Olin ajelemassa tuossa Losilla ja pienen tauon jälkeen kun käynnistin auton uudelleen, se ampaisi kaasu pohjassa menemään (ja päätyi onneksi katolleen ennenkuin aiheutti tuhoa). Auto ei reagoinut jarrutukseen/kaasuun/aux kanavaan mitenkään, mutta ohjaus toimi. Sain sen lopulta sammutettua moottorin punaisesta napista.
Autossa on Super Bee Kill switch joka toimi ennen tapahtumaan ja sen jälkeen täysin normaalisti (sammutti auton radion aux kytkimestä tai kun radion sammuttaa). Myös servot toimivat normaalisti ennen ja jälkeen. Vastarin (3100t) akussa oli hyvin virtaa. Radion (DX3S) patterit olivat myös lähes täynnä.
Joten, mikä ihme tuon mahdollisesti aiheutti?
Tietysti vahingosta viisaantuneena tästä lähtien käynnistä auton aina renkaat ilmassa.
Tässä yritän selvittää melko samankaltaista ongelmaa... Kävi toissapäivänä ja tänään lähestulkoon samallalailla.
Eli mulla on kanssa toi Super Bee Kill Switch (jossa perusasetukset) joka on tähän asti toiminut moitteetta. Toissapäivän ajelussa yhtä äkkiä auto lähti vaan kaasupohjassa menemään, tämä siis tapahtui ajossa. Ei reagoinut kaasuun tai jarruun. En ehtinyt yrittää sammuttaa autoa auxista tai ohjaimen virtanapista kun auto alkoi taas reagoimaan kaasuun. Lähti siis hiljaisemmasta ajosta kaasupohjassa liikkeelle, itse en kaasua lisännyt. (kaasarin vipu joskus jumittanut, mutta tämä ei tuntunut samalta sillä olis jarruun pitänyt reagoida jollain tapaa). Tämän jälkeen auto ei sammunut ollenkaan kun ohjaimesta suljin virran vaikka olisi pitänyt (onneksi ei karannut silloin). Moottorin sammutusnappi oli aino jolla koneen sai sammutettua. Tänään auto sammui ajossa pari kertaa. Nyt se kuitenkin antaa taas sammuttaa auton myös ohjaimesta. Super Been summerihan jää piippaamaan jos se on koneen sammuttanut jostain syystä. Jos akku irtoaa niin silloin kone sammuu ja summeri ei toimi. Mutta minulla akun johdot kiinni jne. Auto vain sammuu ja summeri ei piippaa eikä servot reagoi. Akku täysi, ohjaimessa uudet patterit. Otan akun johdon irti ja laitan kiinni niin virrat palaa, servot toimii ja auto lähtee käyntiin hyvin. Taas muutaman minuutin kuluttua auto sammuu, summeri ei piippaa ja tuntuu että kaikki sähköt hävinny. Koskin hiukan akun johtoon ja kas kummaa virrat tuli takaisin päälle?? auton sai käyntiin myös ekalla nykäisyllä. Tämän jälkeen en kyllä sillä uskaltanut enään ajaa. Eli uskoisin että minun ongelma johtuu melkovarmasti akun liittimistä, akusta, joku kosketushäiriö?
Ton SB:n pitäisi sammutta auto häiriöistä; signaali, servo, virta jne. Mutta eipä sammuttanut kun lähti karkuun. Sitten sammuttaa itsekseen ja hävittää virrat?! Pitää vaihtaa liittimet ja ostaa melkeinpä uusi akkukin ja kokeilla uudestaan.
Testasin autoa pukilla ja kaikki toimi noiden tapahtumien jälkeen kuitenkin normaalisti. Käynnistyy hyvin, auto sammuu ohjaimesta jne mutta ajossa pelleilee.