Kirjoittaja Aihe: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)  (Luettu 1942689 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -Tuoppi-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3240 : 12.08.11 - klo: 18.29 »
Akun piirilevyllä olevat juotokset huonot.Jos osaa niin voit korjata itse.
Eli ton hardcasen voi avata ilman ongelmia ja katsoa sisään?
Tamiya (T2M) Eagle truck 5000 series, Traxxas Slash 4x4 Ultimate, RC4WD Trail Finder 2

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3241 : 12.08.11 - klo: 19.45 »
Eli ton hardcasen voi avata ilman ongelmia ja katsoa sisään?
Ihmisen tekemä sekin on eli auki vaan, mutta maltilla ja ajatuksen kanssa ettei pöllähdä käyttösavut pihalle.
Suosittelisin tekemään tämän ulkona.

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3242 : 12.08.11 - klo: 19.57 »
Joo se ruuvari tai mattopuukko kun lipsahtaa, niin se uppoo sinne kennoon ku veitsi voihin ja sit kipinöi :) nimim. Kokemusta on.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3243 : 12.08.11 - klo: 20.35 »
Itse ehkä tässä vaiheessa miettisin onko kyseinen toimenpide tosissaan sen 20-30e arvoinen(no okei, paitti jos käyttää jotain gm:n akkuja.). :)

Toki eihän se raha kasva puussa ainakaan täälläpäin.

btw, pistin slash4x4 sekä stampede4x4 osastolle ensikokemukset hobbykingin lämpötila/jänniteseuranta härpäkkeestä jos joku on sellasta halunnu. Hintaakin oli jopa 6€.


Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3244 : 12.08.11 - klo: 22.03 »
Itse ehkä tässä vaiheessa miettisin onko kyseinen toimenpide tosissaan sen 20-30e arvoinen(no okei, paitti jos käyttää jotain gm:n akkuja.). :)

Toki eihän se raha kasva puussa ainakaan täälläpäin.

Nyt en aivan ymmärrä!

Jos vaihtoehtona on ostaa uusi akku tai yrittää korjata vanha niin kummassa vaihtoehdossa on pienoinen mahdollisuus säästää?

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3245 : 12.08.11 - klo: 22.33 »
"Jos vaihtoehtona on ostaa uusi akku tai yrittää korjata vanha niin kummassa vaihtoehdossa on pienoinen mahdollisuus säästää?"

Taidot ja onni päättää!

1. Taitoa ja onnea, ni säästät korjaamalla riskillä akun, varovaisuus tapissaan ja säästät sen oliko 20-30 euroa.

2. Ei noita, säästät ostamalla uuden akun! Palaneessa talossa ei asuta, ja vakuutus ei korvaa tahallisen paloriskin vuoksi, täyttä määrää ainakaan. Joitakin kymmeniä tuhansia säästöä siis....

Se pahiten palanut akku sulatti asfalttiin 5-6 cm levysen reijän, ja hiekka oli valkoista tuhkaa  enää aamulla.
Ei ollu pikeä enää siinä misssään. Syytä ittessä oli ton oikosulun verran alussa  :lipsrsealed:
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3246 : 13.08.11 - klo: 10.03 »
2. Ei noita, säästät ostamalla uuden akun! Palaneessa talossa ei asuta, ja vakuutus ei korvaa tahallisen paloriskin vuoksi, täyttä määrää ainakaan. Joitakin kymmeniä tuhansia säästöä siis....

Se pahiten palanut akku sulatti asfalttiin 5-6 cm levysen reijän, ja hiekka oli valkoista tuhkaa  enää aamulla.
Ei ollu pikeä enää siinä misssään. Syytä ittessä oli ton oikosulun verran alussa  :lipsrsealed:
Kuvia tai sitä ei tapahtunut. Ja kyllä tuossa ylläkin jo neuvottiin availemaan sitä akkua ulkona, jotta sen voi heti heittää kädestä, jos jotain alkaa tapahtua.

Olen lukenut aika monta erilaista "maailma palaa kun lipo menee oikkariin" -juttua tällä foorumilla viimeisen kuukauden aikana. :roll: Nyt tuli pakottava tarve vastata tähän.

Se on tietysti hiukan talosta kiinni, mutta minusta youtuben lipopalot näyttävät sellaisilta, että jos mitään lataukseen annettuja ohjeita noudatetaan, niin se rakennus ei syty tuleen. Joko palamaton alusta tai lipopussi yksinään riittää estämään tulipalon, kunhan metrin sisällä akusta ei ole mitään helposti syttyvää. En siis tarkoita, ettei lipo palaisi enkä edes ettei se olisi näyttävää, vaan että tällainen palo ei sytytä taloa, jos vieressä ei ole verhoa tai sohvaa:

LiPo fire

On tosi tärkeää, että lipo-ohjeita noudatetaan, mutta on myös tosi tärkeää olla lietsomatta hysteriaa.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3247 : 13.08.11 - klo: 10.34 »
Itse ehkä tässä vaiheessa miettisin onko kyseinen toimenpide tosissaan sen 20-30e arvoinen(no okei, paitti jos käyttää jotain gm:n akkuja.). :)

Toki eihän se raha kasva puussa ainakaan täälläpäin.

Nyt en aivan ymmärrä!

Jos vaihtoehtona on ostaa uusi akku tai yrittää korjata vanha niin kummassa vaihtoehdossa on pienoinen mahdollisuus säästää?

Sanoinkin että itse miettisin sen tarpeellisuutta. Kun tietää että riskit on olemassa, ehkä hyvinkin mahdolliset sellaset jos kerran mattopuukkokin uppoaa kennoihin helposti niin mieluummin ostan uuden akun 20-30e kuin lähden koittamaan onnea.

Itellä tuossa pöydällä parikin lipoa jotka jättäny rauhaan koska toisessa on pehmeessä kuoressa pieni lohkeama josta näkee jotain kirkasta suojamateriaalia sisällä.

Lisäksi jos ajattelee niin ettei ole noita akkuja avannut "työkseen" niin eipä tartte ajon aikana miettiä että pysyykö se korjattu juotos sisällä kunnolla vai tekeekö oikkarin ajaessa niin että sulaa puolet autosta.


Noh, kaikki akkuihin liittyvähän on yleensä vain spekulointia mutta itte uhraan mieluummin jonku euron sen hyväksi ettei tartte akkua availla kädet täristen ja miettien että mitä jos sittenkin tää puukko lipsahtaa.


Kukin tekee niinkuin haluaa, toin vain esille oman maallikon mielipiteen tähän asiaan.

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3248 : 13.08.11 - klo: 12.33 »



Sanoinkin että itse miettisin sen tarpeellisuutta. Kun tietää että riskit on olemassa, ehkä hyvinkin mahdolliset sellaset jos kerran mattopuukkokin uppoaa kennoihin helposti niin mieluummin ostan uuden akun 20-30e kuin lähden koittamaan onnea.

Itellä tuossa pöydällä parikin lipoa jotka jättäny rauhaan koska toisessa on pehmeessä kuoressa pieni lohkeama josta näkee jotain kirkasta suojamateriaalia sisällä.

Lisäksi jos ajattelee niin ettei ole noita akkuja avannut "työkseen" niin eipä tartte ajon aikana miettiä että pysyykö se korjattu juotos sisällä kunnolla vai tekeekö oikkarin ajaessa niin että sulaa puolet autosta.

Turnigyn ns.kovat kuoret on tod. helppo avata vaikka talttapää ruuvimeisselillä hieman raottaa ja naksauttelee vähäiset liimatipat irti niin näkee mitä kennolle on tapahtunut. Mahd. irronneet juotokset uudestaan juottaen jos tämä onnistuu ei ole pienintäkään pelkoa, että ne ajon aikana sieltä sulaisi irti. Tinan sulamis piste on yli 200c ja niin lämpimäksi akku ei ilman palamista pääse.

Oikeat kovakuoriset ovat klipseillä kiinni joista yksi tai useampi saattaa avaamisen yhteydessä hajota, mutta kennon korjauksen jälkeen liimalla takaisin kiinni ja kovaa ajoa.

Jos taas kenno on korjauskelvoton mittaa sen fyysinen koko tilaa vastaava Kiinasta ja sille suojaksi vanhat kuoret. Pehmeillä suojaamattomilla kennoilla ajamalla poltat autosi kolarin tullen.

Muutenkin yleisesti: Olkaa uteliaita, etsikää tietoa vaikka netistä ja kannattaa joskus itse kurkata mikä autossa voisi olla vikana. Sitä kautta oppii ja ymmärtää miten se teidän ajopeli toimii ja mikä vaikuttaa mihin

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3249 : 13.08.11 - klo: 14.52 »
"Kuvia tai sitä ei tapahtunut."
Ei ollut edes koko kännykkä mukana siellä, joten täytynee tyytyä tohon väittämään.

Mulla on palanut kaikkiaan 2 akkusettiä. Kuutta muuta yrittänyt väkisin , joita ei vaan saanut ku vähän savuamaan, joten ei toi palaminen ainoa vaihtoehtokaan ole. Molemmissa tapauksissa selkeä oikosulku toi alkulämmön, akkujen ollessa liki täysiä ja aina pitkähkön juoksurupeaman päässä kuskista.

Eipä ole toimivaa kuvavälityspalvelintakaan avattuna missään....
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Janne O

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3250 : 14.08.11 - klo: 10.56 »
Kun vaihtaa pienemmän pinjonin niin miten spurrin ja pinjonin saa ottaa kunnolla yhteen?
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3251 : 14.08.11 - klo: 10.58 »
Moottoria siirtämällä.

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3252 : 14.08.11 - klo: 15.00 »
Jos säätövara ei riitä isompi spurri.

Edit: Mikä 1/18 (mini infernoon sopiva) harjaton moottori kestäisi 4s lipot? Kun nuo lipot tuli tilattua ja vähän arveluttaa kestääkö moottori. Mikä moottorin rikkoo jos sitä käyttää 4s lipoilla vaikka oilisi ilmoitettu 3s? Meneekö ylikierroksille vai eikö kestä jännitettä? Miten moottorin hajoaminen ilmenee? Savuaa? Hyytyy? :huh:
Auttakaapas hieman miestä mäessä. :undecided:

Edit2: En ihan tarkalleen tiedä mikä moottori minulla on enkä paljonko se kestää että uskaltaako sitä 4s akkua kokeilla.
« Viimeksi muokattu: 14.08.11 - klo: 17.02 kirjoittanut vator »
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3253 : 14.08.11 - klo: 19.47 »
Miks pitäs kestää 4s lipo.

Poissa jimipee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3254 : 14.08.11 - klo: 19.49 »
Miks pitäs kestää 4s lipo.

Jos vaikka haluu testata paljon kulkee 4 ässällä tai muuten vain tehoa lisää...
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

Poissa ppulkkkin

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3255 : 15.08.11 - klo: 12.47 »
Mitäs mieltä olette Castle Sidewinderin hommaamisesta Stampedeen?

Mietin vaan, kun Castlen sivuilla lukee tälläistä:
"NOTE: The Sidewinder Power System is NOT for use in 1/10th scale monster trucks. "
(http://www.castlecreations.com/products/sidewinder.html)

Stampede w/ Velineon VXL || Losi MicroT || Eurgle 2,4 Ghz

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3256 : 15.08.11 - klo: 13.02 »
Mitäs mieltä olette Castle Sidewinderin hommaamisesta Stampedeen?

Mietin vaan, kun Castlen sivuilla lukee tälläistä:
"NOTE: The Sidewinder Power System is NOT for use in 1/10th scale monster trucks. "
(http://www.castlecreations.com/products/sidewinder.html)
Monstereissa on kohtuu isot renkaat, jotka tuottavat lisää rasitusta säätimelle, tästä syystä varmaan rajanneet monsterit pois.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3257 : 15.08.11 - klo: 13.43 »
Miks pitäs kestää 4s lipo.

Jos vaikka haluu testata paljon kulkee 4 ässällä tai muuten vain tehoa lisää...

Ihan siitä syystä että nuo akut jo on tilauksessa ja tahtoisin kokeilla. Tietääkö kukaan voiko tähän moottoriin kokeilla 4s lipoja.
http://www.beatyourtruck.com/project-MINIT-stage6.html
Moottori on ilmeisesti tuo 8000kv mistä on tiedot tuolla alhaalla.
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3258 : 15.08.11 - klo: 13.47 »
Ihan siitä syystä että nuo akut jo on tilauksessa ja tahtoisin kokeilla. Tietääkö kukaan voiko tähän moottoriin kokeilla 4s lipoja.
http://www.beatyourtruck.com/project-MINIT-stage6.html
Moottori on ilmeisesti tuo 8000kv mistä on tiedot tuolla alhaalla.

Itse veikkan että säädin kärähtää alta aikayksikön jossei sulla ole erikseen säädintä joka kestää 4s tai enemmän.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3259 : 15.08.11 - klo: 13.49 »
Laskennallisesti 4S ja 8000kv moottori tarkoittaa täydellä akulla noin 120 000 kierrosta minuutissa. Eli jos säädin sattuisikin kestämään, niin moottori ei taatusti kestä.
Flying Calacucco

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3260 : 15.08.11 - klo: 13.52 »
Mini inferno ei tule ikinä kestämään edes 3s lipoa ja tuota mottia.

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3261 : 15.08.11 - klo: 13.58 »
Säädin kestää 5s mutta moottori ilmeisesti 3s jos oikeaa moottoria tuolla netissä kattelin. Ostin käytettynä niin en oikein tiedä. No täytyy keksiä akulle muuta käyttöä (maksoi vain 10). Mutta 3s kokeilen autoa ja eiköhän se mini inferno kestä. :wink: Kun kestää 2s:lläkin. Täytyy vain löytää jostain ehjä ratas keski diffiin. :azn:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3262 : 15.08.11 - klo: 14.03 »
Jo 2s riittää MI:n voimansiirrolle. Tarkista ainakin rattaiden välykset ennen testiä.

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3263 : 15.08.11 - klo: 14.44 »
Jep näin teen. :smiley:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3264 : 16.08.11 - klo: 16.58 »
Kun syötän servoille ja vastarille jännitteen ulkoisen BECin kautta, niin onko tietoa kuinka paljon noille uskaltaa syöttää jännitettä? Meinasin vaan kun jos laitan täyden 5-kennoisen NiMh-akun jännitettä syöttämään, niin eikö jännite ole 5x~1,5V = ~7,5V.

Vastarina mulla on Spektrumin SR300-vastari (mahdollisuus pistää myös sanwan vastari). Servoina Savöxit. Onko siis tietoa tai kokemusta noista jännitteenkestoista?

Edittiä: googlehan osasi kertoa, että tuon SR300-vastarin Voltage Range = 3.5–9.6V, mutta servojen spekeissä en ole tuota maksimijännitettä nähnyt.

Edit2: Ja tuolla joku mainitsee:
Lainaus
Siis servospekseissä 4.8V = 6V reaalijännitettä (4x1.5V = 6V) ja 6V = 7.5V (5x1.5V=7.5V). NiXX kenno lasketaan ilmoitetun perusteella 1.2V nimellisjännitteensä mukaan, mutta kaikki luonnollisesti mitoitetaan 1.5V täyden kennon mukaan.
http://www.kopterit.net/index.php?topic=1235.0
« Viimeksi muokattu: 16.08.11 - klo: 17.10 kirjoittanut ajv »
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3265 : 16.08.11 - klo: 19.12 »
Kyllä ne kestää.Muuten ei edes myytäis kun 4s NI-XX vastari akkuja.

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3266 : 16.08.11 - klo: 19.47 »
Sori nytten kun jauhan tätä samaa asiaa, mutta on jäänyt painostamaan tuo moottorin kestäminen 4s lipolla. Jos tuo 8000kv ei kestä mitenkään niin kuinka losin 9400kv kestää 4s lipolla vaikka tiedoissa lukee että 3s?
Brushless RC18T, Quark 33 amp ESC, 4S 9400kv
Vai onko mahdollista tehdä jotain viritelmiä siihen virran kestävyyteen?

Siis pahoittelen todella suuresti sitä, että jauhan samaa asiaa vaikka sain selkeän vastauksen, mutta jäi mietityttään asia niin paljon.
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3267 : 16.08.11 - klo: 20.01 »
Saattaa kestää hetken.Miks helvetissä hyvä moottori pitäs sun saada hajotettua.

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3268 : 16.08.11 - klo: 21.10 »
Ei kun kiinnosti vain, mutta nyt tiedän senkin joten kiitos vastauksesta.
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: aloittelijan kysymyksiä (moottori, nopeudensäädin, servot)
« Vastaus #3269 : 16.08.11 - klo: 22.16 »
Siis pahoittelen todella suuresti sitä, että jauhan samaa asiaa vaikka sain selkeän vastauksen, mutta jäi mietityttään asia niin paljon.
Kestää ja kestää on kaks eri asiaa, yleensä täällä ei aloittleijoiden topicissa haluta suositella mitään semmoista joka olisi rajoilla tai muuten ei suositeltavaa. se mitä olet tekemässä on aloittelijoiden juttujen ulkopuolella.

Jos tuon projektin specsaa oikein testailee ja saa sopivat yksilöt sekä osaa kaiken konfiguroida oikein niin voihan seolla että sekestää illan tai kaks. Ehtii hyvin tehdä siinä ajassa videon ja laittaa sen youtubeen myös.

Mutta kun aloittelijalle suositellaan jotain se on paketti joka oikeesti kestää ajoa pitkään ja ei haittaa vaikka välitys olisi vähän liian pitkä tai lyhyt.

Olet selvästi tehnyt oman päätöksesi mitä aiot tehdä, tee ja kokeile mutta älä ihmettele jos rikot laitteesi.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook