Kirjoittaja Aihe: Mikä autoksi?  (Luettu 20284 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #30 : 16.09.07 - klo: 23.47 »
Joidenkin merkkien joidenkin osien hinnat ovat lähellä toisiaan tilasi ne sitten Suomesta tai muualta. Itselläni syynä ulkomailta tilaamiseen on lähinnä saatavuus, ei niinkään hinta. Mielelläni kotimaista tuen jos sieltä päästä vihjeitä tulee tyyliin "jos on käyttäjiä ja tilaajia niin on myös varaosia". Mielelläni maksan tuosta hieman extraa.
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #31 : 17.09.07 - klo: 07.39 »
Voisikohan tuollaista Hong Nor X1-CRT RTR mallia harkita ensimmäiseksi polttisautoksi? Mitään suurempaa kisailua ei ole aikeissa ruveta ajamaan korkeintaan ehkä jotain leikkimielistä kaverin Mad Forcen kanssa.

Moni on hankkinut kyseisen auton ekaksi polttikseksi ja palautteesta päätellen hyvin ovat pärjänneet.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa RÄPSÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #32 : 17.09.07 - klo: 07.50 »
Itse ostin eka autoksi buggyn, myöhemmin vaihdoin tuohon X1-CRT:hen. Omasta mielestäni tuo truggy on helpompi huollettava suuremman koon vuoksi, minunkin nakkisormet sopii vähän paremmin sekaan. On myös mielestäni rauhallisempi ajettava tuo truggy.

Poissa jesse-m-90

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #33 : 19.09.07 - klo: 15.46 »
kelpaisko tämä ekaksi polttikseksi? Kyosho inferno tr15 stadium force.. onko tuosta mitään kokemusta...

Mika R

  • Vieras
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #34 : 19.09.07 - klo: 15.52 »
voi sentään.. ihan hyvä aloitusauto, siinä missä muutkin .15 koneella varustetut pihasuttaus vehkeet...

en tiedä mitä vastauksia odotat.. luultavasti tulee puolesta ja vastaan joiden merkitys loppupeleissä on aikalailla zero..

mitäs jos päätät autovalintasi itse näkemäsi pohjalta.. suosittelen kuitenkin pysymään jokseekin tutuissa merkeissä kuten Kyosho, HPI, CEN, Traxxas jne.

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #35 : 19.09.07 - klo: 16.24 »
kelpaisko tämä ekaksi polttikseksi? Kyosho inferno tr15 stadium force.. onko tuosta mitään kokemusta...
En sinuna ostaisi, lähes turha vehje. Lähinnä pihasuttaukseen. Kalliit osat (Suomessa). Kokemusta on.
Huehue

Poissa jesse-m-90

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #36 : 19.09.07 - klo: 18.20 »
kelpaisko tämä ekaksi polttikseksi? Kyosho inferno tr15 stadium force.. onko tuosta mitään kokemusta...
En sinuna ostaisi, lähes turha vehje. Lähinnä pihasuttaukseen. Kalliit osat (Suomessa). Kokemusta on.
  osia en meinaakkaan hommata suomesta..

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #37 : 19.09.07 - klo: 20.37 »
kelpaisko tämä ekaksi polttikseksi? Kyosho inferno tr15 stadium force.. onko tuosta mitään kokemusta...
En sinuna ostaisi, lähes turha vehje. Lähinnä pihasuttaukseen. Kalliit osat (Suomessa). Kokemusta on.
  osia en meinaakkaan hommata suomesta..
"(Suomessa)" Taitaa meinata juuri sitä..
Huehue

Poissa chimairarocks

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #38 : 20.09.07 - klo: 15.12 »
Itsellä on tuo. On eka autoni, joten siihen ei ole panostettu niin hirveillä rahasummilla. kaikenmuilimman jesrivirityksiä on tunnut tehtyä, koska mun ajotuulini ei ehkä ole sieltä kaikkein säästeliäämmästä päästä... :roll: :evil:. Ittellä autoon vaihdettu melkein koko moottorin osat koska säädin sen ensin liian laihalle ja sitten ketutti. :angry:(ei kannata)
Näistä Kyoshon halvimmista aloittelijoiden polttisautoista se on kai kestävimpiä mitä nyt verrattuna Fazeriin ja Pure Ten Alphaan.

Iha hyvä se on aloittelija autoksi ja voin suositella. Auto on todella taloudellinen polttoaineen suhteen vaikka tahallaan säädin auton melkoisen rikkaalle. kaverilla on Kyoshon Fazer ja siinä kone kiertää melko varmasti tuplasti enemmän kuin mulla ja kuluttaa tuplasti enemmän kuin mulla. En ole varma mutta voi johtua siitä kun tän infernon kone(GXR-15) ei kierrä niin paljon kuin useimmat nitromotit.(??)
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

Poissa jesse-m-90

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #39 : 20.09.07 - klo: 15.47 »
Itsellä on tuo. On eka autoni, joten siihen ei ole panostettu niin hirveillä rahasummilla. kaikenmuilimman jesrivirityksiä on tunnut tehtyä, koska mun ajotuulini ei ehkä ole sieltä kaikkein säästeliäämmästä päästä... :roll: :evil:. Ittellä autoon vaihdettu melkein koko moottorin osat koska säädin sen ensin liian laihalle ja sitten ketutti. :angry:(ei kannata)
Näistä Kyoshon halvimmista aloittelijoiden polttisautoista se on kai kestävimpiä mitä nyt verrattuna Fazeriin ja Pure Ten Alphaan.

Iha hyvä se on aloittelija autoksi ja voin suositella. Auto on todella taloudellinen polttoaineen suhteen vaikka tahallaan säädin auton melkoisen rikkaalle. kaverilla on Kyoshon Fazer ja siinä kone kiertää melko varmasti tuplasti enemmän kuin mulla ja kuluttaa tuplasti enemmän kuin mulla. En ole varma mutta voi johtua siitä kun tän infernon kone(GXR-15) ei kierrä niin paljon kuin useimmat nitromotit.(??)
  kiva ku sentään joku on tuon auton kannalla voinhan hommata siihen sitte gx-21 koneen, jos musta tuntuu että tarvitaan lisää potkua.. Ps: rikkaammalla koneella on pitempi elinikä kun laihalla, kun laihalla se kiertää huiput ja on hiuskarvan varassa ettei kone mee.. Parhaat säädöt ois ei iha laihalla, laittaa sitä vähä rikkaamalle niin konekkin kestää pitempään..

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #40 : 20.09.07 - klo: 15.50 »
Itsellä on tuo. On eka autoni, joten siihen ei ole panostettu niin hirveillä rahasummilla. kaikenmuilimman jesrivirityksiä on tunnut tehtyä, koska mun ajotuulini ei ehkä ole sieltä kaikkein säästeliäämmästä päästä... :roll: :evil:. Ittellä autoon vaihdettu melkein koko moottorin osat koska säädin sen ensin liian laihalle ja sitten ketutti. :angry:(ei kannata)
Näistä Kyoshon halvimmista aloittelijoiden polttisautoista se on kai kestävimpiä mitä nyt verrattuna Fazeriin ja Pure Ten Alphaan.

Iha hyvä se on aloittelija autoksi ja voin suositella. Auto on todella taloudellinen polttoaineen suhteen vaikka tahallaan säädin auton melkoisen rikkaalle. kaverilla on Kyoshon Fazer ja siinä kone kiertää melko varmasti tuplasti enemmän kuin mulla ja kuluttaa tuplasti enemmän kuin mulla. En ole varma mutta voi johtua siitä kun tän infernon kone(GXR-15) ei kierrä niin paljon kuin useimmat nitromotit.(??)
  kiva ku sentään joku on tuon auton kannalla voinhan hommata siihen sitte gx-21 koneen, jos musta tuntuu että tarvitaan lisää potkua.. Ps: rikkaammalla koneella on pitempi elinikä kun laihalla, kun laihalla se kiertää huiput ja on hiuskarvan varassa ettei kone mee.. Parhaat säädöt ois ei iha laihalla, laittaa sitä vähä rikkaamalle niin konekkin kestää pitempään..
Jos nyt sanoisit tän jollekin asiasta tietävälle niin...  :mrgreen:
Huehue

Poissa chimairarocks

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #41 : 23.09.07 - klo: 19.24 »
Joo, jos nyt itte olen ymmärtänyt oikein niin rahalla et ainakaan saa GX-21 tohon autoon. TR-15 on 1/10 luokan auto ja .21 ja isomman koon koneet on tehty 1/8 autoihin, jota ei ihan helpolla saa mahtumaan 1/10 autoon. .18 koon moottori ainakain on niitä isoimpia koneita joita 1/10 autoon mahtuu kun ne on tarkoitettu ton kokoluokan autoille.

Ja tosta sun seossuhdejutustas vielä sen verran, että jos olen itse oikein ymmärtänyt, niin noin ei kyllä käy todellakaan helposti, jos kone on laadukas. Säädöt omasta mielestäni vaikuttavat siten, että kun nämä moottorit mitä useammin ovat 2-tahtikoneita, eli polttoaineen seassa on öljyä, joka voitelee moottoria. Kun säädöt on rikkaala, öljyä siis menee hyvinkin paljon moottorissa yms. ja kone kuluttaa kriittisiä kohtia kuten mäntää ja sylinteriputken sisäpintaa, vähemmän, kun siellä on sitä öljyä! Laihalla taas moottori ei saa tarpeeksi öljyä, ja kuluttaa näin mäntää ja sylinteriputkea aika nopeaan tahtiin ja näin kun niiden kulutuspinnoilta hioutuu joka iskulla muutaman atomi metallia pois, koneesta häviää puristukset eli se käy väljäksi.

Kertokaa joku kokeneempi, että puhunko palturia tiällä vai onko se niin kuin luulen VAI onko jesse-m-90 oikeassa tässä asiassa?.
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

Poissa Täikampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #42 : 26.09.07 - klo: 19.24 »
Ostin Schumacher Havocin. Mitä mieltä olette autosta?

Poissa make xd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #43 : 26.09.07 - klo: 19.58 »
Mulla on kyseinen auto. Tähän asti on ollut kyllä todella hyvä auto  :smiley: Missäs päin asustelet? Voitas käydä ajelemassa joskus.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #44 : 26.09.07 - klo: 20.01 »
Ja tosta sun seossuhdejutustas vielä sen verran, että jos olen itse oikein ymmärtänyt, niin noin ei kyllä käy todellakaan helposti, jos kone on laadukas. Säädöt omasta mielestäni vaikuttavat siten, että kun nämä moottorit mitä useammin ovat 2-tahtikoneita, eli polttoaineen seassa on öljyä, joka voitelee moottoria. Kun säädöt on rikkaala, öljyä siis menee hyvinkin paljon moottorissa yms. ja kone kuluttaa kriittisiä kohtia kuten mäntää ja sylinteriputken sisäpintaa, vähemmän, kun siellä on sitä öljyä!

Teoriassa asia voisi ollakkin näin, käytäntö on sitten eri asia. Eli rikkaalla käyvässä koneessa polttoaineen jäähdytävä vaikutuskin on suurempi --> koneen käyntilämpötila jää alle suunnitellun --> sylinteriputki ei laajene tarpeeksi --> sylinteriputki kuluu enempi
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Täikampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #45 : 26.09.07 - klo: 20.12 »
Juu asun tuolla Riihelässä, tässä Hämeenlinnantien alapuolella. Entä itse? Ilmanmuuta voitaisiin mennä! :grin:

Poissa chimairarocks

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #46 : 27.09.07 - klo: 18.40 »
Oolrait nyt sain ittelee lisää hyvää ifnormaatinkia! Mutta senmoista jutskaa ihmettelen, että kaikki sanoo,että "kun moottori lämpenee, sylinteriputki laajenee." Löytyy niin todella monesta viestistä. MUTTA eikö muka mäntä laajene? Onhan sekin hyvin pitkälti suurinpiirtein tasan reikä reikä moottorin kuumimmassa paikassa. Ovathan ne tietenkin eri materiaalia, mäntä on alumiinia ja sylinterinputki kromipäällysteistä messinkiä (ABC eli aluminum-brass-chrome moottoreissa). En tiijä siitä nii....
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

Mika R

  • Vieras
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #47 : 27.09.07 - klo: 19.49 »
just niinku sanoit, eri matskua joten pytty laajenee enemmän

Poissa Täikampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #48 : 28.09.07 - klo: 21.09 »
Kertoisitteko joitain vinkkejä Schumacher Havocista?

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #49 : 29.09.07 - klo: 09.36 »
Nosta tankin etuosaa n. 4mm prikkojen avulla ylöspäin niin saa paremmin löpöä.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa Täikampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #50 : 29.09.07 - klo: 18.29 »
Mitä bensaa suosittelette, ohjekirjassa Model Technicsiä.

Poissa Rcede

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #51 : 29.09.07 - klo: 18.53 »
bensaa en suosittele nitro koneeseen, Byron ja Werks ovat suosittuja ja hyviksi todettuja(?) aineita..
- Kyosho mp777 e.v.o - sts - proline - werks - sanwa 2.4ghz -

Poissa Täikampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #52 : 29.09.07 - klo: 18.58 »
Niin siis, tarkoitin nitroa :smiley:

Narmer

  • Vieras
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #53 : 29.09.07 - klo: 18.58 »
Morgan Sidewinder on myös hyvä polttoaine.

Poissa Täikampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #54 : 29.09.07 - klo: 19.01 »
Mitkä ovat Havocin helpoiten rikki menevät osat? Ja onko auto niin kestävä, kuin kehutaan?
« Viimeksi muokattu: 29.09.07 - klo: 19.52 kirjoittanut Täikampa »

Poissa Rcede

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #55 : 29.09.07 - klo: 19.03 »
Morgan Sidewinder on myös hyvä polttoaine.

Niin sekin vielä, itelläni oli tota sidewinderiä 16 prosenttisena, ja nyt byronia (20%) ja kyllä kummatkin toimii yhtälailla hyvin  :afro:
- Kyosho mp777 e.v.o - sts - proline - werks - sanwa 2.4ghz -

Poissa Täikampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #56 : 11.10.07 - klo: 08.13 »
Mikä olisi sitten myöhemmin, kokeneempana, hyvä auto? Onhan minulla omat ajatukseni, mutta teidän?

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä autoksi?
« Vastaus #57 : 11.10.07 - klo: 11.41 »
Riippuu paljolti käyttötarkoituksesta, se mikä on hyvä auto. Nää on näitä mielipide kysymyksiä, ei ole varmasti edes tietyssä luokassa yhtä hyvää, omat mieltymykset isossa roolissa myös..sellaiset autot millä suuri joukko ajaa esim.kilpaa niin ei varmasti mene paljon valinnassa metsään..jos krossiradalle(tai piha suditukseen) hakee hyvää vehettä niin esim. hobaon ja hong norin krossit tai truggyt ovat varmoja valintoja..itse pidän trukeista..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Täikampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä autoksi?
« Vastaus #58 : 11.10.07 - klo: 21.27 »
Ei tässä mitään nyt erityistä autoa ole. Mutta joku hyvä, mielummin ei mitään leluja. Sanokaa vaikka oma lempparinne, niin saahan siinä vähän käsitystä, vaikka jonkun muun ostaisinkin.
« Viimeksi muokattu: 12.10.07 - klo: 21.39 kirjoittanut Täikampa »

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä autoksi?
« Vastaus #59 : 12.10.07 - klo: 21.02 »
Minä taas moikka! :)

Olen ostamassa itselleni noin 400€ rc-autopakettia ja vaihtoehtoja on joitakin sähkö- ja nitropuolelta. Kuitenkin ettisin takavetosta autoa tyyliin HPI firestorm, eli takavetonen tai nelivetonen stadium truck tyyppinen vehje on hakusessa. Kyselin tuolla sähköpuolella neuvoja mutta tuntuu vähän että nitrovehje kiinnostas enempi, eikä tunnu edes paljoa kalliimpia olevan...

Aika vahvasti olen tuon HPI firestormin puoleen kallistumassa mutta kun tuo HPI MT2 G3.0 RTR olis vain ihan vähän kalliimpi, olis neliveto kanssa. Kummassakin sama kone ja muutenkin taitaa olla aika tasaväkiset vehkeet? Sähköpuolelta olen katellut Traxxas Rustler VXL:ää, tosin tuon joutuis tilaamaan ulkomailta ja hinnan puolestakin kalliimpi vehje näyttäis olevan...

Tarkoitus olis kuitenkin ajella talvellakin ja neliveto olis varmaan sopivampi talviliukkaille... En ole buggyja oikeastaan katsellut ollenkaan, taitaa tuo hintavaatimus, noin 400€, pudottaa buggyt pois laskuista... ja sähkövehje vois olla talveksi parempi? Mikäs noista olis hinta-laatusuhteeltaan kivoin ja ketterin vehje naapureiden kiusaksi ja miksei radallekin joskus kanssa?  :azn: