Kirjoittaja Aihe: HPI Baja 5B  (Luettu 989622 kertaa)

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #810 : 28.04.09 - klo: 21.25 »
saapas nähdä. meinaapi toi rengas politiikka olla vähän heikolla hapella slikseistä oli vanne menny melkokurjaankuntoon kun heksa oli pyörähtäny vanteessa... Täytynee laittaa tilaustavetämään ehkä jo ensiviikolla

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #811 : 28.04.09 - klo: 21.31 »
HPI:n omat asfalttikumit ovat yllättävän hyvät. Kuivalla kelillä saisi tosin olla kovemmat insertit sisässä. Hostilen sliksit voisi olla myös kokeilun arvoinen valinta....

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #812 : 29.04.09 - klo: 00.40 »
Onko kukaan laittanut HPI Bajaan Multiplex Digi Rhino 4 servoa? Jos on niin miten tämä käy? Itse tosiaan luulin, että nämä isot servot ovat samankokoisia, mutta tämä Rhino on aikapaljon pienempi!
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #813 : 29.04.09 - klo: 08.04 »
Minulla on tuo servo paikoillaan. Kiinnittämisessä käytetään sovitekappaletta, jonka ID löytyy manuaalista. Kannattaa samalla tarkistaa, ettei radioboksin kiinnityksissä ole väljää. Jos runkokiinnikkeissä on välystä, niin koko boksi liikkuu, kun yrittää kääntyä. Omassa tapauksessa boksi piti laittaa ruuveilla kiinni auton runkoon.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #814 : 29.04.09 - klo: 08.05 »
Mulla oli, tosin oli jo edellinen omistaja värkännyt...

Oli tehty pleksistä vaan adapteri joka tuli bajan omiin tolppiin ja servo ruuvattu siihen, ei todellakaan mikään hankala operaatio, ja ohjaus toimii kuin ajatus!

Edit: aa joo siinähän tulee tosiaan adapteri mukanakin...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #815 : 30.04.09 - klo: 01.06 »

Iltoo ja HYVÄ Leijonat

Nyt on ensimmäiset savut GBE:n hornet tötteröstä päästetty pihalle  ja oli kyllä iloinen yllätys.
Ensi voisin mainita että hyvin toimivaputki alakierroksilta sinne makeimpaan huippuun asti. Ehkä vileä pientä hienosäätöä suuttimissa mutta makiasti vastasi kaasuun joka kierros alueella ja hirmusia suttauksia asfaltila sliksi rattailla paikaltaan lähdettäessä ja hieman keulan nostoa puolelta kaasuta 100% vedettäessä vaikka vaan 20 öölit perässä. Muttta tämä kiesi on vain offis reiteille... heräsi vaan hullu ajatus etttä kun tämän putken valjastaisi katu säädöissä olevaan 5B/T rassiin niin meno olisi melko expo termistä. Ja viläkö laittaisi  ESP portatun pytyn kehiin niin aivan sika tykki olisi.
Ja toiseksi  sanoisin Että mitä putken valmistajat lupaa ja käyttäjät kertoon ison veden takana niin pako äänet oli paljon hiljaisemmat kuin esimerkiksi HPI:n orkkis teharissa ja ainakin 50% hiljasemmat kuin DDM dominaattorissa johtunee varmaan alaspäin suunnatusta pako aukosta.
Omasta mielestäni tein hirmu hyvät kaupat putkesta vaikka hinta kyllä on melko suolanen. Mutta kun otin röörin ensi kertaa käteen tuntui että se päinaa enenmän ku silmät näyttää. Paksusta pellistä valmistettu putki tollasella taipuisalla silikoni letku liitoksella vaikuttaisi erittäin kestävältä ratkaisulta verrattuna esim HPI:n orkkis tehariin  jossa on pantaliitos ja paisuntakammio vedetään kiinni auton koriin pultilla. Itse ainakin onnistuin katkaisemaan yhden pakokäyrän kun vedin liian lujaan. Tässä putkessa voi noi hommat todellaikin unohtaa putki istuu autoon kuin nyrkki silmään periaatteessa ei tarvii mitään muuta kiinnitystä paisarille kuin pari hikistä nippu sidettä ja nekin vaan malliksi ( ainakin omastamielestäni )eikä pääse kivet eikä kaadot / kolarit putkea runtelemaan. Pientä huomautettavaa kyllä löytyy !!  Elikkä pakolaipassa oli jätetty hitsaus sauma pirraamatta pois putken sisäpinnalta mutta ei mikään suuri työ keltään  pirrata se poijes itselläkään ei tullut otettua muta lähtee seuraavassa huollossa. Mainittakoon vielä että tulee mukana pinna pultit jotka laitetaan sylinteriin.

Yhteen veto: ++  Erittäin hyvin suojassa oleva putki jossa erittäin hyvä toiminta alue 0-100% kaasusta. Toimiva kiinnitys joustavalla silikoniletkulla pakokäyrästä paisuntakammioon ja vara letku makana. Yllättävän hiljainen verrattuna muihin markkinoilla oleviin putkiin ( mitä kuullut livenä / videoissa ) Pinnapultti kiinnitys ei vaurioita pytyn kierteitä verrattuna normi pultteihin. Alaspäin suunnattu pako aukko hiljaisemmat äänet mahdollistaa "piha rälläyksen" naapuria suututtamatta  :afro:
Ja vielä erityis maininta ulkopuolisesta viimeistelystä  :cool:

Ja miinukset -- Kallis hankintahinta jälleen myyjä MMR Miksi vain MMR? Pakolaipan viimeistely hitsaussaumasta virtaavammaksi.

Tässäpä kuvä päivän ajoista kuvaajana toimi Mikako1 kiitokset hänelle  :azn:

Hmmp ei ole valittamista VAIKKA OLIKIN PIRUN KALLIS

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #816 : 30.04.09 - klo: 13.03 »
Moro, nyt on Hpi Baja 5b SS saanut uudet renkaat, servot ja koneen. Vanteet on Pro-Line Desperado ja kumit Pro-Line Excavator (XTR) eteen ja taakse. Lisäksi päivitin servot, kaasuservo on Savox SC-1256 Coreless Digital ja ohjaukseen tuli Multiplex Rhino digi 4 ja HRS modella pelittää. Moottori on DDM CY 29cc billet headkit jossa siis erillinen kansi ja samalla kasasin moottorin ihka uuteen kampikammioon. Nyt pitäs vaan kerätä voimia sisään ajoa varten!



« Viimeksi muokattu: 30.04.09 - klo: 13.07 kirjoittanut rampa »
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #817 : 30.04.09 - klo: 14.11 »
Sisäänajo on tuskaa:) Tuntuu, ettei tankki tyhjene ollenkaan, kun liruttelee menemään.

nimim. Uuden Zenoahin sisäänajanut

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #818 : 30.04.09 - klo: 14.33 »
Itselläni on sissänajoon mahdollistava paikka n.1km päässä johon menen kävelemällä. Reppuun otan kaiken tarvittavan lisäksi, riittävästi juomaa, syömistä, karkkia! Onneksi kännykässäni on netti ja alueella toimii hienosti 3,5G yhteys, joten näillä varusteilla pitäs pärjätä pitempääkin.
« Viimeksi muokattu: 30.04.09 - klo: 16.43 kirjoittanut rampa »
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #819 : 30.04.09 - klo: 16.32 »
Helpommalla pääset,kun nykäset Bajan jo kotipihalla käyntiin ja ulkoilutat pirssiä sinne ajopaikalle:)

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #820 : 30.04.09 - klo: 16.39 »
Kaupunki ympäristö helsingissä on hieman huono paikka näille RC laitteille. :-) Muten kyllä hyvä idea.
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #821 : 30.04.09 - klo: 17.02 »
Jep rajottaa touhua:)

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #822 : 02.05.09 - klo: 18.35 »
Jos täällä on Multiplex Rhino 4 Hpi Bajaan asentaneita, niin kumpaan servovarren kiinitys pisteeseen olette loppupeleissä päätyneet?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #823 : 02.05.09 - klo: 19.11 »
Jos sulla on pussissa Bajan servovarsia, niin Rhinoon käy suoraan Futaban servovarret.

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #824 : 02.05.09 - klo: 19.16 »
Juu laitoin mukana tulleen, mutta mietin tuota kiinnityskohtaa, että käytänkö läempää vai kauempaa.
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #825 : 02.05.09 - klo: 19.27 »
Onko se mukana tullut semmosta vaaleaa muovia?

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #826 : 02.05.09 - klo: 19.32 »
Joo siis servon mukana tuli sellanen vaaleaa muovia oleva, mutta auton tarvikkeista löytyi sellainen alkuperäinen joka sopi servoon.
« Viimeksi muokattu: 02.05.09 - klo: 20.09 kirjoittanut rampa »
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #827 : 02.05.09 - klo: 19.45 »
Siinä auton mukana tulleessahan on kaksi reikää. Se alempi on se oikea. Niillä servon mukana tulleilla ei tee mitään. Tahtovat katketa aika helposti vähän kovemmassa rymistelyssä:)

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #828 : 02.05.09 - klo: 20.32 »
Onko tietoo mistä tuon Rhinon sais halvimmalla kun omasta bajasta tuo ohjaus servo sano sopimuksen irti ja ei muuta kuin nakuta toiseen suuntaan?
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #829 : 02.05.09 - klo: 21.17 »
Kyllä on mahtava tuo Rhino 4, todella nopea ja tehokas. Kyllä se suomessa maksaa järestään 100-115e ja muualla euroopassa nettikaupoissa 75-100e. Itse ostin lähiliikkeestä (hobbypoint) kun heti sai servon kouraan eikä tarvitse odotella.
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #830 : 02.05.09 - klo: 21.33 »
Kyllä on mahtava tuo Rhino 4, todella nopea ja tehokas. Kyllä se suomessa maksaa järestään 100-115e ja muualla euroopassa nettikaupoissa 75-100e. Itse ostin lähiliikkeestä (hobbypoint) kun heti sai servon kouraan eikä tarvitse odotella.


Itselläni ei oo mikään hoppu mut tuo 75 euroo olis jo ihan kohtuu hinta. Mistäs siihen hintaan irtoo noin hyvä servo?
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #831 : 02.05.09 - klo: 21.51 »
Noi halvimmat joita olen nähnyt ovat ollet ebay.de, mutta kyllä se tuossa 100e pintaan on euroopan nettikaupoissa. Tuossa on mennyt halvalla http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEDWX:IT&item=280335660485
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #832 : 04.05.09 - klo: 15.20 »
 Moro, nyt just tällähetkellä sisäänajo käynnissä. Kone lähti helposti käyntiin, oli jäykkä vetää, mutta sitten hörähti. Bensaa ei tosiaan tunnu kuluvan vaikka seokset ovat todella rikkaalla ja putkesta öljyä pukkaa.
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #833 : 04.05.09 - klo: 18.34 »

Onhan sulla vara tulppia koneeseen? Tuppaa noi pikku pannut särkeen tulpan jos tosi rikkaalla ajelee " kokemusta on  :angel: "

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #834 : 04.05.09 - klo: 19.10 »
Oli varatulpatkin mukana, mutta en tarvinnut. Jaksoin yhden tankin käyttää konetta taukoamatta, mutta onneksi reilun tunnin kuluttua yläkerran isännällä ja itselläni tuli kusihätä samaanaikaan. Joten tuota sisään ajoa tarvii ilmeisesti jatkaa joskus muulloin. Riittääkö 1-tankillinen ja sen jälkeen hidasta ajoa vai miten tuo olisi hyvä tehdä?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa MCD RACING

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #835 : 04.05.09 - klo: 19.48 »
Onko tietoo mistä tuon Rhinon sais halvimmalla kun omasta bajasta tuo ohjaus servo sano sopimuksen irti ja ei muuta kuin nakuta toiseen suuntaan?

Jos oikein muistan asuinpaikkakuntasi, niin sieltä löytyy kyllä kyseinen servo ihan EU hinnoilla ja jää vielä varastoonkin seuraavaa ajokertaa varten, niin ei tule turhia ajotaukoja.

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #836 : 04.05.09 - klo: 20.21 »
Kyllä itse pyrin ja suosittelen muillekin käyttämään paikallisia rc-kauppoja aina, kun se on mahdollista! Toki on paljon tavaraa jota ei saa suomesta tai sitten toimituskulut ovat törkeen pitkät.
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #837 : 05.05.09 - klo: 07.53 »
Tuli Bajaankin laitettua jäykempää alustaa talven jäljiltä.

Taakse 20 öljyt ja eteen 30. Aika jäykkähän tuosta perästä tuli keulaan verrattuna, mutta katsotaan nyt miten toimii.

Ja kyllä nuo etujarrut on hyvä olla. Pysähtyy sopivasti ja hallitusti täyskaasustakin hiekkasella asvaltillakin. Hyvin menee etuset lukkoon ja keula niiaa alas.
Vakio 5T takarenkaista vaan pintaa hävinnyt kaverin asvaltille :lol:

Tahtoo nuo hiilikuitu jarrulevyt vaan aika nopsaan kulua niin siihen on jo suunniteltu parannuksia.
Axial SCX 10 TR

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #838 : 05.05.09 - klo: 11.33 »


Moro


rampa! juu ekantankillisen jälkiin vaan mukavaa noin 30% tohoilla köröttelyä ja muistaa ajella vaihtelevalla kaasulla.

Tälläviikolla pitäisi tulla paketti ison vedentakaa. Tilasin Hostillen all-terrain rattaat
saasnähdä miten toimivat pitää kyllä käydä testaileen

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #839 : 05.05.09 - klo: 12.33 »
Tilasin itelle 5T:n tulpansuojuksen, niin ei ole heti tulppa palasina kun heittää voltit. Siihenhän sais vaikka lisäsiivet kiinni:)

Miten Duster ne etujarrut toimii likasemmalla alustalla ihan krossikäytössä. Onko toiminnassa ollut ongelmia?