Kirjoittaja Aihe: Mikä autoksi?  (Luettu 20283 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Täikampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Mikä autoksi?
« : 05.09.07 - klo: 17.13 »
Muutin vähän nimeä, joten kertokaapa mikä auto minun kannattaisi ostaa kokeneempana? Kiitos etukäteen. Toki voitte kertoa ensimmäiseksi autoksikin hyvän, joka oli aikaisemmin koko jutun jyvä, mutta nyt mikä auto sitten seuraavaksi? Eihän tässä kiire ole, mutta kunhan kyselen jo etukäteen. Onhan minulla omatkin ajatukset, mutta teidän? :wink:
« Viimeksi muokattu: 11.10.07 - klo: 08.22 kirjoittanut Täikampa »

Poissa Jerry.T

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #1 : 05.09.07 - klo: 18.52 »
Omasta mielestä roto paljon parempi. Mutta voisit kokeilla käyttää tuota hakua nimittäin näitäkin topicceja jo varmaan miljoona!
FG baja, Protech yada st

Narmer

  • Vieras
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #2 : 05.09.07 - klo: 19.08 »
Omasta mielestä roto paljon parempi. Mutta voisit kokeilla käyttää tuota hakua nimittäin näitäkin topicceja jo varmaan miljoona!

Niin on. Roto- tai muu sähköstartti on parempi.

Poissa chimairarocks

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #3 : 07.09.07 - klo: 14.20 »
Itteni eka ja nykyinen auto on Kyoshon Inferno TR-15 Stadium force. Auto on niinkun monsterin ja buggyn väliltä, ja sen käsiteltävyys on melkoisen hyvä eli se ei ittellä ole kertaakaan kaatunut tiukimmissakaan käännöksissä. Siinä on nitromoottori .15 kokoa(eli noin 2,5 cc)(GXR-15), vaihteita vain 1 eteen, öljyiskarit, todella pitävät nappularenkaat, moottorissa tehoa ei nyt kovin hiriveesti ole mutta pärjää sillä, helppo käynnistää.

Itte olen enemmän isojen maastoautojen puolella näissä vehkeissä, kun ei läheltä kovin hyviä ratoja löydy jossa jollain touring-autolla vois ajaa(paras ehkä urheilukenttä :tongue:). Auton hankinta riippuu vähän käyttömahdollisuuksista ja -tarpeista.

Kyoshon jotkut autot, kuten Fazer(touring-auto), on vähän semmosia muovirimpuloita jotka kestää ajoa ja pieniä törmäilyjä, mut ei niillä oikeesti voi hauskaa pitää( :grin:). Toi mun Inferno on nyt vähän kestävämpi mutta ei sekkään nyt paras ole. Voin suositella tätä jos haluat ajella maastossa ja koitenkin pitäis olla autolla hyvät ajo-ominaisuudet.

Kun ostin auton, myyjä sano että moottori on hyvin luotettava, mutta minäpä sain sen rikki jo n.2kk:n päästä auton hankinnasta, ei sillä että myyjä olis satuja kertonut. Tuli vaan säädettyä moottori todella laihalle ja sehän kulu loppuun melkoisen nopeasti :mrgreen: :undecided:. Huomenna menen hakemaan auton huollosta(joita suoritta AtalaRC:n Lempäälän liikkeen myyjä ammattitaidolla ja 40 euron palkkiolla+osien hinnat). Ei siihen tarvinnut vaihtaa kun mäntä&sylinteri-pakkaus 26e:n hintaan ja tankki! Tossa on muuten ERITTÄIN huono tankki, voin sanoa ja valmiiksi.

Ostin koko pakein tasan 400 erkkiä eli on se nyt vähän enemmän kuin Nikot(ups, pääsi lipsahtamaan kirosana!).

Tossa olis AtalaRC:n hinta: http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=KYOFEXHF28
Ja tossa Kyoshon sivuilta lissää inhvormaatinkia: http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=100270
(auto on sama mutta kori on vaihtunut eri väriseksi, ittellä kun on toi sini-keltainen versio)

Kysele lisää jos kiinnostaa(mutta en ole myymässä tätä, ainakaan vielä!)!
« Viimeksi muokattu: 20.09.07 - klo: 15.13 kirjoittanut chimairarocks »
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

Poissa Jerry.T

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #4 : 07.09.07 - klo: 16.00 »
Njoo.. Ehkei kuitenkaan ensimmäiseksi autoksi kannata käytettyä ostaa, jos sillä haluaa ajella. Niissä on kaiken maailman vikoja ja lähes jokaisesta käytetystä voi heti sanoa että koneet ovat aivan loppu.
FG baja, Protech yada st

Mika R

  • Vieras
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #5 : 07.09.07 - klo: 22.31 »
Ei tota voi mitenkään yleistää. Tarkkana on hyvä olla ja helmiäkin löytyy.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #6 : 09.09.07 - klo: 01.48 »
Mun mielestä ekan auton ostajan kannattaa ostaa "kunnon" auto, uusi tai hyvä kuntoinen käytetty, eikä sortua ostamaan sitä halvinta roisketta. Ei mitään väli malleja("rallimallit" ym.) vaan joko krossi, truggy tai rata-auto. Noissa buggyissä ja truggyissä (nitro) on omasta mielestä 1/8 koko aika ehdoton..Roto startti on iha jees, mutta startti laatikko on kyllä ihan ykkönen..Aiheesta vois tarinoida viikon..
ps.toi kyösti stadium force hehkutus oli hyvä :grin: Käsiteltävyys on melkoisen hyvä :lipsrsealed:ja vielä kaatumatonkin...(Ite joskus kokeilin kaverin vastaavaa, oli se kauhea kuten kaikki yks kyrsät ja keski diffittömät, se on mun mielipide) ja noi kyöstin "muovi rimpulat", viimeksi ku noilla rata autoilla kävin ajamassa, niin oli ne vielä "muovia" muillakin merkeillä :shocked: Ja joka väittää ettei rata vehkeelläkin voi pitää hauskaa, ei tiedä mistä puhuu..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa chimairarocks

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #7 : 09.09.07 - klo: 20.46 »
No tänään oltiin ajelemassa urheilukentällä ja kaverilla on juuri tämä "muovirimpula" ja ei se poika saanu kuukauden vanhaa konetta pysymään ees käynnissä kunnolla ajamisesta puhumattakaan. Vähän aikaa se siinä ajo ja sitten rupes "muovirimpula" leikkimään ja ei pysynyt käynnissä millään ja kytkin meni muusiksi(se oli jopa metallia paitsi tietenkin palat :shocked: :roll:). Eipä siinä mitään, nakkia se vähän poltteli ja siinä se. On vaan niin säälivä kuski ainakin vielä vähän aloittelijana eikä aja niinkuin(minun mielestäni)pitäisi eikä se oikeen kestäkään sitä (se rimppeli siis).

Kyllä mä sen uskon että kun ei säälis vehkeitä liikaaa ja olis taitoa ja hyvä rata/paikka/ vehje jossa/jolla ajella niin kyllä se sitten olis pirun hienoa kahteltavaa/ajettavaa mut ei se ole mittään verrattuna 5 metrin korkeuteen meneviin hyppyihin ja keulimiseen joita monstereilla voi vetää(minun mielestäni)!
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #8 : 09.09.07 - klo: 22.22 »
Joo, kyllähän se niin on et rata autolla on sata kertaa hienompaa vetää radalla kuin jollai p*skasella parkkiksella(melkee vehkeellä ku vehkeellä radalla paljon hienompaa)ja pta ja muut vastaavat on ihan eri planeetalta kuin kunnon rata vehkeet..Onse mahtavaa ku tolla evolvalla avaa kaasun pääsuoralle ja pari sekkaa ni huntti lasis ja mutkaan voi painaa iha possuna, jos siltä tuntuu ni voi vaikka driftata radan ympäri, teho/paino suhde ihan hirveä! Yhdyn kyllä siihen että truggyllä on todella hieno vetää, sillä sitä on itekkin pari suvea jo tullu vedettyy.. :grin:
Ihan mielenkiinnosta kysyisin että mikä osa kytkimestä on metallia jousta/jousia lukuun ottamatta? Vai lasketaanko kytkinkello ja laakerit kytkimeksi..(palathan ei täs tapaukses ollu)
Noissa joissain kyöstin rtr autoissa(esim.fv-05t,gxr15) on koneen perälevy ollut jo ostettaessa löysällä, joka johtaa siihenkin että kone ei toimi ja sammuu koko ajan..(eikä ollut yksittäis tapaus, rtr autot kannattaa läpi käydä ja lisäillä tarvittaessa ruuvi lukitetta ja tarkistaa muutenkin, jos sellanen pitää ostaa..)
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa chimairarocks

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #9 : 10.09.07 - klo: 20.09 »
Juuri näin, ja kun vielä asuu semmosenna käpykylällä kuin Orivesi ja täältä on lähimmälle asfalttiradalle(siis varmaankin tampereella oli lähin) noin 40km. Eipä tulis kyllä mopoa ostettua sen takia että sinne pääsis ajelemaan kun olen vasta 14 ja muutenkin, tykkään enemmän siitä että oikeesti voi vetää miljoona kertaa katolleen ja voltteja ja keulia ja varsinkinrikkoo kavereiden "muovirimpulat" ajamalla kerran tai pari päältä :evil: :mrgreen: :p ja oma vehje oikeesti kestää valittamatta! Prkleen hienoo jos oli monsteri mutta kun ei ole!(vielä)

Kytkimessähän siis mitä nyt parissa sekunnissa ehti kattomaan niin kaikki paitsi palat ja laakerin runko on metallia.

Täytyy ehottaa kaverille että tsekkais  sen "kyöstin" motin takalevyn. Jos nyt uskaltaa, kun ei saanu edes kytkimen päässä olevaa ruuvia auki edes vääntimellä! :shocked: :undecided:
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #10 : 12.09.07 - klo: 18.40 »
Älä osta monsteria, 1/8 truggy menee joka paikasta mistä monsterikin ja vielä paljon paremmin..Ajo ominaisuudet ihan eri planeetalta(ei ole korkea koppi ja KESKI DIFFI), monsteri heittää volttia joka käännöksessä, mut jos keuliminen on ainoa mitä autolta hakee ni sit sellanen. Vaikka truggy on matalampi niin menee maastossa paremmin kuin monsteri, ainoa mis häviää on keuliminen, mutta muut ominaisuudet onkin niin paljon paremmat et kannattaa monsterit unohtaa..(itseäni ei tuo keuliminen juuri edes kiinnosta, vaan kunnon pommitus, hypyt ja RADALLA AJO)
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #11 : 12.09.07 - klo: 21.48 »
kyllähän tuo truggy radalla on parempi kuin monsu, joskus jopa parempi kuin M8, mutta että maastossa parempi kuin monsu, älä nyt jaksa höpöjä puhua. Millä perustelet, että keski-diffillä varustetulla ja ilman alennusvaihteistoa oleva rata-auto olisi oikeaa monsua parempi maastossa? Eikä monsutkaan joka mutkassa ole kaatumassa radalla, jos yhtään on älyä säätämisestä. Ei se minunkaan Losi koko ajan ollut nurin  niissä Ulvilan eka monsu-kisoissa, kierrosaikakin oli kunnon kuskin ajamana yllättävän hyvä huonolla moottorillakin. Mutta, radalle se truggy sopii paljon paremmin, mutta ei maastoon.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #12 : 12.09.07 - klo: 21.58 »
Älä osta monsteria, 1/8 truggy menee joka paikasta mistä monsterikin ja vielä paljon paremmin..Ajo ominaisuudet ihan eri planeetalta(ei ole korkea koppi ja KESKI DIFFI), monsteri heittää volttia joka käännöksessä, mut jos keuliminen on ainoa mitä autolta hakee ni sit sellanen. Vaikka truggy on matalampi niin menee maastossa paremmin kuin monsteri, ainoa mis häviää on keuliminen, mutta muut ominaisuudet onkin niin paljon paremmat et kannattaa monsterit unohtaa..(itseäni ei tuo keuliminen juuri edes kiinnosta, vaan kunnon pommitus, hypyt ja RADALLA AJO)

Älä nyt viitsi puhua mistä sinä et tiedä mistään mitään.
Jos otetaan pieni rata maastossa kuin maastossa niin tottakai monsteri on selvästi parempi ja voi olla jopa sileällä radalla huomasti nopeampia koska noissa monstereissa on lähestulkoon aina tuo 2 vaihde.
Joten älä sekoita noita autoja ja älä viitsi kertoa potaskaa koska se sinun kokemus ei vissiin ole kovin kummoinen näistä hommista.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #13 : 12.09.07 - klo: 22.07 »
Sitä paitsi ekaksi autoksi ei todellakaan kannata ostaa polttisautoa vaan joku hyvänlaatuinen sähköauto.
Käytettyä kisa peliä kannattaa katsoa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #14 : 13.09.07 - klo: 01.58 »
Perustelen sen maasto ajon kokemuksella!!(omistin samaan aikaan savagen ja truggyn)
Ja Jerzi, sileällä radallako huomattavasti nopeampi..Heh..Se on kuule kokonais välitys joka määrää nopeuden(itellä HB trukki, kaveril savage 3 vaihteisel lootal(oli myös 2 vaiht.) ja kummassaki SAMANLAINEN 28 kone vieläpä pillitkin oli samat, niin savage jäi lähös ku tikku p*skaan, huiput oli suht samat..Eikä todellakaan pärjänny tasasella.(kun oli korkea,kaatuili ja ilman keski diffiä kääntyi veto päällä tosi huonosti)
Ja Jerzi, jospa et siellä pätis siitä mistä minä tiedän, koska sinä et tiedä yhtään mitään siitä mitä minä tiedän. Älä jauha p*skaa asiasta mistä et tiedä!(ei ole fiksua lähteä laukomaan henkilökohtaisuuksia, varsinkaan jos ei kestä kuulla niitä itsestään..)ja olet vielä ihmetellyt miksi jengi kinaa täällä.
Olet vissiin loukkaantunu jostain ku taas hyökkäät mun viesteihin kiinni ja dissaat mun kommentteja, kasva mies..
ps.jos kaveri haluaa aloittaa polttiksella,miksi pitäisi sähköauto ostaa,kyllä minä pystyin aloittamaan polttiksella ilman suurempia ongelmia..Mut hyvät jatkot kaikille, myös Jerzille.. :angel: :kiss:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #15 : 14.09.07 - klo: 19.06 »
Itse suosittelen kaikille hobaon truggyjä...Itse en ole omistanut mutta olen kateellinen niille jotka omistaa :D
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #16 : 14.09.07 - klo: 19.12 »
Perustelen sen maasto ajon kokemuksella!!(omistin samaan aikaan savagen ja truggyn)
Ja Jerzi, sileällä radallako huomattavasti nopeampi..Heh..Se on kuule kokonais välitys joka määrää nopeuden(itellä HB trukki, kaveril savage 3 vaihteisel lootal(oli myös 2 vaiht.) ja kummassaki SAMANLAINEN 28 kone vieläpä pillitkin oli samat, niin savage jäi lähös ku tikku p*skaan, huiput oli suht samat..Eikä todellakaan pärjänny tasasella.(kun oli korkea,kaatuili ja ilman keski diffiä kääntyi veto päällä tosi huonosti)
Ja Jerzi, jospa et siellä pätis siitä mistä minä tiedän, koska sinä et tiedä yhtään mitään siitä mitä minä tiedän. Älä jauha p*skaa asiasta mistä et tiedä!(ei ole fiksua lähteä laukomaan henkilökohtaisuuksia, varsinkaan jos ei kestä kuulla niitä itsestään..)ja olet vielä ihmetellyt miksi jengi kinaa täällä.
Olet vissiin loukkaantunu jostain ku taas hyökkäät mun viesteihin kiinni ja dissaat mun kommentteja, kasva mies..
ps.jos kaveri haluaa aloittaa polttiksella,miksi pitäisi sähköauto ostaa,kyllä minä pystyin aloittamaan polttiksella ilman suurempia ongelmia..Mut hyvät jatkot kaikille, myös Jerzille.. :angel: :kiss:
Arksa, Jerzi ei luultavasti tahalleen väitä vastaan ja en usko että hänellä on sinua mitään vastaan, joten älä ota noita kommentteja liian henkilökohtaisesti. Jerzi on kaikenlisäksi kisakuski joten tietää mistä puhuu. Monsterit kyllä pärjää hyvin sileilläkin radoilla, riippuu tietysti säädöistä, renkaista, maavarasta ja mallista + kuskista sekä muista pikku seikoista. Truggyt ovat joissain määrin monstereita parempia nopeilla radoilla, mutta ei todellakaan kaikilla radoilla. Tuo 2 vaihde tuo oikeasti reilusti nopeutta lisää ja on kiva lisä ominaisuus, keskidiffi tosin täydentää auton ominaisuuksia.
« Viimeksi muokattu: 14.09.07 - klo: 19.15 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #17 : 14.09.07 - klo: 22.18 »
Joo, kiitos Tapsalle kommentista, tiedän kyllä kuka kyseinen heppu on..Tuo nyt kuitenkin on Minun Mielipiteeni asiasta, itsekin pari trukkia ja pari monsteria omistaneena(tällä hetkellä ei ole monsteria, honkkarin trukki ja gs buggy kylläki), mutta jokaisella on omat mielipiteensä ja se heille mielestäni suotakoon..(ilman halventavia,loukkaavia ja asiaan kuulumattomia kommentteja,vailla todellista tietoa)
Mut ei mitään ei mun elämä kaadu "asiallisiin" kommentteihin..kukin tyylillään :grin:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #18 : 14.09.07 - klo: 23.32 »
Itsekin tähän "vääntöön" osallistuneena. Miksi esimerkiksi monsterista pitää ottaa Savage, ja koska puhut menneessä aikamuodossa, niin kyseessä oli vielä jokin vanhempi versio ko. autosta. Onhan sekin omien kokemusteni perusteella parempi kuin Mad, mutta jos monsterista puhutaan...

Jos monsteri osataan säätää (kaverisi joko ei osannut tai ei halunnut) niin ei se kaatuile radallakaan holtittomasti. Painopiste ei ole kovin paljon korkeammalla kuin Truggyssakaan, mutta hieman kuitenkin. Mutta, suhteessa leveyteen niin ero ei ole dramaattinen. Kiihtyvyydessä on toki eroa, koska monsteri on painavampi. Mutta, jos monsteria haluava ei aja radalla (kuten suurin osa ei aja) niin miksi truggy? En keksi mitään parempaa siinä jos ko. autolla ajetaan maastoajoa tai trial-ajoa mikä on enemmänkin luontaista monsterille. Silloin keski-diffillinen, vaihteeton auto on aika köpönen. Miksiköhän jotkut täällä kuvittelee, että kaikki haluaa ajaa jokaisella autollaan M8-rataa ympäri päivät perätysten. Itselläni on sitä varten tuo Hobaon ja BJCon. crossarit, monsukin oli joskus rata-säädöissä, mutta ei enää. Mutta, siis edelleenkin haluan kuulla perustelusi (siis ei mitään minulla oli joskus Savage) miksi tuo Truggysi peittoaisi esim. minun vanhan monsterini (Team Losi LST) maastoajossa, trialissa ja muussa monstereiden ajopaikoissa.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #19 : 14.09.07 - klo: 23.53 »
Voin vastata tähän että truggy ei missään nimessä voi olla mitenkään minkäänlaista vastusta monstereille vaikeissa maastoajoissa, siis ei mitenkään.
Pahimmassa tapuksessa vain 1 kpl pyörä voi vetää jos truggy jää kiinni mutta monsterissa sitä ongelmaa ei synny.
Jerzi (semi kisakuljettaja)
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #20 : 15.09.07 - klo: 00.10 »
 :kiss:No savage vaikka sen takia että on yleisin monsteri ainakin suomessa(minun mielestä) ja koska itsellä kaksi sellasta ollut ja kun menin sillä ja trukilla yhtä aikaa ajamaan trukki meni mielestäni paremmin tai pystyi runnomaan vauhdikkaammin samat paikat(trialis(erittäin hitaassa ajossa) voi monsteri olla hyvä joo, esim. keski lukon takia,parashan tohon ois rakennettu crawleri lukoilla..jos ns. trial(crawling) kiinnostaa ni toki myönnän ettei trukki siihen kovin kaksinen ole)),mutta en ton enempää en ala nyt perustelee, mielipiteeni perustuu omiin kokemuksiin, en ole alan tohtori joten jätän sadan sivun esitelmän aiheesta teknisin sanastoin väliin..ja itse ainakin ajan myös paljon muuallakin kuin radalla..savagen säätänyt heppu ajaa m8 luokkaa ja varsin menestyneesti, joten eiköhän se jonkunlaisiin säätöihin saatu, vaikka monsteri ei ole krossi..Edelleen sanon että tuo on vain minun mielipiteeni, toivottavasti minulla saa olla oma..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #21 : 15.09.07 - klo: 00.19 »
Tokihan omat mielipiteet saa/pitääkin olla, pitää vain perustella ne. Perustelusi on ok, itse olen vain eri mieltä :grin:

Mielestäni monsterin hitaat välitykset (esim. omani alennusvaihteiston hidas alue) ja pakki tekevät paljon toden tuntuisempaa ajamisesta maastossa, tietty se keskitasauspyörästön lukko vielä lisänä. Tuolta sivuiltani löytyy videon pätkä ( http://www.lynxracing.net/6 ) , jossa mielestäni (minun mielipide) monsteri on omassa elementissään. Siitä ei ajeta pakittomalla, pitkillä välityksillä ja ilman keskilukkoa. Itse nautin monsun kanssa nimen omaan maastoajosta, mutta haluan samalla kuulla polttomoottorin äänen ja myös haistaa sen...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #22 : 15.09.07 - klo: 01.18 »
Jep, kävin vilkasemassa videon, täytyy myöntää että auto on hieno ja erikoinen, olen joskus aikaisemminkin käynyt tutustumassa sivuihisi ja tuohon autoon, olet vissiin muokannut taas uuteen uskoon sen.. Joo, tuollaiseen rauhallisempaan menoon esim. kivikossa ja vastaavassa on monsteri kyllä paikallaan..Tossa kun maasto ajosta aikasemmin oli puhetta niin tulee vaan yleensä mieleen jossain soramontuilla tai metsäpoluilla kaahaus ja hyppiminen(bashaus vai miksi sitä kutsutaan)..Itseänikin kiinnostaa vähän vastaava, ns. crawling eli juuri kallioilla ja kivikossa erittäin hissukseen kiipeily, autot vain yleensä on sähkö käyttöisiä(ja itse tehtyjä)mutta itseä kiinnostaisi tehdä polttis crawleri,esim. tuo xtm x-factor(jäykät akselit) olisi kyllä pienillä muutoksilla valmis peli(saa optiona esim. kytkintä joka tehty crawlinkiin(luistaa jotenkin),se mahdollistaa sen ettei renkaat niin helposti ala sutimaan ja pito karkaa kriittisessä paikassa..), no alkoi tarinaa tulemaan liikaakin, mutta ymmärsin pointin..
ps.kyllä munkin mielestä autossa pitää olla ääntä ja polttiksen voima tuntuu erilaiselta kun sähkiksen..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa jesse-m-90

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #23 : 16.09.07 - klo: 00.16 »
itse olen hommaamassa ensimmäistä POLTTIS autoa.. Eli kokemusta vähä löytyy.. Kyosho inferno mp-7.5 4wd vai hpi firestorm, kummalla on tuo ajettavuus helpompi? Infernoon osat maksaa kuulema enemmän 4wd:n takia ja säädöt vaikeammat.. Mut toisaalta mulle haasteet on kivoja ja olen automekaanikko alalla amiksessa.. Eli ja kauheen iso ja raskas syö enemmän polttoainetta.. Paljonkohan noi kuluttaa 1h tai missä ajassa menee litra polttoainetta. Kertokaa myös kokemuksia autosta jos löytyy..

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #24 : 16.09.07 - klo: 00.43 »
4wd helpompi ajaa kuin takapotku, omasta mielestä tuo 4wd ei nosta osien hintaa, vaikka onhan siinä joitain osia tietenkin enemmän..(puhutaan että kyosholla osat maksaa enemmän kuin moneen muuhun merkkiin ja kai siinä jotain perääkin on..)
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa RC-fan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #25 : 16.09.07 - klo: 21.35 »
Voisikohan tuollaista Hong Nor X1-CRT RTR mallia harkita ensimmäiseksi polttisautoksi? Mitään suurempaa kisailua ei ole aikeissa ruveta ajamaan korkeintaan ehkä jotain leikkimielistä kaverin Mad Forcen kanssa.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #26 : 16.09.07 - klo: 22.41 »
Kelaa vähän semmoista pikku poikaa joka haluaa ostaa monsterin ja sinä kerrot täällä omas mielipiteesis ja kerrot suoraan että älä osta monsteria koska sitä ja tätä vaikka kaikkien mieleen tuo monsteri on parempi maastossa kuin mikä tahansa 3 diffinen auto vai mitä. Tietysti kaikkia autoja pitää säätää semmoiseksi kuin sen itse haluaa ja aina voi löytyä jotain mikä tekee autosta paremman.
Että silleen.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #27 : 16.09.07 - klo: 23.15 »
Olikohan toi edellinen taas mulle, no jos oli ni yritähä vähä rajottaa mun mielipiteiden kyseen alaistamista(mul saa vissii olla oma), jos ei ollu pyydän anteeksi..
"Kaikkien mieleen", edustatko sinä kaikkia..Toka edellises viestis jo tarkensin mielipidettäni, eli hitaassa erittäin vaikeassa maastossa monsteri on jees(juuri esim. tuon keskidiffittömyyden takia), mutta jossain esim.hyppimiseen, pihasuttaukseen, soramontuilla "bashaukseen" vai miksi sitä nyt kutsutaankin, on mielestäni trukki parempi ajo ominaisuuksiensa vuoksi(trukinkin saa halutessaan korotettua jousilla yhtä korkeaksi kuin monet monsterit on..), mutta meillä kaikilla on omat mielipiteemme..onse kumma kun omaansa saa selitellä, kun ne joilla erimielipide eivät voi hyväksyä että toisella eri kuin oma.. :undecided:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #28 : 16.09.07 - klo: 23.20 »
...ja ehkäpä kannattaisi miettiä kaksi sekuntia ennen sanaisen arkkunsa avaamista jos sattuu olemaan jonkinlaisessa välittömässä kytköksessä johonkin alan kauppaan.
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa jesse-m-90

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ensimmäinen auto
« Vastaus #29 : 16.09.07 - klo: 23.33 »
en tiedä onko tuo osien hinta sama saksassa (miks kukaan tilaisi sitten muualta euroopasta jos hinta on sama suomessa) voi olla et eri merkkien osat maksaa saman verran..