Ääh Mika,
ei sun laite TODELLAKAAN oo mitenkään määriteltävissä "vaatimattomaks". Mulla on vaan tollaset osat hyllyssä ja tekeillä ja halusin oikeestaan vaan tähdentää sitä ettei moottorin tilavuus varsinaisesti ole se pääkriteeri erottamaan bensa- ja nitropelejä.
Se tosin on totta, että bensa kakstahtareita ei oo niin pieninä moottoreina olemassa kuin nitrokoneita on, mutta näkisin että tollasta erottelua on yleensäkkään edes turha tehdä, koska nää erot ja tiedot moottoreista hoituu yleensä aina KVG
Mun mielestä jokaisen joka miettii näiden kahden moottorityypin välillä tulis ihan ensimmäiseks miettiä omat mieltymyksensä ja syynsä suosia jompaa kumpaa ja lähtee sitten listaamaan hyvät ja huonot puolet ja valita voimanlähde vasta sitten. Ja tää foorumihan on varsin hyvä juurikin tällasten asioiden kyselemiseen kun täältä löytyy kokemusta kummastakin puolesta vaikka millä mitalla.
Ja sen jälkeen sitten vaan ostoksille ja sonta lentämään
Ja viimesenä huomiona:
Mä laitoin omaan MP-6:seeni (1/8 krossari=buggy)Kyösti Subaru WRC:n korin päälle ja oon nyt koko talven ajellut SH:n 28 Pröön (4,6cc) voimin ja ajellu sillä hyppyreistä ja röykyistä ihan samoin tavoin kuin oon ajanut toista vakiokorista buggyanikin. Ei MITÄÄN ongelmaa. Tosin korit ottaa kyllä itteensä nopeesti mut so what, niitä saa kaupasta lisää. Ja renkaina käytän tasan koko repertuaaria mitä krossareihin on tarjolla.
Tossa kuvassa on tää ko. peli nykykuosissaan:
Korin korkeudessa alustaan on huomioitu pyörien liikeradat ja kyllä totakin voi kaasulla ja ohjauksella ohjata ilmalennon aikana ihan kuten buggyakin. Samoin se tottelee hyrrävoimien vaikutuksia edelleenkin.
Ja vielä lisänä kun koskaan ei muista kirjottaa kaikkee kerralla:
Tarkoitus on kyllä tulla sitten pärtsäämään noilla peleilläni Lavankoon ja varsinkin sille uudelle Järvenpään mestalle. Että jos niitä joku haluu nähä ja kuulla niin kyllähän se onnistuu sit. Mutta ei ne vehkeet oo muuta ku vanhoja krossareita mihin on vaan sitten laitettu jotain tavallisuudesta poikkeavaa. Ja sitä kautta kun niiden elopaino lisääntyy niin ovat aika suurella todennäköisyydellä näitä oikeita .21 -moottorisia buggyja hitaampia radalla koska ne on optimoitu tollasille radoille ja nää tulee olemaan henkilökohtaisten mieltymyksien värittämiä hauskanpitoon. Tosin kyllä mä ne nopeiksikin aion samalla tehdä, mutta se on sitten taas eri asia että miten nopeita ne tulee olemaan.