Kirjoittaja Aihe: Bensa-autot  (Luettu 1083653 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Majuri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2670 : 19.03.10 - klo: 16.31 »
Varohan Jaani vanteita, rikoin jo iteltäni yhen eestä.Eikä ollut ees pahoja töyssyjä
Tässä lopputulos

http://saunamajuri.kuvat.fi/kuvat/4sen%20vanne/
« Viimeksi muokattu: 19.03.10 - klo: 19.12 kirjoittanut Isolohko »
Toiset tekee mitä osaa , mie teen mitä haluan
Mahdoton vie hieman enemmän aikaa

Poissa Rc-rälläri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2671 : 21.03.10 - klo: 11.02 »
Antaiskohan yhtään tällainen putki FG:hen potkua ja onko kenelläkään kokemusta? http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=34140
CEN GST 7.7 - FG Baja 2wd

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2672 : 21.03.10 - klo: 17.35 »
Varohan Jaani vanteita, rikoin jo iteltäni yhen eestä.Eikä ollut ees pahoja töyssyjä
Tässä lopputulos

http://saunamajuri.kuvat.fi/kuvat/4sen%20vanne/

Yritän parhaani. Toivottavasti tuosta ei tule ongelma, jos tulee ongelmat on tehty ratkaistaviksi. Tässä MCD RR V4 poljentaa video rallatuksella..

http://www.youtube.com/watch?v=ap9kv0NiV-0

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2673 : 21.03.10 - klo: 17.55 »
hauskan näköistä menoa. Nyt vaan äkkiä omaan autoon sähköt kiinni ni pääsee suorittaa sisäänajoa. :grin:

Poissa Kylähullu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2674 : 05.04.10 - klo: 00.50 »
Mistäköhän osais vikaa lähtee hakemaan kun tuossa FS-Racingin bensamonsterissa löyty pikkuvika/ominaisuus, kun ajaa lujaa kaartaen pitkään tai vaikka pyörittää paikallaan rinkiä niin alkaa  "puutumaan" kun yrittää lähtee "suoralle". Kattelin ilman koppaa kun ajoin samat ajot, niin vissiin alkaa hörppiä ilmaa tankista kun bensaletku on täynnä kuplia ?  ei auta onko vajaa tai täys tankki, saman homman tekee

Ei sillei haittaa kauheasti ajoja kun ei tuu rinkiä pyöritettyä mutta joskus tekee sitä takapiikeissäkin, eli aina kun bensa pääsee kunnolla hölskää... Mutta muuten jaksaa vetää kivasti ja pelaa muuten :azn:

Ois kiva saada tuo homma pois että saa laulamaan kunnolla ennen kun alkaa tehtaileen sitä 1:4 B-ryhmän S1 "Audia" tuosta  :laugh:

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2675 : 05.04.10 - klo: 08.59 »
En tiedä millainen tankinkorkki siinä on, mutta tarkista että "hengittää".
Tarkista imupuolen tiivisteet ja tutki kaasutin onko likaa. Sitä ennen tarkista polttoaineletkut ja liitokset.



Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2676 : 05.04.10 - klo: 09.01 »
Ja samalla kannattaa kurkistaa tankkiin, että missä päin letku painoineen on menossa, plus mihin se menee kuvaamassasi tilanteessa.

Että vaatiiko a) letkun pisentämistä, b) letkun lyhentämistä, c) eri asentoon muutenvaan.
/ Jere Siirilä

Poissa Kylähullu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2677 : 05.04.10 - klo: 11.01 »
letkut oli ehjät ja kii kunnolla, tosin pitää kattoa vielä paremmin kuinka syvällä ne on,
tankin korkista lähtee huohotusletku ja se on auki

Kiitoksia vinkeistä pitää kattoa läpi !

Poissa MCD RACING

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2678 : 05.04.10 - klo: 20.16 »
Tässä on hyvä osa bensansaantiongelmien poistamiseksi ja samalla saa bensasuodatuksen hoidettua.

http://kuvablogi.com/nayta/2521840/

Poissa Kylähullu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2679 : 05.04.10 - klo: 23.15 »
Suodatin oli reilun pitusen letkun varassa tankissa? että mahdollisesti sivuttaisvoimissa noussu bensan päälle ja hörppiny ilmaa :roll: ? ja paluuletkun pää oli kurtussa

Nostin nyt letkua että suodatin on pystyssä tankin pohjalla, ja letku suht. jäykkää että tuskin jaksas paljoa kääntyillä, ja leikkasin hitusen paluuletkusta että ei ole kurtussa

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2680 : 20.04.10 - klo: 09.05 »
Tässä olis aiha johon voi tutustua.

http://rc10.fi/index.php?topic=20931.780

Kisat on kohta (tosin en edes aja niissä mutta haluan päästä ajamaan tuonne radalle) ovella ja jotain pitää tehdä.

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2681 : 22.04.10 - klo: 20.57 »
Sain kaverilta linkin ja päätin laittaa sen tänne. Mitään tietoa ei ole kellekkään viellä.

http://www.kyoshoamerica.com/news.php?article_id=247

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Kylähullu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2682 : 22.04.10 - klo: 23.22 »

 Onko joku esim mopon tehofiltteri miten karkea? suodattaako tarpeeks hyvin näihin tarpeisiin ?  Semmoseen ois vaan helppo tehä pari testi imutorvea, sais jäämään torven putsarin sisälle "vapaasti" ettei tarttis sen ominaisuuksia pilata  kietomalla siihen jotain vaahtoputsaria päälle :roll:

jahka tuo marderi saapuilee niin vois siihen sorvailla pari imutorvi kokeilua, tosin voi olla turhaks havaittu juttu mutta voihan sitä kokeilla ja töissä/kotona voi ajankuluks sorvailla

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2683 : 22.04.10 - klo: 23.44 »

 Onko joku esim mopon tehofiltteri miten karkea? suodattaako tarpeeks hyvin näihin tarpeisiin ?  
No jos olet tuollaisen tehofiltterin nähnyt läheltä niin varmasti itsekin voit päätellä että suodattaako se tarpeeksi. :tongue:
Imee kaikki p*skat koneeseen.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Kylähullu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2684 : 23.04.10 - klo: 00.03 »

 vastaa melkein jauho siivilää, uskaltaskohan pipercrossin, ITG:n yms imutorven päälle nippusiteellä vedettävä suodatin mikä ihanasti ainakin ahistaa 1:1 kilpureissa  :laugh:
Eihän siinäkään ole kun 15mm "seinämä"vahvuus

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2685 : 23.04.10 - klo: 08.41 »
Sain kaverilta linkin ja päätin laittaa sen tänne. Mitään tietoa ei ole kellekkään viellä.

http://www.kyoshoamerica.com/news.php?article_id=247

Jerzi

Hyvä että tämäkin valmistaja on herännyt 2000 luvulle.
Jännä nähdä onko offi vai on road pirssi, taikka kummatkin.

Nyt niillä on ollut aikaa vakoilla muita merkkejä..
Joko hämmästellään uusia ratkaisuja insinööritaidon huipulta tai nauretaan pas**** naurua ja tuijotetaan pitkään kuin sekarotuista koiraa, jolta puuttuu silmä ja toinen korva:laugh:

Poissa e-revo vxl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2686 : 23.04.10 - klo: 12.15 »
moro

eli olen hankkimassa kolmatta autoa eli 1/5 tourinkii. tarviiko noille autoille tehä jonkinlaista sisäänajoa kuten nitrolle vai voiko vain laittaa bensat tankkii ja lähtee ajamaan.

-aki
1:16 skaala E-Revo vxl, 1:1 skaala Toyota Supra mk3 turbo

Poissa Dummvee

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2687 : 23.04.10 - klo: 12.26 »
Varsinaisesti ei ole pakko tehdä sisäänajoa, ellei halua. Mutta ainakin suuri näissä autoissa käytettävien moottorien valmistaja Zenoah suosittelee ajettavan pari tankillista sisäänajoa rauhallisesti ympyrää ja kahdeksikkoa.
Eräillä merkeillä ainakin tulee moottorien mukana käyttöohje, jossa on sisäänajo ja on ainakin yhdellä merkillä tullut myös käyttöDVD.

Toisin kuin nitroissa, näitä EI TULE ajaa moottori tyhjäkäynnillä, vaan kierroksia kehiin - muttei huippukierroksia ensimmäisten tankkien aikana ( auto saa olla paikallaan, toisin kuin ensin kirjoitin, kun tarkoitin kierroksia ).
Itse olen kaikki omat bensamyllyni sisäänajanut, hätäisin taisi olla sellaiset kolmisen tankillista köröttelyä ja pisimpään junnattu noin kymmenkunta, joista viitisen tankillista varsinaista rauhallista köröttelyä ja loput köröttelyä ilman huippukierroksille menoa.
Moottorien kestoikään tuolla ei juurikaan ole tuntunut olevan vaikutusta, enemmän kyllä ilmansuodattimien kyvyllä pysäyttää törky ennen kaasarin kurkkua sekä ajonpinnan pölyämisen määrällä.

EDIT: Auto voi olla sisäänajossa paikallaan tai liikkeessä, mutta pelkkää tyhjäkäyntiä moottorin ei tule antaa käydä, kuten monet nitorjen ohjeet komentavat tekemään 1. tankillisen.
Ihme kuulajumitus iski tuohon, pahoittelut
« Viimeksi muokattu: 23.04.10 - klo: 12.58 kirjoittanut Dummvee »
FGCLUB.NET kantamuumi / www.raisionua.fi.
Miksi vääntää foorumilla urpojen kanssa aidanseipäistä, kun voi ajaa ulkona?

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2688 : 23.04.10 - klo: 12.37 »
Miksi ei saa ajaa sisään paikallaan. Näin olen nähnyt monet tekevän., kuten minäkin tein aikoinaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Dummvee

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2689 : 23.04.10 - klo: 12.55 »
Ajatus- ja kirjoitusvirhe meikäläiseltä. HUPS!

Sillä ei ollut väliä, liikkuuko auto vai ei, mutta moottorin tulee käydä muutakin kuin pelkkää tyhjäkäyntiä, jos pelkkää tyhkäkäyntiä paikallaan ja tankki kun on iso, niin tulppa ei tykkää hyvää kertyvästä palojätteestä, vaan koneeseen kertyy helposti karstaa ja tulppa menee tukkoon.
Näin kävi itselleni erään kerran, kun "unohdin" auton polkemaan autotalliin sisäänajoa ja jäin itse sisälle puuhaamaan muuta - kone oli kerännyt höntöntönttöä ja tulppa tahtonut antaa kipinää seuraavassa starttiyrityksessä.

Sorry my bad, ja kiitos Jerrylle tarkkana olemisesta.
FGCLUB.NET kantamuumi / www.raisionua.fi.
Miksi vääntää foorumilla urpojen kanssa aidanseipäistä, kun voi ajaa ulkona?

Poissa 41287710

  • Jäsen
    • Profiili
FG iskarit??
« Vastaus #2690 : 23.04.10 - klo: 14.37 »
Eli FG monster truck kaipais alustaan ehostusta, sama ku tiiliskivellä ajais missä on renkaat.

Mitä olette tehnyt noille iskareille vai oletteko laittaneet kokonaan uutta?

Onko kokemuksia noista harmin sx3?

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/15-RC-AUTOT-JA-TARVIKKEET-Varaosat-ja-Tarvikkeet/1502824-HARM-Shock-Set-2006-4-102840

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: FG iskarit??
« Vastaus #2691 : 23.04.10 - klo: 18.06 »
Eli FG monster truck kaipais alustaan ehostusta

Mitä olette tehnyt noille iskareille vai oletteko laittaneet kokonaan uutta?

Samoihin kysymyksiin kaipaisin vinkkejä.

Tomi

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2692 : 23.04.10 - klo: 18.57 »
Sain kaverilta linkin ja päätin laittaa sen tänne. Mitään tietoa ei ole kellekkään viellä.

http://www.kyoshoamerica.com/news.php?article_id=247


Itsellä on semmonen kutina, että tulee kiinassa tehty no-name auto, joka on prändätty kyoshoksi.
Toki aika ympäripyöreä kommentti, mut jotenki vaa kutisee.

Enivei, onhan se hyvä että saadaan uutta verta kentälle.



Ja FG alustaan: voi olla vähän haNkala saada Hyväksi =(
/ Jere Siirilä

Poissa Dummvee

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2693 : 23.04.10 - klo: 19.05 »
FG:n alustan säätöön, kuten Jesi totesikin, niin hankalaa noista on saada unelman lailla toimivia, mutta muuttamalla jousien jäykkyyttä, männän reikien lukumäärää ja etenkin iskariöljyn paksuutta pääsee jo aika pitkälle.

Vakiona normaaleissa "econoline"-malleissa on nuo punaiset iskarinrungot sekä hopeiset jouset, tämä ei ole kovin hyvä vakioyhdistelmä liiallisen jäykkyytensä ansiosta.
Iskariöljy kun on sikamaisen paksua, noin 100wt:tä vastaavaa, vieterit lähes jäykimmät mahdolliset sekä männät huonosti virtaavat.
Vakiomännässä on kaksi virtausreikää, mutta itse lisää poraamalla saa tätä parannettua, tai sitten voi tilata esim. Hobbylinnasta useammalla reiällä varustetut (en nyt pidä FG:n manuaalia tässä auki, josta poimia osanumeroita).
JOS on taskun pohjalla ylimääräistä, niin voi hankkia sitten alurunkoiset PRO-iskarit ja metalliset iskarimännät, joissa mutterikiinnitys (vakioissa c-clippi), mutta hintaa sitten moisella paketille tulee monsun tapauksessa helposti siinä parinsadan- kolmensadan nurkilla.

Iskariöljyjä voi myös muokata, itse käytän Monsussa kahdeksan iskarin tapauksessa 50 - 80wt öljyjä ja joskus jätän toisen parin iskareita pois kokonaan.
Offimallissa taas 50wt ja 60wt öljyt sekä monireikäiset männät ja alusta muuttuu jo aika paljon ilman järjettömiä taloudellisia uhrauksia.
Mikäli olette alottelijoita, kannattaa kysyä asiaa vaikka maahantuojalta, mitä jousia ja mäntiä HE suosittelevat..

FGCLUB.NET kantamuumi / www.raisionua.fi.
Miksi vääntää foorumilla urpojen kanssa aidanseipäistä, kun voi ajaa ulkona?

Poissa 41287710

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2694 : 23.04.10 - klo: 20.57 »
Jep.

Itsellä on juuri nuo hopeisilla jousilla ja punasilla iskareilla varustettu monster truck.
pomppii minne sattuu ja ohjattavuus ihan peestä..


Mitä iskari öljyä tarkalleen kannattaisi laittaa? Montako lisäreikää kannattee porata aluksi 1-2? ja minkä värisiä jousia käytätte?

-kiitos vinkeistä-

Poissa Dummvee

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2695 : 23.04.10 - klo: 21.12 »
Varsinaista suoraa "setuppia" vaikea antaa, kun ei tiedä, millaisella pinnalla olette ajelemassa.
Kannattaa edetä askeleittain ja katsoa, miten auton käytös muuttuu.

Aloittaa vaikka mäntien reiístä, porata pari uutta per mäntä ja vaihtaa esim. aluksi 80wt öljyt, tuolloin ei vielä kovin pahasti pitäisi pohjata joustoissa.
Tuosta sitten pudottaa alaspäin esim. 60wt öljyihin.
Jousien väriä paha sanoa suoraan, että mikä olisi juuri sinulle paras vaihtoehto, riippuu ajotyylistä ja ajopinnasta paljon. Jotkut leikkaavat vakiovietereistä kiepin tai pari pois, tällöin jousitus pehmenee, mutta riskinä on jatkossa etenkin perän roikkuminen monsumallissa.

Itsellä compmonsussa on 60 wt öljyt ulommissa, ja 80wt öljyt sisemmissä pumpuissa, vakiojouset, mutta esijännitejouset (saa Hobbylinnasta 2:n setteinä, en muista osakoodia ulkoa)kiinni kuopalla ajaessa, toisnaan taas normaalit esijännitepalat ja siniset jouset. Renkaisiin (monsterirenkaat)olen porannut ylimääräiset reiät kulutuspintaan 2 reikää / rengas, jolloin ilma poistuu renkaasta, samoin vesi ja kumi nappaa paremmin ajopintaan kiinni.
Tämä ei ole mikään kiveenhakattu setup, vai sellainen, johon itse palaan aika ajoin auton oltua suuremmissa vuosihuolloissa.

Paras tapa on tosiaan kokeilla itse säätöjä ja hakea sellaista setuppia, mikä sopii oman ajotyyliin.
Tai jos muille FG:n omistajilla on heti parempia ratkaisuja ja setuppeja heittää, niin antaa palaa, kun tietoa tarvitaan. Itse säädän omat autot aina ajopinnan mukaan ja omaan ajotyyliini sopivaksi, eikä nuo setupit välttämättä sovi toiselle suoraan hänen ajotyyliinsä.
FGCLUB.NET kantamuumi / www.raisionua.fi.
Miksi vääntää foorumilla urpojen kanssa aidanseipäistä, kun voi ajaa ulkona?

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2696 : 23.04.10 - klo: 22.13 »
Ja FG alustaan: voi olla vähän haNkala saada Hyväksi =(

Itselleni on jäänyt sellainen käsitys että minkä vaan auton alustan saa hyväksi, eikä FG ole poikkeus.
Korjatkoon joku jos olen väärässä. PS. Oman FG Marderin alusta on vielä RTR. FG 4WD Monsterin alustaa rukkasinkin
ennen myyntiä.
« Viimeksi muokattu: 23.04.10 - klo: 22.16 kirjoittanut Peku »

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2697 : 23.04.10 - klo: 22.18 »
Niih, makuasioista on turha alkaa vääntämään.
Pari FGeetä omistaneena mulla on henkilökohtainen kokemus ja mielipide, mutta toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä.

Enivei, FG on jo sen verran wanha (hyvässä ja pahassa), että uskoisin että pienellä nuuskimisella löytyy netin saloista pomminvarmat setupit kohtuulliseen alustasetuppiin.
/ Jere Siirilä

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2698 : 23.04.10 - klo: 23.52 »
Olen miettinyt pitkään sitä että mikä bensa-auto olisi se paras, mutta olen tullut siihen lopputulokseen
että se paras on se minkä itse kukin mieltää parhaaksi. Kaikki autot saa sopimaan siihen omaan käteen,
kunhan jaksaa ja jaksaa. On harmillista että esimerkiksi FG - merkkiä mollataan, koska ainakin itse olen ollut tyytyväinen varsinkin ko. merkin Marderiin ja osaltaan 4WD monsteriin.
Myös MCD Racerunner sopii omaan käteeni ÄLYTTÖMÄN hyvin suoraan paketista. Varmasti tulen hankkimaan lisää
bensa-autoja (kaikilta merkeiltä) kunhan aika ja budjetti antaa myöden.

Poissa juhaj

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2699 : 23.04.10 - klo: 23.57 »
Mikä on vikana kun laittaa autonkäyntii nii se lähtöö suaraa liikkeelle? Onko vika kytkinkellos vai? Autona fs bensamonsteri
team academy gv2 pro/Losi mini lst2/fs racing king kong 30cc  http://rc10.fi/index.php?topic=49283.0