En nyt löytänyt aiemmista viesteistä tietoa millainen auto/kone sulla on, mutta topicista ja nimimerkistä voisi päätellä Savagea.
Mikäli näin on keissi, kokeile seuravaa perussetuppia: pääneula, eli se jonka kohdalle (noin suurinpiirtein) polttoaineletku tulee, kaksi kierrosta sisään (myötäpäivään) perusasennosta, eli siitä kun ruuvin kanta on sitä ympäröivän metallirungon tasalla. Alaneula, perusasentoon, eli kaasarin rungon tasalle. Liekkä tuo "perusasento" täysin virallinen termi, mutta tietänet mitä tarkoitan. Tarkasta, että tyhjäkäyntiruuvi on asetettu siten, että kaasarin kurkku on noin 1mm auki kun kaasu (ja kaasutrimmi) on neutraaliasennossa, säädä tyhjäkäynti siis ensin tyhjäkäyntiruuvista.
Kone käyntiin, kun lämmöt on jotakuinkin oikealla hehtaarilla, (noilla säädöillä ehkä noin 70-80 astetta) alat kääntämään pääneulaa 1/8 kierrosta myötäpäivään kerrallaan. Kokeile vaikutusta suorituskykyyn, jatka kunnes motin toiminta ei enää parane ja/tai moottorin lämmöt on jatkuvasti yli 120 astetta.
Tämän jälkeen alaneulaa vastaavasti 1/8 kierrosta sisään kerrallaan ja vastavasti moottorin käynnin testaus. Alaneulan kiristäminen pitäisi parantaa moottorin toimintaa alakierroksilla eli esim. paikaltaa lähdettäessä. Lopeta, kun tyhjäkäyntikierrokset alkavat nousta ja käännä alaneulaa tällöin 1/8 takaisin vastapäivään.
Näillä homman pitäisi aueta, edellä kirjoitettu on melko suora lainaus HPI:n säätöohjeesta höystettynä omalla kokemuksella.
No, olihan se auton mallikin tuolla aiemmin mainittu, eli Savage siis kyseessä.