Kirjoittaja Aihe: Ajon jälkeen.  (Luettu 9773 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #30 : 19.03.06 - klo: 01.12 »
Jokainen pata kun vaan on samanlaisilla periaatteilla toimiva yms.

Krossipannut vieläpä hyvinkin loppuun viritettyjä ja täten jopa herkempiä kaikelle.

Kuten ylempänä jo näkyy niin eipä monikaan edes hieman kokeneempi tee niinkuin ohjeissa neuvotaan, koska muut keinot on todettu paremmiksi ja aikapäivää sitten.

Hyvin käsittämätöntä on että ohjeissa aina näin neuvotaan, vaikka en tiedä kenenkään kokeneen edes maailmalla tekevän näin.
Ja varsinkaan WD-40 ei todellakaan kukaan suosittele koneeseen laitettavan.

On kumma ettei kenellekkään neuvot kelpaa, vaan aina on vähemmän kokeneet vänkäämässä vastaan.

Samahan se mulle on jos ette neuvoja kuuntele ja ota opiksi.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #31 : 19.03.06 - klo: 01.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Juuzmokin vois taas lukaista koko topicin ja sitten jossain välissä miettiä uskooko mielummin Traxxasin manuaalia (joka neuvoo sammuttamaan letkuista) vaiko kokeneita harrastajia.
Suoraan sanottuna uskon manuaaliin ennemmin ku kokeneisiin harrastajiin,ilman epäilystäkään.
RB,the power of champions.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #32 : 19.03.06 - klo: 01.18 »
Lainaus käyttäjältä: "MP_777"
Mä ajan joka toinen päivä, ei sinne ehdi mitään korroosioita tuleen.

Talvella voi tulla joskus aika kylmä jos noin tiheeseen pitää päästä :mrgreen:

Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Eli valmistaja suosittelee pilaamaan koneen? :lol:

Voihan seki olla mahdollista, menee uusia paremmin kaupaks... tai sitte ei :lol:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #33 : 19.03.06 - klo: 01.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Suoraan sanottuna uskon manuaaliin ennemmin ku kokeneisiin harrastajiin,ilman epäilystäkään.

Toiset tykkää tyttäristä toiset mummoista :mrgreen:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #34 : 19.03.06 - klo: 01.21 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"


On kumma ettei kenellekkään neuvot kelpaa, vaan aina on vähemmän kokeneet vänkäämässä vastaan.

Samahan se mulle on jos ette neuvoja kuuntele ja ota opiksi.
Nyt ei ole kyse mistään vähemmän kokeneempien vänkäämisestä,vaan vähän ennemmän kokeneempien vänkäämisestä valmistajan suosituksia vastaan(nämä eivät ole mitään omia mielipiteitäni mitä olen ladellut.).Olen 100% varma että koneen valmistaja tietää mitä sinne koneeseen kannattaa ja mitä ei kannata pistää,väittäkööt vaikka millanen armeija m8 kuskeja vastaan.
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Suoraan sanottuna uskon manuaaliin ennemmin ku kokeneisiin harrastajiin,ilman epäilystäkään.

Toiset tykkää tyttäristä toiset mummoista :mrgreen:
Ja toiset sotanorsuista  :mrgreen:
RB,the power of champions.

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #35 : 19.03.06 - klo: 01.28 »
Koneen valmistaja ei 100% varmuudella tiedä mitä Ulvilassa sinne koneeseen laitetaan. Sama manuaalihan sulla on kourassa olipa polttoaine mitä hyvänsä. Byronin jälkeen ei vaan ole mitään syytä suihkia WD40 koneen sisälle, pahimmassa tapauksessa siitä siis vain voi olla haittaa - ainakin teoreettisella tasolla.

(Se että millä kalustolla itse kukin ajaa, ei ole tämän keskustelun suhteen mitään tekemistä, ei sovi sotkea asioita.)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #36 : 19.03.06 - klo: 02.03 »
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
Ja toiset sotanorsuista  :mrgreen:

Katotaan sitte kisoissa "mighty mouse" :wink:

Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
(Se että millä kalustolla itse kukin ajaa, ei ole tämän keskustelun
suhteen mitään tekemistä, ei sovi sotkea asioita.)

Juurikin näin, mutta Juust... eiku Juuzmo taitaa vaan jännittää kuinka käy :mrgreen:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #37 : 19.03.06 - klo: 02.31 »
:mrgreen:

Voiko joku olla noin pihalla ku Juuzmo tällä hetkellä?

Toivottavasti ei.

No mutta jokatapauksessa moni on nähnyt neuvot kuinka homma on todettu parhaiten toimivaksi ja ehkä myös uskovat.

On se vaan ihme että ei moottoritehtaankaan jampat toimi kuten on joissain autojen ohjeissa neuvottu.
Ainiin mut nää moottoreita rakentavat ja suunnittelevat hemmothan ei tietty 100% tiedäkkään mikä moottorille on parhaaksi.
Unohtamattakaan maailmalla ajavia huippukuskeja ja muita.

Ei siinä mitään... Tunkekaa vaan sitä WDnelikymppistä koneeseen aina kun kone on sammutettuna tunnin, sählätkää samalla koneeseen muuta roskaa tuota tehdessänne.
Älkää koskaan uskoko kenenkään kokeneemman neuvoja, ja jääkää harrastuksessanne aloittelijan tasolle.

Se on sallittua jos aivan väen vängällä näin haluaa.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #38 : 19.03.06 - klo: 09.22 »
Right.............................. :roll:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa ana_savela

  • Jäsen
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #39 : 19.03.06 - klo: 11.05 »
Mä en ainakaan laita moottoriin ajon jälkeen mitään..... :twisted:
Toissapäivänä ylihuomenna on tänään. ;)

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #40 : 19.03.06 - klo: 11.12 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

On se vaan ihme että ei moottoritehtaankaan jampat toimi kuten on joissain autojen ohjeissa neuvottu.
Ainiin mut nää moottoreita rakentavat ja suunnittelevat hemmothan ei tietty 100% tiedäkkään mikä moottorille on parhaaksi.
Unohtamattakaan maailmalla ajavia huippukuskeja ja muita.
Kuka sano että kaikki valmistajat sitä öljyä sinne käskee lykätä?Mutta taidampa sitten pysyä aloittelijan tasolla ja tunkea koneeseen kaikenmaailman jäteöljyä ja noudatan ohjeita,ku kuuntelen joka ikisen neuvon mitä "kokenut" harrastaja suustaan päästää.
RB,the power of champions.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #41 : 19.03.06 - klo: 11.47 »
Herää nyt jo.

Ei ole kukaan kokeneempi käskenyt tunkea koneeseen yhtään mitään.
Onko lukemisen ymmärtämisessä jotain vikaa vai etkö lue ollenkaan.
Johan se on sanottu moneen kertaan että konetta ei sammuteta puristamalla polttoaineletkua kasaan, ja koneeseen ei tungeta mitään öljyä ajon jälkeen.
Vain ja ainoastaan jos kone seisoo tosiaan kauan eli vähintään talven yli niin silloin voi laittaa jos aivan välttämättä haluaa.

On se vaan kumma että juuri kokeneemmilla ne koneet toimii kaikkein parhaiten. Miksköhän ohjeitten mukaan toimivilla alottelijoilla ei yleensä koneet kovin kummosesti kuku... Hmmm...

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #42 : 19.03.06 - klo: 12.28 »
Herääppä kuule itse,missä sanoin et kokeneet käskee tunkea jotain koneeseen,vieläkin puhun siitä et VALMISTAJA niin käskee.Eipä ole minulla ollut koneissa mitään ongelmia,käy ja kukkuu hienosti ja olen kaikissa käyttänyt after run öljyä,revonkin koneella ajettu ympäri talvea ja vieläkin puristukset tallella ja muutenkin hyvässä kunnossa VAIKKA laitan koneeseen after run öljyä niinkuin suositellaan.
RB,the power of champions.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #43 : 19.03.06 - klo: 12.35 »
Huhhuh...

Joo... konees varmaan toimii hyvin, mutta tuleppas ajamaan niillä koneillas kisaa kokeneemman kanssa ja ihmettele että miksi sillä kulkee kovempaa eikä sammu millään.

Et näytä millään käsittävän että siitä on enemmän riskiä saada koneeseen roskia kuin mitä siitä öljystä on hyötyä.

Mutta kuten sanoin niin mulle on aivan sama mitä teet koneelles tai millekkään muullekkaan.
Jos et usko niin olet uskomatta, mutta älä kitise kokemusta vastaan vaan pidä tietosi omassa tiedossas.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #44 : 19.03.06 - klo: 13.43 »
Ehkä jopa siksi kulkee kovempaa että kokenut kuski on kokenut kuski ja sillä on hifimmät koneet jne..Ei tarvitse olla järjen jättiläinen miettiessään syytä miksi revo,jossa on vakio .15 luokan kone,ja revo,missä kireä .21 luokan kone, jää jalkoihin :roll: .

Huono vertauskohta.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #45 : 19.03.06 - klo: 13.47 »
No todellakin erittäin huono...

Ei tosiaan tarvii olla järjen jättiläinen että tajuaa mitä tarkoitin...

No selvitetään nyt kun näyttää olevan vaikeaa...

Kun molemmilla on samanlaiset koneet eli esim vaikka ne Revon vakiot niin katsoppas vaan kummalla kone kiekuu ja kukkuu paremmin... Alottelijalla vai kokeneella??

Tähän en sentään enää vastausta anna, koska luulisin että sen edes jokainen keksii.

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #46 : 19.03.06 - klo: 13.49 »
Kanada?
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #47 : 19.03.06 - klo: 14.02 »
Lainaus
Talvella voi tulla joskus aika kylmä jos noin tiheeseen pitää päästä


talvella ei ajeta ollenkaa.. koneet on sillon loppu :mrgreen:
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #48 : 19.03.06 - klo: 14.53 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"


Kun molemmilla on samanlaiset koneet eli esim vaikka ne Revon vakiot niin katsoppas vaan kummalla kone kiekuu ja kukkuu paremmin... Alottelijalla vai kokeneella??
Riippuu kuule ihan siitä mitä se aloittelija tekee koneelle,ruuvaa neulat kiinni ja ihmettelee miksei käy,vai tekee huollot yms ohjekirjan mukaan.Koitas nyt tulla alas sieltä sun pilvilinnasta ja tajuta että joku muukin voi osata käyttää autoa ku sinä,ja on muitakin oikeita tyylejä ku SUN tyyli.
RB,the power of champions.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #49 : 19.03.06 - klo: 15.04 »
:lol:  :lol:

Oot pihalla...

En ole itseäni tässä mitenkään maininnut vaan puhunut ainoastaan kokeneista.

On olemassa tyylejä ties kuinka montaa...

Toiset vaan on parempia kuin toiset ja niitä parempia myös käyttää jokainen kokenut harrastaja.

Pitääkö vielä kerran oikeen rautalankaväännöllä sanoa...

On mulle aivan sama miten koneitanne käytätte, mutta lopettakaa toi turhanpäivänen vänkääminen.
Vasta kun tuo sinun tyylisi toimii parhaiten niin voit alkaa vänkäämään kokemusta vastaan. Muutoin se on lähinnä naurettavaa.

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #50 : 19.03.06 - klo: 15.05 »
Voihan se alottelijallakin kiekua, mutta kokeneen kuskin käsissä sana kiekua saa uuden merkityksen tässä tapauksessa.

Melkoseks väittelyks menny tääki topikki :mrgreen:

*HOKE*:n pitäis alkaa väittelee ammatikseen, melkosesti löytyy jo kokemusta ainakin näin foorumeiden osalta :wink:
| Academy | Axial |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #51 : 19.03.06 - klo: 15.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Futaba"
Voihan se alottelijallakin kiekua, mutta kokeneen kuskin käsissä sana kiekua saa uuden merkityksen tässä tapauksessa.

Melkoseks väittelyks menny tääki topikki :mrgreen:


Älä muuta viserrä...

On aivan eri asia jos alottelijan kone kiekuu kivasti 15 minuuttia, kuin se että kone toimii pomminvarmasti koko kisan läpi ja varsinkin pitkän finaalin ilman mitään oireita.

Poissa Juuzmo

  • Veteraani
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #52 : 19.03.06 - klo: 15.14 »
No kerroppa minkä takia aloittelijan kone ei toimi,jos se on kunnon säädöissä,kaikki on kunnossa yms?Vai lähteekö heti kiertämään kun KOKENUT hoke tarttuu ohjaimeen?
RB,the power of champions.

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
Ajon jälkeen.
« Vastaus #53 : 19.03.06 - klo: 15.22 »
Ei lähe Kokemusta on :D :mrgreen:   sori hoke
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa screed

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #54 : 19.03.06 - klo: 15.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
No kerroppa minkä takia aloittelijan kone ei toimi,jos se on kunnon säädöissä,kaikki on kunnossa yms?Vai lähteekö heti kiertämään kun KOKENUT hoke tarttuu ohjaimeen?


alkaapa mennä taas typeräksi.. eiköhän tuo hoken pointti käyny jo kaikille selväks, eikä tarvi esittää tyhmää ja haastaa riitaa tämmösillä jatkokysymyksillä..??

mut tossa sulle mun käsityksen mukanen selvitys, josko sit tajuaisit pointin: kokenut kuski osaa yleensä säätää konetta 'hieman' paremmin ku alottelija ja siksipä kokeneen säätämä kone on (useinmiten) paremmassa vireessä ku alottelijan kone..
mugen mbx-4 / hobao 21 8port / sanwa / hitec

Poissa ana_savela

  • Jäsen
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #55 : 19.03.06 - klo: 15.24 »
Tarviiko JUUZMON viel ruveta oikeen väitteleen jos tarvii niin mene tonne www.rc-harrastus.com/Forums/viewtopic/T=2569/start=45.html  :evil: .
Toissapäivänä ylihuomenna on tänään. ;)

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #56 : 19.03.06 - klo: 15.24 »
Varmasti alottelijankin kone toimii jos on kunnon säädöissä, mutta harva alottelija tietää tasan tarkkaan miten sen saa kunnon säätöihin tai miten huoltaa jotta kone toimii jatkossakin.
| Academy | Axial |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #57 : 19.03.06 - klo: 15.50 »
Lainaus käyttäjältä: "Futaba"
Varmasti alottelijankin kone toimii jos on kunnon säädöissä, mutta harva alottelija tietää tasan tarkkaan miten sen saa kunnon säätöihin tai miten huoltaa jotta kone toimii jatkossakin.


Oho, juuri näin.

On se vaan kumma kun silti ei uskota kokeneempien neuvoja.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ajon jälkeen.
« Vastaus #58 : 19.03.06 - klo: 15.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"
No kerroppa minkä takia aloittelijan kone ei toimi,jos se on kunnon säädöissä,kaikki on kunnossa yms?Vai lähteekö heti kiertämään kun KOKENUT hoke tarttuu ohjaimeen?


Tähän on ihan pakko vastata koska on jo niin typerä viesti.

Jos kone ei lähde käyntiin niin silloin ei ole kaikki kunnossa.
Eli ei ole esim säädöissä, tulppa palanut, hehku tyhjä, letkussa reikä, tainkki tyhjä, yms yms.

Ei tartte olla Einstein että tajuaa tämän.

Jos siis kone ei käynnisty niin silloin on jotain PIELESSÄ, ei siis kakki kunnossa.

Vieläkö pitää vääntää rautalangasta vai tarvitaanko seuraavaks rautakankea että tämän tajuaa?

Mika R

  • Vieras
Ajon jälkeen.
« Vastaus #59 : 19.03.06 - klo: 16.38 »
Sami L puhui niistä laakereista että rasva lähtee pois jos laitta WD:tä. Mun koneissa on vain etulaakerissä kumisuojus ulkopuolella. Siten ne saa voitelun polttoaineen öljystä; ei se WD niille mitään tee vaikka laittaskin. Yleensä hullon yhteydessä ruiskutan WDtä että roskat valuu lohkosta pois. Muuten turhaa.