Kirjoittaja Aihe: Hellfire brushless...  (Luettu 3895 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa logoprint

  • Jäsen
    • Profiili
Hellfire brushless...
« : 02.10.06 - klo: 19.12 »
Onko kellään tietoa onko tohon HPI:n Hellfireen saatavana valmista
sovitusta sähköksi, vai tarviiko soveltaa twinin moottoripukkia?

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Twinin ittensä konepukki polttisrungossa
« Vastaus #1 : 02.10.06 - klo: 21.16 »
Mielipide: 2-koneisena voisi toimia, 1-koneisena heikko!
Perustelut:
Twinin moottoripukki kestää sen oma tehoset koneet, pari-kolme sataa wattia kipale, mutta sillä ei toi hellfire taida Twiniä itteään kummemmin  liikkua.
(toki juosituksen erot tuo erilaisen käytöksen)
Muodon siitä voi osittain ottaa malliksi kyllä. Tein infernoon 3mm peruslaatuisesta  alumiinista "suoraan ylös 1- kone"-mallisen ite, ja tuin sen keskidiffin takalaakeripukkiin X-palan kohdalta. Siis sähkömoottorin yläpuolelta. Se on nyt 2- diffirattaan tuhon verran hakenut lopullista muotoaan. Vääntyy siis ! Ruuvien lukitteet oli pysyneet..
Twinin konepukki on Mikinkorvat-muotoa, paksuus korkeintaan samaa.
Lisäksi  siinä ei samana materiaalina ole mistä tukea spur-akseliin päin esim koneen yläpuolelta. 2-konekäytössähän koneet työntävät spurria toisilleen eikä kumpikaan onnistu, ellei alumiini veny y-haaraansa auki, ja sitä tukee pohjalevy.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa logoprint

  • Jäsen
    • Profiili
Hellfire brushless...
« Vastaus #2 : 02.10.06 - klo: 21.50 »
Itellä kokemuksia BK:n tehokkaimmista moteista ja sähköistä twinissä,
eikä mitään ongelmaa oo ollut, kun tarkoitus ei oo ampaista tolla
hellfirellä kuuhun asti... ;) Yksi "projekti" twini jopa huomattavasti
painavempi kuin hellfire, eikä siinäkään mitään ongelmia, muutakuin
katkenneita "vetareita" (=kivi voimansiirron väliin ja heikoin lenkki pettää)
Tarkoitus on kiusata tota hellfireä BK Warrior 12020 -nopeudensäätimellä
ja parilla noin 70 amppeerin koneella, tosin välitykset tiheät, eli ajetaan
kierroksilla...ja stintit lyhyitä formula offroad mäkiä ylös... ;)

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Hellfire brushless...
« Vastaus #3 : 02.10.06 - klo: 22.25 »
Tossa hyvinkin mielenkiintonen projekti yhdellä tyypillä http://www.rc-monster.com/forum/showthread.php?t=3144&page=2&highlight=brushless+hellfire  . Tosin diffigearina voisi käyttää emaxxin tai twin forcen spurreja, perusteet: nopeasti saatavilla, varsinkin emaxxin (sabesta 1pv toimitusaika omaan postilaatikkoon). Kyoshon hinnat on mitä on (9e spurri), mut niitäkin saa 4e pintaan jenkkilästä.

Tos ois kyl kokeilemisen arvonen malliesimerkki. Ite aion kokeilla semmosta ek-4 s2 -projektiin, koska twinin moottoripukki ei täysin soveltunut siihen.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Re: Twinin ittensä konepukki polttisrungossa
« Vastaus #4 : 03.10.06 - klo: 20.05 »
Lainaus käyttäjältä: "4wdkanootti"
Mielipide: 2-koneisena voisi toimia, 1-koneisena heikko!


En ymmärtänyt perustelua tähän. Hellfire saattaa olla jopa kevyempi kuin twin force. Millähän laskelmilla tommonen tulos on saatu aikaseks. Twinin moottoripukki kestää yhden 20XL6 koneen helposti. XL kone kiinni niin kyllä pelittää.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Hellfire brushless...
« Vastaus #5 : 03.10.06 - klo: 21.05 »
twinikokeilussa ,yhdellä koneella, saatiin twinin vakiokoneiden pukki taipumaan pohjaruuviensa jälkeen ylös-kierteisesti ja välys spurriin oli sillä mennyttä. samoin hampaat spurrista, tietty ;(  koneita kun ruuvas 2 takasin, niin niiden suunta oli sen jälkeen keskenään eri...
samalla saatiin idea selville että mix vakiokoneiden alla oli ollu se muovipala kauemmassa päässä - tukena siis. Ja ko testi tehty 4 akkuisena, 2s2r nimh*6 ruokinassa . Siitä mielipide.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Hellfire brushless...
« Vastaus #6 : 03.10.06 - klo: 22.09 »
Jeps. Mul on kyllä twini toiminu moitteettomasti kovemmallakin koneella. Tosin ek4 kokeilin ja sama juttu kävi kun sulla. Kone kiskas kunnolla ja spurri palasiks. Nyt on tommonen spurrin päälle motti -kiinnitys tekeillä. Akut meinaan laittaa molemmille puolille autoa tasapainon varmistamiseksi. Jarrun pistän jarruservosta.

Miten sen jarrun saa käytännössä toimimaan siis bk 12020 säätimen kanssa? Sanoit sitä toisessa topicissa mut en oikeen älynny. Fullforward yep hallussa, mutta miten saan sen ohjelmoitua samaan 2-kanavaan, vai pitääkö joka jarutuksessa vaihtaa kanava  :shock: ?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Hellfire brushless...
« Vastaus #7 : 04.10.06 - klo: 01.20 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Jeps. Mul on kyllä twini toiminu moitteettomasti kovemmallakin koneella. Tosin ek4 kokeilin ja sama juttu kävi kun sulla. Kone kiskas kunnolla ja spurri palasiks. Nyt on tommonen spurrin päälle motti -kiinnitys tekeillä. Akut meinaan laittaa molemmille puolille autoa tasapainon varmistamiseksi. Jarrun pistän jarruservosta.

Miten sen jarrun saa käytännössä toimimaan siis bk 12020 säätimen kanssa? Sanoit sitä toisessa topicissa mut en oikeen älynny. Fullforward yep hallussa, mutta miten saan sen ohjelmoitua samaan 2-kanavaan, vai pitääkö joka jarutuksessa vaihtaa kanava  :shock: ?


Pakki on confattava pois tietysti säätimestä ja jarruservo vain säätimen kanssa samaan kanavaan haaroitusjohdolla.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa logoprint

  • Jäsen
    • Profiili
Hellfire brushless...
« Vastaus #8 : 19.10.06 - klo: 10.36 »
No niin, nyt sitt Hellfire näytti oikean luontteensa (hell), elikä ensimäiset
testaukset kahdella BK:n motilla (tarkemmpi kertomus ohessa
http://www.getphpbb.com/phpbb/viewtopic.php?t=26&mforum=rcformulaoffroa)
Hyvin kirjoitti parkkihallin lattiaa siihenasti  :lol:
Onko kellään kokemuksia tuosta BK:n motista, et pystyykö tuon poikkimenneen
akselin vaihtamaan...itse sitä tutkiessani, näytti kuin olisi prässätty kuoret
U-uraan?! Eli kannattaako koittaa korjata vai tuliko verkonpainoja lisää...
Moottori on BK 20S...

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Hellfire brushless...
« Vastaus #9 : 19.10.06 - klo: 15.04 »
Kyl ne auki saa ihan inhimillisillä keinoilla. Muistaakseni jostain luin BK:n moottorin aukaisemisesta. Akselit on kuluvaa kamaa ja luulis et medasecista löytyy niitä.

Poissa logoprint

  • Jäsen
    • Profiili
Hellfire brushless...
« Vastaus #10 : 22.10.06 - klo: 19.40 »
Vastoinkäymisistä huolimatta tuli Hellfire testattua Mtroniksin, pikemminkin
tourinkiin tarkoitetulla motilla. Hyvin pelasi, kun saatiin kunnon renkaat
alle, tarkoituksellani tekemä erittäin tiheä välitys toimi moitteitta ja auto
kiipesi hienosti jyrkkää hiekkarinnettä ylös, ei vauhdilla vaan väännöllä...
Nyt hakusessa siihen hyvä paljonkiertävä motti, kun noita välityksiä en
haluaisi muuttaa, mutta pikkuisen täytyisi saada huippunopeutta lisää...
Säätimenä on tuo BK Warrior 12020...Ehdotuksia?
 :lol:

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Hellfire brushless...
« Vastaus #11 : 22.10.06 - klo: 22.01 »
Eli nopeudenhan saa kennoilla. Sit kannattaa miettiä XL moottoria tohon---> vääntö ja nopeutta tulee lisää. Tosin L saattaa jo tuoda selvästi nopeutta. Kierrosten on kuitenkin hyvä pysyä 30k - 40k välissä.

12 - 16 kennolle taitaa Feigaon 8Xl tai BK:n 7XL olla conversiomonstereihin (savage, hellfire, revo yms.) kaikista yleisimmät. Tätä suosittelee mm maailmankuulu Monster Mike foorumillaan. Nyrkkisääntö = väännön voi laskea moottorin pituudesta. Kaapelilla saa vielä turhan tehon säädettyä posikin, mikäli sellaista sattuu löytymään. Nämä vihjeet on suoraan tuhansien käyttäjien kokemuksen ja monien myyjien suositusten perusteella tehtyjä.

Poissa logoprint

  • Jäsen
    • Profiili
Hellfire brushless...
« Vastaus #12 : 24.10.06 - klo: 16.50 »
Ohessa linkki lyhyehköön videoon Hellfiren menosta...
http://www.getphpbb.com/phpbb/viewtopic.php?t=63&mforum=rcformulaoffroa
Ajattelin vaihtaa pinjonin mahdollisimman suureen, nyt 18 hampainen...
mistähään sais ostettua jonkun yli 20 hampaisen, joka käy tohon twinin
isorattaaseen...?
 :lol:

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hellfire brushless...BK s sarjan koneen purku
« Vastaus #13 : 25.05.07 - klo: 18.16 »


Onko kellään kokemuksia tuosta BK:n motista, et pystyykö tuon poikkimenneen
akselin vaihtamaan...itse sitä tutkiessani, näytti kuin olisi prässätty kuoret
U-uraan?! Eli kannattaako koittaa korjata vai tuliko verkonpainoja lisää...
Moottori on BK 20S...
[/quote]

Purkasin palaneen L-sarjan koneeni ja se kuvassa on samanlainen....
Kunnolla 4;llä ruuvilla kiinni telineeseen ja ko teline esim ruuvipenkkiin.
Pakko lämmittää hetki että tulee joustavaksi mutta välttäen magneetin kuumuutta...
Sitten kumivasaraa + vetoa kintaat käsissä...

Mulla oli kaikki muu paitsi laakerit rikki jo, joten sääliä ei ollut, mielenkiintoa vain.
(siis magneetti irti akselista+ magneettisuus hukassa kuumuudesta ku se palo + käämit oikkarissa.
Oma mutu-mielipide on että saa pysymään kiinni uudestaan. Varoen saa sulkea, ettei irtopaloja jää piuhojen sekaan....
Onnea!
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa logoprint

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hellfire brushless...
« Vastaus #14 : 28.05.07 - klo: 10.04 »
Mun S-moottorit lähti tehtaalle ja tuli viesti takas...ei mee takuuseen, eikä kannata korjata...eli kyllä verkkoon painoja riittää...
just lauantaina pojan feigoan motista akseli poikki...eli seuraavat motit on 5 mm akselilla, täytyy toi heikoin lenkki löytyä vähän
halvemmasta paikasta  :grin:

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hellfire brushless...
« Vastaus #15 : 29.05.07 - klo: 20.52 »
Ehdotan tohon kokoluokkaan BK XL kokosta konetta ja langoiksi 08 (tai 10 jos saa)

Välitykset menee tietty taskulaskimen ja kokeilun kautta taas... ainakin julmasti isompi pinion..

niin ja aiheesta "sulakkeena toimiva kohta" mulla odottaa auto uusia akkuja..

MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: Hellfire brushless...
« Vastaus #16 : 29.05.07 - klo: 20.55 »
Kokemuksen rintaäänellä, ei se XL kone auta, jos välitykset on tuplasti liian lyhyet.. Tulee vaan tulokseks hajonnutta ratasta, jos lähtee laittaa liian kovaa konetta liian lyhyille välityksille. Ja logoprint on saanut jo projektinsa aika lailla valmiiksi, ainakin toimii upeasti. Sitä voi ihailla täällä muiden foffiautojemme kera http://www.youtube.com/watch?v=bkwP2eqKSiE .