Kirjoittaja Aihe: Motocross pyörät!  (Luettu 419851 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #390 : 19.06.09 - klo: 08.56 »
Jos minicrossia halajaa niin taitaa paras olla pitpro/motovert marsun alustalla
Puhut vähän mutta asiaa...  :mrgreen:  ..no noinhan se kyllä oikeasti taitaa ollakin. Olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen uuteen pyörääni ja tehoa on kyllä niin paljon että tuskin ihan heti alkaa vähältä tuntumaan, saa kyllä harkita tarkkaan missä aukasee kaasun kokonaan  :cool: . Hain tänään uudet laakerit vanteeseen rikkoutuneiden tilalle.

Itselläkin ollut joskus 125cc 2t husse, valkokilpi enska, on noi 2 tahditkin kyllä tosi jees, hienoa kun 2t kone kiekuu kovaa ja korkealta.

Mut nelaris on se vääntö :roll:

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #391 : 19.06.09 - klo: 15.46 »
Mitä luulette, oliskos tämä Pitpron Pro Comp hyvä? Etupumpuks varmaan kannattais ottaa toi vaihtoehto kakkonen eli säädettävä marsun shiver 735? Taakse varmaan riittäis toi vakio eli säädettävä DNM HRC? Parempihan toi WP taakse olis, mutta hinta vaan hirvittää aika raskaasti. Mutta kai ton vakion nyt luulis riittävän ihan perusajoon. Mitä mieltä olette, saisko tolla rahalla jo ihan kelpopelin?


http://minidirty.com/?page=pitpro&cat=comp

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #392 : 19.06.09 - klo: 16.05 »
4t:ssa vääntöä...Niinkö..?  :roll:  :laugh: ..ja 2t:ssa kierrokset, makuasia kummasta tykkää ja riippuu se hiukan käyttötarkoituksesta, esim. fmx:ssä en ole vielä nähnyt 4t pyörää ja jos esim. enskasta puhutaan niin kyllä vielä vaikka esim. em/sm tasolla kerkiää 2t pyörällä yleiskilpailuvoittoon jos osaa ajaa ja menee muutenkin putkeen, eli homma ei ole kiinni tahdeista.
Itse pidän molemmista, enemmän olen ajanut 2t pyörillä, johtuu varmaan siitä että kun olin junnumpi niin 4t krossit/enskat oli vasta tekemässä tuloaan, silloin näki/oli vielä 500cc 2t krosseja, ne on hurjia miesten pelejä.  :cool:  ..ja niissäkin on vääntöä.
Yleensä kun puhutaan 4t "paremmista" puolista niin verrataan esim. 125cc 2t vs. 250cc 4t...mutta jos puhutaankin samankokoisista koneista niin 2t vie mennen tullen, eikä se nyt ole sanottua todellakaan että 4t vie edes 125cc vs. 250cc, ainakaan jos kisoja katsoo.
Mutta joo, molemmissa puolensa, kannattaa kokeilla 2t:kin jos ei ole kokeillut, niissä on luonnetta. Itsellä voisi olla tilaa vielä vaikka 250cc 2t:lle...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #393 : 19.06.09 - klo: 16.17 »
fmx:ssä en ole vielä nähnyt 4t pyörää


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fgS-_NhbqI8[/youtube]
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #394 : 19.06.09 - klo: 16.20 »
Mitä luulette, oliskos tämä Pitpron Pro Comp hyvä? Etupumpuks varmaan kannattais ottaa toi vaihtoehto kakkonen eli säädettävä marsun shiver 735? Taakse varmaan riittäis toi vakio eli säädettävä DNM HRC? Parempihan toi WP taakse olis, mutta hinta vaan hirvittää aika raskaasti. Mutta kai ton vakion nyt luulis riittävän ihan perusajoon. Mitä mieltä olette, saisko tolla rahalla jo ihan kelpopelin?


http://minidirty.com/?page=pitpro&cat=comp
Onhan se hyvä. Itseä ei miellytä ulkonäkö, esim. katteet ja runko, mutta sehän on makuasia.
Kannattaa tosiaan ottaa keulaksi säädettävä marsu shiver 735, itsellä juuri sama keula, paras minimx keula. Tuo WP on tosiaan melko hintava, tuo dnm on ehkä paras noiden sikahintasten jälkeen, tuo dnm:kin on vastaava kuin omassani paitsi tuossa on kiinteä säiliö kun omassa letkun päässä, ainakin mulle(ja monelle huipulle) tuo alusta kelpaa, loppuu ennen kuskista ominaisuudet kuin tuosta alustasta.
Jos olisin itse ostamassa valmista vastaavaa niin valitsisin kuitenkin ehkä motovert pro -09:n, se on vastaavalla alustalla(tai siinä taisi olla "vakiona" 735 shiver yms.), kannattaa vilkasta sekin ennenkuin teet päätöksen mutta huippuvehehän tuo procomp pitpro:kin on.(tuo pitpro:n hintahan on siis vakio keulalla, ei 735 shiver:llä)
« Viimeksi muokattu: 19.06.09 - klo: 16.37 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #395 : 19.06.09 - klo: 16.27 »
Ok, no nyt olen sitten nähnyt 4t pyörän fmx kisoissa, onkin nyt lähiaikoina vähemmän tullut seurattua, tuo olikin tältä vuodelta ja varmaan melko harvinaista vielä mutta hyvinhän se meni silläkin.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #396 : 19.06.09 - klo: 20.20 »
Mitä luulette, oliskos tämä Pitpron Pro Comp hyvä? Etupumpuks varmaan kannattais ottaa toi vaihtoehto kakkonen eli säädettävä marsun shiver 735? Taakse varmaan riittäis toi vakio eli säädettävä DNM HRC? Parempihan toi WP taakse olis, mutta hinta vaan hirvittää aika raskaasti. Mutta kai ton vakion nyt luulis riittävän ihan perusajoon. Mitä mieltä olette, saisko tolla rahalla jo ihan kelpopelin?


http://minidirty.com/?page=pitpro&cat=comp
Onhan se hyvä. Itseä ei miellytä ulkonäkö, esim. katteet ja runko, mutta sehän on makuasia.
Kannattaa tosiaan ottaa keulaksi säädettävä marsu shiver 735, itsellä juuri sama keula, paras minimx keula. Tuo WP on tosiaan melko hintava, tuo dnm on ehkä paras noiden sikahintasten jälkeen, tuo dnm:kin on vastaava kuin omassani paitsi tuossa on kiinteä säiliö kun omassa letkun päässä, ainakin mulle(ja monelle huipulle) tuo alusta kelpaa, loppuu ennen kuskista ominaisuudet kuin tuosta alustasta.
Jos olisin itse ostamassa valmista vastaavaa niin valitsisin kuitenkin ehkä motovert pro -09:n, se on vastaavalla alustalla(tai siinä taisi olla "vakiona" 735 shiver yms.), kannattaa vilkasta sekin ennenkuin teet päätöksen mutta huippuvehehän tuo procomp pitpro:kin on.(tuo pitpro:n hintahan on siis vakio keulalla, ei 735 shiver:llä)
Meinasin viimevuonna ostaa Motovert Pron, mutta päädyin kuitenkin isompaan Hondaan. Mitäs se nyt oli... kolme tonnia tais maksaa. Menee jonkun verran budjetin yli.

Motovert näyttää mun silmään aika pieneltä verrattuna Pitprohon. Yritin etsiä istumakorkeutta ym. mutten onnistunut löytämään. Jos minicrossin ostaisin, niin mieluiten mahdollisimman isokokoisen. Miten on, joutuuko noilla muutenkaan ajamaan kovinkin sykkyrässä ja onko kovinkin kiikkeriä ajettavia?

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #397 : 19.06.09 - klo: 20.22 »
4t:ssa vääntöä...Niinkö..?  :roll:  :laugh: ..ja 2t:ssa kierrokset, makuasia kummasta tykkää ja riippuu se hiukan käyttötarkoituksesta, esim. fmx:ssä en ole vielä nähnyt 4t pyörää ja jos esim. enskasta puhutaan niin kyllä vielä vaikka esim. em/sm tasolla kerkiää 2t pyörällä yleiskilpailuvoittoon jos osaa ajaa ja menee muutenkin putkeen, eli homma ei ole kiinni tahdeista.
Itse pidän molemmista, enemmän olen ajanut 2t pyörillä, johtuu varmaan siitä että kun olin junnumpi niin 4t krossit/enskat oli vasta tekemässä tuloaan, silloin näki/oli vielä 500cc 2t krosseja, ne on hurjia miesten pelejä.  :cool:  ..ja niissäkin on vääntöä.
Yleensä kun puhutaan 4t "paremmista" puolista niin verrataan esim. 125cc 2t vs. 250cc 4t...mutta jos puhutaankin samankokoisista koneista niin 2t vie mennen tullen, eikä se nyt ole sanottua todellakaan että 4t vie edes 125cc vs. 250cc, ainakaan jos kisoja katsoo.
Mutta joo, molemmissa puolensa, kannattaa kokeilla 2t:kin jos ei ole kokeillut, niissä on luonnetta. Itsellä voisi olla tilaa vielä vaikka 250cc 2t:lle...

Se on maku-asia, joku on nelaril voittamaton ja 2 tahil ei mee minnekkä ja taas jollain toisel tyypil päinvastoin.

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #398 : 19.06.09 - klo: 21.06 »
[/quote]Meinasin viimevuonna ostaa Motovert Pron, mutta päädyin kuitenkin isompaan Hondaan. Mitäs se nyt oli... kolme tonnia tais maksaa. Menee jonkun verran budjetin yli.

Motovert näyttää mun silmään aika pieneltä verrattuna Pitprohon. Yritin etsiä istumakorkeutta ym. mutten onnistunut löytämään. Jos minicrossin ostaisin, niin mieluiten mahdollisimman isokokoisen. Miten on, joutuuko noilla muutenkaan ajamaan kovinkin sykkyrässä ja onko kovinkin kiikkeriä ajettavia?
[/quote]
Kyllä nuo ns. midsize pyorät on kovin saman kokoisia mitoiltaan, kyllä nuo akselivälit ja istumakorkeudet pitäisi löytyä melko helposti, mutta about samat ne on. Osa osistakin kun samoja on, mielestäni motovert vain viimeistellynpi ja joiltain osin "hifimpää" palikkaa.
Mitä tarkoitat "sykkyrässä"? ..jos ajoasentoa meinaat niin itse olen about 180cm ja tilaa olisi pidemmällekin kuskille. Kiikkeryydestä sen verran että meinaa iteltä loppua kantti ennenkuin ajo-ominaisuudet/teho vaikka moni katselija kysynyt että olenko ajanut koko ikäni.(no onhan sitä aika paljon ajettu), eli kyllä noilla kovaa pääsee ja huippu "midsize"(12",14") pyörässä kyllä riittää alustassa ominaisuuksia erittäin kovaan menoon.

edit: meni näin jussina lainaukset hieman pieleen, mutta en jaksa alkaa korjaamaan.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #399 : 19.06.09 - klo: 21.54 »
Meinasin viimevuonna ostaa Motovert Pron, mutta päädyin kuitenkin isompaan Hondaan. Mitäs se nyt oli... kolme tonnia tais maksaa. Menee jonkun verran budjetin yli.

Motovert näyttää mun silmään aika pieneltä verrattuna Pitprohon. Yritin etsiä istumakorkeutta ym. mutten onnistunut löytämään. Jos minicrossin ostaisin, niin mieluiten mahdollisimman isokokoisen. Miten on, joutuuko noilla muutenkaan ajamaan kovinkin sykkyrässä ja onko kovinkin kiikkeriä ajettavia?

[/quote]
Kyllä nuo ns. midsize pyorät on kovin saman kokoisia mitoiltaan, kyllä nuo akselivälit ja istumakorkeudet pitäisi löytyä melko helposti, mutta about samat ne on. Osa osistakin kun samoja on, mielestäni motovert vain viimeistellynpi ja joiltain osin "hifimpää" palikkaa.
Mitä tarkoitat "sykkyrässä"? ..jos ajoasentoa meinaat niin itse olen about 180cm ja tilaa olisi pidemmällekin kuskille. Kiikkeryydestä sen verran että meinaa iteltä loppua kantti ennenkuin ajo-ominaisuudet/teho vaikka moni katselija kysynyt että olenko ajanut koko ikäni.(no onhan sitä aika paljon ajettu), eli kyllä noilla kovaa pääsee ja huippu "midsize"(12",14") pyörässä kyllä riittää alustassa ominaisuuksia erittäin kovaan menoon.

edit: meni näin jussina lainaukset hieman pieleen, mutta en jaksa alkaa korjaamaan.
[/quote]

Jos tosiaan 180 senttinen olet niin suhun verrattuna 160 senttinen palosammutin mahtuu varmaan pärrän kyytiin ihan hienosti. Vielä pitäis löytää kauppa, josta noita saa. Supermotocenter on ainakin yks, asun n. 40km päässä. Hyvää juhannusta muuten sinnepäin!

P.S Eikä se lainaaminen multakaan tahdo onnistua...

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #400 : 19.06.09 - klo: 23.05 »
Juu, jos 160mcm olet niin ei mitään ongelmia, kun ei mullakaan ole..esim. noista pätkistä näet että tilaa olisi vielä isommallekin ja varaa olisi nostaa keulaa ja perää vielä..
(kuvattu kännykällä, kannattaa painaa HQ nappulaa niin saa jotain selvää edes)
http://www.youtube.com/watch?v=bVe2fvX6TvM
tai..
http://www.youtube.com/watch?v=v-UA3gTWbJg
..vaikka noi pätkät onkin vaan tollasta "leikkimistä" niin kai niistä saa jonkun käsityksen pyörän koosta. Eli sulla ei ole 160cm:nä mitään ongelmaa kun tuo mun runko ei ole edes ole isommasta päästä...tai isompiakiakin löytyy, luulisin että esim. Vert pro -09 ja procomp ovat hieman isompia.
Minimotoracing finland taitaa ola maahan tuoja noilla motovert ja pitpro pyörillä ja sieltä ehkä löytyy paras valikoima suoraan odottelematta.
Hyvät jussit sinnekin.
Asut näköjään sipoossa, asun itse sipoon lähellä, tässä helsingin, vantaan ja sipoon "rajamailla", voitaisiin ehkä joskus ajaa samaan aikaan...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #401 : 20.06.09 - klo: 18.26 »
juu kyl nuo minicrossit o hauskoi itel löytyy tolla BSE mad cow ei mikää laatu peli mu toiminu o  :p muute kiva video pistä lisää ja osta video kamera ettei kuvaus laatu oo iha :angry:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Äpärä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #402 : 20.06.09 - klo: 21.04 »
Juu, jos 160mcm olet niin ei mitään ongelmia, kun ei mullakaan ole..esim. noista pätkistä näet että tilaa olisi vielä isommallekin ja varaa olisi nostaa keulaa ja perää vielä..
(kuvattu kännykällä, kannattaa painaa HQ nappulaa niin saa jotain selvää edes)
http://www.youtube.com/watch?v=bVe2fvX6TvM
tai..
http://www.youtube.com/watch?v=v-UA3gTWbJg
..vaikka noi pätkät onkin vaan tollasta "leikkimistä" niin kai niistä saa jonkun käsityksen pyörän koosta. Eli sulla ei ole 160cm:nä mitään ongelmaa kun tuo mun runko ei ole edes ole isommasta päästä...tai isompiakiakin löytyy, luulisin että esim. Vert pro -09 ja procomp ovat hieman isompia.
Minimotoracing finland taitaa ola maahan tuoja noilla motovert ja pitpro pyörillä ja sieltä ehkä löytyy paras valikoima suoraan odottelematta.
Hyvät jussit sinnekin.
Asut näköjään sipoossa, asun itse sipoon lähellä, tässä helsingin, vantaan ja sipoon "rajamailla", voitaisiin ehkä joskus ajaa samaan aikaan...

Mitäs varusteita käytät ajellessasi? Onks sulla täyspitkät crossisaappaat vai minimx-malliset vai onko saappaita ollenkaan?

Poissa pullapoika

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #403 : 21.06.09 - klo: 03.09 »
mulla on honda cr 85cc ja enne oli 125cc yamaha ttr niin voi hyvin verrata 2t ja nelaria. kun tulee itellä eniten pelloilla pärrättyä niin olise nelari siinä peltoleikeissä iha hyvä. sitjos lähti jonnekkiin radalle tai hiekkamotulle niin oli omasta mielestä ihan kauhea ajaa kun taas tolla 2t on taas omasta mielestä ihan hyvä ajaa radalla ja hiekkamontulla.. enemmin leikittelyyn rälläämiseen suosittelen nelari mutta jos enemmin ajelee radalla tai montuilla niin 2t. tää on vain miun oma mieli pide kaikilla on itellään oma mieli pide.

niin ja on mulla tossa korvassa semmonen kutina että tulee ehkä hommattua vielä tommonen pikkunelari näihin piha leikkeihi.  :wink:

niin ja jos jotain kiinnostaa niin tuolla on vähän kuvia ja yksi videon pätkä hiekkamontulta  :laugh:
http://www.ii2.org/user.php?nick=Sakuu_&s=images&foldid=1749055

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #404 : 21.06.09 - klo: 12.12 »
Nelari 150cc tarttee voimaa, painaa melkeen parikytkiloo enemmän kun 85cc.
Kaveri joutu vaihtaa pois tosta 150cc kun ei jaksanu viedä sitä...

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #405 : 21.06.09 - klo: 13.38 »
Mitäs varusteita käytät ajellessasi? Onks sulla täyspitkät crossisaappaat vai minimx-malliset vai onko saappaita ollenkaan?
Käytän saappaita, en tiedä mihin gategoriaan ne menee, eivät ole normi krossisaappaat kuitenkin suht korkeat, sallivat nilkan liikkumisen mutta niissä on kova kärki ja "vahvistuksia" siellä täällä ja ne voi jättää löysemmälle ylempää. Sen lisäksi kypärä, ajohousut ja huppari. Siinä mun normi varustus.
Ei oikeen tosissaan voi ajaa ilman saappaita, pitäisi varoa koipia niin paljon ja tossa mopossa on jo puristuksiakin sen verran että ei tee mieli kovin paljon potkia ilman saappaita.
Alkuun varsinkin kun puristukset tuntu vielä älyttömimmiltä, kokeilin jonkun kerran polkasta lenkkareilla niin tuntui että jalka taipuu kiksin ympärille..ja jalkapohja oli hellä pari päivää. Nyt se kyllä lähtee saappaat jalassa melko helposti käyntiin.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #406 : 21.06.09 - klo: 19.43 »
Multa löytyy kanssa tommonen pikkukrossi, Star Force B125 (typerä nimi btw). Taitaa olla aika suora kopio pitprosta etc..



Mutta tuohon kenkäasiaan: Ei ole mitään toivoa yrittää ajaa trialsaappailla. Vaihdepoljin on vaan niin lähellä jalkatappia ettei saappailla mahdu nostamaan vaihdetta, siksi oon lähinnä lenkkareilla ajanut. En tosin ole metsään vielä lähtenyt, kunhan leikkinyt pellolla. :P

Edit: tarkkasilmäisimmät saattavat huomata että etujarrusatula puuttuu kuvasta. Onnistuin ajamaan pellolla siihen ainoaan kiveen ja satulan kiinnike murtui. Ei ole pelkkää satulaa/kiinnikettä löytynyt mistään, minimotoracingistä saisi takajarrusettiä jossa tulee ko. satula kiinnikkeineen..
« Viimeksi muokattu: 21.06.09 - klo: 19.48 kirjoittanut m@sse »
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa bbr-racing

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #407 : 21.06.09 - klo: 20.37 »
Itsellä oli ainaski crossikengillä välillä ajaminen minillä hankalaa kun senverran jäykät. Varmaan ne minicossiin tarkoitetut monot hyvät tai ainaskin muutamat kaverit kehui. Lenkkareilla en ajais mutta tietenkin jokaisen omat nilkat mitä rikkoa, yhdellä tyypillä meni nivelsiteet senverta pahasti ettei kävelly kunnolla kuukauteen. Suojapaita on osottautunut hyväksi kun ei tartte kun polvisujat lisäksi ja on nopee pukea.. Kait se sitten loppujen lopuksi on niin että pitäis pukea ainakin ne onnea tuovat kalsarit sillä kun vauhdit kasvaa niin suojistakaan ei sitten välttämättä ole apuja jos on sattuakseen  :grin:
-Voima korvaa puuttuvan taidon-
            -MasUa-

Poissa pullapoika

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #408 : 21.06.09 - klo: 21.01 »
mulla on shiftin crossi saappaat. omasta mielestä iha hyvä ajaa nillä. tietysti jos minicrossilla ajaa niin voipi olla siihen hommaan hieman turhan tönköt.  :undecided: "panssaripaita" on aina päällä ja polvisuojia käytän sillonkun jaksa. omasta mielestä ne polvisuojat on ihan pers**stä. kutittaa ja on muutenkin ärsyttävätpitää.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #409 : 21.06.09 - klo: 21.20 »
Sillä en itsekään aja normaaleilla krossisaappailla kun ne on liian "tönköt"...pitää saada vähän nilkkaa taivutettua.
Jos jalka ei mahdu tappien ja kiksin väliin kunnolla voisi pitempi kiksi auttaa vähän asiaa..

Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #410 : 21.06.09 - klo: 21.40 »
Onko tuossa tankinkorkin ilmaletkussa joku koriste (patsas) vai mikä se on?

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #411 : 21.06.09 - klo: 21.50 »
  :lol:  ...kun katsoin kuvaa itsekin ekan kerran ihmettelin mikä se on..ihan kuin bensa lentäisi tms. Mutta se on koivun latva..  :wink:

..eli ei ole patsaita mun pyörässä.  :mrgreen:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #412 : 21.06.09 - klo: 21.56 »
Ei kyllä olisi koivunlatvaksi sitä luullut. Sun pyörässäs on sit koivunlatva pensatankinkorkinkoristeena :D!

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #413 : 21.06.09 - klo: 22.15 »
Varmaan tajusit mutta varmistetaan nyt että se koivu tms. kasvoi tuolla jossain takana ja osui vain korkin kohdalle kuvaa otettaessa....ja huomasin sen vasta kun katsoin kuvaa omalla koneella.
Hetken kyllä itsekin ihmettelin että mikä se on...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #414 : 21.06.09 - klo: 22.26 »
Kyllähän minä nyt tuon tajusin.      ihme kyllä =)


Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #415 : 22.06.09 - klo: 08.56 »
arska kiva näköne vehe :grin:  nouseeko keula helpostikki :roll: ja eikö tuo jalkasin oo turha raskas
« Viimeksi muokattu: 22.06.09 - klo: 09.12 kirjoittanut minicrossiheppu »
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #416 : 22.06.09 - klo: 09.09 »
        lisäystä: montakos hepoo tost su mopost löytyy :shocked:
« Viimeksi muokattu: 22.06.09 - klo: 09.13 kirjoittanut minicrossiheppu »
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #417 : 22.06.09 - klo: 11.39 »
Mutta joo, molemmissa puolensa, kannattaa kokeilla 2t:kin jos ei ole kokeillut, niissä on luonnetta. Itsellä voisi olla tilaa vielä vaikka 250cc 2t:lle...

Jeps, kyllä se 2 tahti on paras ja niissä on tosiaan sitä luonnetta, varsinkin isot 250-500cc 2 tahdit, praaaaab :azn:

Itse joskun testannut puolikasta nelaria ja ei kyllä iskenyt yhtään, onhan se jossain radalla helpompi ajettava kun teho tulee tasaisemmin.
Mutta harrastekäyttöön just 250cc 2t paras imo, helppo-huoltoinen, yksinkertainen, tehoa ja vääntöä löytyy.

Tilasin tässä just FMF Gnarly putken kawaan (kx 250) lisäämään alavääntöä, shorty siihen päälle vielä niin äänet on kohdillaan.

HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa bbr-racing

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #418 : 22.06.09 - klo: 21.58 »
Tämä 2t vs. 4t keskustelu tulee aina crosseista puhuttaessa vastaan  :angel:

Harrastajan näkökulmasta joka haluaa pitää kustannukset kurissa niin jos ostaa uuden pakasta vedetyn pelin niin kai sama kumman ostaa, mutta valitettavasti noi on senverta kovalla rääkillä että 4t vaan on riskialttiinpi ostos yli 3v vanhana. 2t:hen tekee perus konerempan 1/3 osalla siitä hinnasta mitä nelariin. Osien saatavuus parempi (kokemus yammusta) ja venttiilejen kanssa ei tartte pelata  :shock: . Vääntö on makuasia, jos ei osaa ajaa niin 4t mukavampi körötellä  :lol:, siitäkin kokemusta  :mrgreen:
-Voima korvaa puuttuvan taidon-
            -MasUa-

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Motocross pyörät!
« Vastaus #419 : 23.06.09 - klo: 12.57 »
SULTA SITÄ KOKEMUSTA TUNTUU LÖYTYVVÄN :shocked:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo