Kirjoittaja Aihe: Laturin sulakkeiden jatkuva kärähtely  (Luettu 1993 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa johnok

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Laturin sulakkeiden jatkuva kärähtely
« : 15.03.03 - klo: 08.56 »
Mikä voisi olla vikana, kun laturistani (Mirage) kärähtää sulake joka kerta kun lataan? Olen lataillut sillä Sanyo 2000mAh Ni-Cd-kennoja sekä Gm 3000mAh Ni-MH-kennoja. En ole päässyt ajamaan kunnolla pitkään aikaan, koska sulakkeita pitää hakea pitkän matkan päästä ja en ole koskaan tajunnut ostaa useampia.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Laturin sulakkeiden jatkuva kärähtely
« Vastaus #1 : 15.03.03 - klo: 09.10 »
Kärähtääkö heti, kun laitat johdot kiinni, vai myöhemmin latauksen kuluessa?

Poissa tuukka.m

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Laturin sulakkeiden jatkuva kärähtely
« Vastaus #2 : 15.03.03 - klo: 09.38 »
En osaa kommentoida siihen mistä sulakkeiden kärähtely johtuu, mutta sulakkeita saa esim kouluelektroniikasta (kouluelektroniikka.fi) jossa ne maksavat vaivaiset 0.35ekpl.Helpoiten osto luonnistuu tilaamalla ellet satu asumaan raumalla.
...

Poissa *toba*

  • Veteraani
    • Profiili
Laturin sulakkeiden jatkuva kärähtely
« Vastaus #3 : 15.03.03 - klo: 09.58 »
Jassoo minulla on kyseinen laturi ja ei ole kertaakaan sulakket kärähtänyt.
Ja laturi on keho käytössä eli joutuu rasitukseen.
Prrr

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Laturin sulakkeiden jatkuva kärähtely
« Vastaus #4 : 15.03.03 - klo: 11.00 »
älä osta mitään pikkusia vastuksia vaan jotain isoja!
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
Laturin sulakkeiden jatkuva kärähtely
« Vastaus #5 : 15.03.03 - klo: 11.05 »
Mulla oli kyseinen laturi ja siinä ei sulakkeet kärähdellyt vaan akuthan siinä kärähteli.. Laturi nimittäin suolsi ihan himona virtaa akkuun jolloin tuo automaattisena katsoi että akku on täynnä ja alkoi ylläpitolautaukseen.. Virtaa akussa riitti vakiomotilla n. 1-2 min vaikka tavallisesti ajoaikaa oli 15 min ja virimotilla virtaa riitti hikisesti siihen että auto pääsi kiihdyttämään 3 metriä ja hyytyi sitten. Joten laturi ei omista kokemuksista päätellen ole hyvä vaan kannattaa ostaa parempi.
// Niklas " jokipoika " Jokinen

Poissa johnok

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Laturin sulakkeiden jatkuva kärähtely
« Vastaus #6 : 15.03.03 - klo: 17.18 »
VesaK: Sulake kärähtää myöhemmin latauksen kuluessa.
tuukka.m: Ei ne sulakkeet täälläkään paljoa enempää maksa, niitä pitää vaan hakea vähän yli 10 km:n päästä...
Rc-Poika: Olen vähän meinannukki hankkia paremman laturin. Oon ajatellut Turbomat 4:sta.

Tällä hetkellä muuten latailen jollain hidaslaturilla, koska olis vähän pakko päästä ajamaan kun hanki kestää. On tässä talon ympärillä peltoa sen verran, että voi ajella täysiä niin pitkälle kuin kantomatka sallii. :D
Onkos tuo kärähtely muuten hirveän harvinaista?

Poissa Toke

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Laturin sulakkeiden jatkuva kärähtely
« Vastaus #7 : 15.03.03 - klo: 19.10 »
Miragehan lataa 3,5 ampeerin virralla eli tyhjän akun ei ihan heti pitäisi täyttyä. Jos ylläpitolataus alkaa liian pian syy on todennäköisesti akussa.

Omassa laturissani sulake kärähti jos akun kytki väärin päin piuhoihin. Olin vaihtanut alkuperäisen liittimen hauenleukoihin.
Mirage on melkoisen vanha laturi, sitä käytettiin ennen Ni-MH -kennoja eikä paranneltua versiota tietääkseni ole. Sitä siis EI OLLA TARKOITETTU Ni-MH:den lataamiseen.

Poissa johnok

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Laturin sulakkeiden jatkuva kärähtely
« Vastaus #8 : 15.03.03 - klo: 20.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Toke"
Mirage on melkoisen vanha laturi, sitä käytettiin ennen Ni-MH -kennoja eikä paranneltua versiota tietääkseni ole. Sitä siis EI OLLA TARKOITETTU Ni-MH:den lataamiseen.

Joo, tiedän. En olekaan lataillut tuota Ni-MH-akkuani kuin pari kertaa.