Nyt kun rakentelette näitä nelarivehkeitä niin ottakaa seuraava huomioon, erittäin validi kommentti myös omasta kokemuksestani. Jarilla tuuletinasia onkin kunnossa.
"Also, they HAVE_TO_HAVE_A_GOOD_COOLING_FAN! I saw first-hand what happens when a .52 is run hard for 10 tanks back-to-back without active cooling.... Ring loses all of its tension, rod wears, intake valve breaks, LOTS of carbon builds up on exhaust port and valve.
Remember, these engines were designed to have a propeller bolted to them, and run at half the RPM we run them at (they come with a puny little 6mm rotary carb, and the RESTRICTED carb I use is an 8mm slide). Without an aggressive fan cooling them, they will cook themselves to death."
Helifuili auttaa jonkin verran koska se alentaa lämpöjä. Sitä tämä yo. kaverikin käyttää jolta teksti lainattu.
Itse huvittais lähteä rakentamaan offroaderia tolle FS-26 V.II pohjalle. Silloin se oli 1/10, esim. toi Asso MGT10 takatuuppari vai mikä lie se nyt onkaan. Siis jos olis aikaa. Truggy on alustana koon puolesta hyvä mutta se on musta vähän turhan iso autonelariprojektille, pienempikin riittäis. Tällä hetkellä kun ainoa kaupallinen autonelari on tuo Ossin FS-26S-C. Iso auto vaatii moottorilta paljon, etenkin ton jäähdytyksen suhteen. Ja kulutuksen :)