Päävalikko

Eka kerta Maxxin kanssa...

Aloittaja Mre, 14.03.03 - klo: 14.09

Mre

Vihdoinkin sain tullipostista viimeiset osat E-Maxxiin. No niin, servo Maxxiin ja menoksi...

Pitihän sitä kokeilla kotona sisällä. Laitoin ladatut 7-kennoiset akkupaketit kiinni (2 kpl!), radio päälle ja virrat Maxxiin. Kerpele! Joku oli vääntänyt radion kaasutrimmin tappiin... Maxx lähti *vähän* hätäisesti pakilla oveen ja oveen lommo. Mitäs näistä, auto säilyi ehjänä (vaimolta saa sitten toisen näkemyksen). Uusi yritys: auto ampui nyt miljoonaa eteenpäin ja meinasi mennä alas rappusia. Sain viime hetkellä kiinni. Arvatkaa muuten, kuinka helppoa on pidellä tuollaista nelivetomonsteria sylissä, kun kaasu on täysillä. Saldo: yhden sormen pää halki, toisesta sormesta pala pois, lattiassa p*****leelliset renkaanjäljet.

Otto kolme: renkaat irti, auto pukeille, virrat päälle ja ESCin säätö. No nyt toimii... Ja sitten renkaat kiinni ja lisää lakritsaa lattiaan. Lakut lähtee muuten parketista sinolilla. Veri lähtee samalla aineella...
What! Me Worry? - Alfred E. Neumann

Rc-Poika

Lisää Lisää!  :lol:
Millonkas saadaan videofilmejä tuosta "tappajamonsterista" ?
// Niklas " jokipoika " Jokinen

nici

No, seuraavaksi sitten harjattomat koneet ja 18kennon akku ;)

mini-z-freak

Mre, kuulostaa hyvältä :lol: Miltä auto muuten vaikuttaa? Kannattaako hommata?

Joku nyyseissä kyseli varaosia E-maksiin, oli ajanut ekalla ajokerralla betonitolppaan = auto kahtia 8)
Mini-Z | Mini-Z F1 | Mini-Z Overland |Micro RS4 | Wave Chopper | DigiQ

Mre

En ole vielä uskaltanut viedä ulos. Jos vaikka ensi viikonloppuna olisi sen verran kuivaa, että pääsisi parkkipaikalle kokeilemaan. Noita ekan kerran kauhutarinoita on muitakin, joten sekin vähän rajoittaa tuota kokeilunhalua niinkauan kun vielä on jäätä.

Laittelen kommenttia kunhan saadaan kuumat tyypit. Mun ajotavalla tosin pitää kai ottaa videolle, kun sairaalasta on huono kirjoittaa...
What! Me Worry? - Alfred E. Neumann

nici

No E-maxx on nopein sähkömonsteri ja sillä on paremmat ajo-ominaisuudet kuin muilla. Tamiyan TXT-1 on taas paras möyrimiseen ja hitaaseen ajoon vaikeassa maastossa, ja juggernaut sekä clodbuster modattuna vaikka mihin. Hyppimiseen ja yleiseen kaahaamiseen E-maxx on paras :) että jos löyttyy sen verran rahaa niin osta ihmeessä!  Itsekin ostaisin jos ei jo olisi kolmea monsteria 8)

mike_87

Lainaus käyttäjältä: "Mre"En ole vielä uskaltanut viedä ulos. Jos vaikka ensi viikonloppuna olisi sen verran kuivaa, että pääsisi parkkipaikalle kokeilemaan. Noita ekan kerran kauhutarinoita on muitakin, joten sekin vähän rajoittaa tuota kokeilunhalua niinkauan kun vielä on jäätä.

Laittelen kommenttia kunhan saadaan kuumat tyypit. Mun ajotavalla tosin pitää kai ottaa videolle, kun sairaalasta on huono kirjoittaa...
mikäs on nyt maxxin tilanne. onko viedoita

killerloop

mä luulen että se on nyt siellä sairaalassa mutta ei ehtiny laittaa kameraa päälle :lol:  :lol:
se on siinä sano sammakko muurahaiselle!

Mre

Eioo videoo vielä (pitäisi ostaa ensin kamera, mutta kun kaikki rahat uppoaa tuohon Maxxiin). Status as of now:

Ajoin viikonloppuna pojan kanssa himan lähellä lasten kahluualtaalla (tyhjä). Se on rakenteeltaan sellainen kolmiapilan muotoinen laakea allas ilman suoria seiniä. Keskellä allasta, korkeimmalla kohdalla, on viemärin kansi joka on n. 10-15 cm maanpinnan tason yläpuolella. Siinä kohtaa, kun ajaa vierestä, saa hyvät hypyt aikaiseksi. OK, operative word here is "ajaa vierestä". Kun ajaa päin, auto hyppää hieman huonommin...

Saldo:
- etu skid-plate ("pohjapanssari") taittui 36 asteen kulmasta 90 asteen kulmaan (3 mm alumiinia)
- etu bulk-headista halkesi yksi ruuvin kiinnikekohta (toinen etummaisista)
- skid-platen ruuveista osa vääntyi käyttökelvottomiksi (ruostumatonta terästä!)
- moottorin kiinnityspukki taipui niin, että moottorit olivat ihan vinossa. Mullahan on moottorit asennettu vaihdelaatikon/keskidiffin taakse eikä eteen niinkuin vakio-Maxxissa
- vaihtamisservo repesi irti kiinnikkeistään
- toinen akkusatsi repesi liimauksistaan
- runko säilyi täysin ehjänä (hiilikuitua)

Todellisuudessa selvisin tosi pienillä vahingoilla: auto osui tasan keskelle sitä viemärin kantta. Jos se olisi osunut sivuun, sen puolen pyöränripustuksille olisi voinut sanoa good-bye...

Onneksi oli n. 15 skeittaajaa katsomassa mun mokailuja... Kiva keräillä romuja kokoon "vaarit nyt vaan ajelee näin"-ilme naamalla.

No, bulkheadit ja skid-plate on tulossa Towerista. Ja ei kun hanaa.

Tarinan opetus: seiso sen kannen päällä ensi kerralla...

Auto on muuten käsittämättömän vaikea hallita soralla. Tuo runko on hieman liian lyhyt noihin voimiin ja ohjaus on ehkä monsterille liian nopea. Samoin Traxxaksen vakioradio (27 MHz AM) ei ole mikään kovin hyvin häiriöitä sietävä, varsinkaan tuon hiilikuiturungon kanssa. Vähän kun ajaa kauemmas, kaasu alkaa pätkiä. Eli siis seuraavaksi hankintalistalla on FM/PCM-radio... Tässä välissä piti saada välttämättä suvikumit asfalttirevittelyyn. Katselin tuossa 1:1 -autojen kesärenkaiden hintoja ja näköjään Fuldat saisi alleasennettuna samaan hintaan kuin nuo. Mutta ovathan nuo räyhäkkäämmän näköiset... ja 40-sarjalaiset ;)

Gumekset:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?&I=LXDCW2

ja vanteet:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDCW3&P=M
What! Me Worry? - Alfred E. Neumann

opa

Anteeksi tietämättömyyteni, mutta onko tuossa autossa siis monta moottoria  :shock: Alkoi kuola valumaan, kun katselin noita vanteita ja renkaita...huh huh! Toivottavasti saat autosi kuntoon ja videoita minäkin katselisin mielelläni!
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Mre

Kaksi 550-kokoista 19-kierroksisista moottoria ja 2x7 kennoa (16.8V). ESCissä akut on siis kytketty sarjaan ja motit rinnan. Huippua kerää tuolla konfiksella n. 30 mph... Kyse on akkuineen n. 7 kg painavasta monsterista... Auto menee vakionakin ympäri jos kaasun lyö pohjaan pitävällä pinnalla ja tuoreilla akuilla

Tuosta vähän lisää nopeuksia:
http://66.93.220.59/hiamplidude/speedtests.htm
What! Me Worry? - Alfred E. Neumann

Rc-Poika

No johan on. Tuolla näytti olevan testattu tai sitten laskettu myös 24 kennolla , virimoteilla ja tappiinviritetyllä autolla nopeudeksi 50 mph! Siis ei voi muuta sanoa kuin että ei hyvää päivää mikä tykitin..  :wink:
// Niklas " jokipoika " Jokinen

mike_87

Joo. tulevaan t-maxxiinikin suunnittelin juuri samaa rengas/vanne pakettia :)  ja sit ku vielä lyö erikoislyhyet jouset niiin on muuten makee :!:

mike_87

Lainaus käyttäjältä: "Mre"
Gumekset:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?&I=LXDCW2

ja vanteet:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDCW3&P=M

   Tietääkö kukaan käykö nuo vanteet suoraan savageen

fiesta6

saa kyllä, nuo käy.....
Taas kehissä.. ;)

mike_87

minkäs kokoinen hex on t-maxxissa? mulla savagessa on 14 mm. ja noissa velocityissä on vissiin 12mm.

  http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=2695&postdays=0&postorder=asc&start=60

selatkaa alaspäin niin näette velocityin varustetun savagen! sellaset minäkin haluan.

  oon yrittänyt kysellä hobbylinnastakin muttei siellä vastata meileihin.

 siis voiko fiesta mitata oman maxxinsa hexin koon? niin voisin olla varma että ne käy?

mike_87

joo. enään ei mitään. towerin sivuilla oli virhe :!:

fiesta6

see on 15mm. mulla on t-maxis savagen renkaat vanteineen  :shock:
Taas kehissä.. ;)

mike_87


fiesta6

okei, milli sinne tänne. en oo mitannu, mut sinnepäin, ku kattelin beetlen ja hobaon vanteita. vertasin niitä maxiin..  :D Nyt sekin sit on mikrometrillä mitattu  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)