Kirjoittaja Aihe: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI RAKENTELIJA, LUE ENSIN KOKO KETJU LÄPI!!)  (Luettu 1825834 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pete.s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1260 : 07.10.09 - klo: 11.15 »
tossa aamulla koetin pidentää scanian runkoa mut huonolla menestyksellä ei ihan onnistu ei ne nimittäin niin helppoa ole varsinkaan jos ei ole kunnon välineitä tehdä sitä.. no kuitenkin kasaan sen takaisin nupiksi ja hommaan sitten kärryn katsoa sitten miten edetä

Poissa ^redbull^

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1261 : 07.10.09 - klo: 17.01 »
Nonni nyt tyl soitettua tietonikkariin ja tilattua Scania R620  6x4  Highline
Toivottavasti jo täl viikolla saisin sen.  :cheesy:
Sit eikun modailemaan sitä, eka tietty kasattava se vamiiks ja katottava mimmonen se on jne..
Sen jälkeen suunnittelemaan sitä mitä sil tekis, mut tiedossa jo mitä ajattelin siit tehä. =D
laitan siit kuvan tänne teille kun saan sen kasaan.
« Viimeksi muokattu: 07.10.09 - klo: 17.14 kirjoittanut ^redbull^ »
Tamiya Scania R620 6x4 => tulossa 4x4 maastossa menijä. Traxxas Summit 1/10
Tamiya TT-01 Ford Escort RS COSWORTH /D " ^redbull^ "  Black Edition ja Subaru Impreza WRC STI R/E

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1262 : 07.10.09 - klo: 19.14 »
Jaahas, siitä se sitten lähtee. Mitkä radiot meinasit hommata? Lähinnä tässä itse itseäni toistaen: kannattaa uhrata hieman enemmän radioihin ja ostaa kerralla kunnolliset.

Jo sivulta 10 lähtien

Poissa ^redbull^

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1263 : 07.10.09 - klo: 23.03 »
Ajattelin hommata ne myöhemmin kun on taas rahaa :D Pää asia et pääsee nyt eka modailee sitä ja suunnittelemaan.
Tamiya Scania R620 6x4 => tulossa 4x4 maastossa menijä. Traxxas Summit 1/10
Tamiya TT-01 Ford Escort RS COSWORTH /D " ^redbull^ "  Black Edition ja Subaru Impreza WRC STI R/E

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1264 : 08.10.09 - klo: 21.38 »
Hemi, ja miksei muutkin tuolta Der Getriebedoktorilta tilanneet varmaankin voivat valaista, että onko nuo toimituskulut todellakin 20€? Kohtuu kireä hinta, kun aikomus olisi tilata noita cTi:n nopareita, jotka ovat kokoluokkaa "todella pieni". Pistin juuri postia tuonne Hobby Lobby Modellbauhun, kun siellä näyttäisi postikulut olevan "vain" 17€. Cti:ltä kysyin myös suoraan, sieltä tarjottiin maksutavaksi rahaa kirjekuoressa... :sad: ..ehkei nyt kuitenkaan.

Mites tuossa Thor4:ssa menee johdotukset? Onko siinä normaalit 3 piuhaa vastariin, + ja - moottorille ja omat + ja - akulle? Kuvista on todella paha sanoa, että onko erillisiä johtoja akulle.

« Viimeksi muokattu: 08.10.09 - klo: 21.43 kirjoittanut IMN »
Jo sivulta 10 lähtien

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1265 : 09.10.09 - klo: 22.41 »
Tämmöinen tuli mieleen tänään poikettuani Raision Prismassa, kun tuli metsästettyä pientä alumiiniputkea, jota aikoinaan löytyi Tampereen vastaavasta (ei löydy enää). Nyt sain toimittajankin nimen ylös, ja tuossa on lisää tietoa:

http://www.hedtec.fi/edustus_hedtec?edustus=1727506

Tuolta löytyy lista, josta näkee noiden Alfer-tuotteiden myyjiä. Noita mitä olen esim. Prismoissa nähnyt, on aika laaja valikoima pieniä alumiinisia kulmia, u-profiilia, lattaa, putkea jne. (siis alumiinia kaikki). Myös messinkiputkea löytyy aika montaa kokoa. Hinnat ovat siedettäviä.

Noista saattaa olla apua esim. Tamiyan rungon jatkamisessa/apurungon rakentamisessa. Itse olen käyttänyt noita alu-kulmia paljon omissa projekteissa.
Jo sivulta 10 lähtien

Poissa 604way

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1266 : 10.10.09 - klo: 01.35 »
Ois varmaan pienen päivityksen aika..

Eli ihan kohtuu hyvin on edistynyt dumpperi tähän mennessä. Oikeastaan paljon nopeammin kuin osasin odottaakkaan :cool: Tosin, "työtunteja" on kertynyt ihan kohtuullisesti, mitään laskua en ole pitänyt, mutta paljon on varmaankin tähän mennessä aika osuva sana.

Kokonaisuus alkaa hahmottua pikkuhiljaa. Mittavirheitä on, mutta koetan "eliminoida" niitä sitä mukaa kun niitä huomaan, sen minkä vain pystyn. Muutenkaan ei ihan millilleen mitat ole onnistuneet, mutta kohtuu hyvä tulos omasta mielestäni vapaalla kädellä, ilman sen kummempia laitteita. En tosiaan omista kovin laajaa työkaluvalikoimaa, joten paljon on improvisointia myös työkalujen käytössä.

Tässä vähän kuvia:
Etuosa, alapuolelta
Etuosa, edestä
Etuosa, sivusta
Takaosa, alapuolelta
Takaosa, ylhäältä
Lava

Joustot tuossa takapäässä rajoittuvat paljon, kardaanin sekä että noiden matoruuvien kansien osalta. Vähän pitää vielä hioa muutamia osia, että pääsevat suurinpiirtein samaan kulmaan taipumaan edessä sekä takana.

Vähän tuppaa olemaan "kuminen" tuo kardaani. Se johtuu tottakai siitä, että käytin myös kumia siinä. En keksinyt enään mistä muusta tehdä u-jointteja, kuin kumista. Aluksi mielessä oli tehdä U:n muotoisia kappaleita tuosta pronssilangasta ja kaksi tällaista pujotetaan yhteen U:n mutkasta. Mutta eipä se oikeastaan toiminut. Tai toimi, mutta liian pienessä kulmassa. Joten jouduin hylkäämään tämän. U-jointteja on hyvin hankala tehdä, kaiken pitää olla just, eikä melkein kohdallaan. Ja se ei onnistu ihan käsivaralta, ainakaan minulta. Joten käytin siis kumia u-jointtien tilalla, joka tuntuu tähän mennessä toimivan ihan ok. Tosin liitosten pitävyys on kysymysmerkki vielä, käsin en ainakaan saanut väännettyä liitoksia irti toisistaan. Joten siinä mielessä ihan lupaava merkki.

Tuon pitenevän/lyhenevän kardaanin tein kuusiokoloavaimesta, sekä pyörän pinnan "mutteri" osasta. Väkivalloin sekä pienien voimasanojen saatellessa sain osat sopimaan toisiinsa :smiley:

Tila on kovin vähissä tuolla etuosassa, johon pitäisi 3 servoa tunkea. Jostain pitää varmastikkin tinkiä tämän suhteen, tarkoittaen servojen kokoa, joka on taas suhteessa niiden voimaan.

Nyt kun on tilat selvillä, vielä on päättämättä miten teen käännön, sekä kipin. Kippiin olen ajatellut joko siima vetoista tai sitten "ruuvi" periaatteella toimivia vaihtoehtoja. Kummassakin on omat etunsa, ruuvissa on voimaa enemmän, siima taas vie tilaa vähemmän. Käännön olen ajatellut toteuttaa pronssilangalla, joka on yhdistetty rungosta servoon. Nämä kääntö ja kippi asiat ovat vielä ihan auki.

Paljon on vielä tekemistä. :cheesy:

Poissa TLCfani

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1267 : 10.10.09 - klo: 08.54 »
Hyvältä näyttää, on se vaan pieni. :shocked:

Poissa Hemi1966

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1268 : 10.10.09 - klo: 09.25 »
Hemi, ja miksei muutkin tuolta Der Getriebedoktorilta tilanneet varmaankin voivat valaista, että onko nuo toimituskulut todellakin 20€? Kohtuu kireä hinta, kun aikomus olisi tilata noita cTi:n nopareita, jotka ovat kokoluokkaa "todella pieni". Pistin juuri postia tuonne Hobby Lobby Modellbauhun, kun siellä näyttäisi postikulut olevan "vain" 17€. Cti:ltä kysyin myös suoraan, sieltä tarjottiin maksutavaksi rahaa kirjekuoressa... :sad: ..ehkei nyt kuitenkaan.

Mites tuossa Thor4:ssa menee johdotukset? Onko siinä normaalit 3 piuhaa vastariin, + ja - moottorille ja omat + ja - akulle? Kuvista on todella paha sanoa, että onko erillisiä johtoja akulle.


Mulle on tullut pienempää tavaraa vakuutetussa kirjeessä, ja silloin postikulut on olleet 6€.
Luulisi että noparit tulisi samalla rahalla.

Thor4:ssa on erilliset piuhat vastarille, akulle ja moottorille, eli ihan normaalit nopari johdotukset.

Poissa ÄIJÄ93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1269 : 10.10.09 - klo: 13.16 »
tämmönen on minun rekkaprojektini :grin: ei varsinaisesti työkone  :angry: ,mutta menköön 
linkki: http://img257.imageshack.us/gal.php?g=pa100114.jpg
kun ite nysvää saa just semmosen ku sattuu tulemaan
rc työkoneita jo vuodesta 2009 lähtien  Team lilium drifters: 61 impala drifter

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1270 : 10.10.09 - klo: 17.56 »
 No JoVain.

 Sulla ilmeisesti Robben akselit tuossa DHL yhdistelmässä. Näyttäis sopivan kooltaan tuohon Bruderiin hyvin.

 -t

Poissa pajatso

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1271 : 10.10.09 - klo: 21.49 »
Moro,

Homma etenee...hitaanlaisesti. Miks kukaan ei varottanu että tähän menee näin paljon aikaa.  :wink:

Mitäs raati sanoo. Tuleeko tyhmän näkonen jos katon vetää yhtenäisenä takaseinään saakka?
Joissakin vanhemmissa Volvo kuormaajissa on muistaakseni noin.


     -p-


Poissa ÄIJÄ93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1272 : 11.10.09 - klo: 00.05 »
joo on robben akselit dhllässä ja itte väännetty runko+jouset  :lol:

ja minun mielestäni saisi olla perässä semmonen pieni uloke ettei ihan tule laatikkomaiseksi  :p
kun ite nysvää saa just semmosen ku sattuu tulemaan
rc työkoneita jo vuodesta 2009 lähtien  Team lilium drifters: 61 impala drifter

Poissa ^redbull^

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1273 : 11.10.09 - klo: 00.19 »
Minun scania 6x4 kohta kasassa vakion näköisenä, tosin ilman maalausta. Sitten siitä suunnittelemaan siä etiäpäin. Miten te olette rakentaneet lukot noihin vehkeisiinne?
Tamiya Scania R620 6x4 => tulossa 4x4 maastossa menijä. Traxxas Summit 1/10
Tamiya TT-01 Ford Escort RS COSWORTH /D " ^redbull^ "  Black Edition ja Subaru Impreza WRC STI R/E

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1274 : 11.10.09 - klo: 08.59 »
Miten te olette rakentaneet lukot noihin vehkeisiinne?
Mulla ei lukkoja ole sora-autossa, ja sen kyllä huomaa. Etenemiskyky on aika heikko.

 Geswas tai Hemi. Kuinka tuo lukitus olis mahdollista tehdä? Itellä ollut mielessä diffin kiristäminen säätölevyjä lisäämällä kuoren ja hammaspyörien väliin. Ei ehkä paras vaihtoehto.

Miks kukaan ei varottanu että tähän menee näin paljon aikaa.  :wink:

Tuleeko tyhmän näkonen jos katon vetää yhtenäisenä takaseinään saakka?
Joissakin vanhemmissa Volvo kuormaajissa on muistaakseni noin.

 Kyllä näissä projekteissa aikaa menee, ja saat ihan ite päättää kuinka hytin teet. Tulee sitten juuri sellainen kuin itse haluat.

 :wink:

 Paljonko tuo kone jo painaa?

 -t

Poissa Hemi1966

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1275 : 11.10.09 - klo: 09.45 »
Minun scania 6x4 kohta kasassa vakion näköisenä, tosin ilman maalausta. Sitten siitä suunnittelemaan siä etiäpäin. Miten te olette rakentaneet lukot noihin vehkeisiinne?


Helpoin tapa lienee se että täyttää perämurikan (tilan jossa on ne kolme pientä kartiohammaspyörää) jollain liimalla tai silikonilla niin että siitä tulee kiinteä.
Itse tosin lukitsin lautaspyörän puoleisen vetarin kahdella M3 pidätinruuvilla perämurikkaan, jolloin tasauspyörästöstä tulee myös lukittu.

Poissa ÄIJÄ93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1276 : 11.10.09 - klo: 11.04 »
onko kukaan tehnyt autoonsa toimivaa vetokitaa semmonen meinaa pitäs väsätä dhl:lään
ainin hyvin kestää runko painoa 7kg kissa nousi auton päälle ja HYVIN KESTI :lol:
mistä hemi oot noi alleajosuojat tehny
lisää kuvia hytistä ja sisustasta http://img245.imageshack.us/gal.php?g=pa110116.jpg
« Viimeksi muokattu: 11.10.09 - klo: 11.09 kirjoittanut ÄIJÄ93 »
kun ite nysvää saa just semmosen ku sattuu tulemaan
rc työkoneita jo vuodesta 2009 lähtien  Team lilium drifters: 61 impala drifter

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1277 : 11.10.09 - klo: 11.36 »
Itse tosin lukitsin lautaspyörän puoleisen vetarin kahdella M3 pidätinruuvilla perämurikkaan, jolloin tasauspyörästöstä tulee myös lukittu.

 Tamiya CR-01 maasto alustassa tuo on tehty niin että vetarissa on reikä johon perämurikka lukitaan kierteytetyllä tapilla. Ja muovisessa perän kuoressa on reikä, kumitulpalla suljettava, tuon tapin laittamista / poistamista varten. Eli periaatteessa sama kuin Sulla.

 Mutta miten nuo servon ja vaijerin avulla lukittavat on tehty?

-t

Poissa pajatso

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1278 : 11.10.09 - klo: 12.58 »
Moro,

juu, takaseinään tulee joku muotopelti.

Kone painaa nyt tuolla 7Ah lyijyakulla tasan 20kg. Ainakin kilo-pari tulee vielä kopin rakenteista. Pitänee laittaa lisää telttapatjaa renkaisiin.

Nykykoneet on kyllä niin hienosti muotoiltuja, että alukulma/pelti väkästyksillä on vaikea päästä samaan lopputulokseen. No, tässä ekassa laitteessa olikin ehkä etusijalla toiminnallisuus ja raaka voima.  :evil:

   -p-

Poissa Hemi1966

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1279 : 11.10.09 - klo: 13.01 »
Itse tosin lukitsin lautaspyörän puoleisen vetarin kahdella M3 pidätinruuvilla perämurikkaan, jolloin tasauspyörästöstä tulee myös lukittu.

 Tamiya CR-01 maasto alustassa tuo on tehty niin että vetarissa on reikä johon perämurikka lukitaan kierteytetyllä tapilla. Ja muovisessa perän kuoressa on reikä, kumitulpalla suljettava, tuon tapin laittamista / poistamista varten. Eli periaatteessa sama kuin Sulla.

 Mutta miten nuo servon ja vaijerin avulla lukittavat on tehty?

-t

Siitähän mä sen periaatteen apinoinkin :grin:
Ton servolla lukittavan diffin rakenteesta en tiedä.

Poissa RcJuho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1280 : 11.10.09 - klo: 18.21 »
Mikä servo tossa sum valtran etukuormaajassa on, IMN?

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1281 : 12.10.09 - klo: 20.26 »
Ne, kuten myös noi "bobcatin" ajomoottorit on 9g/10g (riippuu merkkaajasta) microservoja. Valtran kuormaajan servot ovat Suomesta ostettuja, täysin samanlaisia muuten, mutta elektroniikaltaan jopa parempia (mahd. uudempia, signaalijännitteen tarve tod. näk. pienempi) saa kauko-idästä bauttiarallaa 4x halvemmalla. Noi Catin ajomoottorit ovat siis eBayn kautta hommattuja.

Juu, tuo 20€ tuollaisista mitättömistä on jotenkin aika raju postikulu. Täytynee kysellä tuon 6€:n perään. Kiitos tiedosta, tossa veikkailinkin, että johdotuksen luulisi olevan normaalia tyyppiä ts. järjen kanssa ajateltunaa normi-noparien BEC:t ei välttämättä anna 4A virtoja, 12A puhumattamaan.

604way: Nättiä tulee jälleen. Kannattanee harkita tuota siimaa, sillä ruuvimekanismi on todella hidas servon kanssa ja sen hyötysuhde on kunnon koneistuksillakin aika heikko. 360-modatussa servossa on aika kiukkuisesti voimaa (noissa 9g:ssakin), jos sitä käyttä vinssinä. Siimalla pystyy leikkimään välitysten kanssa helpommin. 4g:n servot on kyllä jo todella pieniä, mutta niissä on vaan bauttiarallaa 0.4 kg:n vääntöjä.


Jo sivulta 10 lähtien

Poissa RcJuho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1282 : 13.10.09 - klo: 17.22 »
Ajattelin vain että kuinka paljon tehoa sen kuormaajan nostoon vaaditaan. :huh:

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1283 : 13.10.09 - klo: 20.12 »
Siis tuota... mistäköhän "tehosta" nyt puhutaan?

Jos varsinaista tehoa tarkoitat, niin taidetaan puhua sadoissa milliampeereissa virran suhteen ja jännite lienee sen bauttiarallaa 8V hujakoilla noparin läpi (servoissa ei siis omaa elektroniikkaa), joten watit jäävät aika pieniksi.

Veikkaan, että tarkoittanet voimaa? Muistaakseni joskus tuli laskettua, että tuolla välityksellä työntövarren teoreettinen voima olisi ollut jotain 80 N hujakoilla, eli vajaata 8 kg/puoli. Käytännössä varmaankin jokin paikka antautuu ennen voiman loppumista.

Kauhan nostovoimaa en ole laskenut, saisihan senkin tietysti laskettua.
Jo sivulta 10 lähtien

Poissa RcJuho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1284 : 14.10.09 - klo: 08.10 »
Voimaahan minä.

Poissa tga-480

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1285 : 17.10.09 - klo: 15.18 »
nyt tuli tilattua tollanen Graupner RTR Kaivinkone:) sitten tarttee vähä tehoja kasvattaa että voi jotain tehdäkki. koskas lähetään porukalla maata siirtään?

Poissa juupeli72

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1286 : 17.10.09 - klo: 19.34 »
nyt tuli tilattua tollanen Graupner RTR Kaivinkone:) sitten tarttee vähä tehoja kasvattaa että voi jotain tehdäkki. koskas lähetään porukalla maata siirtään?


 Missä päin maata vaikutat? Ite täälä pohjosessa, eli Torniossa.

 Tääläpäin ei ennää paljon ulkosalla pienellä kalustolla maata siirrellä. Maat ja mannut jäässä.

Poissa ^redbull^

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1287 : 17.10.09 - klo: 20.20 »
Heijsan. http://www.damitz-modelltechnik.de/index3.htm
Elikkäs mistäs mää tollasen hommaisin ? :D  Vai oisko hankala iterakentaa, osaisko joku neuvoa jotenki enemmän ja mistä tarkempia rakenne kuvia tosta sais?
Tamiya Scania R620 6x4 => tulossa 4x4 maastossa menijä. Traxxas Summit 1/10
Tamiya TT-01 Ford Escort RS COSWORTH /D " ^redbull^ "  Black Edition ja Subaru Impreza WRC STI R/E

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Rc työkoneet ja rekat
« Vastaus #1288 : 17.10.09 - klo: 21.22 »
Jaa, mitäköhän tuolta meinasit hommata? Noita vaihtoehtoja näyttää olevan aika paljon...

Siis mitään ei ole vaikea rakentaa, jos on tekniikan tohtorin teoreettinen tietämys mekaniikasta,  kellosepän toteutustaso ja huipputason työkalut ja -koneet.

Taas tulee siis tämä perinteinen vastaus: Tuskin mistään saat tarkempia rakennekuvia, sillä se tieto lienee juuri "se", minkä takia nuo saksalaiset yms. firmat myyvät noita tuotteitaan. Sehän tämän harrastuksen idea onkin, että tehdään ja pähkäillään ihan itse.

Jos rakennetietoutta kaipaat, niin kamera taskuun ja kiertelemään/kyselemään/kuvaamaan 1:1 kokoisesta haluttua rakennetta. Sen tiedon perusteella on helpompaa alkaa soveltamaan samaa pienempään kokoon. Ja toinen vaihtoehto on taas tämän yrityksen tuote, jonka ylläpitoon yritys ostelee vanhoja paperitehtaita, ja tunkee konehallit täyteen servereitä. Sieltä löytyy vaikka mitä...Tätä yritystä kannattaa etsiä vaikka Googlella... :wink:

Jo sivulta 10 lähtien

Poissa ^redbull^

  • Jäsen
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: 18.10.09 - klo: 09.38 kirjoittanut ^redbull^ »
Tamiya Scania R620 6x4 => tulossa 4x4 maastossa menijä. Traxxas Summit 1/10
Tamiya TT-01 Ford Escort RS COSWORTH /D " ^redbull^ "  Black Edition ja Subaru Impreza WRC STI R/E