Kirjoittaja Aihe: Moottorin viilentäminen  (Luettu 18281 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa saunamakkara

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Moottorin viilentäminen
« Vastaus #60 : 11.07.11 - klo: 16.57 »
oke homma selvisi pinion rattaassa oli 21hammasta kun vakio on 19hammasta ja sitten syy moottorin lämpenemiseen oli että moottorissa oli sisäinen jäähdytys tuuletin ja menin tukkimaan sen tuulettimen jäähdytys aukon jäähdytys siilellä :D oonko vähä tyhmä ???? :DD
ei itkulla rajaa kun ultiman moottori kuumenee ja sormet palaa :Kyosho Ultima DB/SC

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Moottorin viilentäminen
« Vastaus #61 : 11.07.11 - klo: 18.12 »
Ethän sinä tyhmä ole ei sitä vaan aina kaikkea voi hoksata tai tietää. Nimim cen minimadnesin vakiomoottorin tilalle 15t moottorin vakio väleillä laittanut. ei kauaa tarvinu nurmikolla ajaa kun jo savu nousi moottorista  :grin:
pöö

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Moottorin viilentäminen
« Vastaus #62 : 11.07.11 - klo: 18.25 »
oke homma selvisi pinion rattaassa oli 21hammasta kun vakio on 19hammasta ja sitten syy moottorin lämpenemiseen oli että moottorissa oli sisäinen jäähdytys tuuletin ja menin tukkimaan sen tuulettimen jäähdytys aukon jäähdytys siilellä :D oonko vähä tyhmä ???? :DD

Voihan siihen laittaa vaikka hyttysverkkoa (ja testata miten lämpenee) niin ei mene pikkukivet sisälle.
Tosin kerää äkkiä ruohoa...

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Moottorin viilentäminen
« Vastaus #63 : 11.07.11 - klo: 20.16 »
oke homma selvisi pinion rattaassa oli 21hammasta kun vakio on 19hammasta ja sitten syy moottorin lämpenemiseen oli että moottorissa oli sisäinen jäähdytys tuuletin ja menin tukkimaan sen tuulettimen jäähdytys aukon jäähdytys siilellä :D oonko vähä tyhmä ???? :DD

Voihan siihen laittaa vaikka hyttysverkkoa (ja testata miten lämpenee) niin ei mene pikkukivet sisälle.
Tosin kerää äkkiä ruohoa...

Se moottori on $27 Amainilla ja ainakin minun kaikki koneeni ovat hyvin kestäneet kivien hakkaamista, joten en kyllä itse suojaisi sitä mitenkään. Nytkin on GM:n 10.5T harjaton kone ihan kolhuilla, kun kivet pääsee sitä lyömään, mutta ei se ulkokuoren kunto vaikuta toimintaan mitenkään. Sen sijaan veden kanssa olen saanut koneen rikki - sitä sopii varoa.

(Tämä ei sitten tarkoita, että ostan uusia moottoreita hajonneiden tilalle.  :tongue:)
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Moottorin viilentäminen
« Vastaus #64 : 12.07.11 - klo: 00.54 »
Eri asia jos moottorin ulkokuoreen kivet naarmuttelee, kuin se että harjallisen moottorin sisään menee tuuletusaukosta kivi sisään.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Moottorin viilentäminen
« Vastaus #65 : 12.07.11 - klo: 11.39 »
Eri asia jos moottorin ulkokuoreen kivet naarmuttelee, kuin se että harjallisen moottorin sisään menee tuuletusaukosta kivi sisään.
No, kirjoitin hiukan epäselvästi: siinä GM:n moottorissa on sen verran isot tuuletusaukot, että on kiviä mennyt sisäänkin. Ulkokuoren vauriot ovat vain todiste siitä. Minun kokemukseni on tosiaan harjattomista.

Ja olisihan se totta kai parempi suojata, mutta kun kuumeneminenkin on ongelma ja tuossa Blitsissä se moottori roikkuu siellä takarenkaiden takana alimpana (niin kuin ultimassakin), niin enpä ole oikeasti toimivaa suojaa keksinyt.  :undecided: Ja tosiaan - positiivisesti on yllättänyt tuo moottorin kestävyys.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Joel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Moottorin viilentäminen
« Vastaus #66 : 12.07.11 - klo: 14.07 »
Ja olisihan se totta kai parempi suojata, mutta kun kuumeneminenkin on ongelma ja tuossa Blitsissä se moottori roikkuu siellä takarenkaiden takana alimpana (niin kuin ultimassakin), niin enpä ole oikeasti toimivaa suojaa keksinyt.  :undecided: Ja tosiaan - positiivisesti on yllättänyt tuo moottorin kestävyys.

Mul on toiminu hyvin tee-se-itse suoja, harjallisen motin kanssa. Nyt ei enää tarvii ku on harjaton velineon :wink:

Nyt on lumiketjut tehty ja oli niissä kyllä tekemistäkin.  :wink: Tiukat on renkaitten päällä, mutta ainakin pysyy.

+ Moottorin suojana pakkausmuovista tehty suoja ja toimii kesällä ja talvella.  :mrgreen:





Ei riemulla rajaa kun Kyosholla ajaa!!  Kyosho Ultima DB, Kyosho DRT, Kyosho Mini Inferno EP, Velineon VXL-3s, Team Orion, AKA, GRP

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Moottorin viilentäminen
« Vastaus #67 : 12.07.11 - klo: 18.56 »
Eri asia jos moottorin ulkokuoreen kivet naarmuttelee, kuin se että harjallisen moottorin sisään menee tuuletusaukosta kivi sisään.
No, kirjoitin hiukan epäselvästi: siinä GM:n moottorissa on sen verran isot tuuletusaukot, että on kiviä mennyt sisäänkin. Ulkokuoren vauriot ovat vain todiste siitä. Minun kokemukseni on tosiaan harjattomista.

Ja olisihan se totta kai parempi suojata, mutta kun kuumeneminenkin on ongelma ja tuossa Blitsissä se moottori roikkuu siellä takarenkaiden takana alimpana (niin kuin ultimassakin), niin enpä ole oikeasti toimivaa suojaa keksinyt.  :undecided: Ja tosiaan - positiivisesti on yllättänyt tuo moottorin kestävyys.

Ihan mahdollisesti toimivaa viritystä aikaisemmin heitettiin.
Hyttysverkkoa jos saa eteen niin se jo estää niiden isompien kivien sisään pääsy.
Nämä isommat kivet jotka juuri mahtuvat tuuletusaukosta sisään, ovat yleisimmin niitä jotka rikkovat moottorin hiilet, tai jopa katkaisevat käämilankoja.
Hienojakoinen pöly tai ylipäätään hyttysverkosta läpi pääsevät jyvät harvemmin tekevät muuta kuin tottakai kuluttavat moottoria.
Tuskin hyttysverkko vielä niin kummoisesti tuollaisen vakio harjallisen koneen ilmanvaihtoon vaikuttaa että siitä oikeasti ongelmia tulisi.
Kokeilemalla ainakin selviää.