Karmein näkemäni nostosuoritus on Turusta: Hoke oli pääsuoran jälkeisessä hyppyrissä nostajana. Ensimmäisen nyppylän takaosaan kaatui auto. Hoke rivakasti sitä nostamaan, kumartui ja samalla viuhahti ensimmäinen auto ohimon vierestä. Hoke reippaasti seisaalleen ja esittämään käärmetanssia, kun loput 4 autoa vilahteli ilmassa etu- ja takapuolelta ohitse. Syy: nostopaikalta kun siirtyi nostamaan hyppyrin takaosaan kaatunutta autoa ei enää nähnyt pääsuoran loppukaarretta, jotta voisi olla varma, ettei siellä ole jo seuraavat 5 autoa ilmassa. Samanlaisia paikkoja on muillakin radoilla, joten ei tässä turkulaisia mollata.
Pakko hieman tarkentaa...
Auto joka lensi läheltä, hyppäsi erittäin pahasti hyppyristä ohi.
Hetikohta tämän tapahtuman jälkeen oli kalle tulilinjalla... Yhtäkkiä oli jo katsojillakin turvallisuuden kanssa ongelmia kun mäjähti auto aidan päälle. Ja jonossa alko autoja lennellä metritolkulla radasta ohi.
Muistan tilanteen mihin viittasit minun kohdallani tapahtuneen.
Se oli joku ensinmäisten nousujen startti.
Yksi auto kaatui aivan radan reunalle... Meinasin lähteä nostamaan kun huomasinkin että auto lentää hyppyristä vinoon ja lähes suoraan kohti.
No tämähän olikin yksi ketjureaktio ja pitihän sieltä perässä alkaa muidenkin roiskia autojaan ohi radan.
Ainoastaan tämä ensinmäinen auto meni kohtalaisen läheltä ja onneksi katsoin että perässä tulee jono. Tämä letka ei kylläkään ollut niin lähellä että olisin joutunut edes evääni liikauttamaan... Näistäkin taisi ainakin 3 autoa jäädä katolleen.
Samaisella paikalla tapahtui myös sitä että kun joku hyppäsi ohi radan ja jäi renkailleen niin eiku kaasu pohjaan ja toivotaan että auto pulpahtaa jostain radalle... Näitä sai väistellä vähänväliä.
Eikö kukaan näistä tosiaan tajunnut että jos ei autoa näe niin sillon odotetaan että se askeleen päässä oleva nostaja joka on jo menossa auttamaan, nostaa auton radalle.
Imatralla joku jopa veti kaasupohjassa meikäläisen jalkojen välistä...
Olin nostopaikallani ja kuski sipas reilusti ohi radan... Eiku urku levälleen ja kohti nostajaa. Oikaisi tässä samalla yhden mutkan.
Vaaransi nostaan sekä oikaisi reilusti.
Minä sain pienemmästä vastaavanlaisesta oikaisusta Ulvilassa stopparin, vaikka auto veti hyndän jälkeen kärrynpyörällä vain mutkan suoraksi.
En siis edes ajanut vaan auto keri. Tässä tapahtumassa jopa hävisin aikaa joten koin homman olevan selvä enkä saa rangaistusta... No mutta ei... tietenkin stoppari.
Mutta eihän tietenkään voida antaa mitään stopparia kuskille joka ei edes yrittänyt olla oikaisematta, ja ajaa tosiaan reilusti radan sivussa olevan nostajan jalkojen välistä niin kovaa kuin autolla pääsee...
Prrrkleen vatipää... Helv ku en ehtiny siinä hätkähdyksessä katsomaan kuka se oli.