn laskua. Minkätakia se kuumenee niin että haisee?? Mulla on asetukset säädettynä kork. medium ja nyt laitoin low:lle kaikki kun pelottaa että hajoaa kokonaan. Valaiskaapa mua vähän tästä. Kiitos.
Oliko haju oikein vahva vai vain ihan pieni käry? itse ainakin olen moottorin lämpöjä seurannut niin, että jos ajon jälkeen pystyn pitämään sormea noin 5 sekunttia moottorissa kiinni ilman, että polttaa niin se on ihan ok. Toki jos epäilyttää, niin voithan aina vaihtaa pinjonin yhden tai kaksi hammasta pienemmäksi  :smiley:

Vaikea sanoa hajun vahvuudesta rehellisesti, mutta kun laittaa nenän kiinni moottoriin vaikka nyt niin aavistus samasta palaneen kärystä on vieläkin. Ajoin siis eilenillalla. Ei se semmonen käry ollut, joka olis haissut kauemmas, mut jos kumartu auton lähelle, niin haju tuntui ja tosiaan vielä nyt jälkeenkinpäin pystyy aavistuksen aistimaan. Käyn kohta taas kuluttamassa akullisen tossa pihalla, tarkkailen nyt oikein tarkasti lämpenemistä ja mahdollista hajua, jos alkaa haisemaan tai jos motti kuumenee sen verran ettei pysty pitään sormea suunnilleen 5-sekuntia ilman että polttelee niin lopetan heti ajamisen ja säädän motor timing very low:lle (on nyt low asetus päällä), ja se on sit viimenen testi, mutta pitäishän auton toimia ilman kuumenemisia ja käryämisiä vaikka asetukset olis high:lla?? Olisko oikea tapa korjata asia hommaamalla pienempi moottorin pinioni, nimittäin ostin siihen teräksisen pinionin uuden moottorin yhteydessä niin se on vähän alkuperäistä isompi.
« Viimeksi muokattu: 11.08.11 - klo: 12.42 kirjoittanut Joooti »
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3204 : 11.08.11 - klo: 12.41 »
kyllä sähkömoottori aina jonkunverran voi tuoksahtaa mutta ei sen kuulu haista palaneelle.

Pinionia vain pienemmälle ja uutta testiä. Hobbykingista saa sellasen lämpötila&jännite hälyttimen 6€:lla+toimituskulut.

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3205 : 11.08.11 - klo: 12.44 »
kyllä sähkömoottori aina jonkunverran voi tuoksahtaa mutta ei sen kuulu haista palaneelle.

Pinionia vain pienemmälle ja uutta testiä. Hobbykingista saa sellasen lämpötila&jännite hälyttimen 6€:lla+toimituskulut.

saatko laitettua suoran linkin tuohon hälyttimeen kun englanti ei ole kovin vahvaa mulla :tongue:
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,

Poissa juko

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3206 : 11.08.11 - klo: 12.52 »
ehotelkaapa kiinancomboa traxxas slashiin ja kyosho ultima db  :cheesy: ei mielellää mitään ylitehokkaita  :police: edullisia mielellää  :afro:

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3207 : 11.08.11 - klo: 12.53 »
kyllä sähkömoottori aina jonkunverran voi tuoksahtaa mutta ei sen kuulu haista palaneelle.

Pinionia vain pienemmälle ja uutta testiä. Hobbykingista saa sellasen lämpötila&jännite hälyttimen 6€:lla+toimituskulut.

saatko laitettua suoran linkin tuohon hälyttimeen kun englanti ei ole kovin vahvaa mulla :tongue:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9744
itelle pitäis tulla tällä viikolla niin voin sitte laittaa tarinaa itse toimivuudesta.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3208 : 11.08.11 - klo: 12.54 »
ehotelkaapa kiinancomboa traxxas slashiin ja kyosho ultima db  :cheesy: ei mielellää mitään ylitehokkaita  :police: edullisia mielellää  :afro:
http://fi.eurorc.com/product/679/hobbywing-ezrun-60a-85t-combo-b5
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Joooti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3209 : 11.08.11 - klo: 13.13 »
kyllä sähkömoottori aina jonkunverran voi tuoksahtaa mutta ei sen kuulu haista palaneelle.

Pinionia vain pienemmälle ja uutta testiä. Hobbykingista saa sellasen lämpötila&jännite hälyttimen 6€:lla+toimituskulut.

saatko laitettua suoran linkin tuohon hälyttimeen kun englanti ei ole kovin vahvaa mulla :tongue:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9744
itelle pitäis tulla tällä viikolla niin voin sitte laittaa tarinaa itse toimivuudesta.

Paljon kiitoksia
HOBAO HYPER M8e, HSP drifter, KYOSHO optima,
Panda stadium truck vm.1992:) Mini-Z, 1/18 buggy, Hong Nor s10 sc, Traxxas Stampede, Tamiya,