Kirjoittaja Aihe: Motocross pyörät!  (Luettu 419691 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tikkeri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #240 : 24.06.08 - klo: 15.57 »
Mjoo kyl ja tulihan sitä intissä kiusattua skappareita mp-lähettinä  :lol:
Tuli saatua hyvät naurut kun lähettiin vetoa lyömään kumpi kiertää paikallisen radan nopiammin  :roll:
Et ei se taito mihinkään katoa... Kunto vaan on melko rapistuvaista (30kg enemmän elopainoa kun aikoinaan)...
Xray 808 2009
Powered by: Tyhjä lompakko

Poissa iZed

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #241 : 25.06.08 - klo: 14.23 »
Siinä mun crossi.. Suzuki RM 250
Maverick | Tamiya

Poissa Tikkeri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #242 : 01.07.08 - klo: 02.21 »
Kyl se siitä taas lähtee  :grin: 8v ja 30kg vaan tekee ihmeitä tossa jaksamisessa  :laugh: ja kuvasta suuret kiitokset hovikuvaaja Clubballe
Xray 808 2009
Powered by: Tyhjä lompakko

Poissa tontsa96

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #243 : 03.07.08 - klo: 00.48 »
kumman ostaisi mielummin 2t yamaha yz 85 vai 4t 125 yamaha tt-r? tulee suurimmaksi osaksi rata ajeluun!
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #244 : 03.07.08 - klo: 11.25 »
Yleensä ei kasikymppisten kohdalla tarvi ajatella, onko 2t vai 4t. Ainoat nelitahdit on jotain mankeja, joihin semmoinen sylinteri on laitettu. Onko sulla ajokokemusta minkä verran? Itse olen ajanut tuolla Yamaha TT-R125, on ihan hyvä vehje, omalle kohdalle tanko liian matalalla ja muutenkin pienehkö, pärrä on kyllä rauhallinen ajaa ja vääntöä löytyy. Yamaha YZ85 on jo todella tehokas, 25hp on paljon, jos ei aikaisempaa ajokokemusta löydy. Itselläni oli kiinanminicrossi 110cc, jolla ajelin ensin kauan ennenkuin ostin vanhahkon YZ80cc.

Itse suosittelen jos radalla käy, niin kasikymppiä, jos on ennenkin ajellut paljolti. TT-R on varmaan liiankin rauhallinen radalle, ken tietää. Itse en ole kokeillut.

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #245 : 03.07.08 - klo: 12.09 »
Riippuu paljon että minkä kokonen oot, ja just ajo kokemus.

85cc rinnalle on tullut uus tulokas, 150cc hondan nelitahti.
Sitä näkyy paljon jo kisoissa! Ja lisäten että omasta 85cc lähti ainaskin jotain 28hp, hieman päälle.

Ja on niitä minimopoja esim hondalta, niitä pieniä nelitahteja, ei mitään mankeja.
Tietty onhan mankeja minirossin koneilla (125cc koneita kin ovat laittaneet), mutta niitä ei myydä millään 125cc koneilla vaan jotkut ovat viritelleet hieman.

tuossa katselin tuota yamaha tt-r:ää ja jos oikeata peliä katsoin niin suosittelen 85cc.
Tuosta yamahasta en niin tiedä mutta taitaavat olla nuita alempi tehosia, koska 125cc 4t...

Mielestäni 150cc 4t tai 85cc, riippuu tietty yllä mainituista asioista.

ps. Tuo 150cc 4t vastaa 85cc tehoja ja jos luulette että ne on jotain minirosseja niin väärässä olette, niistä lähtee vääntöö ihan kivasti.

|HN X2|Slash|

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #246 : 03.07.08 - klo: 13.16 »
Niin, ai ei myydä?

http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=488

Vaikkei Honda olekaan.
Sori OT...

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #247 : 03.07.08 - klo: 13.38 »
Niin, ai ei myydä?

http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=488

Vaikkei Honda olekaan.
Sori OT...

Jaa ei oo tullu vastaan tuollaista.

Mutta kannattaa ostaa kunnon peli eikä mitään rojua, jos meinaat ajaa ihan kunnon radalla, etkä vaan montun pohjalla ympyrää pyöritellä!!
|HN X2|Slash|

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #248 : 03.07.08 - klo: 22.04 »
Tuo Yamahan TT-R ei välttämättä ole sopiva peli radalle, ainakaan jos meinaa harjoitella vakavammin. Sen jousitus on aika vaatimaton ja se taitaa rajoittaa vauhtia tehon puutettakin nopeammin...

Harrastehommissa suosittelen 2T-moottoria, vaikka itselläni nelari Kotari onkin. Nelarin huoltaminen ja kunnossa pitäminen on todella työlästä verrattuna 2T-pyörään. Pojan Kawan (2T) kanssa ei aikaa paljoa mene huoltoihin kun vertaa omaan Kotariin. Nelarien huoltoväli on todella lyhyt ( iso kotka öljyt ja suodatin 5 tunnin välein, venttiilien välysten säätö 15 tunnin välein, koneremppa ja laakerien vaihto 45 tunnin välein jne...).
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #249 : 03.07.08 - klo: 22.55 »
Jep voi olla tuo jammun "rossi" huono radalle, lyhyt joustoisella ei paljolle pötkitä!

Onhan se pahempi huoltonen, mutta myös kannattaa sitäkin miettiä et kummalla haluaa ajaa.

Minulla on nelitahti ja harraste käyttöö joo on. Öljynsuodattimen vaihdan joka toinenkerta.


|HN X2|Slash|

Poissa HN

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #250 : 05.07.08 - klo: 01.15 »
...onkos Teppo tulossa himokselle ajamaan? Itellä meininki työntää "harrasteessa" kisat läpi.
RCM.fi  --Waverunner RTR Buggy--

Poissa Nakkitartsani

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #251 : 05.07.08 - klo: 13.57 »
Vähän tuli taas eilen päristeltyä: http://youtube.com/watch?v=GLK77SiFEZ4&fmt=18

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #252 : 08.07.08 - klo: 12.09 »
Tuo Yamahan TT-R ei välttämättä ole sopiva peli radalle, ainakaan jos meinaa harjoitella vakavammin. Sen jousitus on aika vaatimaton ja se taitaa rajoittaa vauhtia tehon puutettakin nopeammin...

Harrastehommissa suosittelen 2T-moottoria, vaikka itselläni nelari Kotari onkin. Nelarin huoltaminen ja kunnossa pitäminen on todella työlästä verrattuna 2T-pyörään. Pojan Kawan (2T) kanssa ei aikaa paljoa mene huoltoihin kun vertaa omaan Kotariin. Nelarien huoltoväli on todella lyhyt ( iso kotka öljyt ja suodatin 5 tunnin välein, venttiilien välysten säätö 15 tunnin välein, koneremppa ja laakerien vaihto 45 tunnin välein jne...).

Joo 2t on kyllä varmempi peruspöristelyyn ja rossihommiin. Mitä tulee 2t vs. nelari enska KTM..jos ajelee enemmän spooria ja muuten vaan tahtoo vääntökonetta esim juurikin enskahommiin (+ on rahaa pistää hivenen reilummin) on ehkä fiksumpi valita nelari KTM. Tuo huoltoväli on ihan omistajan korvien välissä KTM:n osalta (EXC, jossa alakerta on vahvempi mitä SX:ssä). Omalla (525EXC valkokilpinen 2005) olen ajanut yli 300 tuntia, ei siinä tartte mitään öljyjä 5h välein vaihdella, eikä tosiaankaan konetta remontoida 45 tunnin välein. Sopiva konerempan väli on harraste enskakäytössä (vähemmän kaasu pohjassa vedätystä ja enemmän väännöllä ajelua) noin 200h ja venan säätö abt 30h. Öljyt vaihdellaan 15h välein. Mutta niinkuin sanoin, voi niitä tiheämpäänkin tehdä jos ei usko enemmän ajaneita ja ruuvanneita.

KTM:n osalta venat painuu kanteen ekoilla tunneilla reilummin, enemmän ajettuna välys ei hirveitä muutu. Kunhan pitää ilmansuotimen öljyttynä ja hyvänä. Hiekka kuluttaa venttiileitä ja seetejä varsinkin imupuolella. Niin ja lisäksi tietty AINA öljynvaihdossa vaihdetaan molemmat suodattimet ja puhdistetaan molemmat verkkosuotimet.

KTM:n SX koneita en oikein suosittele käytettynä kenellekkään. Jos tosiaan ei ole varautunut purkaan ja kasaileen kampuraa noin 40h välein.




Poissa savage23

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #253 : 08.07.08 - klo: 23.37 »
Joo-o..
2009 vuonna  ktm,kawasaki ja nämä yleisimmät merkit eivät enään valmista 2tahteja :shock: Ainoo mikä jää valmistamaan on yamaha.
Kaiken tämän kuulin vantaan harraste porukassa.


Rc18t FT
Futaba Savage x

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #254 : 09.07.08 - klo: 11.24 »
Täytyy sanoa että en usko.  :laugh: Ehkä tieliikenteeseen eivät saa enään päästöistä läpi 2tahtisia, mutta uskon että vielä rosseja ja enskoja tehään 2t.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #255 : 09.07.08 - klo: 13.15 »
Eihän japanilaiset oo enää tänävuonnakaan saaneet tehdä 2-t pelejä tieliikenteeseen... Tuskin sentään 2-t krossit katoaa valmistuksesta, sillä onhan piikkinen "vajaatahtinen" ollut ja tulee olemaan monelle tärkeä harrastuksen aloituspyörä. Tai entä 80cc luokka?? 150cc Hondassa on oikeasti tiukka huoltoväli, senhän tajuaa jo tehoistakin, 150cc moottorista otetaan reippaasti yli 20hv!! Harvalla aloittelijalla on varaa pitää huolta ko. pyörästä vrt. 85cc 2-tahdit, jotka nekin syövät rahaa monille liikaa.

Poissa savage23

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #256 : 09.07.08 - klo: 15.25 »
Toivottavasti näin ei tapahdu. Oishan se hiukan outoo jos kaikki 2t häviäis ja kasikymppistenkin tilalla pörräis 150cc pikku nelareita..
Rc18t FT
Futaba Savage x

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #257 : 09.07.08 - klo: 16.50 »
Kyllähän se pahasti näyttää siltä että lähes kaikki 2 tahdit lopetetaan. :angry:
Itselle ainoa "oikea" crossi on 2 tahti. Näköjään Kawan 2t 125cc ja 250cc malleja ei enään ole 2009.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #258 : 09.07.08 - klo: 17.27 »
Toivottavasti näin ei tapahdu. Oishan se hiukan outoo jos kaikki 2t häviäis ja kasikymppistenkin tilalla pörräis 150cc pikku nelareita..



85cc luokassa 150cc nelarit pärjää todella hyhvin, nytkään kaveri ei saa myyty ees omaa 85cc vaikka hyväkuntoinen ja ei paha hinta!

85cc luokassa on paljon jo 150cc nelareita...
|HN X2|Slash|

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #259 : 09.07.08 - klo: 19.00 »
Joo 2t on kyllä varmempi peruspöristelyyn ja rossihommiin. Mitä tulee 2t vs. nelari enska KTM..jos ajelee enemmän spooria ja muuten vaan tahtoo vääntökonetta esim juurikin enskahommiin (+ on rahaa pistää hivenen reilummin) on ehkä fiksumpi valita nelari KTM. Tuo huoltoväli on ihan omistajan korvien välissä KTM:n osalta (EXC, jossa alakerta on vahvempi mitä SX:ssä). Omalla (525EXC valkokilpinen 2005) olen ajanut yli 300 tuntia, ei siinä tartte mitään öljyjä 5h välein vaihdella, eikä tosiaankaan konetta remontoida 45 tunnin välein. Sopiva konerempan väli on harraste enskakäytössä (vähemmän kaasu pohjassa vedätystä ja enemmän väännöllä ajelua) noin 200h ja venan säätö abt 30h. Öljyt vaihdellaan 15h välein. Mutta niinkuin sanoin, voi niitä tiheämpäänkin tehdä jos ei usko enemmän ajaneita ja ruuvanneita.

KTM:n osalta venat painuu kanteen ekoilla tunneilla reilummin, enemmän ajettuna välys ei hirveitä muutu. Kunhan pitää ilmansuotimen öljyttynä ja hyvänä. Hiekka kuluttaa venttiileitä ja seetejä varsinkin imupuolella. Niin ja lisäksi tietty AINA öljynvaihdossa vaihdetaan molemmat suodattimet ja puhdistetaan molemmat verkkosuotimet.

KTM:n SX koneita en oikein suosittele käytettynä kenellekkään. Jos tosiaan ei ole varautunut purkaan ja kasaileen kampuraa noin 40h välein.



Olet aivan oikeassa ja olen samaa mieltä, itsellänikin on EXC525 -07 ja olen siihen oikein tyytyväinen. Puhuinkin Crossista (SX)jolla ajetaan crossia, kysyjäkin ymmärtääkseni etsi itselleen crossipyörää motocrossiin. Siinä käytössä etenkin nuo pikkuiset (isommatkin) vaatii todella paljon huoltoa, aikas lailla kuten kirjoitin. Se oli kyllä lyhennetty versio siitä mitä Kotari itse suosittelee huoltoväliksi. Eli, jos ei halua kokoajan rassata konetta, hanki 2T-moottorilla oleva.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #260 : 10.07.08 - klo: 22.07 »
Ja jos uutta kakstahtista meinaa hommata niin aika alkaa olemaan nyt käsillä....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #261 : 11.07.08 - klo: 00.12 »
No, ei KTM ainakaan ole ilmoittanut, että niiden tekemisen lopettaisi, eikä se ole ainut joka niitä vielä tekee, Yamaha, Suzuki, Kawasaki, Husqwarna jne. Yksi syy kottaraisen nykyiseen suosioon on varmasti tuo panostaminen 2T-koneisiin, harrastajat tarvitsee niitä.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #262 : 13.07.08 - klo: 11.08 »
HN,

Himokselle tullaan, mut harraste oli täys niin joutuu ajamaan b-luokassa sit. Olitko viimevuonna vetämäs jo?

Poissa HN

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #263 : 14.07.08 - klo: 12.26 »
En ajanut viime vuonna. Sain itekin ns. peruutuspaikan, tuntuu olevan suosittu laji.
RCM.fi  --Waverunner RTR Buggy--

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #264 : 15.07.08 - klo: 00.17 »
Tuli uusi lelu hankittua, minicrossi, suunnittelin ostoa jo viime kesänä mutta tänään vasta tuli käveltyä kauppaan, eikä kyllä kaduta. Kyllä on mahtava vekotin, 125cc ja älyttömät lätinät lähtee kun vääntää kahvasta ja vääntöä erittäin mahtavasti, meikäläisen kroppaa kiidättää vähintään riittävästi ainakin näin alkuun..erittäin hienoa päästää montuilla pitkästä aikaa, siitä kun on jo muutama vuosi kun edellisen krossin myin pois. Kai se täytyy lavangon minicrossi radallekin mennä kokeileen kun saa eka hiukan tuntumaa vehkeeseen. Ranteet oli kuin makaroonia kun päästi muutaman minuutin menee vaijeri kireellä..  :grin:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #265 : 15.07.08 - klo: 10.32 »
Sitten on veltot käet kun ajetaan kunnon crossilla radalla!

Oikeen kovasti kun ajat niin hyvä että jaksat kävellä :undecided:.

Kyllähän ne jotenkin kulkee noi minirossitkin, mutta ei oo vauhti sitä luokkaa mitä oikeella on...
|HN X2|Slash|

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #266 : 15.07.08 - klo: 14.10 »
Juu, on tullut omistettua muutama "oikea" krossi ja ajettua radalla..  :wink: Ja noi "montut" missä ajoin vastaa kyllä vaativuudeltaan köyhempää "oikeaa" rataa, tosin pöytähyppyrit yms. hienoudet puuttuu joten kyllä tuollakin mehut lähtee(itse asiassa kyseisessä paikassa on harrastajat ajaneet jo useampana vuosikymmenenä krossilla).
Ja noi minikrossit kulkee kokoonsa ja ajettavuuteen nähden vähintään riittävästi...
Ja tosiaan ymmärrän että "oikeassa" krossissa, esim. 250cc 2t on enemmän tehoa, olen ajanut ja omistanut..joten jotain fiksuakin kommenttia voi heittää.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #267 : 16.07.08 - klo: 08.39 »
Kuhan vaan sanoin ettei vauhti ole sitä mitä isoissa.

Ja itse täytyy sanoo, että rata ja monttu on AIVAN eriasia.
Ajoin 85cc:llä alussa montussa ja se oli todella helppoa rataan nähden.

|HN X2|Slash|

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #268 : 16.07.08 - klo: 11.40 »
 Eikös ton nyt järkikin sano että normaali kokoisella crossilla pääsee kovempaa...jos tollanen minicrossi olisi nopeempi niin sillähän ajettaisiin sillon kaikki luokat.:lol: Itsekin oon ajanu crossia 80cc,125cc,250cc ja 500cc pyörillä montuilla,radalla ja suolla mutta silti ostan tänään tollasen minin.
Vaikka ei kuljekaan yhtä kovaa kuin 500cc CR. Liikkuu kuitenki tarpeeksi ja varmaan liikaakin.
Tarpeeksi liikkuu kumminkin tälle iälle kun crossin ajaminen tuli lopetettua 14v sitten.
Saa nähdä jos tuosta sitten innostuu ja ostaa vaikka sitten sen niin sanotun "oikean" krossin vaikka
minun mielestä toikin on ihan oikea crossi.
« Viimeksi muokattu: 20.11.08 - klo: 22.19 kirjoittanut miksalo »
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #269 : 16.07.08 - klo: 13.09 »
Ehkä olis parempi jos jotku rajottas pätemisen/opettamisen tarvettansa, kun kuitenkin roikkuivat vielä isin kulkusissa kun jotkut jo vetivät krossilla...ja radalla.  :wink:
Ja tohon rata asiaan vielä että tuo missä ajoin ei ole mikään hiekan otto paikka vaan paikka ja sen röykkysuorat, hyndät ym. on on ilmestyneet krossi kuskien toimesta, siellä kun on ajettu ainakin 70 luvulta asti, ilman heitä paikalla ei olisi kuin metsää ja risukkoa...eli monttujakin on monenlaisia. Löytyypä tuolta enska polkujakin kilsa kaupalla. On tullut ajettua kyseisessä paikassa myös erään J.Salmisen kanssa kymmenet kerrat..ainakin enska miehille nimi sanoo jotain.
Enkä nyt tarkoittanut että paikka olisi parempi tai edes yhtä hyvä kuin joku virallinen rata, vaan että "monttujakin" on monenlaisia, eikä tuo nyt paljon häviä, ainakaan joiltain osin rupusimmille "oikeille" radoille. Ainakin se on kelvannut myös hiukan menestyneemmillekin ajopaikaksi.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot