Kirjoittaja Aihe: Rc työkoneet ja rekat (JOS OLET UUSI RAKENTELIJA, LUE ENSIN KOKO KETJU LÄPI!!)  (Luettu 1826435 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa apidapi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Joo, on noi Juupelin koneet komeita.

Ite aloittelin tänään Fendtin muuttamista. Tein pohjalevyn ja kiinnitin taka-akselin siihen. seuraavaksi pitää tehdä etuakselin pukki.

Poissa RcJuho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili

Poissa kimantero

  • Veteraani
    • Profiili
http://images2.bilder-speicher.de/show.php?type=image_490&id=11031520588402&vary=1 Bongasin tämmösen kuvan saksanmaan foorumilta.

tuo ei toiminu mulla tai sitte mulla oli vääränlainen silikooni

Poissa RcJuho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
http://images2.bilder-speicher.de/show.php?type=image_490&id=11031520588402&vary=1 Bongasin tämmösen kuvan saksanmaan foorumilta.

tuo ei toiminu mulla tai sitte mulla oli vääränlainen silikooni

Ja jos tuo onnistuu niin antaako se periksi ollenkaan?

Poissa apidapi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
http://images2.bilder-speicher.de/show.php?type=image_490&id=11031520588402&vary=1 Bongasin tämmösen kuvan saksanmaan foorumilta.

tuo ei toiminu mulla tai sitte mulla oli vääränlainen silikooni

Ja jos tuo onnistuu niin antaako se periksi ollenkaan?

Kyllä toi onnistuu. taika taitaa olla siinä, että kumi ei ole kokonaan täynnä silikoonia vaan ne laittaa usein tuonne jotain painoksi sisälle.

Eihän toi Bruderin rengas jousta muutenkaan. Muovisena renkaana pito on olematon. Toi umpeenlaittaminen tuo vähän painoa mutta taitaa olla oleellisempi, että siitä saa aidomman näköisen kun on sisältäkin täyttä tavaraa.

Fendtin osalta jännä nähdä miten tuon tilaongelman kanssa pärjää nyt kun runko tulee erilaiseksi. Valtrassahan on alumiiniprofiilit runkona jonka ympärille kone rakennettu. Fendttiin tulee erillinen pohjalevy jonka päälle tulee koko rakennelma. Näyttäisi ainakin teoriasssa olevan helpompi tapa tehdä. Pitääkin laittaa kuvia jakoon jossain välissä.

Poissa RcJuho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kuvia kehiin!!!


Poissa RcJuho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tietäiskö ketään semmosia monsterirenkaita mis on traktorikuvio ja sais suomesta, eikä maksais paljoa?

Poissa apidapi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tietäiskö ketään semmosia monsterirenkaita mis on traktorikuvio ja sais suomesta, eikä maksais paljoa?

Minkä kokoinen pitäisi olla?

Poissa RcJuho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
120mm Ulkohalkaisijaltaan olis passeli koko.

Poissa Hemi1966

  • Veteraani
    • Profiili
Apidapi, hyvältä näyttää :grin: :grin:, saispa ite joskus ton tasoiset piirustukset aikaan :embarrassed:

Väsäsin tiehöylään tänään tuota kirottua kattoa :angry:, oli melko haastava projekti :cry:.
En ole siihen täysin tyytyväinen, mutta ehkä pattisalva ja maali saa ihmeitä aikaan... :wink:

Poissa apidapi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Apidapi, hyvältä näyttää :grin: :grin:, saispa ite joskus ton tasoiset piirustukset aikaan :embarrassed:

Väsäsin tiehöylään tänään tuota kirottua kattoa :angry:, oli melko haastava projekti :cry:.
En ole siihen täysin tyytyväinen, mutta ehkä pattisalva ja maali saa ihmeitä aikaan... :wink:
Kiitään kuviin kohdistuneesta kehusta. Vaihtaisin kyllä kivat kuvat sun toteutusten jälkeen koska vaan   :smiley: Valtraa tehdessä olin kyllä mielestäni suunnitellut kaikki asiat mutta aika paljon meni aikaa lennossa suunnitteluun. Fendt on aloitettu siitä, että rungon perusosista on olemassa kuvat ja sekä kokoonpanokuva. Sen pohjalta olen hommaa edistänut ja helppoahan se sitten ollut tehdä ensimmäiset osat.

Kattohan näytti erinomaiselta, vaikea lähteä moittimaan.
« Viimeksi muokattu: 20.03.11 - klo: 18.52 kirjoittanut apidapi »

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Tietäiskö ketään semmosia monsterirenkaita mis on traktorikuvio ja sais suomesta, eikä maksais paljoa?
Ei toi nyt ihan traktorin kumi ole mutta ...



http://www.hobbylinna.com/rock-grabber-tire-compound-130x55mm22in2pcs-p-15275.html

Sabella käydessäni olin näkevinäni jotain Monstertruck tyylistä leveetä kumia...??
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa Jarzanza

  • Veteraani
    • Profiili
Apidapi, hyvältä näyttää :grin: :grin:, saispa ite joskus ton tasoiset piirustukset aikaan :embarrassed:

Väsäsin tiehöylään tänään tuota kirottua kattoa :angry:, oli melko haastava projekti :cry:.
En ole siihen täysin tyytyväinen, mutta ehkä pattisalva ja maali saa ihmeitä aikaan... :wink:

Kyllä tuossa on taas melkkoisia ihmeitä tehty ilman salvojakin  :shocked:
Hiano on!

Ja täällä päin:
Saikulla alkoi pää hajoamaan, jotain piti tehä vaikka kädet on särki:



E: tuotesuunnittelu jäi vähän kesken, tekijäkin pitäs vielä löytää.
Kun ei ole itellä sorvia, tahi taitoa käyttää sellaista.
« Viimeksi muokattu: 21.03.11 - klo: 17.30 kirjoittanut Jarzanza »
DEX410r

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Millä ohjelmalla teit nuo kuvat ja maksaako vai voiko ladata jostain?
sori ot
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Tietäiskö ketään semmosia monsterirenkaita mis on traktorikuvio ja sais suomesta, eikä maksais paljoa?
2.2" on ainakin proline masher ja vanhanmallin stampeden takarengas.

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
onkos Mad Forcen renkaat liian isot ?
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...


Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Apidapi, hyvältä näyttää :grin: :grin:, saispa ite joskus ton tasoiset piirustukset aikaan :embarrassed:

Väsäsin tiehöylään tänään tuota kirottua kattoa :angry:, oli melko haastava projekti :cry:.
En ole siihen täysin tyytyväinen, mutta ehkä pattisalva ja maali saa ihmeitä aikaan... :wink:

Kyllä tuossa on taas melkkoisia ihmeitä tehty ilman salvojakin  :shocked:
Hiano on!

Ja täällä päin:
Saikulla alkoi pää hajoamaan, jotain piti tehä vaikka kädet on särki:
RÄPS JA RÄPS

E: tuotesuunnittelu jäi vähän kesken, tekijäkin pitäs vielä löytää.
Kun ei ole itellä sorvia, tahi taitoa käyttää sellaista.

No jos sulla on koneistuskeskus käytössä niin johan silläkin näppärästi nuot tulee. Ite oon tehny noita vanteita koneistuskeskuksella ja kaikki olleet keskeisiä. :)
Mukava seurata tuota tiehöyläprojektia :)
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa Jarzanza

  • Veteraani
    • Profiili
No jos sulla on koneistuskeskus käytössä niin johan silläkin näppärästi nuot tulee. Ite oon tehny noita vanteita koneistuskeskuksella ja kaikki olleet keskeisiä. :)
Mukava seurata tuota tiehöyläprojektia :)

Töissä on 2 semmosta 3-akselista konetta ja 1 "2-akselinen". Kait se niitä on ruvettava valjastamaan tuohon käyttöön, ei oo vaan pyöriviä osia tullut noilla tehtyä, nin tarvii miettiä kiinnitykset ja nollat jotenkin vähän eri tavalla...
DEX410r

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Pistä pyöröpenkki pöytään kiinni ja akseli siihen keskelle, ja sitte otat nollapisteen akselin keskelle. Sinne pohjalle sitten joku vaste ja homma on bueno  :azn:
Kas näin:


Tässä on vain yksi mahdollisuus miten tämän voi tehdä, ajattelin vain tuoda ideani esille. Elkää pahastuko :smiley:

Tai sitte jos on neliötankoa niin näin on helppo, mutta ei niin tarkka:


Näin jälkeenpäin ajateltuna, ois ollu ehkä kaikkein nopein tehdä tuo niin, että ois tehny 2 jigiä, joissa 6kpl reikiä alapuolella, josta ois sitte vaan ruuvannu M3 siihen beadlock reikiin ja heittäny sitte sen jigin penkkiin kiinni. Toki se lisää ruuvaamista, mutta lopputulos ois ollu tarkempi ja kappaleenvaihto ehkä pikkusen nopeampaa. Tosin sitte ei olis välttämättä voinu käyttää niin suuria leikkuunopeuksia..
Ai niin ja oikeastaan ois järkevää laittaa kaks penkkiä vierekkäin ja kaks nollapistettä koneeseen ja ajaa samalla vaihdolla aina yks kappale valmiiksi asti. noh aina löytyy kehitettävää, joka asiassa ja nämä on vain minun pohdintoja ääneen :laugh:
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa apidapi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ohessa pari kuvaa, jatkoin Fendtin akselin kiinnitysten kimpussa.

http://ik05vq.bay.livefilestore.com/y1pbkvcs6Gs0knt368MzPKpdXkapwxNc2FNFgRBsXuKA5q-oOoETzceNlDjSEo0EuWws5TOh3LwD7PbltNu7BloteacTQt-scVx/WP_000026.jpg

http://ik05vq.bay.livefilestore.com/y1p_Krkh0xAdL0DUQYmU8jQMXLqko06mXd5y21K9if7GJQWeu36gKI_TlegroVJFF-PBGyYIxK9G3vCJg_bBGVSaoF2CraZnJE_/WP_000025.jpg

Toi päällä oleva lappu tulee vaihtumaan, teen sen vähän eri tavalla.

Huomenna valmistuu etupuolen pukki johin tulee myös etunostovarsien kiinnityskorvat
« Viimeksi muokattu: 25.03.11 - klo: 11.20 kirjoittanut apidapi »

Poissa RcJuho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ensimmäinen linkki ei toimi.  :wink:


Poissa RcJuho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Eipä toimi vieläkään

Poissa MitsuEvo

  • Veteraani
    • Profiili
Mulla toimii kummatkin, toimi itse asiassa jo ennen kun apidapi muokkasi sitä.  :shocked:


Poissa RcJuho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tuo toimii.


Poissa RcJuho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kovaa settiä!