Väliaikatietoja Englannista. Jarilla oli ensimmäinen päivä aikamoista rähjäämistä uuden kaluston kanssa. Radion kantomatka 1 m (toimi moitteetta vielä edellisenä päivänä Suomessa), starttilaatikon hihna löysällä etc. Luonnetta kasvattavia vikoja niin, ettei päässyt ajamaan kuin 4 kierrosta harjoituksissa! Autosta irtosi takakardaanin tappi (kiireessä kun kokoaa) ja etupäästä ylätukivarren vanttiruuvi poikkesi. Crompton väitti että etuiskarin likasuoja irtoaa ensimmäisellä kierroksella, ja oikeassa oli. Sekä David että Jari ajavat ilman iskarisuojaa, eikä aiheuta ongelmia!
Etupään vanttiruuvit ovat liian kovat. Jari veti molemmat vanttiruuvit kireälle niin ovat kestäneet, vaihtaa kuitenkin sunnuntaiksi Hobaon vantit tilalle, niin saa vähennettyä hieman pystykallistumaa, nyt on pari astetta liikaa.
Jarilta ei ole muuta mennyt rikki, David Cromptonilta on. Davidilla on esisarjan auto, joka näyttää olevan heikompi kuin tuotantomalli, jolla Jari ajaa. Tämän vuoksi David on ahkerasti vieraillut Jarin varaosalaatikolla ja vaihtanut mm. vetoakseleita tuotantomallin sellaisiin.
Jarin mukaan Mätzikki käyttäytyy poikkkeuksellisen hyvin röykyissä, on kuulemma niin pehmeät iskarit ja jouset. Koska on ajanut autolla niin vähän ei ole juurikaan hyppinyt, joten ei osaa sanoa miten hyvin ohjautuu ilmassa.
Auton agressiivinen kaarrekäytös on pikkaisen aiheuttanut ongelmia. Haukkaa kaarteeseen niin innokkaasti, että huolimattomasti kaasuttaen tekee helposti munkit. Tätä pyrkimystä Jari on saanut jo jonkin verran rauhoitettua, ehkä pystykallistuman muutos takaisin oikeaksi auttaa asiaa. Juuri tällaisissa asioissa näkyy, ettei autoa ole päästy testaamaan.
Yhteenvetona Jari on autoon todella tyytyväinen, kestävyydessä ei ole ollut ongelmia (poislukien etupään vanttiruuvi) ja auto on kilpurimaisen sähäkkä ajettava. Eilen autossa ei ollut yhtään vikaa, mikä on hyvä merkki, sillä kun kuitenkin ajettiin 5 erää lämmittelyineen. Auto myös vastaa loogisesti säätöihin, joten oikeat säädöt on varmasti ensi kesäksi löydetty. Jarin sanoja lainaten:"Tää on hyvä auto!"
Olen pahoillani etten voi kertoa muiden suomalaisten tunnelmista, ymmärrettävistä syistä kun kiinnostus (näillä puheluhinnoilla) rajoittuu Jarin toilauksiin. Sen verran kuitenkin kuulin, että joukkuehenki on korkealla ja muut ajavat suomalaisten päälle taas ilman rangaistusta, mutta suomalaisille jaetaan ilman syytä stoppareita. Jarillakin on yksi, eikä kukaan tiedä syytä! Suomen joukkueella on siis tutut sinivalkoiset lasit mukanaan, kuten pitääkin.