Kirjoittaja Aihe: O.S Moottorit, V-SPEC jne  (Luettu 240341 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #510 : 17.05.09 - klo: 18.27 »
Poraa reikä isommaksi. Tein saman kyseiseen OSsin pilliin, jotta sai mahtuun HoBaon paksuun pakoputken kiinnikkeeseen. Ei se pilli ole kromattu, pelkästään kiillotettu.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Antti86

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #511 : 19.05.09 - klo: 01.51 »
Tuli ostetttua Sami L:än mainitsema jousilanka.
Se meni heittämällä reijästä läpi.
Pienen pätkän jouduin toisesta päästä lyhentämään, että sain sopivan.

Poissa Antti86

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #512 : 09.06.09 - klo: 12.36 »
Nyt on O:S v-spec sisäänajossa.
Olen kaksi tankillista ajanut pukilla.
Säädöt on tehtaanasetuksissa.
Polttoainetta tulee putkesta ihan huolella eli ihan metsässä en kai ole.

Muutama huomio:
- kone ei käy ilman hehkua.
- 2 tankillista käytin konetta hehku paikallaan ja kaasulla pidin moottorin käynnissä, koska alle puolella kaasulla sammuu.

Jonku verran kai seuraavalla tankillisella yläneulaan piikimmälle?

Luotto omiin taitoihin oli hiukan liioiteltua :grin: Eli jelppiä tarvitsen.

Näin selvyydeksi olenko ymmärtänyt nämä moottorin säätöneulat ja ruuvin ihan väärin?

tyhjäkäyntiruuvi: auki päin= tyhjäkäynti lisääntyy? ja kiinni päin tyhjäkäynti pienenee

yläneula= auki päin niin saa enempi polttoainetta=rikkaammalle?
ja kiinni päin vähempi polttoainetta= piikimmälle? Miten yläneulan säätö vaikuttaa koneen toimintaan.

alaneula= tästä en tiedä mitään muuta kun pitää olla rungon kanssa tasoihin laitettu. Miten säätö vaikuttaa koneen toimintaan?

Parin tankillista lisää ja sitten voi kokeilla kevyttä ajelua?

Jollain muita huomioita ja vinkkejä?

edit:typo

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #513 : 09.06.09 - klo: 12.43 »
Tyhjäkäynti ruuvi toimii juuri toisin päin.
Yläruuvi vaikuttaa koko kierrosalueeseen.
Ala ruuvi pelkästään alakierroalueeseen. Toimii samalla tavalla kuin yläruuvi, auki-> rikkaalle, kiinni->laihalle. Jos ei ole kohillaan, alakierrosalue ei toimi kunnolla (tehot puuttuu, sammuu jne,,.)
Säätöneuvoja ja sisäänajovinkkejä tämä foorumi täynnä..

Mika R

  • Vieras
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #514 : 09.06.09 - klo: 12.44 »
Lainaus
tyhjäkäyntiruuvi: auki päin= tyhjäkäynti lisääntyy? ja kiinni päin tyhjäkäynti pienenee

jos tällä tarkoitat kaasarin luistin säätöä jota luulen, niin juuri toisinpäin; kiinnipäin eli myötäpäivään avaa kaasarin luistia eli tyhjäkäynti lisääntyy. aukipäin eli vastapäivään sulkee luistia eli tyhjäkäynti pienenee
e: kuten edellä

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #515 : 09.06.09 - klo: 13.53 »
alaneula= tästä en tiedä mitään muuta kun pitää olla rungon kanssa tasoihin laitettu. Miten säätö vaikuttaa koneen toimintaan?

Mistäs tämmönen "tieto" on peräisin.

Tuo kun ei itseasiassa paikkaansa pidä millään tavoin.

Alaneulan säädöstä löytyy varmasti juttua paaaaaaaaaaljon kaikkialta missä vain koneen säätämistä käsitellään.

En siis jaksa taas kerran ainakaan kirjoittaa miten säädetään jne.
Hoitakoot sen joku muu jos huvittaa.

Ps: toivottavasti sen neuvoo sitten joku joka moottorin säädöistä oikeasti ymmärtää edes perusteet, eikä taas tule joku ville5v neuvomaan päin pers...

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #516 : 09.06.09 - klo: 14.06 »
Mikäs neula toi LowSpeed-neula on?
Ja mitkä on on ossin v-specin ohjekirjan perussäädöt?

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #517 : 09.06.09 - klo: 15.29 »
se mikä neuvotaan ohje kirjassa laittamaan rungon kanssa tasa on ala neulan vasta putki se ala naula löytyy kaasuttimen toiselta puolen sieltä mihin kaasu linkki tulee servolta kiinni ala neulalla säädetään moottorin alakierros alueen seosta ja  vaikuttaa siihen miten moottori herää alhaalta ja miten vastaa kaasuun sekä myös hiukan tyhjäkäyntiin.

 tyhjäkäynti ruuvvi kiinni tyhjäkäynti nousee ja auki vastaavasti pienenee.

 sisään ajossa aluks kierrä ala neulaa pikkuhiljaa kiinni että löytyy jonkunlainen tyhjäkäynti ja vastaa joten kuten kaasuun eikä heti sammu kun avaat vähän kaasua sitten vasta ylä neulaa kiinni kun alkaa joten kuten olemaan sisään ajettu 4-5 tankkia ja siinä kohtaa on lämpömittari aika ehdoton. mutta älä laita alaneulaa liian piikille (mooaa).

sisään ajon jälkeen voi ala neulaa säätää niin että vastaa hyvin kaasuun mutta kuitenkin niin että kun auto käy paikallaan 10s ja siitä painat kaasun pohjaan niin auto lähtee vielä mutta kuitenkin niin että aina kun tyhjäkäynniltä avaat kaasun tulee putkesta savua. ylä neula siään ajon jälkeen niin että jaksaa kiertää kunnolla ja seuraat lämpöjä. itsellä os käy noin 100-120c tankin kovan ajon jälkeen. tassa nyt jotain aika sekavaa ohjetta

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #518 : 09.06.09 - klo: 19.35 »
Ossin parhaat perus säädöt ja sisäänajosäädöt on koneessa valmiiksi tehtaalta...
Eli ei muuta ku moottori laatikosta autoon kiinni ja käynnistelemään.
Kone käy lähes suoraan tällä säädöllä hienosti rikkaalla jne.
Vain tyhjäkäyntiä tarvitsee vähän kääntää isommalle että jaksaa käydä ekoilla tyhjäkäynti tankillisilla.

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #519 : 09.06.09 - klo: 22.24 »
Juu kiitti informaatiosta.
Ei muuta kun sisäänajaa. :laugh:

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa Temetski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #520 : 11.06.09 - klo: 12.26 »
Milläs pillillä on porukka ajellu normi V-specillä?
Ei oikein houkuttelis ostaa tuota O.S:n omaa kun on niin kallis...
Kattelin tuollaista Jammin JP4 pilliä(EFRA2062) onko kenelläkään kokemusta sellaisesta?
Ja muistan lukeneeni jostain että normi V-specciin kannattaisi vaihtaa Speedin kiertokanki voitelun lisäämiseksi, koska normaalissa ei ole voitelureikää?
||Team Magic B8RS || Futaba || PSR || GRP || Tornado ||

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #521 : 11.06.09 - klo: 12.33 »
Nuo HN pohjaiset pillit on ihan hyviä V-Spec koneeseen ja moniin muihinkin, mainitsemasi 2062 ja uusi 2072 (Saa myös GO merkkisenä) käy myös. Mulla on kyllä käsitys että nuo HN pohjaiset pillit on muutenkin melkoisen jokapaikanhöyliä joita voi huoletta suositella koneeseen kuin koneeseen.

Kun vakio veivin vaihtaa kannattaa toki heittää Speed veivi tilalle, sitä voi harkita 3:nen gallonan paikkeilla, samalla vaihtaa etulaakerin. Toki kestää ne pidempääkin mutta jos haluaa pelata varmalta pohjalta.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #522 : 11.06.09 - klo: 13.44 »
Jeps, eli kun veivin vaihtaminen tulee eteen niin vaihtaa speedin kankeen.
Vakio kangessa tosiaan ei ole voitelureikää itsessään, vaan reikä on poikkeuksellisesti kampuran tapissa.
Speedin kangessa on reikä, joten kangen alalenkki saa täten tupla voitelun ja kestää siis vielä pidempään kuin vakio.
Joskin vakio myös kestää ihan niinkuin muissakin moottoreissa, eikä ole siis ainakaan sen lyhytikätsempi kuin muissakaan.

Poissa mysteeri

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #523 : 14.06.09 - klo: 01.14 »
en aiaa mit. mik' on hyv' auton'i alottelialle!!!!

Poissa mysteeri

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #524 : 14.06.09 - klo: 01.25 »
taa mun kaveri tyrkttaa mulle, ultimarb5. 1/102wd sahkobuggy materiaalina on kaytetty grafiittiaja alumiinia.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #525 : 14.06.09 - klo: 01.46 »
taa mun kaveri tyrkttaa mulle, ultimarb5. 1/102wd sahkobuggy materiaalina on kaytetty grafiittiaja alumiinia.
Hieno homma mutta miten se liittyy os moottoreihin tai edes polttiksiin....pitäsköhän vähän miettiä minne kirjoittaa ja vaikka lukea foorumin säännöt. Ehkä tuohon kirjoittamiseenkin voisi panostaa...jos on jotain asia pitoista sanottavaa.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #526 : 14.06.09 - klo: 11.57 »
Nuo HN pohjaiset pillit on ihan hyviä V-Spec koneeseen ja moniin muihinkin, mainitsemasi 2062 ja uusi 2072 (Saa myös GO merkkisenä) käy myös.

Pieni korjaus yo. eli 2072 on GO:n oma pilli eikä sillä ole enää mitään tekemistä HN kanssa. 2047 pilli oli/on sama kuin HN2047 se kun on saman pajan tekeleitä (lisenssi).
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #527 : 14.06.09 - klo: 15.38 »
Nuo HN pohjaiset pillit on ihan hyviä V-Spec koneeseen ja moniin muihinkin, mainitsemasi 2062 ja uusi 2072 (Saa myös GO merkkisenä) käy myös.

Pieni korjaus yo. eli 2072 on GO:n oma pilli eikä sillä ole enää mitään tekemistä HN kanssa. 2047 pilli oli/on sama kuin HN2047 se kun on saman pajan tekeleitä (lisenssi).

Hyvä että korjasti, oletin näin vain olevan...   ...ilmankos se GO tuntui hyvältä :p  :mrgreen:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Naappula

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #528 : 15.06.09 - klo: 00.12 »
Mitens tuo v-spec vz-b toimis 25 % tornado-fuelilla? Onko tuommonen moottori laadukas/kestävä?  :grin:
Savage 4.6 | HotBodies D8

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #529 : 15.06.09 - klo: 09.36 »
Mitens tuo v-spec vz-b toimis 25 % tornado-fuelilla? Onko tuommonen moottori laadukas/kestävä?  :grin:

 toimii tuolla löpöllä erittäin hyvin ja on todella laadukas ja kestävä moottori ei voi muuta kun lämpimästi suositella

Poissa Naappula

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #530 : 15.06.09 - klo: 14.25 »
Ja sitte tuohon moottoriin 2060SC WN pilli? Vai onko mitään laadukkaampaa, saman hintaluokan pillejä?
Savage 4.6 | HotBodies D8

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #531 : 15.06.09 - klo: 15.36 »
taitaa olla yksi parhaita pillejä tuohon moottoriin

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #532 : 15.06.09 - klo: 15.48 »
Ei yksi parhaita, vaan paras.

Poissa Naappula

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #533 : 15.06.09 - klo: 15.58 »
vai että paras..  :grin:
Tuon moottorin mukanahan tulee ylimääräinen kansiprikka sisäänajoon, mitä se hyödyttää?
Pidetäänkö sitä vain sisäänajon aikana, jonka jälkeen sen voi ottaa pois?
Savage 4.6 | HotBodies D8

Poissa gas4wd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #534 : 15.06.09 - klo: 16.15 »
se on juuri sisänajoa helpottamaan ei tarvia kuumailmapuhaltimella esilämmittää että saa käyntiin. toki itse en prikkaa ole käyttänyt yhdessäkään os moottorissa mutta silloin olen lämmittänyt kuumailmapuhaltimella moottoria muutaman ensi tankin aikana ennen käynnistystä niin että tulpalta mjitattuna lämpö ollut noin 75c siten vasta käynnistänyt jos ei lämmitä saattaa käydä niin että moottori jumahtaa yläkuolonkohtaan niin että startti boksi ei jaksa pyörittää enää ja pitää meisselillä vauhtipyörästä kääntää yli. ja jos olet ensimmäistä kisa moottoria sisään ajamassa niin suosittelen että lisäät sen yhden prikan sinne väliin. ja säätöihin ei sisään ajon aikana juuri tarvia os moottoreissa koskea. vasta sitten kun on muutaman tankin käyny paikalla tyhjäkäyntiä. ja os moottorit on muutenkin todella helppoja ja miellyttäviä säätää ja ovat erittäin käyntivarmoja ja kestäviä. itsellä 4 os moottoria käytössä
« Viimeksi muokattu: 15.06.09 - klo: 16.18 kirjoittanut gas4wd »

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #535 : 15.06.09 - klo: 16.27 »
se on juuri sisänajoa helpottamaan ei tarvia kuumailmapuhaltimella esilämmittää että saa käyntiin. toki itse en prikkaa ole käyttänyt yhdessäkään os moottorissa mutta silloin olen lämmittänyt kuumailmapuhaltimella moottoria muutaman ensi tankin aikana ennen käynnistystä niin että tulpalta mjitattuna lämpö ollut noin 75c siten vasta käynnistänyt jos ei lämmitä saattaa käydä niin että moottori jumahtaa yläkuolonkohtaan niin että startti boksi ei jaksa pyörittää enää ja pitää meisselillä vauhtipyörästä kääntää yli.
Itse kyllä suosittelen ainakin Speedeihin ja V-specceihin tätä ylimääräistä prikkaa, ja lämmitystä kuumailmapuhtalimella.  :angel: Säästyy kone paljolta.

Poissa Naappula

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #536 : 15.06.09 - klo: 16.53 »
Tuleeko ton moottorin mukana jonkinlaiset sisäänajo-ohjeet? Onko kisamotin sisäänajo jotenkin erilainen kuin "ei-kisamottien"?   :roll:
Mites tuommosen sisäänajo oikein menee?
Pitää ny kysellä enemmän kuin tarpeeksi, ensimmäinen kisamotti nimittäin..  :laugh:
Savage 4.6 | HotBodies D8

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #537 : 15.06.09 - klo: 17.41 »
Tulee hyvät sisäänajo-ohjeet jos taipuu englannin murre. Käytän OS:n sisäänajotapaa kaikkissa koneissa ja hyvin on toimineet...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #538 : 15.06.09 - klo: 19.47 »
vai että paras..  :grin:


Niin... Paras...
Kyseinen pilli on suunniteltu juuri OS Speediin joka on vain käytännössä vain viilattu ja hivenen paranneltu V-Spec.
Jokaisesta pillistä mitä ossin kanssa on kokeiltu, kas kummaa... se saman tehtaan juuri kyseisille koneille suunnittelema pilli on ollut paras kaikinpuolin.

Ja tosiaan... Se ylimääräinen kansiprikka paikalleen ennen sisäänajoa... Myös esilämmitys ehdottomasti.
Prikkaa käytetään aina kyseisten koneiden sisäänajossa, teet esilämmityksen tai et.

Poissa Naappula

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« Vastaus #539 : 15.06.09 - klo: 20.02 »
Siis että tälläisellä pitäisi pärjätä. Elikkä tuo motti ja 2050 vai 2060 pilli? Sivuilla suositellaan tuota 2050, mutta hobaon sivuilla 2060. Kumpi noista on parempi, vai onko noilla mitään eroa?
Savage 4.6 | HotBodies D8