Jahas, näin talven tulessa (ehkä ) on tullut vilkuiltua näitä mini-Z/micro-T vehjes juttuja läpi.
Pohdinnan jälkeen vaihtoehtoina on oikeastaan vain Micro-T tai Micro-DT, koska tilat ovat suht. pienet.
Olkkariin saa sellaisen 5-6 metriä pitkän ja 2-3 leveän radan väsättyä. Eli kumpaa lähtisitte suosittelemaan k.o. radalle T;tä vai DT;tä? Vaiko tyystin jotain muuta? :O
Kyllähän tuollaiseen tilaan jo rata mahtuu. Mulla on ajotilaa vähän vaihtelevasti, mutta kyllä tänäänkin mahduttiin ajamaan Micro-T:llä, Micro-B:llä ja Mini-Z monsterilla samalle radalle ja tilaa on ehkä suunnilleen saman verran...
Samoja autonvalintajuttuja pohdin joskus itsekin ja päädyin ostamaan Micro-T:n, enkä ole päivääkään katunut. Mulla oli tärkeimpinä valintaperusteina, että
autolla pitää pystyä ajamaan muuallakin kuin aivan tasaisella pinnalla(hyppyreitä, maton reunoja, yms.) ja vara- ja viritysosia pitää olla saatavilla kohtuuhintaan(lue: Kiinasta). Kyoshon Mini-Z sarjan autoihin saa kyllä osia Kiinasta, mutta tuon ensimmäisen kriteerin täyttävät vain Overland ja Monster.
Lopullinen valinta tapahtui Micro-T:n ja Mini-Z Monsterin välillä. Nykyjään meidän taloudesta löytyy myös tuo Kyoshon pikkumonsteri, mutta jos pitää valita kummasta luopuisin, olisi valinta erittäin helppo. Monsteri häipyisi. Mun 6v poika on tosin tuosta eri mieltä. Monsterilla kun voi ajaa iskän auton yli
Monsun jousitus ei oikein sovellu hyppimiseen, vaan enemmänkin crawling-tyyppiseen hitaaseen möyrintään. Vielä kun monsu painaa puolisen kiloa, voi kuvitella kuinka kömpelö se on ~100g painavan pikkuLosin rinnalla.
Tuo T:n ja DT:n vertailu onkin sitten aika pitkälle makuasia. DT on ihan yhtä vaikea saada ajamalla rikki kuin T/B mallitkin. Kaverin Micro-DT:llä olen parit lyhyet koeajot päässyt kokeilemaan ja ainakin se yksilö oli jonkin verran kömpelömpi kuin lyhyemmän akselivälin T- tai B-mallit.