Kirjoittaja Aihe: AMBrc Personal Transponder  (Luettu 56868 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
AMBrc Personal Transponder
« Vastaus #270 : 11.03.06 - klo: 10.05 »
Nyt risto vähän järkeä helv...

Ei tollasta lapsellista vänkäystä jaksa kuunnella varsinkaan henkilöltä jolla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.


Siis meinaatko sä tosiaan että me luovutetaan tää halvatun iso kuitti ensinmäiselle kysyjälle???

Että vai vähentää verotuksessa???

Ai mäkinkö voin vähentää ihan kaiken mahdollisen verotuksessa mitä vaan satun ihan mistävaan hommaamaan?

On se ny hitto että mun läpällä heitetty rautakankiväännöskään ei mene jakeluun.

Siis tää on niin käsittämätöntä etten vaan mahu mun kupoliin... Kokoajan kaikkialla tulee heti ihmettelyä että on jotain hämärää, samantien kun tulee esiin alv tai vero.

Ei helkkarisentään... kun ei vaan ole mitään hämärää... Eikö se nyt jo mene sun pieneen kaaliin?

Poissa AK-78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
AMBrc Personal Transponder
« Vastaus #271 : 11.03.06 - klo: 10.13 »
Kylläpäs "lapset" jaksaa kinastella :)
Team Losi Mini-LST/Monster Baja, Traxxas Summit, LRP Shark 18 MT

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
AMBrc Personal Transponder
« Vastaus #272 : 11.03.06 - klo: 10.17 »
Lainaus käyttäjältä: "risto"
Mäkin kuulin kanssa hyvän tarinan. Kolme kaveria näki kolme lavaa kaljaa. Yksi sano että ostetaan noi, mä käyn maksamassa ja maksatte sitten mulle osuuden. Kun kaverit kysy mitä makso, sano maksaja että halpaa. Mut kassa ei voinut antaa kolmea kuittia, enkä mä voi kertoa kokonaishintaa tai näyttää mitään laskelmaa. Mut jos joku haluu vähentää verotuksessa, niin munkaveri antaa kuitin, vakkei sillä ja sen firmalla ole mitään tekemistä homman kanssa. Sitten kaikki sylkivät kysyjää ja kaikki ostajan kaveritkin sylki kysyjää. Ja sen jälkeen kaikki ostajan kaverit kysy kysyjältä veroista ja jos vaikka myy lelunsa toiselle, paljonko menee veroa. Ja kaikista kysymyksistä näkee, et ne todella tajuu mistä on kysymys.  
Mutta tää on vaan tällänen tarina eikä tällä ole mitään yhtymäkohtia mihinkään, mikä olis joskus tapahtunu tai tapahtumassa, pelkkä tarina vaan.


Tällä kaverilla on paljon kavereita :wink:

Jerzi

PS Niin paljonko menee veroa kuin myyn sen auton :wink:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
AMBrc Personal Transponder
« Vastaus #273 : 11.03.06 - klo: 10.28 »
Lainaus käyttäjältä: "AK-78"
Kylläpäs "lapset" jaksaa kinastella :)


No eikövain...

Nyt tähän väliin sanon jälleen kerran että kaikki mahdollinen on hoidettu teidän puolestanne ja niinkuin se parasta ja helpointa on kaikkien suhteen ollut.

KAIKKI ON TÄYSIN KUNNOSSA.

KAIKKI.




No varmaan seuraava viesti on taas jonkun ihmettelyä veroista ja mistälie kuvioista.

Eikö sanan "kaikki" tarkoitus ole muutamille valjennut.
KAIKKI ON HOIDOSSA, älkää te siitä murehtiko...

Eiku hitto... mitä mä edes jaksan hokea kun ei suomenkieli vaan mene perille.

Risto on hyvä ja menee seuraavallakerralla ruokaostoksillaan pyytämään jokaisesta ostamastaan tuotteesta erillisen kuitin että voi vähentää haluamansa juustokäntyt ja maitolitrat verotuksessa.

Poissa IIVONEN

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
AMBrc Personal Transponder
« Vastaus #274 : 11.03.06 - klo: 10.44 »
Me ollaan ainakin tyytyväisiä ja onnellisia laitteitsta. Siitä suur kiitos Hokelle. Sitten keskustelua ja arvosteluja voi jatkaa ne jotka pistivät enemmän kun me yhteishankintaa. Meidän osuus oli n. 6300 euroa ter. Matti/Kypak.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
AMBrc Personal Transponder
« Vastaus #275 : 11.03.06 - klo: 12.12 »
Eikö tän vois jo lukita ja jos jollain on asiaa hokelle nikolle tai
jollekki muulle niin laittaa sit YV:nä!!! :?
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
AMBrc Personal Transponder
« Vastaus #276 : 11.03.06 - klo: 12.22 »
Tuotanoinniin. En nyt jaksa lukea tätä koko keskustelua, kun mulla on muukin elämä ja aika kortilla. Jaanille jo kerroin homman kulun ja Hokekin vois jo lopettaa tän jankkaamisen jatkamisen. Toi ei ainakaan lopeta tätä keskustelua. Nyt ei syljetä kenenkään päälle eiks vaan? Turhanpäiväistä semmoinen.


Elikkäs:

Ostin transponderit henkilökohtaisesti AMB:ltä. Sain hyvän tarjouksen kun ostimme suuren määrän pondereita. ALV maksettiin Hollantiin (19%). Firmoille ja Kypakille menevät AMB laitteisto ja ponderit menivät firman kautta koska he tarvitsevat verotukseensa eritellyn kuitin, siis ostin nämä tavarat firmaan. Näistä jouduin maksamaan 22% ALV:tä jota en huomannut ottaa aiemmin huomioon ja otin siitä vähän takkiini, mutta sehän oli oma mokani. Elämä on :) Ponderit tulivat maksamaan noin 76,5 eur rahdilla + Suomen postikulut jotka maksoin. Elikkä ponderit maksoivat aika tarkkaan sen 75 eur / kpl. Jos olisin ostanut kaikki ponderit firman kautta olisi pondereille tullut hieman enemmän hintaa johtuen Suomen korkeammasta ALV prosentista.

Valmistaja ei anna pondereille mitään käyttötakuuta, koska nämä tulevat kilpailukäyttöön. Kolareita, kovaa tärinää ym. Toki jos uutena on vikaa (en ole koskaan kuullut) eli ponderi ei mene päälle niin silloin kannattaa kääntyä minun puoleeni niin saan varmasti vaihdettua ponderin AMB:llä.


Toivottavasti tässä oli vastaukset kaikkiin kysymyksiinne :)

Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille ja nähdään baanalla kesällä. Minä lähden nyt kaverin tupaantulijaisiin  :D
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
AMBrc Personal Transponder
« Vastaus #277 : 11.03.06 - klo: 12.26 »
Samaa mieltä lukkoon vaan.
Jos pojat jostain välistä muutaman euron sai vaivanpalkkaa se kuulukoon niille, mua ei kiinnosta, mä sain ponderin sopivasti se on ainoa joka kiinnostaa mua. Takuukin toimii jos miehet niin sanoo, ja miehen puheeseen pitää luottaa.
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
AMBrc Personal Transponder
« Vastaus #278 : 11.03.06 - klo: 12.41 »
Lainaus käyttäjältä: "auvo"
Samaa mieltä lukkoon vaan.
Jos pojat jostain välistä muutaman euron sai vaivanpalkkaa se kuulukoon niille, mua ei kiinnosta, mä sain ponderin sopivasti se on ainoa joka kiinnostaa mua. Takuukin toimii jos miehet niin sanoo, ja miehen puheeseen pitää luottaa.


Edit. Niko kerkeskin jo selvittään asian...
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa Jaani

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
AMBrc Personal Transponder
« Vastaus #279 : 11.03.06 - klo: 13.29 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"
Lainaus käyttäjältä: "Jaani"
Hups, pitää mennä, alkaa pokeri-ilta kavereiden kanssa! Palailen asiaan huomenna, jos siltä tuntuu, vaikka kyllä tämä minustakin alkaa olla loppuunkäsitelty juttu..


Siis tämä jos jotain on sitä verottajan pimittämistä toimintaa :mrgreen:

Jerzi

Maksaakos kaverit alv noista peli rahoista. :wink:


Tämähän sitä.  :mrgreen: Ei maar, on laissa sallittua (tai pitäisikö sanoa ei erikseen kiellettyä, eli sallittua) järjestää pelejä suljetulle porukalle.. peli ei saa vaan olla niin iso, että sillä olisi osallistujille taloudellista merkitystä. Meidän 20€ buy-in pot limit omaha ei täyttäne kuitenkaan tätä kriteeriä. :)

Poissa Jaani

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
AMBrc Personal Transponder
« Vastaus #280 : 11.03.06 - klo: 13.39 »
Niko teki tuossa miehen työn kun tuli "riitapukareiden" väliin, kertoi asiat niin kuin ne ovat ja ehdotti sovintoa. Se oli hienosti tehty ja ehdotankin, että me kaikki paiskaamme kättä näin virtuaalisesti, ja kamppailemme seuraavaksi vain kisaradoilla ja silloinkin vain kun kisa on käynnissä!

Ainoa asia, josta haluan viimeisen sanan: En missään nimessä ollut käynnistämässä ja jatkamassa tätä keskustelua siksi, että minua olisi haitannut, vaikka jätkille olisi jäänyt hommasta muutama euro. Olen monta kertaa sanonut, että kaverit tekivät hienoa työtä kun saivat meille nämä ponderit. Yleinen hiljentäminen, että ei olisi saanut puhua asiasta ollenkaan, sai minut takajaloilleni. Nyt kuitenkin Niko on selvittänyt asian perinpohjin ja minä olen siihen tyytyväinen. Olen tietysti pahoillani, että kyselyni pahoittivat monien ihmisten mielen. Anteeksi siitä.

Rauhanpiippu palamaan 8)


Poissa kaide

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://Kaide.gfoto.com
AMBrc Personal Transponder
« Vastaus #281 : 11.03.06 - klo: 22.46 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Homma hoidossa...
Mä/me jätkien kanssa vähän sekoiltiin.
Kävi mulla ja on nyt Kaidella...

Mut jokatapauksessa homma on hanskassa.

Mä hoidan.  :D

mulla on vaan jerryn ponderi täällä, ellei jerry hakenut sulta?
mä ei tietä mä ryypää vaan himoksella

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
AMBrc Personal Transponder
« Vastaus #282 : 15.06.06 - klo: 02.12 »
tässä nyt vaan on se kirjoittamaton(tätä viestiä lukuunottamatta) sääntö, että:

se joka tekee jollekin jotain, hyötyy siitä, ja tämän hyötymisen maksaa työn vastaanottaja.

asia on näin, on ollut näin ja mitä luultavimmin tulee olemaan näin.

ja joka portaassa vedetään välistä. tämä on yleisesti tunnustettu ja hyväksytty tosiasia.

maailmassa on vähän kutsumusta, enemmän toimeliaisuutta, tottukaa siihen.

poikkeuksia on, ja ne ovat arvokkaita.

luotettava diili oon sellanen, että saat sen mitä halusit, sillä hinnalla mikä oli sovittu.

kaikki muu on epäoleellista, ellei niistä kaupantekohetkellä sovittu.

jos tälläinen menettely rassaa, niin pitää käyttää "virallisia" lähteitä, joilla on kuitteja sekä leimoja joka lähtöön.

eli joko maksat takuusta ja käyttöönottotuesta TAI sumplit tavaran muualta.

niin se vaan menee, joka alalla...

EDIT: niin , anteeksi ko nostin vanhan ketjun ylös. ei ole ollut nettiä remontin takia vaan aikoihin ja oli pakko kommentoida.
-Lithium Love Racing-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
AMBrc Personal Transponder
« Vastaus #283 : 15.06.06 - klo: 23.54 »
Heh... niin vanha asia että olen jo lähes unohtanut koko jutun...

Mutta sili painota taas kerran.
Tästä kun ei vaan mitään voittoa räpylään jäänyt.
Eli kaikki mahdollinen vihjailu yhtään mistään voitosta tai muusta saa meikäläisen niskavillat pystyyn enemmän kuin raivotautisella hurtalla.