Päävalikko

Hi-Power RC -aiheinen foorumi?

Aloittaja jesi, 18.09.07 - klo: 21.39

jesi

Itsellä on jonkin sortin fetissi yliampuvan tehokkaisiin rc-laitoksiin, tämän johdosta ajattelin jos laittaisi niille pyhitetyn oman puulaakin pystyyn (viitaten esim www.rc-offi.net ).
Samaa fetissiä on havaittavissa muillakin ihmisillä, ei toki sadoilla, mutta kymmenillä.


Sisältöön huolisin kaikki radioohjattavat jotka omaavat normaalista poiketen hyvin paljon VOIMAA.
Eli autot, lekot, hekot, veneet, yms. Käyttövoimana sähkö, nitrofuili, bensa, yms.

En tavoittele / halua mitään "kilpailua" (case: lennokit.net vs kopterit.net) millekkään foorumille, vaan paikka jossa ruuvipäät voi kokoontua, pitää projektipäiväkirjoja yms yms.
1:1 autopuolella vastaavanlaisia foorumeita ja porukoita on, ne on hyvässä solussa "normaaleiden" foorumeiden ja kerhojen kanssa.

Domaini yms ei paljoa maksa, ne kulut voisi järjestää tutusti kolehdilla tai pienimuotoisilla sponsseilla yrityksiltä....


Ideoita/kommentteja?
Jos mielipiteesi ei kestä päivänvaloa, yhteystietoni: www.rc-offi.net/jesi/
/ Jere Siirilä

bmwe21

Kuulostaa ihan hyvältä! Se nyt vaan on yleensä niin, että: KUN ÄLYTTÖMÄSTI ON LIIAN VÄHÄN :lol: Tuo hanke saa kylä ehdottomasti minun ääneni!!
Savageismi on sairaus! Potilaalle heti typpioksiduulia...
"On the eight day God raised boost"

JariV

Hyvä idea, olen mukana.

"Only outrageously too much power is barely adequate, and then you build some more"
Just joo.

Hotti

Kuulunks mä tulevalla setupilla porukkaan :lol: Ainakin lehnerin myyjä oli  :shock:  :shocked: kun kerroin mihin moottori on tulossa  :mrgreen:

Ei huono idea jesi ollenkaan.
-Team lapsena liian vähän leluja-

TheArska

Hyvä idea....rc18t+SH21.. :mrgreen:
kannatetaan..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

tapsa92

Lainaus käyttäjältä: Hotti - 19.09.07 - klo: 15.05
Kuulunks mä tulevalla setupilla porukkaan :lol: Ainakin lehnerin myyjä oli  :shock:  :shocked: kun kerroin mihin moottori on tulossa  :mrgreen:

Ei huono idea jesi ollenkaan.
Millainen lehneri mahtaapi olla =) ? Pitäis itsellekkin ostaa joku moottori, en vain tiedä minkä ostaisin. Feigaot on liian tehottomia (revo ei kulkenut oikeeen) ja bk:n moottorit alkavat jo kyllästyttää. Palataanpas aiheeseen, itsekkin kannattaisin moista ideaa koska sattuu itseltäkin löytymään ehkä piankin melkoiset setupit revosta :mrgreen: 6s lipoja ja mgm compron kestävintä noparia olen katsellut tässä, kaikki on vielä suunnitteilla.
- Tapsa

Hotti

Lainaus käyttäjältä: tapsa92 - 19.09.07 - klo: 15.38
Lainaus käyttäjältä: Hotti - 19.09.07 - klo: 15.05
Kuulunks mä tulevalla setupilla porukkaan :lol: Ainakin lehnerin myyjä oli  :shock:  :shocked: kun kerroin mihin moottori on tulossa  :mrgreen:

Ei huono idea jesi ollenkaan.
Millainen lehneri mahtaapi olla =) ? Pitäis itsellekkin ostaa joku moottori, en vain tiedä minkä ostaisin. Feigaot on liian tehottomia (revo ei kulkenut oikeeen) ja bk:n moottorit alkavat jo kyllästyttää. Palataanpas aiheeseen, itsekkin kannattaisin moista ideaa koska sattuu itseltäkin löytymään ehkä piankin melkoiset setupit revosta :mrgreen: 6s lipoja ja mgm compron kestävintä noparia olen katsellut tässä, kaikki on vielä suunnitteilla.

Sanotaan että valmistajan kysymys oli kohteen kuultuaan että "miksi"?  :mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Mika R

Nitrojen ja sähkön ero on siinä että nitro pitää rakentaa kun taas sähkön saa rahalla. Siten minusta tuo sähköhomma on äärettömän tylsää kun se ei vaadi tekijältään muuta kuin kolvin ja tukun seteleitä vai mitä? Kaikilla on samat lipot ja mambat. Nitropuoli on paljon vaikeempi ja siten sellainen forumi myös saattaisi olla jopa kiinnostava.

Divi

no ei kai nitrotkaan vaadi ku ruuvvarin ja nipun seteleitä? mitä rakentamista niissä on?

ja btw:
Lainaus käyttäjältä: jesi - 18.09.07 - klo: 21.39Sisältöön huolisin kaikki radioohjattavat jotka omaavat normaalista poiketen hyvin paljon VOIMAA.
Eli autot, lekot, hekot, veneet, yms. Käyttövoimana sähkö, nitrofuili, bensa, yms.


tapsa92

#9
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 19.09.07 - klo: 15.59
Nitrojen ja sähkön ero on siinä että nitro pitää rakentaa kun taas sähkön saa rahalla. Siten minusta tuo sähköhomma on äärettömän tylsää kun se ei vaadi tekijältään muuta kuin kolvin ja tukun seteleitä vai mitä? Kaikilla on samat lipot ja mambat. Nitropuoli on paljon vaikeempi ja siten sellainen forumi myös saattaisi olla jopa kiinnostava.
Ööh mambat ja samat lipot jokaisella ? Ei nyt ihan... Esim. mulla oli ihan MGM Compron 16016 säädin joka ei kyllä mielestäni muistuta mambaa mitenkään ja lipokkeet 10 000mAh luokkaa. Ei näitä sähkörevojakaan kovin montaa löydy tietääkseni suomesta, monet sähkis autot on melko uniikkeja. Tarvitsee muutakin kuin kolvin ja tukun seteleitä, näissä on kyllä paljon korjailtavaa ja fiksailtavaa jos vaan jaksaisi tehdä. Niin, kuten Divikin tuossa sanoi niin mitä erityistä rakentelua polttis autoissa on ? Muutama kulutusosa lisää ja enemmän laakereita ja turhaa säätämistä = tylsää. Kivointa tässä harrastuksessa on itse ajaminen ja rakentelu + suunnittelu, ja näiden sähköautojenkin kanssa saa ajan kulumaan nopeasti jos haluaa. Tää munkin revo on sellainen auto ettei saa sähkömoottoria suoraan istumaan, vaatii dremelöintiä tai sitten revon orkkislaatikon muokkaamista. Kuitenkin, autoja nää kaikki on joten älä valita turhista.
- Tapsa

JupeR

Lainaus käyttäjältä: Divi - 19.09.07 - klo: 17.09
no ei kai nitrotkaan vaadi ku ruuvvarin ja nipun seteleitä? mitä rakentamista niissä on?
Korkeintaa uudet reiät isomman pannun asentamisee :P
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!

Divi

Lainaus käyttäjältä: JupeR - 19.09.07 - klo: 17.13
Lainaus käyttäjältä: Divi - 19.09.07 - klo: 17.09
no ei kai nitrotkaan vaadi ku ruuvvarin ja nipun seteleitä? mitä rakentamista niissä on?
Korkeintaa uudet reiät isomman pannun asentamisee :P
Niih, sähköjen kanssa saat funtsia virrat ja jännitteet kohdalle noiden lisäksi. polttikseen pulttaat koneen ja tankin kiinni ja vedät käyntiin. Kaikenlaisia vempeleitä omistaneena (sähkö, bensa, nitro, auto, vene, lennokki) voin todeta että kyllä sähköissä on jopa enemmän näpräämistä ja rakentelua jos sitä oikeesti ruvetaan ettimään.

jesi

noh, nyt keulii mopot väärässä paikassa :)
"rakennetaan autot tallissa, näytetään tulokset radalla"


Mutta jokatapauksessa, olen huomaavinani että kiinnostusta olisi.
Liene on siis aika tehdä asialle jotain, jossei mitä radikaalia tapahdu nekatiivisessa muodossa, vloppuna voisin asiaa laittaa eteenpäin.

rc-offin tapauksessa tosiaa domaini rahoitettiin käyttäjien kesken tehdyssä kolehdissa ja allekirjoittanut hoiti paperityöt.
Sit sopivalla porukalla tehtiin talkoina foorumi pystyyn, sitten kuunneltiin käyttäjiä ja nyt kaikki toimii.
Admin oikat sai ne jotka asian eteen tekevät eniten työn tai rahan muodossa =)

Ongelmaksi jää myös se että miten perustellaan se ns voima, esim:
jos sähkökopteri jossa normaalisti 6s lipo, ja sitä ajetaan 10-12s lipoilla = ok
miniasso harjattomilla ja kunnon lipoilla = ok
1/8 polttiskrossi 2000w harjattomilla = ok ok ok ok
taasen stampede isän isän 14x2 koneella ja 15v vanhalla nimhillä = ööö?
jne jne
/ Jere Siirilä

Joel P

Lainaus käyttäjältä: jesi - 19.09.07 - klo: 17.31
noh, nyt keulii mopot väärässä paikassa :)
"rakennetaan autot tallissa, näytetään tulokset radalla"


Mutta jokatapauksessa, olen huomaavinani että kiinnostusta olisi.
Liene on siis aika tehdä asialle jotain, jossei mitä radikaalia tapahdu nekatiivisessa muodossa, vloppuna voisin asiaa laittaa eteenpäin.

rc-offin tapauksessa tosiaa domaini rahoitettiin käyttäjien kesken tehdyssä kolehdissa ja allekirjoittanut hoiti paperityöt.
Sit sopivalla porukalla tehtiin talkoina foorumi pystyyn, sitten kuunneltiin käyttäjiä ja nyt kaikki toimii.
Admin oikat sai ne jotka asian eteen tekevät eniten työn tai rahan muodossa =)

Ongelmaksi jää myös se että miten perustellaan se ns voima, esim:
jos sähkökopteri jossa normaalisti 6s lipo, ja sitä ajetaan 10-12s lipoilla = ok
miniasso harjattomilla ja kunnon lipoilla = ok
1/8 polttiskrossi 2000w harjattomilla = ok ok ok ok
taasen stampede isän isän 14x2 koneella ja 15v vanhalla nimhillä = ööö?
jne jne

Eikös tämänkin voisi lisätä rc-offi.net omaksi alueeksi?

jesi

#14
Lentokoneet, veneet, kopterit, krossit, yms sopii hieman rc-offin toimenkuvaan huonosti... IMHO

edit: ja se että, jos ois puulaaki suomeksi, kommunikointi olisi luonnollisesti helpompaa.
Mutta jos ois lontooks, osaa ottavia voisi olla enemmän ja siten ajaisi paremmin etuja (enemmän usereita = enemmän tietoa)
/ Jere Siirilä

Divi

Sanoisin että oikeesti kaikki ketkä "high-power" vehkeitä rakentelee osaa englantia sen verran että pärjää foorumilla. Ensinnäki siksi että jokasella yläastelaisella ei oo varaa moiseen, kyseiset harrastajat on siis luultavasti sen verran oppineita että englanti taipuu. Toiseksi noita kamoja joutuu tilaamaan paljolti rajojen ulkopuolelta jolloin sitä englantia myöskin tarvitsee. Ja ne ketkä ei osaa niin ehkä olis aika opetella.  :wink:
Globaali kieli laajentaa käyttäjäkuntaa valtavasti. Ttosin onhan meillä uolkomaisia lukijoita rc-offillakin vaikka kielenä suomi, mitä sekin olisi jos puhuttais englantia? Varmasti vielä enemmän.

Mika R

#16
Lainaus käyttäjältä: Divi - 19.09.07 - klo: 17.09
no ei kai nitrotkaan vaadi ku ruuvvarin ja nipun seteleitä? mitä rakentamista niissä on?

Se että laittaa 1/8 krossariin .32 moottorin ei tee siitä high-power vehjettä.
Mutta se että niitä laittaa 2 kpl niin onkin jo toinen juttu.

Mut hyvä jos sähköissä riittää muutakin kuin johtojen yhdistäminen. Yleensähän noihin saa konversiot kaupasta valmiina sen perusteella mitä lehdistä näkee. Vai olenko väärässä? Ja lopputuloksena keuliva monsu, vau...

LainaaNiih, sähköjen kanssa saat funtsia virrat ja jännitteet kohdalle noiden lisäksi.

Toi on kyllä varmasti totta.

Hotti

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 19.09.07 - klo: 18.49
Lainaus käyttäjältä: Divi - 19.09.07 - klo: 17.09
no ei kai nitrotkaan vaadi ku ruuvvarin ja nipun seteleitä? mitä rakentamista niissä on?

Se että laittaa 1/8 krossariin .32 moottorin ei tee siitä high-power vehjettä.
Mutta se että niitä laittaa 2 kpl niin onkin jo toinen juttu.

Mut hyvä jos sähköissä riittää muutakin kuin johtojen yhdistäminen. Yleensähän noihin saa konversiot kaupasta valmiina sen perusteella mitä lehdistä näkee. Vai olenko väärässä? Ja lopputuloksena keuliva monsu, vau...

LainaaNiih, sähköjen kanssa saat funtsia virrat ja jännitteet kohdalle noiden lisäksi.

Toi on kyllä varmasti totta.

Ja niin nitro monsuinko ei tukulla rahaa saa 2 koneen konversiota...kyllä saa.Nää on mika makuasioita sanoi koira kun munia nuoli.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Mika R

Tarvitaanko näille sitten oikein oma forumi? Jos tyypillisesti vehkeet hommataan kaupasta tyyliin "kenellä on isoin" ja kallein.

Jos se on itseisarvo niin tietenkään mikään ei estä tekemästä.

Kyllähän mäkin olen rakennellut tuota toista mini-infernoa ja olen miettinyt lipo konversiotakin. Rakenteluhan on hauskaa. Mutta tietty tuolla ei ole mitään tekemistä jätti-tehojen kanssa.

Jotenkin tuntuu että 99% näistä mitä täälläkin on esitelty on suoraan kaupasta ostettuja viritelmiä. Yleensä, etenkin sähköpuolella, tehojen kasvatus tarvii vaan seteleitä kapasiteetin nostoa varten, ei juurikaan muuta. Ehkä tilan raivaamista akuille ja moottorille.

Yritän ymmärtää mistä on kyse.




jesi

Lapset lapset, kyse on vapaaehtoisesta toiminnasta, ketään en pakota mihinkään. eli jos ei asia sovi luonnolle tms, niin mikään pakko ei ole =)
/ Jere Siirilä

Mika R

Itse pyysit kommentteja  :grin:
Olisit sanonut että pyydät vain asian puolestapuhuvia kommentteja  :grin: :grin:

Tehkää forumi ja katsokaa mitä tulee......

jesi

En niinkään sanonu.
Eli siis jos joku tarjoo sulle kahvia, niin oot "emmää tiä, on se aikamoista tervaa, viitti semmosia juoda"
Fiksumpaa on sanoa "kyllä kiitos" tai "ei kiitos".

Ja tota loppukommenttia en ihan ymmärtänyt?, kuten kirvottelin jo että en ole hakemassa mitää tämän kaltaista yleisöhittiä ja arvioin aktiivikäyttäjämäärän kymmeniin, ei satoihin tai tuhansiin.
/ Jere Siirilä

Mika R

Se tarkoittaa että onnea forumille. Oikeesti.

Saatan poiketa katsomaan millaisia projekteja siellä on. JariV:llä on ainakin hyvä projekti sinne.
Auto ladattu täyteen akkuja - "ei kiitos". Muut kyllä.

Hotti

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 19.09.07 - klo: 21.07

Auto ladattu täyteen akkuja - "ei kiitos".

Entä jos siihen latasee yhden helv**** ison akun--sillo siellä ei ole akkuJA.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Mika R

LOL  :laugh: Kyllä te selkeesti tarviitte ton forumin, myönnetään  :wink:

Janezki

Ihme vinkumista.
Tottakait powerikeskustelut kiinnostaa, vaikka itsellä ei mitään ihmeellisyyksiä olekkaan.
Projektijuttuja on myös aina mielenkiintoista seurata, oli sitten hommaan käytetty rahaa tai mielikuvitusta tai molempia.
Polttis tai sähkö - sen ei väliä. Itse olen mieltynyt kuitenkin käytön helppouden takia sähköihin.

Juhaz

Hyvä idea tuo on, koska itteeni ainakin kiinnostaa seurailla toisten projekteja mitkä on on todellisii teholaitoksii. Mut sit taas on tylsää kun tulee niit juttuja miss viritetään monsu joka keulii ja se on siin kun ei haeta mitää muit ominaisuuksii siit.
Yokomo | GM LRP Futaba |
Tiim Lahti

Mika R

Lainaus käyttäjältä: Janezki - 19.09.07 - klo: 21.46
Ihme vinkumista

Keskustelu forumilla saa ja pitää esittää mielipiteitä, se ei ole vinkumistä

Samaa mieltä JuhaZ kanssa

Janezki

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 19.09.07 - klo: 22.45
Keskustelu forumilla saa ja pitää esittää mielipiteitä, se ei ole vinkumistä

Toki - tosin kannattaa ottaa asioista selvää eikä kommentoida mutu-pohjalta kovin jyrkästi.
Mutta se siitä, jatkakaa.  :afro:

Hotti

Ja jos mitä muuttaisit cenin crossis sähköks jossa olisi tyyliin 2000W niin aika seppä saat olla säätämään että se ei keuli.Jos puhutään lähelle tuota 2000W yltävistä tehomääristä=hi power :mrgreen: niin ne kyllä keulii,halusit tai et.

Kuten joku joskus sanoi:

"Vakio tai 2000W"

:mrgreen:
-Team lapsena liian vähän leluja-