Kirjoittaja Aihe: Torppaan cs-22 vai 27?  (Luettu 2360 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Torppaan cs-22 vai 27?
« : 24.02.03 - klo: 21.43 »
Joo en tiedä onko tää oikein oikeassa paikassa mutta kai se tänne menee? Elikkä jotkut sanoo että cs-27 renkaat os paremmat torppaan mut sit taas toiset sanoo toisin, Joten kertokaa te oma mielipiteenne!?
täysii

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Torppaan cs-22 vai 27?
« Vastaus #1 : 24.02.03 - klo: 23.27 »
27:lla ei voi mennä pieleen. 22:set saattaa ylikuumeta, mut 27:lla ei pitäis olla sitä vaaraa. Eikä 27 repeä niin helposti.

Poissa JesseT

  • Veteraani
    • Profiili
Torppaan cs-22 vai 27?
« Vastaus #2 : 25.02.03 - klo: 10.29 »
27:lla vähemmän harmaita hiuksia. 22:lla voi päästä vähän kovempaa kuitenkin. Itse olen käyttänyt 22:sia kovilla inserteillä. Auttaa paljon ainakin kaatumis ja vetelyongelmiin.

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Torppaan cs-22 vai 27?
« Vastaus #3 : 25.02.03 - klo: 11.02 »
Helpommalla pääset jos laitat 27 molempiinpäihin. Myös voit kokeilla 22 taakse ja 27 eteen näin saat helpommin ajettavan auton mutta hyvän pidon. 22 renkailla saat nopeimmat ajat mutta todennäköisesti torpassa autosi kaatuu, renkaat repeävät ja kuluvat puhki nopeasti... Itse ajan 22 renkailla ja pehmeällä foamilla, koska mul on kiire  :mrgreen:

Otsomaani

  • Vieras
Torppaan cs-22 vai 27?
« Vastaus #4 : 25.02.03 - klo: 15.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Itse ajan 22 renkailla ja pehmeällä foamilla, koska mul on kiire  :mrgreen:


No se näkyy sun FT tuloksista :wink:

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Torppaan cs-22 vai 27?
« Vastaus #5 : 25.02.03 - klo: 16.52 »
itel on CS-22 alla koko ajan, eikä kippaa kun pistää servon kääntymään vain ihan vähän!!!
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Kimi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Torppaan cs-22 vai 27?
« Vastaus #6 : 25.02.03 - klo: 19.41 »
22 on ollut passeli vaihtoehto varsinkin JB-sinisillä inserteillä; eikä kippaa. Assossa 27 edessä ja 22 takana oli hyvä vaihtoehto, koska kyseinen kiesi tuppaa kääntymään luonnostaan ihan riittävästi. Kommenttina Matiakselle: ei kannata puskevaa autoa väkisin rakentaa servoa säätämällä,vaan voisi kokeilla esim. vähemmän pitoainetta, tai eteen vain puoleen renkaaseen soosia! 22 tuppaavat kuitenkin ikävästi repeillä ja se on kallista puuhaa se....

Poissa -Iceman-

  • Jäsen
    • Profiili
Vanteista kysymys
« Vastaus #7 : 23.03.03 - klo: 18.44 »
Olen aikeissa liimata uudet take-off Cs27 renkaat vanteille ja ajaa niillä kisaa. Onko noille renkaille JB:n 24mm medium hard insertti hyvä vaihtoehto vai käykö renkaiden mukana tuleva myöskin sininen m insertti?? Miten sitten vanne? Täytyykö Cs27:lle olla joustavampi vanne vai käykö tavallinen ei-niin-fleksaava vastaava. Vanteitahan on erilaisia joista valita, Team Orion JB vanne, Prolinen axis, gumby, velocity vai Xray:n Starburst? Haluaisin liimata nuo renkaat sellaisille vanteille että niistä olisi iloa mahdollisimman pitkään.

Miten on, ne jotka noita käyttää voisiko ystävällisesti vastatata, kiitos.
Signature is currently under construction!

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Torppaan cs-22 vai 27?
« Vastaus #8 : 23.03.03 - klo: 19.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Kimi"
.....Kommenttina Matiakselle: ei kannata puskevaa autoa väkisin rakentaa servoa säätämällä,vaan voisi kokeilla esim. vähemmän pitoainetta, tai eteen vain puoleen renkaaseen soosia! 22 tuppaavat kuitenkin ikävästi repeillä ja se on kallista puuhaa se....



Nii´in, mutta minun auto toimii oikein hyvin pienellä servon kääntymismäärällä!
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Turhala

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/~turhala
Torppaan cs-22 vai 27?
« Vastaus #9 : 23.03.03 - klo: 21.49 »
Lainaus
Miten sitten vanne? Täytyykö Cs27:lle olla joustavampi vanne vai käykö tavallinen ei-niin-fleksaava vastaava. Vanteitahan on erilaisia joista valita, Team Orion JB vanne, Prolinen axis, gumby, velocity vai Xray:n Starburst? Haluaisin liimata nuo renkaat sellaisille vanteille että niistä olisi iloa mahdollisimman pitkään.


Kestävyydestä...
Ittellä on renkaita liimailtuna Xrayn vanhoille vanteille. Xrayltahan on tullut ainakin yksi evo-versio vanteestaan, en tiedä miten se uudempi toimii tai kestää.
Sitten on renkaita liimattuna Welocityn umpivanteille.
Ja kolmantena mulla on jotain umpivanteita. Nimeä en tiedä, niissä on kolme pisaran muotoista reikää. Tuskin voi erehtyä kun näkee.

Xrayn vanhat vanteet on osoittatunu onnettomiksi. Saa todella nopeasti rikki eikä varmana saa liimattua kasaan. Ei voi suositella.
Ne "jotain umpivanteita" on kohtalaiset, saa kyllä tosissaan pommittaa että ne sais rikki.
Welocityt on osoittautunu loistaviksi. Kestää kestää ja kestää.

Tietysti vanteilla on muitakin ominaisuuksia...
Maalaisjärjellä kuvittelis että umpivanteet on aerodynamiikaltaan parhaita. Keveys on toinen selkeä tekijä, vähempi parempi. Kolmas mikä tulee mieleen on liimausten pysyminen, olen ollut huomaavinani että toisilla vanteilla liimaukset pysyy ihan eri tavalla kuin toisilla. Näppituntumalla vaikuttaisi että eri vanteet tehdään eri muoveista, varmasti vaikuttaa...
Niin ja tärkein kaikista [ :) ]: kattilaan vanteet ja Dylon-jauhetta ja hellalle, niin saa kauniin värin, ehkä. Toiset vanteet värjäytyy melkein vahingossa, toiset korkeintaan muuttaa sävyä (eri muovi...). Mutta ei kannata paljon keitellä, pehmentää vanteita huomattavasti ikävä kyllä. Tuli huomattua että värjätyt vanteet meni rikki aika paljon helpommin kuin värjäämättömät, puhumattakaan siitä mitä pehmeys vaikuttaa ajo-ominaisuuksille...

Niin joo, kannattaa näyttää viilaa vanteen liimapinnoille ja puhdistaa ne kunnon myrkyillä ennen liimaamista. Renkaan liimapinta samaten rasvattomaksi.

Poissa -Iceman-

  • Jäsen
    • Profiili
Torppaan cs-22 vai 27?
« Vastaus #10 : 24.03.03 - klo: 13.07 »
Voisko esim. cale tai teppo valaista vanne/insertti asiaa cs27 kantilta?
Signature is currently under construction!