Kirjoittaja Aihe: Bensa-autot  (Luettu 1083402 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tuju76

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2820 : 28.08.10 - klo: 09.51 »
tuosa cf 4wd mallissa on valmiiksi metalliset vaihteiston rattaat sekä se mistä moottori on pohjalevyyn kiinni on myös metallia
iskarien alapään kestävyydessä en oo huomannu ongelmia ,pallolinkit on hyvä päivittää paremmiksi.
rtr ohjausservon voi vaihtaa jo alkuun paremmaksi.. ei kestä asfaltilla ajoa yhtä tankkia pitempään ainakaan mulla...
kaikenkaikkiaan hyvä ostos tuohon rahaan hyvä käynnistymään kulkee virityksien kanssa jo kohtuullisesti ja kestävyys ihan hyväll tasolla..

Poissa fa--

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2821 : 29.08.10 - klo: 09.58 »
Onko kellään kokemusta walbron 990 kaasuttimesta onko tämä se missä pitäisi olla sisään rakennettu kiihdytyspumppu? jos on niin en kyllä nyt hoksaa sen toimintaa. apuva.
jos jotain voi tehdä paremmin se tehdään.
  Liika on aina LIIKAA mutta kohtuus EHDOTTOMASTI liian vähän.

Poissa mylperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2822 : 02.09.10 - klo: 15.17 »
990 malli taitaa nimenomaan olla KIIHDYTYSPUMPUTON malli wt813 kaasarista, jossa pumppu on. Korjatkaa joku jos olen väärässä. Itsellä tuo wt 813 ja siinä pumppu on.

Poissa tikkunekku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2823 : 02.09.10 - klo: 16.15 »
moi,

onko kellään ollut mitään ongelmia tuon wt813 kanssa, vai onko pelannut moitteetta?
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

Poissa mylperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2824 : 02.09.10 - klo: 16.47 »
Mulla ei varsinaisia ongelmia ole ollut, tosin ollut käytössä vasta vähän aikaa. Mutta säädöistä se on aikas tarkka. Mulla oli CY29cc koneessa wt668 ja siinä neulat noin L1,2 ja H1,5 mutta tässä L0,8 ja H1 ja moottorina OBR 27,2 full mod. Eli aika pienillä mennään verrattuna 668iin.

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2825 : 03.09.10 - klo: 09.54 »
moi,

onko kellään ollut mitään ongelmia tuon wt813 kanssa, vai onko pelannut moitteetta?

Kaasutin pelaa hyvin kun muistaa peittää kiinnityslaipassa oikeassa reunassa olevan kolon. Siitä pääsee likaa sisään ja kuluttaa akselia, jopa kaasutinta. Tarkoitan kaasuttimen kulumisella sitä missä akseli liikkuu.
Kun väljyyttä tulee alkaa myös saamaan ilmaa sitä kautta ja säädöt menevät osittain poskelleen.
Todella kuluneessa kaasuttimessa/akselissa pelkkä jarrutusliike heilauttaa akselia ja sen myötä läppää, joten kone voi sammua kun tyhjäkäynti muuttuu radikaalisesti.  (Ja sammuukin!)

Ennen akselin kulumista, voi päästä kuulan toiselle puolelle likaa ja voi estää kiihdytyspumpun toiminnan.

Likaisissa olosuhteissa ajettaessa ei olisi pahaksi jos kaasuttimen putsaa ( Kerran pari kesällä) poistamalla myös akselin ja ehkäisee täten akselin kulumista.

WT Kaasuttimia kyllä saa jossa on myös teräksisiä akseleita, mutta niiden käyttötarkoitus valitettavasti ovat muut kuin rc ja niissä ei ole kiihdytyspumppua  :grin: 
(Ne kaasuttimet eivät niitä enää tarvitsekaan :tongue:)

Poissa tikkunekku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2826 : 03.09.10 - klo: 15.09 »
ok, kiitoksia infosta :smiley:
HB D8Te/Tekno v4, Sanwa m11x

Poissa norppa

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2827 : 10.09.10 - klo: 23.54 »
mistäs saa osia king motors bajaan?? kytkimen tarttisin. koneena cy29
« Viimeksi muokattu: 11.09.10 - klo: 00.13 kirjoittanut norppa »

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2828 : 11.09.10 - klo: 14.38 »
mistäs saa osia king motors bajaan?? kytkimen tarttisin. koneena cy29

Tuossa olisi ainakin ensihätään: http://smoosmoo.com/kauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=6&products_id=263

Itsellä on ko.Paketti Zenoahin 26cc:ssa 8000rpm jousella.
Sama paketti pitäisi passata myös Cy:hyn.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa fg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2829 : 23.09.10 - klo: 19.50 »
Minkälainen käytännön tai tehollisesti ero on täytetyllä ja täyttämättömällä
kampiakselilla? Kiinnostaisi tietää jos tekee tulevia moottorihankintoja.
Tarkoitushan olisi kuitenkin kutitella moottoreista lisää jerkkua.

Poissa fa--

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2830 : 25.09.10 - klo: 20.32 »
Enpä osaa tuohon muuta asanoa kuin itsekin pohdin samaa :smiley: mutta ainkin kun kampikammion tilavuus pienempi niin periaatteessa polttoaine ilma seos virtaa nopeammin ylös männän päälle koska kun mäntä tulee alas sillä vähemmän tilaa siellä täytettävänään ennen kuin ilma polttonaine seos jaksaa lähteä virtaamaan ylös päin....ehkä menikö kuinka paljon päin vi..ua. koneista ymmärtävät kertokaa.

Mietin osaako joku kertoa miksi näissä bensa autoissa moottori on järestään sijoitettu poikittain? nitro autoissahan taasen pitkittäin. vai johtuuko vaan tilan puutteesta?
jos jotain voi tehdä paremmin se tehdään.
  Liika on aina LIIKAA mutta kohtuus EHDOTTOMASTI liian vähän.

Poissa Habaku2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2831 : 26.09.10 - klo: 17.13 »
Fa-- ! Noin olen itsekin antanut itseni ymmärtää tuon täytetynkampura asian  :wink:

Ite ymmärrän poikkittaisen moottorin takavetoautoissa, kun ei tuota keskidiffiä ole, eikä tarvi niin oikeen muuta asennus vaihtoehtoa oo. Tai kannata harkitakaan.
- HPI BAJA 5B  TS CASE REED 27.2CC -
- CRC CARPET KNIFE XL -

Poissa fa--

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2832 : 26.09.10 - klo: 17.37 »
sitten tuli myöskin semmoinen mieleen tosta koneen kutittelusta. mutta voisi olla mahdollista laittaa myös pidempi kiertokanki tarkoittaa sitä että männän tapin on oltava ylempänä mutta näin saataisiin kampi kulma lovemmaksi ja koneen rasitus pienenee ja kierros herkkyys paranee ainakin näin sen olen ajatellut.  tietysti voi olla että joutuu loveamaan tilaa kiertokangelle mutta täysin mahdollista ja pieni hyöty tästäkin. onko kukaan samaa mieltä?
jos jotain voi tehdä paremmin se tehdään.
  Liika on aina LIIKAA mutta kohtuus EHDOTTOMASTI liian vähän.

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2833 : 26.09.10 - klo: 20.51 »
Pidempi isku tiputtaa muutamia satoja kierroksia moottorista mutta tuo vääntöä lisää.
Täytetty kamppari todellakin tuo paremman huuhtelupaineen toimiakseen optimaalisesti ja porttaukselle saadaan parempi hyöty.

Tuosta hyvä setti kampparin kera, kaasutin ja kunnollinen kytkin vielä samaan pakettiin, ei tarvitse ihmetellä hetkeen lisää tehoja. Lue tuoteselosteesta ESP kirjoittama tarina.

http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.7095/.f

Vääntöä koneesta kyllä löytyy teharin kanssa ja seuraavassa pätkässä ei "uskaltanut" painaa kaasua, kun polkuauto viipotti vanhuuttaan ja mutterit lentelivät jo muutenkin..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hNRYqR6kNCg[/youtube]

Poissa fa--

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2834 : 26.09.10 - klo: 20.57 »
Ei Ei Ei ymmärsit väärin iskun pituus ei muutu minnekkään vaan kiertokangen pituus muuttuu näin ollen kun kiertokanki pidempi se ei ole niin jyrkässä kulmassa kun mäntä on "puolivälissä" matkaansa...ymmärsikkö?

sitten sadaan iskun pituutta muutettua jos muutammen kiertokangen alapään paikkaa kampiakselilla ulommas kehältään. tämä on aaivan eri asia.
jos jotain voi tehdä paremmin se tehdään.
  Liika on aina LIIKAA mutta kohtuus EHDOTTOMASTI liian vähän.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2835 : 27.09.10 - klo: 10.08 »
Mietin osaako joku kertoa miksi näissä bensa autoissa moottori on järestään sijoitettu poikittain? nitro autoissahan taasen pitkittäin. vai johtuuko vaan tilan puutteesta?

Nitro kilpa rata-autoissa kone on pääsääntöisesti poikittain hihnavedolla.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa fg

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2836 : 27.09.10 - klo: 21.05 »
Itselle tuli tuolta venepuolen virihommista esille kuvanmukainen kevennys kampiakselista
jolla myös pitäisi olla porttaukseen hyötyä. Mitä mieltä muut ovat?

Poissa fa--

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2837 : 27.09.10 - klo: 23.26 »
juu kampiakeli painaa ilma polttoaine seoksen kampikammion reunoille ja sieltä kanaviin sen jälkeen kun mäntä on tehnyt samantyön?. hyötyä tuostakin. jos noin tekee niin kannattaa myös olla männän helmat muotoiltu siis ylösvirtaus kanavien kohdalta. jouhevaksi että polttoaine seoksella mahdollismman suora reitti männän päälle.
jos jotain voi tehdä paremmin se tehdään.
  Liika on aina LIIKAA mutta kohtuus EHDOTTOMASTI liian vähän.

Poissa ismo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2838 : 28.09.10 - klo: 20.38 »
luin että reelyn carbon fighteriin on parempi vaihtaa pallolinkit parempiin.oisko jollai antaa neuvoja et minkälaisiin?ittelleni on tullu yllätyksenä et toi autohan on pirun kestävä.saa antaa runtua iha urakalla.ok servot on ihan pask...mut hintaasa nähe iha jees.onko kukaan uskaltanu käydä kisaamassa kyseisellä vehkeellä?

Poissa tohelo

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2839 : 30.09.10 - klo: 22.25 »
Onko kestävämpiä kytkinpaloja saatavana fg autoon? Alkuperäiset kuluu mielettömän nopeasti..

Poissa Torpeedo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2840 : 01.10.10 - klo: 07.23 »
Onko kestävämpiä kytkinpaloja saatavana fg autoon? Alkuperäiset kuluu mielettömän nopeasti..


Jos mielettömän nopasti kuluu niin välitykset tarkistukseen, ja saahan siihen kestäviä kytkimiäkin esim:http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.2423/.f --> tuosta olen kuullut hyvää, mutten ole itselle raaskinut hankkia koska...

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2841 : 05.10.10 - klo: 20.34 »
Tuo carbon fighter mitä myydään tuolla conrad.de:ssähän perustuu fs ja sittemmin "mcd v1 ja v2" malleihin? Eli myös fs:ään ja mcd:hen sopivat putket passaavat myös tuohon neliveto fighteriin? Mikä olisi hyvä ja halpa putki tommoseen fighteriin? Ainakaan fs:n oma putki ei ole saanut kehuja...

Tekeekö tällä mitään:
http://www.conrad.de/ce/de/product/236707/TUNING-SCHALLDAeMPFER-CARBON-FIGHTER/1202258

(eli jos hintakatto on 150€ posteineen, niin mitä putkea suosittelisitte?)

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2842 : 05.10.10 - klo: 21.07 »
Tosta putkesta saa parhaimman ilon, kun valaa sen täyteen lyijyä ja laittaa verkon alapainoks.
/ Jere Siirilä

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2843 : 05.10.10 - klo: 21.28 »
Voi olla että se sekottaa ne verkotkin loppupeleissä... Juu. ot ot. :wink:
Hinta ja laatu harvoin kulkee käsi kädessä.

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2844 : 05.10.10 - klo: 21.32 »
Niin vähän arvelinkin  :mrgreen:

Mites tuo smoosmoon sovuilla oleva rs domi putki? Hinta olis ihan soppeli, toimivuuskin varmaan ok tehon puolesta? Ajatuksena oli ihan että rälläkällä poikki putki heti moottorin jälkeen, väliin sopivasti jotain kuumaa kestävää silikoni tms. letkua jolloin putken sais ohjattua auton lävitte.

Tai entäs tämä:
http://cgi.ebay.de/1-6-Reso-Auspuff-Reely-MCD-FS-Carbon-Fighter-1110-/310258024560?pt=RC_Modellbau&hash=item483cd1c070

Tämmöneinkin sattu silmään mutta kallis (oih):
http://www.mmrlargescale.co.uk/shop/product/vrc_mcd_side_pipe/

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2845 : 05.10.10 - klo: 21.34 »
Ei se hinta välttis mitään kerro siitä että onko se hyvä vai eikö.
Smoosmoosta on dominaattorit loppu, tulee ehkä joskus talvella lisää, kuulemma.
/ Jere Siirilä

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2846 : 05.10.10 - klo: 23.41 »
sopivasti jotain kuumaa kestävää silikoni tms. letkua jolloin putken sais ohjattua auton lävitte.

Ei ne oikein tahdo kestää jos pakokaasu menee vaan kumiputkessa.



Saa myös tämän mallisena.



Siinä sulle putki. Menee hieman yli budjetin mutta saat Suomesta. 
http://mcdfinland.foorumi.eu/viewtopic.php?f=10&t=283

Edit.. Korjailtu kuvat  :lol:
« Viimeksi muokattu: 05.10.10 - klo: 23.52 kirjoittanut jaan »

Poissa TYR RC

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2847 : 06.10.10 - klo: 18.01 »
Tuo samanen reelyn putki tuli 2WD CF:n mukana "vakiona". Kyllä se mielestäni paremmin antaa koneelle naukuja kun nämä saha-mallin äänenvaimentimet mitä yleensä tulee mukana... eli on se nyt tyhjää parempi putki...
Mutta muihin laatuputkiin ei ole vertailua pääsyt tekemään.

ps. sivulla 93 linkittämässäni päristely videossa on tuo putki kiinni... 

Poissa 1samuel1

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2848 : 10.10.10 - klo: 11.32 »
Kannattaako fg monsteriin (2WD) laittaa lukkoperää vai kärsiikö ohjattavuus niin paljon ettei kannata?

Edit: Onko jotain sivua mistä löytyis ohjeita bensakoneiden säätämisestä, huoltamisesta ym. Ja vielä sellanen kysymys, että mistähän löytyis tuohon fg:n monsteriin räjäytyskuva/osaluettelo?
« Viimeksi muokattu: 10.10.10 - klo: 11.36 kirjoittanut 1samuel1 »
Kyosho SC 1/8
Traxxas Slash 4x4

Poissa rokrok

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Bensa-autot
« Vastaus #2849 : 10.10.10 - klo: 11.59 »
Kannattaako fg monsteriin (2WD) laittaa lukkoperää vai kärsiikö ohjattavuus niin paljon ettei kannata?

Edit: Onko jotain sivua mistä löytyis ohjeita bensakoneiden säätämisestä, huoltamisesta ym. Ja vielä sellanen kysymys, että mistähän löytyis tuohon fg:n monsteriin räjäytyskuva/osaluettelo?

Osaluettelo ja räjäytys kuvat löytyy rccaronline.de muistaakseni joku voi varmaankin laittaa suoran linkin:)