Päävalikko

asso tc4 ja harjaton motti.

Aloittaja hairbrushless, 08.09.05 - klo: 20.21

hairbrushless

Hankinnassa olis Asson TC4 johon kaavailin harjatonta kannua. Onko ehdotuksia moottorin ja säätimen suhteen?

Grönroos.

http://www.rcpiste.pp.fi/  Siinä olis  hyvä säädin ja moottori. Kävin ostaa tiistaina ton LRP - Spheren.
| Asso RC18T | Xray T2 | Futaba 3PK | LRP - Sphere |

RaDon

Lainaus käyttäjältä: "hairbrushless"Hankinnassa olis Asson TC4 johon kaavailin harjatonta kannua. Onko ehdotuksia moottorin ja säätimen suhteen?
LRP Sphere + Vector

Kuva omasta autostani

tapsa92

On kyllä hieno auto 8) . Miksi sulla on tossa kuminauha-viritelmä :?: .
- Tapsa

TTKoo

Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"On kyllä hieno auto 8) . Miksi sulla on tossa kuminauha-viritelmä :?: .
Auton nähneenä totean:
Koska säädintä voi, ja käytetään ko. autossa myös hiilellisen moottorin kanssa, niin johdot ovat hieman ylipitkät.

Eli johdoissa on "ylimääräinen Y-liitin", ja siksi ovat ylipitkät.

Kuminauha pitää pitkät johdot "ryhdissään"!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

tapsa92

- Tapsa

RaDon

Jep... Näinhän se on.
Toinen syy ylipitkiin johtoihin on yhdistelmän krossarissa käyttö.
Muuten joutuisin joka kerta pidentämään johtoja, kun ajan krossarilla.

Kuminauha siis siksi, ettei johdot mene auton ulkopuolelle (ja siis kulu esim asfaltin pintaan hankautuessa...)

ezmo

Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"On kyllä hieno auto 8) . Miksi sulla on tossa kuminauha-viritelmä :?: .
Auton nähneenä totean:
Koska säädintä voi, ja käytetään ko. autossa myös hiilellisen moottorin kanssa, niin johdot ovat hieman ylipitkät.!

Nyt haluaisin varmistua, onko mahdollista, että samaa säädintä voi käyttää harjallisen ja harjattoman moottorin kanssa! Lennokkipuolella homma on mahdoton yhtälö. Harjallinen 2 vaiheine, harjaton 3 vaiheinen.

E
Elämä alkaa kun sulkee kännykät ja muut hilavitkuttimet...

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "ezmo"
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"On kyllä hieno auto 8) . Miksi sulla on tossa kuminauha-viritelmä :?: .
Auton nähneenä totean:
Koska säädintä voi, ja käytetään ko. autossa myös hiilellisen moottorin kanssa, niin johdot ovat hieman ylipitkät.!

Nyt haluaisin varmistua, onko mahdollista, että samaa säädintä voi käyttää harjallisen ja harjattoman moottorin kanssa! Lennokkipuolella homma on mahdoton yhtälö. Harjallinen 2 vaiheine, harjaton 3 vaiheinen.

E

Sulzen U-Force säätimet käyvät sekä harjattomille että harjallisille moottoreille.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Sinervo

tuota sphereä voi käyttää kummissakin.

ezmo

Ja hintaa moisella noparilla on??

Mietinkin, miksei auto puolella käytetä enempää noita harjattomia mosia huoltovapauden ym. takia. Onko moottorin käyttäytyminen pienillä kierroksilla epälineaarista?

E
Elämä alkaa kun sulkee kännykät ja muut hilavitkuttimet...

RaDon

LRP Sphere maksaa RC Pisteessä 240e

Sensorijohdo, joka kytketään moottorin ja noparin väliin, pitää noparin "ajantasalla" moottorin ankkurin asennoista. Eli käynti on todella tasaista myös pienillä kierroksilla.

tapsa92

Harjaton systeemi maksaa yhteensä ~200-300e :? . Käytetäänkö yleensä LiPojen kanssa, vai tavallisten akkujen kanssa :?: . Pystyykö muuten LiPoja purkaa :? .
- Tapsa

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"Harjaton systeemi maksaa yhteensä ~200-300e :? . Käytetäänkö yleensä LiPojen kanssa, vai tavallisten akkujen kanssa :?: . Pystyykö muuten LiPoja purkaa :? .
No kaikki riippuu tehosta, jos harjallisia auton moottoreita olisi +300W olisi niissäkin käytettävä LiPoja.
Kyllähän LiPo akkuja purkamaan pystyy (Purkaantuuhan ne ajaessakin), mutta siihen ei ole mitään tarvetta koska niissä ei ole muisti ilmiötä.
Elikä LiPot voi ladata oli ne sitten tyhjät tai puolillaan, sillä ei ole merkitystä akun eliniän tai toiminnan kannalta.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.