Mulla oli kans pikkuassossa joku, en muista mikä, halpisgyro ohjauksessa futaban laitteiston kanssa ja hyvin toimi.
Sillä sai aivan uskomattomia pitkiä luisuja työpaikan liukkaalla lattialla eikä meinannut saada pyörähtämään millään.
Joku tuossa aiemmin mainitsi gyrosta kaasussa.
Mulla tuli tuo sama mielaan syksyllä pikkurebon kanssa.
Jos gyron kääntää kyljelleen ja säätää oikein niin sillä pitäisi saada vedettyä varsin pitkiä hallittuja keuloja ilman että heittää ympäri.
Ei liity aiheeseen mutta tuli mieleen että kun joillain isoilla pojilla on moottoripyörissä turboja niin joku oli keksinyt keulimisenestosysteemin.
Oli viritellyt alakatteeseen jonkin optisen etäisyysanturin joka oli osoittanut tiehenpäin.
Aina kun keula pyrki nousemaan, anturin ohjaama elektroniikka oli rajoittanut ahtopainetta ja katkonut sytytystä sallien eturenkaan nousevan vain noin 10 cm tiestä irti.
Itse en uskaltaisi tuollaiseen viritykseen kovin luottaa koska minulla on jonkinlainen heikko käsitys siitä millaisten voimien kanssa turbopyörissä ollaan tekemisissä.
Aika helppo on kuvitella mitä ja kuinka nopeasti saattaa tapahtua jos anturiin tulee joku vika ja rajoitin menee pois päältä...
Tulee iso hupsnojopassattui.