Kirjoittaja Aihe: HPI Baja 5B  (Luettu 989607 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1050 : 09.06.09 - klo: 21.24 »
Niin, kyllähän putkella on iso vaikutus. Ja sillä, et kun sen laittaa on myös joka paikasta tiivis. Pienikin vuoto vaikuttaa
toimintaan paljon.

Oma GBE end bleeded maksoi 190,- + maalit. Kovasti on tällekin putkelle testiä tehty, siis tekijät tehneet. Sehän näkyy sitten hinnassa.
Itekkin osaisin putkia tehdä, eli hitsata ja käsitellä metallia. Se on sitten eri asia miten se toimis kun laittaa autoon
kiinni  :shock:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1051 : 09.06.09 - klo: 22.30 »
Mikähän Zenoahin kytkin sopis heittämällä tuohon cy:n kakskutoseen?
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1052 : 09.06.09 - klo: 22.34 »
Kaikki Zenoahin kytkimet käy. Muistat vaan käyttää myös Zenoahin kytkimen kiinnityspultteja.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1053 : 09.06.09 - klo: 22.53 »
Jep, itelle asensin pari viikkoa sitten sen zenoahin vakio kytkimen + sen kuoren mikä davella on 25,- Doll. Hyvin istuu, pohjasta tulee sisempään reikään kiinni.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1054 : 09.06.09 - klo: 23.13 »
Jep, itelle asensin pari viikkoa sitten sen zenoahin vakio kytkimen + sen kuoren mikä davella on 25,- Doll. Hyvin istuu, pohjasta tulee sisempään reikään kiinni.
[/quote
Eikös tuo sisällä koko kytkimen eikä vaan noita kuoria http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4175/.f?
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1055 : 09.06.09 - klo: 23.20 »
Juu, tuon setin juurikin ostin, kaikki tarvittava mukana.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1056 : 09.06.09 - klo: 23.41 »
Tein tässä taas vähän hintavertailuja http://www.hobbylinna.com/clutch-shoespring-6000-p-15695.html ja kilpailija http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4175/.f.. Mielelläni ostaisin kyl kotimaasta mut hintaero on kyl aika suuri.
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa masazi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1057 : 09.06.09 - klo: 23.59 »
Ja tuossa hobbylinnan omassahan on pelkät kengät ja jouset?
VXL Stampede+slash

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1058 : 10.06.09 - klo: 09.32 »
Ja muistakaa huomioida että toinen kauppaa alkuperäisiä "merkkiosia" joilla kulurakenne hieman erilainen, ja toinen mitälie osia.. Ja toinen maksaa suomeen veroja etc. ja toinen ei.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa MIKKELSONNI

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1059 : 10.06.09 - klo: 11.25 »
Ja muistakaa huomioida että toinen kauppaa alkuperäisiä "merkkiosia" joilla kulurakenne hieman erilainen, ja toinen mitälie osia.. Ja toinen maksaa suomeen veroja etc. ja toinen ei.

Muo kun hieman kiinnostaa nuo talous asiat niin kerroppa mulle et h:linna kauppaa halpaan kiinan moottoriin osia ja toinen tuohon zenoahiin http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4176/.f Niin miten tuo kulurakenne voi olla noin päin ja suomessa on kyl nykyään varsin kilpailu kykyinen verotus varsinkin tuolla yritys puolla
BAJA 5B SS, ASSO B44.3, ASSO B5M

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1060 : 10.06.09 - klo: 22.23 »
Taas tuli laiteltua rojua kiinni: Super Speed -rattaat, DarkSoul -akselijatkopalat, 813 viri-Walbro, Pipercross+UNI filtteri(nyt siis hiton iso nelikerrosputsari, just ja just mahtuu tunkemalla) ja PB Killswitch #5. On melko kätevää kun pystyy ohjaimesta sammuttamaan moottorin ja nyt auto on sen leveyksinen kun mitä mun mielestä sen olis pitäny olla jo orkkiksena.

Taas tullu ajeltuu, itse asiassa joka päivä kun on ollu kuivaa. Ja kaadothan kuuluu asiaan, turha näitä on sääliä. Yllättävän kestävä laitos ja erittäin hyvä ja näyttävä ajettava. Saas nähdä miten nelivedot kiinnostaa enää kun tää on leluna, on vähän siinä ja tässä...
Just joo.

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1061 : 10.06.09 - klo: 22.35 »
Muuttukos moottorin käyttäytyminen paljonkin kaasarin vaihdon myötä?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1062 : 10.06.09 - klo: 22.40 »
Joo, kyllä meikäläinen ainakin on ihan täysin takatuuppari miehiä ollu sen jälkeen kun bajan ostin. Makia ajaa ja haastavaa, eikä vauhit nouse AINA liian koviksi. Ja mun pojat tykkää myös ajaa, kuulosuojaimet päässä, hymy korvissa kun paaas.a lentää  :p
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1063 : 10.06.09 - klo: 22.50 »
Joo, niinhän se on ihan 1:1 autojenkin kanssa verrattuna etuvetoon. Etuvetoinen auto on masentavinta mitä on keksitty. Nelarit on kyllä makeita.

En mä rampa nyt toistaseks mitään älytöntä eroa ole huomannut mutta vähän kumminkin, mutta kun pito on irti suurimman osan ajasta niin siellä se ero ei tule niin selvästi esille. Tota vehjettä pitää käskeä asvaltilla niin silloin se ero tulee selkeästi esille, reagoi kaasuun paljon paremmin ja kiihdytys on selkeästi vihaisempaa. Ryyppyläppää siinä ei oo mutta ei sitä mihinkään tarttekkaan. Vähän kun näyttää laitteelle akkuporakonetta niin pärähtää tulille aina ekalla.
Just joo.

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1064 : 11.06.09 - klo: 21.29 »

Moro ukkelit

Tässä tuli pikku luovatauko kun olin kertaus harjoituksissa   :grin:

Toi kalajoen idis ois kyllä mehtava kannatan...  itse olen vuoro hommissa niin pitäisi tietää päivät jo hyvissä ajoin niin vois sumplia vuorot kohilleen jos tämä toteutuu niin ois mahtava homma... Mutta aiheeseen tuli paketti rapakontakaa ja muutamat heebelit uusi failsafe odottelee vielä asennusta ja muutamat korin osat tässäpä parit kuvat:

timberjack

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1065 : 11.06.09 - klo: 23.28 »
Moro!

Miten muilla kestää vetoakselien suojakumit?? Tuntuvat menevän riekaleiksi jo muutamalla ajokerralla  :undecided:
Kulutustavaraahan nuo ovat muttei ihan näin äkkiä saa piloille mennä  :angry:

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1066 : 11.06.09 - klo: 23.53 »
Sopivassa irtokivikikossa ne saa kertarykäsyllä rikki.

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1067 : 12.06.09 - klo: 23.13 »
moro bajat

nyt on heebelit installoitu ja huomenna testaamaan miten kiesi liikkuu asvaltilla. Saaas nähdä miten saa säädöt kohdalleen uusilla jousilla ja asvaltti rattailla nooh oppia ikä kaikki  :grin:  Tää oli kyllä loistava valinta killeriksi: http://www.rckillswitch.com/store/store.php  KIT 1  <-- noista jutuista ei kannata tinkiä voin sanoa että kokemusta on...  kerran karannut perrrrr  parit kuvat:
« Viimeksi muokattu: 12.06.09 - klo: 23.24 kirjoittanut Sammy__80__ »

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1068 : 12.06.09 - klo: 23.45 »
Tuli ajankuluksi portattua cy 29cc pytyn virtaus kanavat paremmaksi. Eipä ollu tehtaan jäljiltä olevaa verrokiksi, mut kaikki jotka näiden kans on tekemisissä, varmaan eroja huomaa  :roll:

Pari kuvaa.



« Viimeksi muokattu: 12.06.09 - klo: 23.52 kirjoittanut Habaku »
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1069 : 12.06.09 - klo: 23.49 »
moro bajat

nyt on heebelit installoitu ja huomenna testaamaan miten kiesi liikkuu asvaltilla. Saaas nähdä miten saa säädöt kohdalleen uusilla jousilla ja asvaltti rattailla nooh oppia ikä kaikki  :grin:  Tää oli kyllä loistava valinta killeriksi: http://www.rckillswitch.com/store/store.php  KIT 1  <-- noista jutuista ei kannata tinkiä voin sanoa että kokemusta on...  kerran karannut perrrrr  parit kuvat:

Muista sitten, että asfaltilla lentely tekee kipeää:) Enää ei tosin ole onneksi niitä lumikasoja parkkiksen reunalla... Kannattaa ruuvata iskarien korkeussäädöt minimiin, ja diffiin 10k litkut. Tolla yhdistelmällä tuntu kulkevan aika hyvin. Lisäksi eturenkaisiin vähän kallistusta lisää, ja takaa aurausta vähemmälle.

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1070 : 13.06.09 - klo: 10.02 »
WOW Habaku!
Todella maukasta jälkeä! Millä olet saanut työstettyä noin hyvän pinnan? Minulla on yksi virityspajan muotoilema moottoripyörän kansi ja siinä pinta on aivan vastaava.....hienoa jälkeä!
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1071 : 14.06.09 - klo: 10.33 »

Moro

Onkyllä Habakulla ensiluokkaista jälkeä kohta saat oman viritys bajan eiku pajan perustaa

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1072 : 15.06.09 - klo: 17.45 »
Joo, kiitti vaan kommenteista  :wink: Ihan kotoa löytyvillä vermeillä tuon saa tehtyä, kunhan on aikaa, innostusta. Viilaa, dremeli + eriteriä käsityötäkin vaatii ja viimiseksi dremelillä + harjoilla saadaan tollanen niin kun kuvassa.

Kohta lähen montulle kokeilemaan mitä sanoo, vai sanooko mitään. Eihän näistä ikinä tiiä  :roll:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1073 : 15.06.09 - klo: 20.35 »
Moro !
Kerro siten meillekkin miten miten se Baja nyt liikkuu.....toimiko viilaukset?
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1074 : 15.06.09 - klo: 21.03 »


Juu kiinostuneina ootellaan  :shocked:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1075 : 15.06.09 - klo: 22.03 »
Suurensitsä aukkoja ja muutitko ajoituksia? Miten/millä viimeistelit porttausreunat pyttyyn ja sen pinnoitteeseen?
Just joo.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1076 : 15.06.09 - klo: 22.48 »
Jari! Joo, kyllähän nuo kanavat vähän suureni. Ajotuksia en lähteny muuttamaan, eli imu ja pako on tehtaan jäljiltä, tai no pikkasen kohistus sorvausta piti harrastaa, alumiini imukurkun osalta ja pakokäyrän ja aukon värkkäsin kohilleen. Mut sisäpuolelle en kajonnu, ettei aivan pilalle menis  :lol:

Dremelillä pystyi aikapitkälle tekemään, nuo virtauskanavien keskellä on tuo "jakaja" sitä nysväsin viilalla ettei vahingossakaan satu haveria. Hiomapaperiakin kului kasa, kuppiharjoja käytin. Jotku kiillottaa myös. mut jotenkin muistelisin, et 2-tahti laitteissa ei sais ihan kiiltävää pintaa olla, et bentsiini ei pisaroidu, en kyllä varmaks sano. oisko kellään varmaa tietoa ?

Ja tietysti moottorinlohkot piti kohistaa kanavien kanssa ja siinäpä se. Lohkot muotoilin myös vielä paremmin kuin mitä aikasemmin tein. Mäntää kans pikkasen kevitin ja pari jutskaa tein  :wink:

Tosiaan kävin tuossa vajaat 3 tankillista koittamassa, josko löytyis säätöjä koneeseen. Nappasin lämpömittarin mukaan eka kertaa tämän auton kanssa.
Alottelin tietoisesti rikkaalta ja puolitakkia tyypittelin näin. Ei puolelta kaasulta vaikuttanu painaa kaasua, hyvin röpötti. Lämmöt oli 100c

Sitten väänsin alapäätä sen verran kiinni, et vastas kaasuun ja ylhäältä kiristin, kokeilu vetoja 3 kpl täyskaasu, vieläkin röpötti ja lämmöt nousi 115c. Tulppa oli vielä tummana.

Tätä jatkoin niin kauan et lämmöt kipusi päälle 120c josta sitten pirssi heräsi uuteen eloon, vieläkin röpötti aivan ylimmältä osaltaan, muta alhaalta alkoi jo tapahtua. Kessu tauko, hymyterveessä ja tulppa vieläkin tumma.

Taas kerkesin muutamat vetasut ja tulpan kattomiset tehdä, edelleen röpötti ylhäältä. Sitten kun lämpömittari näytti 136c
Loppui röpötys ja auto oli aivan eri peli kuin koskaan ennen. En tiiä, mut nyt alko auto lentämään kunnolla, eikä mulla ole koskaan ollu noin vihanen tämä auto.
Ja aina olen ajanut näillä 29cc head kiteillä, muista ei ole kokemusta.

Taas ruuvasin tulpan pois ja edelleen tumma, ruskeasta tietoakaan vielä. Päätin sitten lähteä kämpiLle ihmetelemään, etten vaan hajota konetta :p

Kaiken kaikkiaan olen ihan tyytyväinen jo nyt, vaikka hienosäätöä näköjään edelleen kaipaa ja lisäksi bensa on 5% ja välitykset pidemmät, eli 18/56. Tiiä uskaltaako kokeillakaan vakioita, ujelsi noillakin :roll:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1077 : 15.06.09 - klo: 22.57 »
Helkutin hienosti työstetty kanavat! Hyvin siis pelitti, itselläni on yksi käyttämätön CY 29cc setti jonka vois työstää vastaavasti.

Tuossa viime viikonlopun mökkireissulla tehty ajovideo. Tuo tie oli erittäin hankalaa kuulalaakerisoraa ja muutenkin ajotaidot on mitä on.
http://www.youtube.com/watch?v=-pSH2lBKIV0
« Viimeksi muokattu: 15.06.09 - klo: 23.01 kirjoittanut rampa »
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1078 : 15.06.09 - klo: 23.00 »
Jotku kiillottaa myös. mut jotenkin muistelisin, et 2-tahti laitteissa ei sais ihan kiiltävää pintaa olla, et bentsiini ei pisaroidu, en kyllä varmaks sano. oisko kellään varmaa tietoa ?
Eikös se jätetä kiillottamatta juuri siksi että "pisaroituu"...vai käsitinkö mä tuon selostuksen "väärinpäin"..itse jättänyt kiillottamatta että bensa pisaroituisi..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #1079 : 15.06.09 - klo: 23.18 »
Joo, kirjotin väärin :p Tuota tarkotin, mitä arska sano !! Ja siksi itekki jätin kiillottamatta, et pirstoutuu.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2