Kirjoittaja Aihe: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä  (Luettu 1447224 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RC-mafia

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3780 : 19.03.12 - klo: 23.20 »
Joo, kunhan kyllästyn tuohon ohjauksen "vatkaamiseen" niin sitten lähti TT myyntiin.


EDIT: one way ja uudet vetarit tilattu...
Eiköhän kohta ole jo tarpeeksi osaa tuossa kiinni. Joko joku haluaa ostaa TT-01:en monilla kovilla päivityksillä :roll:
« Viimeksi muokattu: 20.03.12 - klo: 00.17 kirjoittanut RC-mafia »
LRP S10 blast tc drifteri

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3781 : 20.03.12 - klo: 10.01 »
Itse olen kokeillu muutamilla hoopupeilla ohjauksen välyksiä poistaa, jonkun valmistajan linkkisetti, olisko ollut yeahracing vain lisäsi välyksiä. Se alu palikka ohjauksen linkkien väliin, josta myös lähtee linkki servolle vähensi välyksiä. Välyksetöntä tuskin tt01:stä saa. Noita välyksiä tosin vois kokeilla poistaa putkiteipillä, jota laitetaan esim. vesiliittimien kierteisiin. Venyvää ja erittäin ohkaista. Vois toimia ainakin hetkellisesti.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa CallidaC

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3782 : 20.03.12 - klo: 10.53 »
Vaikka ne välykset saisi kokonaan pois, niin TT-01 ei ole silti ohjaus ja alustageometrialtaan lähelläkään hyvää.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Poissa RC-mafia

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3783 : 20.03.12 - klo: 11.12 »
Mikä olisi TT01:n jälkeen hyvä vaihtoehto driftaukseen aloittelijalle?

Xray T2/T3(mitä eroa?)
Asso TC3/4(sama juttu)
YMS.....

Hinta luokka käytettynä(miksei uutena ilman sähköjä) pyöris siinä 150-200€ välillä
LRP S10 blast tc drifteri

Poissa CallidaC

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3784 : 20.03.12 - klo: 13.28 »
Mikä olisi TT01:n jälkeen hyvä vaihtoehto driftaukseen aloittelijalle?

Xray T2/T3(mitä eroa?)
Asso TC3/4(sama juttu)
YMS.....

Hinta luokka käytettynä(miksei uutena ilman sähköjä) pyöris siinä 150-200€ välillä

Xray T2 ja T3 on lähes sama auto. Driftaamisen kannalta ei ole mitään järisyttäviä eroja. Itse olen pärjännyt tosi hyvin T2´009 autolla driftikisoissa. Touringia en välttämättä enää T2:lla ajaisi.
T2 ja T3 osat käy suurimmaksi osaksi ristiin. T3 on uudempi ja nopeampi touring käytössä.
Asson TC3 ja 4 ovat jo senverran vanhoja autoja, ettei niitä kannata harkita. TC5 tai 6 on jo tosi hyviä drifteriksi.
Xrayn varaosien saanti hakkaa kyllä Asson mennen tullen, joten suosittelen Xraytä mielummin. Autojakin on paremmin saatavilla käytettynä. Myös T2R ja T3R mallit toimii yhtälailla drifterinä. Näiden hinnat pyörii siinä 110-250€ käytettynä. Suositeltavia päivityksiä näihin on tuplanivelvetarit eteen ja "multi-diffi". Vakioita löysemmät jouset löytyy myös omasta autostani.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Poissa RC-mafia

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3785 : 20.03.12 - klo: 16.11 »
Hyvä info. Kiitos, pitää ruveta katselemaan Xray T2/3 autoa...
LRP S10 blast tc drifteri

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3786 : 20.03.12 - klo: 19.29 »
Hyvä info. Kiitos, pitää ruveta katselemaan Xray T2/3 autoa...
Vanhat Tamiyatkaan ei oo sen huonompia ja taitaa varaosia saada melki yhtähyvin kuin Xrayhin...
Itte ostin just kaljakorilla ylempänä olevan TRF 415 ja veli osti täältä foorumilta uudemman
TRF 415 MSX mallin 170€ varaosien yms kera. 416 on myös jo "vanha" malli eli eiköhän sellasenkin
jostain voisi pian löytää 417 uusin joka onki sitte tosi kallis...
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3787 : 20.03.12 - klo: 20.00 »
Noihin 415 sarjan autoihin voi päivittää ripustuksiin samat osat kuin mitä on 416/417 sarjassa, eli osia kyllä löytyy vanhempiinkin. Aika paljon osia on uusimmassa mallissa suoraan jostain jopa -90 luvulta asti, paras varmaan iskarin muoviosat jonka valupuussa on vuosiluku -93...
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3788 : 20.03.12 - klo: 20.46 »
Itse olen eri mieltä caddilacin kanssa noista assoista. Niihin saa kyllä hyvin varaosia, vaikka tc3 ja tc4 ovatkin vanhempia malleja. RCM edustaa mm. suomessa assoa, sieltäkautta varmaan saa osia noihin vanhoihinkin autoihin. mm. Liquid rc:stä saa myös osia assoihin. Huonona puolena assoissa voi katsoa ehkä tuumaset ruuvit. Vaikka mallit ovat vanhoja, ovat ne erinomaisia driftereinä. Itse omistin parhaimmillaan 3 kpl tc3:a, hinnat ei päätähuimaa. Autot ovat helppoja säätää ja kestäviä. Sovitukset tarkat ja ei klappeja missään. TC3 dominoi aikoinaan turisteissa. Ei sen auton hiilarista tartte olla rakennettu ollakseen hyvä. Lisäksi noi on keppivetoisia ja niillä voi ajaa vähän likaisemmassakin ympäristössä.
Itse katsoisin auton merkin melkein sen mukaan, jos lähistöllä on joku alan liikkeistä, ja heidän valikoimasta oleva automerkki. Tai jos kuuluu johonkin kerhoon, niin semmoinen merkki joilla muutkin kerholaiset ajaa. Tällöin on helppo saada varaosia, jos saa jotain autosta rikki. Jos lähistöllä ei ole mitään alan liikettä tai on aikaa odottaa osia muutama päivä, niin aika sama minkä merkin hankkii.
Maailmalta saa helpoiten osia Tamiyaan (aasian puljut) ja Assoon (USA), Reiskaan oikeastaan euroopasta.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa CallidaC

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3789 : 20.03.12 - klo: 22.03 »
Itse olen eri mieltä caddilacin kanssa noista assoista. Niihin saa kyllä hyvin varaosia, vaikka tc3 ja tc4 ovatkin vanhempia malleja. RCM edustaa mm. suomessa assoa, sieltäkautta varmaan saa osia noihin vanhoihinkin autoihin. mm. Liquid rc:stä saa myös osia assoihin. Huonona puolena assoissa voi katsoa ehkä tuumaset ruuvit. Vaikka mallit ovat vanhoja, ovat ne erinomaisia driftereinä. Itse omistin parhaimmillaan 3 kpl tc3:a, hinnat ei päätähuimaa. Autot ovat helppoja säätää ja kestäviä. Sovitukset tarkat ja ei klappeja missään. TC3 dominoi aikoinaan turisteissa. Ei sen auton hiilarista tartte olla rakennettu ollakseen hyvä. Lisäksi noi on keppivetoisia ja niillä voi ajaa vähän likaisemmassakin ympäristössä.
Itse katsoisin auton merkin melkein sen mukaan, jos lähistöllä on joku alan liikkeistä, ja heidän valikoimasta oleva automerkki. Tai jos kuuluu johonkin kerhoon, niin semmoinen merkki joilla muutkin kerholaiset ajaa. Tällöin on helppo saada varaosia, jos saa jotain autosta rikki. Jos lähistöllä ei ole mitään alan liikettä tai on aikaa odottaa osia muutama päivä, niin aika sama minkä merkin hankkii.
Maailmalta saa helpoiten osia Tamiyaan (aasian puljut) ja Assoon (USA), Reiskaan oikeastaan euroopasta.
Ei Asson ja Xrayn varaosatilannetta suomessa voi verrata millään tapaa keskenään. Assolla ei ole maahantuontia suoraan tehtaalta suomessa kenelläkään, toisin kuin Xray, Tamiya tai vaikka Yokomo.
Suomesta saa ostaa melkein kokonaisen Xrayn varaosina. Assoon löytyy vain yleisemmät varaosat hyllystä.
Assoon joutuu tilaamaan lähes kaiken erikoisemman jenkeistä. En näe järkeä maksaa suomalaiselle kauppiaalle siitä, että se tilaa osan jenkeistä, kun voin tehdä sen itsekin ja säästää siinä. Osia saa kyllä jenkkilästä, jos jaksaa odottaa sen reilun viikon päivät.
TC4:ssä, esim. diffiosat käy krossimalleista jne. joten niitä varmaan vielä saa. Nuo TC3 ja TC4 on niin vanhoja ettei niihin löydy suomesta osia, muita kuin ne mitkä käy päikseen muista yleisemmistä asson autoista.
Itsellänikin on ollut TC4 drifterinä ja juuri myin B44.1 Nelkkukrossin pois joten assosta ja sen varaosien saatavuudesta suomesta ja ulkomailta on itsellänikin paljon kokemusta.
Vanha auto on aina vaikea varaosien kannalta. Ei varmaan Xrayn T1:een saa paljoakaan sen helpommin osia kuin noihin.
EDIT: Tulipas paljon offtopicia tähänkin keskusteluun. Tähän loppuun vähän asiaakin.

TC3/4:n erinomaisuudesta drifterinä voin olla erimieltä. Ihan HYVÄ aloittavan driftaajan auton siitä saa ja hakkaa 100-0 esim. Tamiyan TT-01:n. Keppiveto on pihasuttaajadriftaajalle ihan jees vaihtoehto, mutta moottorin pitkittäinen asettelu aiheuttaa turhan paljon keskipakoisvoimaa joka vaikuttaa esim. suuntavakauteen jne.


« Viimeksi muokattu: 20.03.12 - klo: 22.19 kirjoittanut CallidaC »
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3790 : 20.03.12 - klo: 22.23 »
Pakko kommentoida tuohon edelliseen viestiin, jotta kellekään ei jää väärää kuvaa asiasta.

Monen merkin maahantuontikuviot ovat muuttuneet siten, että suoraan tehtaalta ei välttämättä enää tavaraa toimiteta vaan toimitukset tulevat Euroopan / alueen jakelijan kautta. Aiemmin tehtailla oli tapana pitää yksi suora linkki joka maassa, mutta tämä kuvio on muuttunut viime vuosina monien merkkien osalta. Eli tässä tapauksessa Asson maahantuonti tapahtuu Pohjois-Euroopan jakelijan kautta, siis yksi välikäsi tehtaan ja meidän välissä.

Maahantuonti on Similöiden lopetettua ollut Asson osalta heikommilla kantimilla kuin ennen, mutta olemme tehtaan kanssa sopineet, että viemme tätä kuviota suurin harppauksin eteenpäin ja siitä olemme tiedottaneet omalla osiollamme.

Krossipuolella varaosien saanti on jo todella hyvällä tasolla ja touring-puolella lisäämme koko ajan tuotteita valikoimiin.

http://www.rcm.fi/team-associated-varaosat.html

Vanhojen Assojen kanssa (TC3 / TC4) varaosien saanti on jo hieman työläämpää, kuten äsken todettiinkin. Jakelijoille ei ole kannattavaa pitää enää vanhojen ja väistyvien mallien osia kattavasti varastossa, tietty uudempien mallien kanssa yhteensopivat osat on listoilla / varastossa.

Varaosien saantiin liittyvissä kyselyissä voi maahantuojiin ottaa aina suoraan yhteyttä.

Terveisin,
Matti / RCM

Poissa kossu85

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3791 : 20.03.12 - klo: 22.44 »
uutta koria pukkaa..


Ezrun 5.5 6000kv,kumin polttaja.. ;)

Poissa Tapsa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3792 : 20.03.12 - klo: 22.48 »
Hyvä Kossu, siisti siitä tuli.

Ja kerrottakoon vanhempien Assojen omistajille, että esim Hobbylinnassa on varastossa TC3/TC4 malleihin perus -kulutusosaa.
Kyseinen malli oli kuitenkin suosittu aikoinaan ja niitä on vielä monella tallessa.
Hpi Savage 25, Nitro RS4 evo3, E-Savage,  Switch

Poissa CallidaC

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3793 : 20.03.12 - klo: 23.28 »
Pakko kommentoida tuohon edelliseen viestiin, jotta kellekään ei jää väärää kuvaa asiasta.

Monen merkin maahantuontikuviot ovat muuttuneet siten, että suoraan tehtaalta ei välttämättä enää tavaraa toimiteta vaan toimitukset tulevat Euroopan / alueen jakelijan kautta. Aiemmin tehtailla oli tapana pitää yksi suora linkki joka maassa, mutta tämä kuvio on muuttunut viime vuosina monien merkkien osalta. Eli tässä tapauksessa Asson maahantuonti tapahtuu Pohjois-Euroopan jakelijan kautta, siis yksi välikäsi tehtaan ja meidän välissä.

Maahantuonti on Similöiden lopetettua ollut Asson osalta heikommilla kantimilla kuin ennen, mutta olemme tehtaan kanssa sopineet, että viemme tätä kuviota suurin harppauksin eteenpäin ja siitä olemme tiedottaneet omalla osiollamme.

Krossipuolella varaosien saanti on jo todella hyvällä tasolla ja touring-puolella lisäämme koko ajan tuotteita valikoimiin.

http://www.rcm.fi/team-associated-varaosat.html

Vanhojen Assojen kanssa (TC3 / TC4) varaosien saanti on jo hieman työläämpää, kuten äsken todettiinkin. Jakelijoille ei ole kannattavaa pitää enää vanhojen ja väistyvien mallien osia kattavasti varastossa, tietty uudempien mallien kanssa yhteensopivat osat on listoilla / varastossa.

Varaosien saantiin liittyvissä kyselyissä voi maahantuojiin ottaa aina suoraan yhteyttä.

Terveisin,
Matti / RCM
Tässä hakemani pointti hieman selkeämmin ilmaistuna kauppiaan itsensä suusta. Eli ongelmia on ollut, niitä on parannettu selkeästi ja parannetaan edelleen. Aina olen saanut erittäin hyvää palvelua, kun olen suomesta asson osia tilaillut.

Tähän loppuun kuva tarroittamattomasta Camaron korista jonka maalailin kaverille. Valkomustana tietenkin Finn-Drift väreihin!  :wink:
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3794 : 21.03.12 - klo: 20.44 »
Nyt on hienosti ilmottautuneita, saadaan todennäköisesti ajettua täydellä kaaviolla, jollei tule perumisia.
Vain yksi on joutunut perumaan, silti on 18 osallistujaa! Kyllä tämä drifting näyttää sittenkin nostavan päätään...

Uusi korikin olisi pöydällä, kunhan kerkiäisi maalaamaan, tai maalien sekotus siinä nyt taitaa eniten ottaa aikaa, että löytää sen sopivan värin, enää ei ainakaan tule haittaamaan valon puute radalla, pitäisi näkyä muutenkin.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa CallidaC

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3795 : 22.03.12 - klo: 09.23 »
Nyt on hienosti ilmottautuneita, saadaan todennäköisesti ajettua täydellä kaaviolla, jollei tule perumisia.
Vain yksi on joutunut perumaan, silti on 18 osallistujaa! Kyllä tämä drifting näyttää sittenkin nostavan päätään...

Uusi korikin olisi pöydällä, kunhan kerkiäisi maalaamaan, tai maalien sekotus siinä nyt taitaa eniten ottaa aikaa, että löytää sen sopivan värin, enää ei ainakaan tule haittaamaan valon puute radalla, pitäisi näkyä muutenkin.
Team Finn-Drift ilmoittautui täydessä voimassaan kisoihin. ;)

Pikkulinnut lauloivat, että American Car Show messuilla olisi mahdollisuus ajaa rc driftingiä! Talkooväki vaan puuttuu! Itse en ehdi ainekaan hirveällä panoksella osallistua osaston rakentamiseen ja Finn-Driftin oma osasto vie loputkin meidän tiimin porukat kasaushommiin. Olisi kyllä paljon plusaa lajille, jos porukalla saataisiin rata kasattua messuille! Näkyvyys on ainekin taattu.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Poissa sampeli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3796 : 22.03.12 - klo: 09.59 »
Meidän porukka voi yrittää tulla auttamaan mikäli omalta osastolta kerkiämme

Poissa saunamakkara

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3797 : 22.03.12 - klo: 18.59 »
Kun tuyolla Euro Rc:ssä on tuo että yli 200e tilauksista ei toimitus maksuja niin koskeeko se myös niitä jotka ostetaan osamaksulla mutta normisti olis yli 200 ?
ei itkulla rajaa kun ultiman moottori kuumenee ja sormet palaa :Kyosho Ultima DB/SC

Poissa CallidaC

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3798 : 22.03.12 - klo: 19.47 »
Kun tuyolla Euro Rc:ssä on tuo että yli 200e tilauksista ei toimitus maksuja niin koskeeko se myös niitä jotka ostetaan osamaksulla mutta normisti olis yli 200 ?
Miten tämä liittyy driftereihin? Eurorc:llä on oma osasto tällä foorumilla jossa noita kysymyksiä voi kysyä!
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Poissa saunamakkara

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3799 : 22.03.12 - klo: 20.16 »
no siten että meinasin ostaa sieltä drifterin mutta en muistanyt kysyä että onko ihan ok ? eli siis tommonen http://fi.eurorc.com/product/562/toyota-corolla-ae86-rc-hiilellinen-driftipaketti sori :)
ei itkulla rajaa kun ultiman moottori kuumenee ja sormet palaa :Kyosho Ultima DB/SC

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3800 : 23.03.12 - klo: 07.23 »
Moro,

Tässä pitäs ostaa uus koppa ja silmään on iskenyt tuo HPI:n subaru koppa. Mutta kysymys koskeekin vanteita, koska itse en oo kauheesti drifting vanteita ostellut, eli millaisella offsetillä kannattas vanteet hommata tuon korin alle? Runkona on Xray:n T3. Onko 3mm eteen ja 6mm taakse hyvä?
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa CallidaC

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3801 : 23.03.12 - klo: 07.37 »
Moro,

Tässä pitäs ostaa uus koppa ja silmään on iskenyt tuo HPI:n subaru koppa. Mutta kysymys koskeekin vanteita, koska itse en oo kauheesti drifting vanteita ostellut, eli millaisella offsetillä kannattas vanteet hommata tuon korin alle? Runkona on Xray:n T3. Onko 3mm eteen ja 6mm taakse hyvä?
Mikä niistä subarun kopista? Nyrkkisääntönä on että 200mm leveisiin menee eteen 3mm ja taakse 6mm heittämällä. Riippuen korimallista menee myös 6mm ja 9mm. Itselläni HPI:n Evo X 200mm 3mm/6mm oli hyvä, mutta taas HPI:n Mark II JZX100 oli pakko laittaa 6mm/9mm, että näytti edes joltain. Jollain vannevalmistajilla on myös kokoja 4mm ja 7mm joita kannattaa myös harkita!
Uskosin että HPI Subaru ja Evo on aika samanlaisia. Jos jää "kaaresta vajaaksi", niin leveämpiä hexejä saa kaupasta tai prikkavirityksetkin hexin ja vanteen välissä toimii ihan ok.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Poissa extremetuner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3802 : 23.03.12 - klo: 07.56 »
no siten että meinasin ostaa sieltä drifterin mutta en muistanyt kysyä että onko ihan ok ? eli siis tommonen http://fi.eurorc.com/product/562/toyota-corolla-ae86-rc-hiilellinen-driftipaketti sori :)

Käy toi kyllä aluksi,mutta suosittelen ostamaan suoraan hihnavetoisen auton tuolta käytetyistä rc-autoista ja siihen harjaton combo.
|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

Poissa saunamakkara

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3803 : 23.03.12 - klo: 21.33 »
joo oon sieltä niitä katellukin noita hihnavetosia :)
ei itkulla rajaa kun ultiman moottori kuumenee ja sormet palaa :Kyosho Ultima DB/SC

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3804 : 24.03.12 - klo: 01.02 »
Moro,

Tässä pitäs ostaa uus koppa ja silmään on iskenyt tuo HPI:n subaru koppa. Mutta kysymys koskeekin vanteita, koska itse en oo kauheesti drifting vanteita ostellut, eli millaisella offsetillä kannattas vanteet hommata tuon korin alle? Runkona on Xray:n T3. Onko 3mm eteen ja 6mm taakse hyvä?
Mikä niistä subarun kopista? Nyrkkisääntönä on että 200mm leveisiin menee eteen 3mm ja taakse 6mm heittämällä. Riippuen korimallista menee myös 6mm ja 9mm. Itselläni HPI:n Evo X 200mm 3mm/6mm oli hyvä, mutta taas HPI:n Mark II JZX100 oli pakko laittaa 6mm/9mm, että näytti edes joltain. Jollain vannevalmistajilla on myös kokoja 4mm ja 7mm joita kannattaa myös harkita!
Uskosin että HPI Subaru ja Evo on aika samanlaisia. Jos jää "kaaresta vajaaksi", niin leveämpiä hexejä saa kaupasta tai prikkavirityksetkin hexin ja vanteen välissä toimii ihan ok.
Kiitti vastauksesta. Pitää pistää tilaukseen, nii jos kerkiäis palikat mahdolliseen ACS rallatteluun.

BTW. Täältä tuusulasta ois mahdollisesti tulossa pari innokasta radan rakentajaa ACS:ään, jos vaan sinne paikka saadaan.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa CallidaC

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3805 : 24.03.12 - klo: 07.17 »
Moro,

Tässä pitäs ostaa uus koppa ja silmään on iskenyt tuo HPI:n subaru koppa. Mutta kysymys koskeekin vanteita, koska itse en oo kauheesti drifting vanteita ostellut, eli millaisella offsetillä kannattas vanteet hommata tuon korin alle? Runkona on Xray:n T3. Onko 3mm eteen ja 6mm taakse hyvä?
Mikä niistä subarun kopista? Nyrkkisääntönä on että 200mm leveisiin menee eteen 3mm ja taakse 6mm heittämällä. Riippuen korimallista menee myös 6mm ja 9mm. Itselläni HPI:n Evo X 200mm 3mm/6mm oli hyvä, mutta taas HPI:n Mark II JZX100 oli pakko laittaa 6mm/9mm, että näytti edes joltain. Jollain vannevalmistajilla on myös kokoja 4mm ja 7mm joita kannattaa myös harkita!
Uskosin että HPI Subaru ja Evo on aika samanlaisia. Jos jää "kaaresta vajaaksi", niin leveämpiä hexejä saa kaupasta tai prikkavirityksetkin hexin ja vanteen välissä toimii ihan ok.
Kiitti vastauksesta. Pitää pistää tilaukseen, nii jos kerkiäis palikat mahdolliseen ACS rallatteluun.

BTW. Täältä tuusulasta ois mahdollisesti tulossa pari innokasta radan rakentajaa ACS:ään, jos vaan sinne paikka saadaan.
Osasto on kuulemma järjestetty, mut tarvis talkooporukkaa kasaamaan sen. Matoista ei viel oo mitää hajua.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3806 : 26.03.12 - klo: 12.43 »
American Car Show järjestetään messukeskuksessa 6.-9.4

PKSRCA:lla olisi käytössään n. 50m2 alue, jos saamme toimitsijoita messuille.

Messualue olisi "Drift"-henkinen:
-autoja esillä
-pienimuotoinen rata
-ajoesityksiä ym
-ehkä myös näytösluontoinen kilpailu
-myös muita RC-autoja esillä

Jos kiinnostus heräsi ja olisit käytettävissä, niin ota yhteyttä joko yvllä sähköpostilla tai soittamalla

5-10 henkilön iskuryhmä olisi passeli

Nyt rohkeasti mukaan!

t:Remppa (Reijo Mattila Pj/PKSRCA)
reijo.mattila(ät)pumilio.fi
p. 040 5040909

Tämmöinen viesti löytyi tuolta toiselta alueelta, ei muuta kun puuhamiehiksi ilmoittautumaan rempalle!
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa extremetuner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3807 : 27.03.12 - klo: 18.07 »
Ja toinen samantyylinen
Lainaus käyttäjältä: kenne link=topic=23990.msg593652#msg593652

FHRA on katsonut harrastustamme suopein silmin.
Saisimme paikan jonne rakentaa radan jossa voimme tuoda lajiamme esiin Suurelle yleisölle.

Viime vuonna oli vastaava osasto ja suosio oli suuri.
Useampi uusi harrastaja tuli sieltä. Kun olivat nähneet lajin.

Nyt vain tarvittaisiin talkooporukkaa ja tarvikkeita jolla rakentaa osasto.

Viime vuonna FHRA sponssasi maton huomaamatta.
Tästä vuodesta ei tiedä viellä. Sen näkee vasta paikan päällä torstaina jos mattoa jäännyt yli niin että ovat meillekin sellaisen laittaneet. Muutoin maksaa jotain 9e neliö +alv jos muistan oikein.

Eli matto olisi hyvä olla jostain saatavana varmuuden vuoksi. Tiksissä on jonkun verran käytettyä mattoa.

Itse en pysty/jaksa rakentaa osastoa.
Joten nyt oikeast tarvitaan porukkaa tekemään osasto ja ajeleijoita kaikille neljälle päivälle.

Ajattelin että voisimme pitää siellä näytöskisan vaikka sunnuntaina.

JOS joku jaksaa viittii tehdä asian eteen jotain.
Aika hiljaista on ollut kun olen kysellyt mahdollisia tekijöitä.

Jos en saa porukkaa kasaan ennen tulevaa viikonloppua niin käyn kiittämässä fyyraa ja perumassa osaston Sad

Tottakai olen mukana auttamassa ja neuvomassa minkä pystyn.
Minut tavoittaa numerosta 0400 505 506.


Tämä lainattu rcdf.tk:sta
|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

Poissa saunamakkara

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3808 : 28.03.12 - klo: 18.59 »
Mikä ois hyvä 540 koon harjaton moottori drifteriin ? Oon noita mamban omia ja sit castlen omia mut en oikee tajuu mitää noista 13,5t jutuista :P ni jos voisitte linkata jonkun :)
EDIT: oiskos toi hyvä? http://fi.eurorc.com/product/1153/hobbywing-ezrun-sc-8-combo-120a-2700kv
ei itkulla rajaa kun ultiman moottori kuumenee ja sormet palaa :Kyosho Ultima DB/SC

Poissa CallidaC

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Drifterit kuvilla - keskustelua alustoista sekä säädöistä
« Vastaus #3809 : 28.03.12 - klo: 19.53 »
Mikä ois hyvä 540 koon harjaton moottori drifteriin ? Oon noita mamban omia ja sit castlen omia mut en oikee tajuu mitää noista 13,5t jutuista :P ni jos voisitte linkata jonkun :)
EDIT: oiskos toi hyvä? http://fi.eurorc.com/product/1153/hobbywing-ezrun-sc-8-combo-120a-2700kv
ET TOSIAAN TARVI tollasta pitkäkannuista konetta sun drifteriin!
Osta mielummin sensorillinen nopari http://fi.eurorc.com/product/480/hobbywing-xtreme-stock-esc-60a-ftt
Ja sen seuraksi joku 10.5t kone esim. http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Harjattomat-moottorit-ja-roottorit/GM-Pro-Stock-105-T-FinTrack-2012-104468
TAI
http://fi.eurorc.com/product/483/hobbywing-xerun-sensored-brushless-motor-105t
Itselläni ollut Hobbywing XeRun 60A säädin ja tuo GM 10.5t kone, joilla on pärjätty driftikisoissa vähintäänkin hyvin(Tikkurila 1.sija, Seinäjoki 1.sija, Turku 2.sija). Uskaltaisin väittää, että kukaan ei tarvitse 10.5t konetta enempää tehoa drifteriinsä!
« Viimeksi muokattu: 28.03.12 - klo: 20.03 kirjoittanut CallidaC »
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |