Kirjoittaja Aihe: Mikä olisi paras ensimmäiseksi monsteriksi?  (Luettu 11643 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä olisi paras ensimmäiseksi monsteriksi?
« Vastaus #60 : 07.11.07 - klo: 20.08 »
Viimeksi kun tullista jouduin hakemaan, niin sanoin että radio-ohjattavia autoja on paketissa, ei pitäis mennä tullia. Virkailija oli samaa mieltä asiasta ku tarkisti asian.

Mika R: Tullia ei mene pienoismalleista/niiden varaosista. Näin minulle on monta kertaa kerrottu ja sama asia on foorumilla sanottu lukemattomia kertoja.

Ainakin kun noita nanodragoneita tilailin ja kyselin meneekö tullimaksua, niin jotain numerokoodia minulle tyrkytettiin joka kuulemma on tullikoodi pienoismalleille/niiden varaosille, ja sen mukaan tullia ei niistä perittäisi.

Edit: Kopterit.netistä lainattua: Tullia ei pitäisi mennä kun on lelu/pienoismalli, mutta alvit tulee maksuun...

Eli tuokin tukisi samaa väitettä minkä minä esitin, eriasia tosiaan sitten miten paljon tiskin takana oleva henkilö sitten tietää asiasta. 19 nanodragonia oon yhteensä tilannut ilman tullia. Tuossapa vielä tuo koodikin 9503909990.
« Viimeksi muokattu: 07.11.07 - klo: 20.39 kirjoittanut Futaba »
| Academy | Axial |

Mika R

  • Vieras
Vs: Mikä olisi paras ensimmäiseksi monsteriksi?
« Vastaus #61 : 07.11.07 - klo: 20.32 »
No olen kymmeniä tilauksia hoidellut tullipostin kautta ja tullia on mennyt. En kyllä enää pahemmin ja linja on niillä vähän muuttunutkin mutta polttomoottoreista ja autosarjoista kyllä yleenä menee tulli. Niitä kun on vaikea luokitella leluksi. Kyllähän tästä on ollut useita kertoja juttua. Paljon riippuu siitä kuka tiskin takana on. Sukkana ei välttämättä mee. Jenkkitilausten kanssa ne on todella tarkkoja.

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä olisi paras ensimmäiseksi monsteriksi?
« Vastaus #62 : 07.11.07 - klo: 20.43 »
Tossa vielä keskustelua tästä asiasta tältä foorumilta: http://rc10.fi/index.php?topic=19149.0, niitä ootkin mika lukenut ja kommentoinut jo vuosi sitten :) Tosiaan, Nano Dragonit hain nimenomaan Hki-Vantaan tullipostista, eikä mitään tarvinnut selitellä ja vain alv mätkähti maksettavaksi. Tiiä sitten oliko kassatäti lepsu kun ihasteli siinä meitin koiraa kun hänellä itsellään oli samanlainen :D
« Viimeksi muokattu: 07.11.07 - klo: 20.46 kirjoittanut Futaba »
| Academy | Axial |

Mika R

  • Vieras
Vs: Mikä olisi paras ensimmäiseksi monsteriksi?
« Vastaus #63 : 07.11.07 - klo: 21.08 »
Savage ja nano on kuitenkin vähän eri kategoriassa sille kassatädillekin. Ja varmaan sun koiran pärstäkerroin auttoi omasi lisäksi hehe

Hienoo jos tulee läpi. Aika tiukka on ollu linja. Enkä lähe vääntämään. Automaattista se ei kuitenkaan ole ettei tulleja menis.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mikä olisi paras ensimmäiseksi monsteriksi?
« Vastaus #64 : 07.11.07 - klo: 22.12 »
Veikkaisinpa, että tullikasittely on eri jos kyseessä on pienoismalli tai RC-osat. Ilmeisesti tullikäsittelyssä jälkimmäisellä viitataan jonkinlaisiin moottorilla toimiviin härveleihin ja aikaisemmassa taas ei välttämättä. Jokatapauksessa RC-Auton osat- koodilla 9503003500 joutuu maksamaan 4,7% tullin, joka kuitenkin veloitetaan vain jos tullin suuruus on yli 10 euroa.
Flying Calacucco

Poissa svart

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Mikä olisi paras ensimmäiseksi monsteriksi?
« Vastaus #65 : 08.11.07 - klo: 09.30 »
Tullia menee ainakin jos radiot mukana sata varmasti jos et kuseta tullin tätiä. Osat ja rakennussarjat menee yleensä ilman tulleja. Näin ainakin itsellä. Meinasivat tsekata radioista vieläpä Ce merkinnät sekä taajuudet mutta yksityiskäyttöön tuotuna ei Ce merkinnällä olekaan kuulemma väliä jos et myy tuotetta kertoi toinen kaveri tullista, no siinä jäi sitten taajuudetkin tarkistamatta mutta ne olis olleetkin OK.
« Viimeksi muokattu: 08.11.07 - klo: 09.37 kirjoittanut svart »
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä olisi paras ensimmäiseksi monsteriksi?
« Vastaus #66 : 08.11.07 - klo: 18.48 »
Jos paketissa lukee esim Firelap Nanodragon II RTR niin mistäs tullitäti tietää onko paketissa radioita? Tuskin tietää mitä RTR meinaa :p mitään en kusettanu viimeks ku hain 9 nanoa tullista, näytin kopion kuitista ja rouva sanoi että tullia ei mene mutta alv tulee.
| Academy | Axial |

Poissa svart

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Mikä olisi paras ensimmäiseksi monsteriksi?
« Vastaus #67 : 08.11.07 - klo: 18.57 »
No meilläpäin täti kyselee hieman
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Mikä olisi paras ensimmäiseksi monsteriksi?
« Vastaus #68 : 08.11.07 - klo: 22.50 »
Niin meilläkin. Kysyi jopa erikseen, onko sisällä radiolaitteita. Onneksi en valehdellut, sillä seuraavaksi paketti avattiin...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Mikä olisi paras ensimmäiseksi monsteriksi?
« Vastaus #69 : 09.11.07 - klo: 09.15 »
Pari kertaa olen joutunut tullin maksamaan ja ne oli Lipo akuista. Viimeisellä akun haku reissulla täti katsoi tullittoman koodin, vaikka mulla oli maksullinen koodi jo valmiina  :azn:

Tullut on varaosia, rakennus-sarjoja ja Rtr autokin radioineen päivineen ilman tulleja. Kun eivät pakettia availleet eikä mitään kyselleet niin enpä ruvennut siinä sanomaan että haluan tullit maksaa :lol:

Nykyään eivät ees katso mitä paketissa on. Joskus pitää itse avata ja katson vaan onko kaikki tavara mukana. Täti ei ees kurkkaa vaan kysyy onko kaikki.
Syynä tähän lienee se, että tuntevat mut jo tullissa ja kun mulla on aina kaikki liput ja laput valmiiksi mukana sekä noita pakettejakin on monia kymmeniä tullut niin luottavat mitä ilmoitan.

Koodilla 9503009990 mennään 0%.

Onneksi nykyään on helpompaa, kun ei tarvitse sitä tullaus kaavaketta täyttää.
Axial SCX 10 TR

Poissa chimairarocks

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä olisi paras ensimmäiseksi monsteriksi?
« Vastaus #70 : 14.11.07 - klo: 19.15 »
EN EN EN! Kun ei se ilmeisesti ole monsteri... ainakaan jos savageen verrataan :roll:
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

Poissa Chevy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä olisi paras ensimmäiseksi monsteriksi?
« Vastaus #71 : 18.11.07 - klo: 00.17 »
Jees...

Elikkäs nyt on auto sitten löytynyt, ja vaikka Savagea olinkin kovasti ostamassa, niin Team Losin LST:hän sitä tuli sitten lopulta hommattua.

Tosin autossa on tällä hetkellä kiinni Savagesta peräisin oleva HPI:n Nitro Star 4.6 kone, joten on sitä sentään jossain osin pysytty alkuperäisessä suunnitelmassa    :lol:

Joten vielä kerran kiitoksia kaikille ihmisille jotka jaksoivat vastailla, ja pahoittelut siitä että nyt viimeistään saitte tänne taas uuden noviisin "häiriköimään" ja piinaamaan teitä typerillä kysymyksillään  :p