Eilen 18.4 oltiin Jarkon kanssa nuoriasiainkeskuksen kanssa neuvottelemassa Tattarisuon rc-radan hallintaoikeudesta. Asiat joista keskusteltiin olivat.
-Alueen turvallisuus
Jota voidaan parantaa siirtämällä kontteja n 1m taaksepäin jolloin radan ja kontin väliin jää enempi tilaa, koska väli on nyt melko ahdas. Samalla paranisi näkyvyys radan etukulmiin. Myös yhtä kohtaa radasta tullaan näillä näkymin muuttamaan hieman.
Radan päätyyn parkkipaikan viereen suunniteltiin siirrettäviä katsomoita jos Helsingin kaupungilta sellaisia sattuisi esim. jalkapallokentiltä vapautumaan. Näin katsojilla oli paikka mistä seurata radan tapahtumia ja olisi turvallisempaa että katsojat olisivat pääsääntöisesti yhdessa paikassa.
Radan päätyyn suunniteltiin myös turva-aitaa johon autot varmasti pysähtyy radalta suistuessaan.
-Radan keväthuolto
Talkoo voimin tehtäviä asioita:radan pesu (Hki:n kaupunki hoitaa?), Kanttarien maalaus, verkkoaidan kunnostus, filmivanerien uusiminen pääsuoran verkkoaidan reunaan.
-Radan pidotus
Pksrca huolehtii radan kestopidotuksesta
-Vesiongelma
Ehdotettiin ratkaisuksi vesiongelmaan eli lätäköiden kasaantumiseen tiettyihin paikkoihin vihreiden välialueiden avaamista ongelma paikoissa ja asfaltin korvaamista esim. keinonurmella jonka läpi vesi pääsisi imeytymään maahan. nuke:Selvitetään onko idea hyvä koska ei tiedetä miten asfaltin avaaminen vaikuttaa routimiseen.
-ajajakoroke
konttien yhdistäminen sillalla jotta saataisiin lisää tilaa ajajakorokkeelle. Nuke:rakennusluparumba voi olla melko hankala ja pitkäkestoinen, jätetään asia hautumaan. Ajanottokopin nostaminen toisen kontin päälle jolla saataisiin lisää varikkotilaa.
-varikko
"krossirata" tullaan tasoittamaan varikoksi. Näin saadaan lisätilaa varikkoalueeksi joka on tällä hetkellä melko niukka. Radan ja kontin välinen "Varikko" poistuu näin käytöstä ja on tarkoitettu ainoastaan starttiboxeille tms. käynnistys tarvikkeille.
-Radan sähköt
Pyritään saamaan kaikki pistokkeet toiminta kuntoon säkökaapista. Tällä hetkellä iso voimavirtalinja on pimeänä. Kontin sisään sähköt kompuraa ja valoja varten.
-jätehuolto
Pksrca vastaa alueen jätehuollosta. Saatiin lupa käyttää nuken roskiksia jotka sijaitsee nuken rakennuksen läheisyydessä.
-wc+vesipiste
Nuke järjestää bajamajan ja vesipiste löytyy jo entuudestaan radan nurkalta.
-Aukioloajat
Nuke ehdotti että rata olisi auki arkisin klo 12-20 ja sunnuntaisin klo 12-18 eli samat aukiolot kuin mikroauto radalla. tiistaina rata on rauhoitettu sähköautoille/nuken kerhotoiminalle, Tosin radalle saa ja on suotavaakin mennä ajamaan sähköautoilla (esim. Vtr?) . Pksrca vastaus: aukiolot ok mutta auki olo arkena klo 21 asti sähköautoille. Polttomoottorilla ajo loppuu arkena klo 20 niinkuin tähänkin asti on ollut.
-Avaimenhaltijat
Radan toimintaa on tarkoitus pyörittää samalla tavalla kuin myyrissä eli nimenhuudon kautta jossa avaimenhaltijat on erikseen merkattuna. Avaimia saataisiin enemmän käyttöön kuin tällä hetkellä.
-Asoita joita myös tuotiin esille: varikon asfaltointi, varikon kattaminen
Nämä ovat pitkänajan suunnitelmia eli eivät ihan heti toteutumassa.
Paljon siellä varmaan muutakin juteltiin mutta tässä nyt pääpirteettäin neuvotteluiden asiat.