Kuulin luotettavasta lähteestä, että Cenin autot hajoaa käsiin jos niillä oikeasti ajaa. Kai se on toi ämpärimuovi. Eli ne kannattaa unohtaa. Hyllyssä kyllä kohtuu hyvän näköisiä, ei siinä mitään.
Jos puhutaan Matrixista ja Arenasta niin kestävyys on yhtä hyvä kuin muissakin kisa-autoissa millä tahansa valmistajalla. Toki tukivarret voisivat olla hieman joustavampia, niitä on mennyt pari, yksi edestä ja yksi takaa, omasta syystä. Takaa meni kun laskeuduin koko painolla vain toiselle takapyörälle.. Olen ajanut tuolla Arenalla useamman Gallonan ja kovaa sekä Turussa ja Vantaalla , se tarkoittaa että esim. Lavangon takahyndät on useasti vedetty kahdella hypyllä ja ilmalento on iso eikä alastulot aina niin siistejä.. Auto on kestänyt todella hyvin, myös tukivarret. Iskareita ei ole mennyt. Auton rungossa ei mitään rikki tai vikaa, vaikka RTR alustalla ja iskaritorneilla ajetaan. Mun autohan on varsin painava. Alkuun hajosi servosaver mutta se oli liian tiukalla. Enää ei ole hajonnut. Kori on edelleen ehjä joka on suoranainen ihme. Etummainen ylätukivarsi oli vääntynyt mutta halutessaan (jos ei halua laittaa uutta tilalle) sen voi suoristaa kuten itse tein. Viime vuonna oli autoissa ongelmaa difficuppien kestävyydessä mutta enää ei ole, ovat muuttaneet karkaisua.
RC-bastard on seurannut mun ajoa Arenalla aika läheltä ja pitkään, uskon että voi vahvistaa että auto on kisakelpoinen. Osia hajoo, ja se on osa tätä hommaa jos ajaa säälimättä ja kovaa.. Katotaan jos kesän aikana päästään Hobao Cuppiin testaamaan autoa kisa oloissa... On muuten tullu testattua että Kyoshon ST:n tukivarret menee kohtuu sovituksella joten ainahan hardcore raaserit voi testata esim niitä kestääkö paremmin....
ps. Tomi - mäkin olen kuullut luotettavista lähteistä monelaisia juttuja