Kirjoittaja Aihe: Kyosho TR15 pääratas ei kestä  (Luettu 2513 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Frodotus

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho TR15 pääratas ei kestä
« : 15.10.07 - klo: 16.53 »
Alkaa pikkasen nyppimään tuo tr15:ta päärattaan ylenpalttinen vaihtaminen. Onko kenelläkään mitään hyviä neuvoja miten tuon muovisen saisi kestämään kun siihen ei millään meinaa metallista ratasta löytyä.
Nykyään noita rattaita menee 1 per ajokerta. Yleisesti ottaen niin kauan rällätään että ei enää ole hampaita jäljellä ja esimerkiksi eilen se oli ab. 20 minsaa Jyväskylän radan avajaisissa.
Kytkinkellon rattaan vaihdoin vasta uuteen kun siinä oli hampaat vinossa mutta sekään auttanut.

-Frodotus

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TR15 pääratas ei kestä
« Vastaus #1 : 15.10.07 - klo: 18.55 »
jos nyt aloitat siitä että laitat välyksen kuntoon. eli sitä väliä saa olla päärattaan ja kytkinkellon välissä sen verran että paperisuikale mahtuu väliin, ei enempää eikä vähempää.

Poissa Frodotus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho TR15 pääratas ei kestä
« Vastaus #2 : 15.10.07 - klo: 19.41 »
Kyllä näin juuri. Normi a4 arkista revityn paperinpalan olen aina sinne väliin työntänyt kun olen rattaan paikalleen laittanut.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TR15 pääratas ei kestä
« Vastaus #3 : 15.10.07 - klo: 19.59 »
sit ei pysty sanoo mitään. itellä oli joskus FW04 ratapeli, ja TR-15 perustuu samoihin komponentteihin. siinä ei mennyt rattaita. edes 2-vaihteisena.

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho TR15 pääratas ei kestä
« Vastaus #4 : 15.10.07 - klo: 20.21 »
Kyllä näin juuri. Normi a4 arkista revityn paperinpalan olen aina sinne väliin työntänyt kun olen rattaan paikalleen laittanut.

Heiluukos kytkinkello, eli onkos se shimmattu sekä laakerit siellä kunnossa? Muistini mukaan sen päärattaan voi lukita aika tiukkaan, että se ei pyöri kunnolla, tai laittaa pari osaa väärinpäin, että sama juttu. Katos ohjeesta todella tarkkaan miten kasaat, että saat sen löysäksi ja kireälle, mulla hajos kans pari. Sitten, pysyykö moottori paikallaan, vai löystyvätkö ruuvit?

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho TR15 pääratas ei kestä
« Vastaus #5 : 15.10.07 - klo: 21.15 »
Omalla kohdallani auttoi seuraava simppeli resepti, auto tosin eri, mutta ongelma sama:

1) Päärattaan ja kellon "kohtuullisen" tiukka sovitus. Ei 80g:n kopiopaperia väliin, mielummin ohut sanomalehti- tai talouspaperisuikale.

2) Moottrin linjaus siten, että akselit molemmilla rattailla ovat samansuuntaiset

3) Riittävästi lukitetta moottorin kiinnitysruuveihin ja ruuvit KIINNI.

4) Em. ruuvien riittävän tiheä kireyden tarkistus ja kiristys tarvittaessa. Jos ruuvit löystyvät, tarkista myös välys ennen kiristystä ja sitten vielä kiristyksen jälkeen.

Ja sittenhän on se tosiasia, että metalli-muovi yhdistelmä ei ole ajaton, eli riippumatta toimenpiteistä, rattaita menee. Kun välykset saa kohdalleen muovirataskin kyllä kestää gallonatolkulla.
Flying Calacucco

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho TR15 pääratas ei kestä
« Vastaus #6 : 15.10.07 - klo: 21.34 »
Ja kyseisessä autossahan ei muistaakseni keskidiffiä ollut, vaan slippery vai miksi sitä kutsutaankaan, jos sitä ei vedä ihan kireällä luulisi senkin säästävän ratasta..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TR15 pääratas ei kestä
« Vastaus #7 : 15.10.07 - klo: 21.40 »
Niinpä tietysti. Rata-autossahan ei ollut mutta tämähän on offroadia varten. Slipperi eli luistokytkin nyt kannattaa katsoa ettei ole liian tiukalla.

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho TR15 pääratas ei kestä
« Vastaus #8 : 15.10.07 - klo: 21.41 »
Aivan, tämän luulisi syövän rattaita. Omalla kohdallani auto kesti jopa 3 tankillista pisimmillääm  :lol:

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho TR15 pääratas ei kestä
« Vastaus #9 : 15.10.07 - klo: 21.47 »
Muoviselle päärattaalle ei paljoo tarvii offroad käytössä kun on jo mennyttä. Luulen että, ratas menee aina kun se saa kivestä tällin tai jopa pieni kivi löytää tiensä kytkinkellon ja päärattaan hammastuksen väliin. Jonkin moinen kotelointi ratkaisu voisi olla toimiva. Paras olisi tietenkin jos löytyisi se kaivattu teräksinen ratas. Uskon että kyoshon toisista malleista saattaisi löytyä sopiva.

Poissa Frodotus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho TR15 pääratas ei kestä
« Vastaus #10 : 16.10.07 - klo: 15.56 »
Jes, Kiitoksia vinkeistä. Pitää koittaa näitä ensiksi. Kaveri tuossa kertoi että oli joskus törmännyt netissä johonkin ulkomaiseen firmaan minne voi laittaa speksit rattaasta ja osat tulee  postissa halutusta materiaalista. Ei ollut kuulemma edes kauhean hintainen (muistikuvien mukaan). Harmi ettei muistanut mikä siten nimi oli. Ei kukaan sattuisi tietämään tälläisestä puljusta/Onko kokemuksia jopa?

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho TR15 pääratas ei kestä
« Vastaus #11 : 16.10.07 - klo: 15.59 »
Ja sorallahan ei yleensä kestä mikään koska kiven murut lentää väliin joka paikkaan. Joko jollain savipohjalla tai sit vaan asfaltilla ajelua. Ei toi oo ainoa auto tämän suhteen.