Kirjoittaja Aihe: Dremelit  (Luettu 15600 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Dremelit
« : 11.09.07 - klo: 21.20 »
Eikös tällässeet olis aikas kätsyjä tollasissa pikku hommissa?
En kyllä mitään kallista olisi ostamassa, mutta joskus sitä kuitenkin tarvitsee...
Voitteko kertoa dremeleistä vähän enemmän ja onko se edes kannattava ostos?
Pistäkää linkkiä.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa JupeR

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #1 : 11.09.07 - klo: 21.21 »
Dremeli on tosi kätevä laitos, itellä ollu kovassa käytössä crawleria rakentaessa :D
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #2 : 11.09.07 - klo: 21.55 »
mistä liikkeistä noita kannattaisi katsoa (hinnan puolesta) ?
joku perus malli pitäisi hankkia..
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #3 : 11.09.07 - klo: 22.46 »
Riippuu hankkiiko Dremeliä, vai jotain muuta halvempaa tahi kalliimpaa. Itselläni oli tollainen Einhell monitoimilaitos ennen Dremeliä, ja kyllä silläkin pärjäsi. Mutta on Dremelissä hitusen enempi tehoa ja voimaa kun tossa halvemmassa.

Crawlerin rakentamisessa on juu ollut kovassa käytössä Dremeli ja timanttilaikka. Eikä tarvitse kiroilla normien katkaisulaikkojen kanssa. Timanttilaikkaa kyllä suosittelen, ei kulu eikä katkea.

Prismassa tais ainakin taannoin olla S-etukortilla jotain tarjousta Dremelistä. Liekkö enää. Mutta eikös toi perusmalli ole luokkaa 100 euroa. Oma 300 series ainakin sen maksoi. Mukana oli jotain työkaluja ja joku jatkosysteemi jonka päässä oli pienempi näppärämpi mötikkä. Eipä tosin ole sille käyttöä ollut :D. K-Raudasta omani ostin.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Dremelit
« Vastaus #4 : 11.09.07 - klo: 23.14 »
Mulla on ollu tuommonen Kinzon härveli , todellakin halpisversio. Hinta tais olla siinä 40e , ekan kerran kun jotain tuolla jyrsin niin siitä meni joku laakeri..tosi siitä ei oo vielä ollu muuta haittaa kun että meteli on aikamoinen  :grin:
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #5 : 12.09.07 - klo: 05.49 »
Todella kätevä laitos.
Ollut paljon apua kaikessa.
On tullu rakenneltua sillä gerbiilien terraarioon metallipaikka kun kaverit keksi jyrsiä itsensä ulos.
Ja sohvan jalan vastamutteri irtos niin jyrsin upotuksen ja löin mutterin et sai jalan kiinni.
Kyllä olen kiittänyt emäntää kun mulle lahjaks osti.
Toi oli ihan peusmalli muutamalla työkalulla ja seinätelineellä ja makso säästöpörssissä joku 50€

Poissa Äijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #6 : 12.09.07 - klo: 07.05 »
Varsin päteviä värkkejä moneen hommaan. Monta crawlerin runkoa tullu jyrsittyä jos ei ihan kokonaan niin jonninverran kuitenkin. Kärkkäiseltä omani hain. Ihan semmonen perusmalli missä tuli jokunen terä ja säilytys/kantolaukku mukana. Alta 50€ kustansi.
"Power is nothing, without control."

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #7 : 12.09.07 - klo: 12.00 »
Jep, vaimo mullekin viime jouluna osti dremelin. Tää on akkumalli, model 800, lithium-ion 10,8v akulla. Kaikenlaista on tullu värkättyä, viimeksi 1:1 autosta pari peintä ruostereikää kaivoin puhtaaksi. Osta ihmeessä jonkinlainen jos vähänkään siltä tuntuu.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #8 : 12.09.07 - klo: 13.19 »
Varmaan se akkumalli toimii myös verkkovirralla, jos ytyä tarvitsee?
Axial SCX 10 TR

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #9 : 12.09.07 - klo: 14.04 »
Varmaan se akkumalli toimii myös verkkovirralla, jos ytyä tarvitsee?
Ei toimi verkkovirralla, mutta mulle on potku riittäny. Tää huutaa 5000-35000rpm :p
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Dremelit
« Vastaus #10 : 12.09.07 - klo: 23.32 »
Ostin tuossa kesällä ladattavan "Dremelin", eli 29€ halpiskopion. Paketissa tuli mukana melkoinen kasa tarvikkeita ja ainakin tähän asti kone on toiminut loistavasti. Laite on merkiltään TM-Tools, elikkä Talousmarkan vakiotavaraa :grin:
Olen porannut, jyrsinyt, hionut, leikannut ja kiillottanut sillä kaikkiaan useamman tunnin ja ainakin vielä toistaiseksi toimii loistavasti.
Tuskin se mikään pitkäikäinen on, mutta jääpähän kasa aitoon Dremeliin sopivia tarvikkeita kun laite päästää toimintasavut pihalle...

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #11 : 30.09.07 - klo: 19.01 »
Kertokaa mitä kaikki Dremelillä pystyy tekemään?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Vs: Dremelit
« Vastaus #12 : 30.09.07 - klo: 19.49 »
Dremelillä ei pysty tekeen naisesta miehen ymmärrettävää, mutta melkeinpä kaikki muu onnistuu.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #13 : 30.09.07 - klo: 19.52 »
Kermavaahtoa, jos laittaa vispilän kiinni  :lol:

Ps: Lue aihe niin pääosin tiedät mitä voi tehdä ja Googlesta näät kuvia laitteesta jos yhtään aukeaa mikä laite on kyseessä.

Tuli sit itsekin hommattua halpis versio Motonetistä. 35€ ja mukana iso kasa eri työkaluja. Eiköhän tuolla saa korin reunat hiottua ja muuta harrastelija hommaa.
« Viimeksi muokattu: 30.09.07 - klo: 19.56 kirjoittanut Duster1 »
Axial SCX 10 TR

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Dremelit
« Vastaus #14 : 30.09.07 - klo: 21.16 »
Dremelillä (sittemmin yleistynyt kattamaan kaikki pienoisporat) pystyy esim. ajamaan uran huonoon ruuvinkantaan, että pääsee ruuvimeisselillä irroittamaan sen. Myös esim. rc-auton korin reunat on helppo viimeistellä siistiksi hiomalla. etc, etc.

Todella monipuolinen laite siis, suosittelen lämpimästi.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Ville_79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #15 : 30.09.07 - klo: 21.49 »
Ostin tuossa kesällä ladattavan "Dremelin", eli 29€ halpiskopion. Paketissa tuli mukana melkoinen kasa tarvikkeita ja ainakin tähän asti kone on toiminut loistavasti. Laite on merkiltään TM-Tools, elikkä Talousmarkan vakiotavaraa :grin:
Olen porannut, jyrsinyt, hionut, leikannut ja kiillottanut sillä kaikkiaan useamman tunnin ja ainakin vielä toistaiseksi toimii loistavasti.
Tuskin se mikään pitkäikäinen on, mutta jääpähän kasa aitoon Dremeliin sopivia tarvikkeita kun laite päästää toimintasavut pihalle...

Eipä ollut aito dremelikään pitkäikäinen. Sanoi tänään työsopimuksen irti. Eikä ole montaa tuntia ollut käytössä. Seuraavaksi ostamaan proxxonin vastaava.
- Hyper 7 - MG16 - PureTen .21 - Micro-B -

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Dremelit
« Vastaus #16 : 30.09.07 - klo: 22.07 »
Itse olen tykännyt paineilmalla toimivasta härpäkkeestä. Enkä tarkoita sellaista paksua, 4 - 5cm paksua vinkua (on minulla sellainenkin, myös kulmamalli) vaan n. 1cm paksu, tussin mittainen johon käy samat terät kuin Dremeliin. Tuo on vain ohuena näppärä, tehoa todella reilusti ja pyörintänopeus säädettävissä 5000rpm - 70 000rpm. Noita ohuita löytää harvemmin, mutta itse ostin tuon Jenkeistä, hintaa taisi olla n. 300$ ilman teriä.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #17 : 01.10.07 - klo: 14.58 »
Mitenkäs äänekäs tuo paineilma laite on? Yleensähän paineilma vehkeet pitää aikamoista suhinaa ja jos vielä kompura vieressä pauhaa niin ainakin mulla olis aika kaukana mielekkyys pikku hommissa.

Mutta pieneltä tuo kyllä vaikuttaa.

Itsellä tuli tuon halpis pikkuporan mukana myös joustava metrin pituinen letku, joten tuollakin pääsee kyllä ahtaisiin paikkoihin ja kynäotteella pitää kiinni.
Axial SCX 10 TR

Poissa Juke-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #18 : 01.10.07 - klo: 15.43 »
Kyllä nuo paineilmalaitteet isoa ääntä pitää mut on niissä potkuakin enemmän. Omassa yamassa on se hyvä puoli että saa vaihettua isomman istukan jolloin saa kiinni massiivisemman terän.

Niin ja ei ne dremelitkään älytöntä rääkkii kestä, nimimerkillä yhen käräyttäny ja takuuseen uus.  :afro:
joo o

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #19 : 01.10.07 - klo: 16.02 »
Itellä ollut honkkarista ostettu deuzer merkkinen, mukana tuli toi taipuisa jatkovarsi, on kuin kynää pitäis kädessä, tosi kätevä..
Maksoi n.17 euroa(tais olla tarjouksessa) ja on ollut tosi kestävä,n. kolme vuotta kovaa käyttöä, vingutettu tuntikaupalla ja edelleen pelittää kuin uusi..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #20 : 02.10.07 - klo: 22.02 »
Mullakin on halpis kopio jossa on taipusat varret ja muut. Hyvin on toiminu pari vuotta ja vielä pelaa ja paljon on käytetty.
Traxxas Revo 2.5

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #21 : 09.10.07 - klo: 15.35 »
Mulla on käytössä Einhell verkkovirta versio ja maksoi prismassa alle 30€, erittäin hyvä peli ja paljoa en aikaisempaan dremeliin huomannut eroa. Tuolla on tullu vaikka mitä hommattua. Tietokoneen koteloon sivuikkuna esim tulee kauniisti vaikka on metallia koppa ja ruuveja on tullu katkottua ym, ja kerran pätkäsin sillä laminaattiakin kun oli tarkka kohta. Rompetta ja erilaisia teriä tuli mukana roppakaupalla ja myös sellainen kaapeli mihin saa terän laitettua kiinni, eli toinen pää koneeseen ja kaapelin toiseen päähän terä niin pääsee todella ahtaisiin paikkoihin. Aikaisempaan vielä halvempaa vekotinta en ole tän jälkeen käyttäny. Kuulemma parhain kopio dremelistä on Einhell...
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #22 : 09.10.07 - klo: 15.57 »
Myydäänkö noita viellä Prismassa? Sopiiko Dremelin lisävarusteet?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Toikkanen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #23 : 09.10.07 - klo: 15.57 »
Mulla taas on Betax niminen dremelin kopio. 10€ se makso hyvin toimii ja kierroksia piisaa.
Venom Creeper | Tamiya DB-01 Baldre | Xray T1 Rally edition

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #24 : 09.10.07 - klo: 16.17 »
Myydäänkö noita viellä Prismassa? Sopiiko Dremelin lisävarusteet?

En kyllä osaa tuohon vastata mutta kyllä tuohon lisäosia saa ja luulen että käy dremelin osatkin koska Einhellin mukana tulee vaihdettavia kiinnittimiä niin erikokoisetkin terät sopivat. Mun muistaakseni laitteesta ei saa vaihdettua kiinnitintä mutta kaapelista saa.

Tällainen setti
Einhell
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa severa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #25 : 09.10.07 - klo: 16.33 »
kyllä niitä tolta K-raudasta saa myös.

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #26 : 09.10.07 - klo: 19.16 »
Ainakin varkauden prismassa on. Itellö myös tuo einhell. Dremelin terät ja muut kamat käy kyllä. Tosin en oo koittanu jyrsintelineitä tai niitä "isompia" lisälaitteita.
Traxxas Revo 2.5

Poissa mkuu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #27 : 09.10.07 - klo: 20.42 »
deuzerin kone mullakin, honkkarista hain vajaalla parillakympillä. kannattaa hakea prismasta einhellin kärkisarja maksaa muutaman euron ja saa kahden vuoden takuun siihen pakettiin. :cheesy: Armotonta kättä olen antanut tolle koneelle ja hyvin on jaksanu puoltoista vuotta vinkua. 

Poissa Spin

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #28 : 10.10.07 - klo: 08.50 »
Itsellä myös einhell dremelin lisäksi. Einhellin kärjillä ei mielestäni tehnyt mitään (ainakaan niillä jotka mukana tuli). Noi kivet irtoili ihan itsekseen. Dremelin vastaavat taas kestää kovaakin käyttöä. Itse koneesta ei pahemmin huonoa sanottavaa.
Hpi Baja 5b 29cc | Mod Rusty Brushless | The Stick Crawler | Spektrum DX3R & DX6 |

Poissa mkuu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Dremelit
« Vastaus #29 : 10.10.07 - klo: 15.59 »
Itsellä myös einhell dremelin lisäksi. Einhellin kärjillä ei mielestäni tehnyt mitään (ainakaan niillä jotka mukana tuli). Noi kivet irtoili ihan itsekseen. Dremelin vastaavat taas kestää kovaakin käyttöä. Itse koneesta ei pahemmin huonoa sanottavaa.

ei niillä kärjillä mitään tee mut lisäsarjan mukana tulee kaksi karan puristinta ja varsi johon saa laikan tai santapaperikiekon kiinni. kiillottaessa on hyvä saada monta santapaperi laikkaa valmiiksi ettei mene aikaa siihen ruuvin availuun ja nyhertelyyn. Dremelin kärjet taitaa olla ainoat mitkä on kestäny.