No, samaa voin toivottaa myös sinulle. Kokeile oikeaa automaattista tai säädettävää lukkoa diffissä, niin huomaat kuinka olematon etenkin monsussa on öljydiffin vääntömomentin jakokyky. Rata-ajossa tuo oljydiffi riittää useimmiten, tosin M8-crossareissakin jotkut käyttää esim. Torsenia.
P.M. Rata-ajossa diffiöljyistä on paljonkin hyötyä, koska siellä riittää se pienikin pyörimisnopeuksia tasaava momentti. Mutta, et taida olla kokeillut maastoajoa oikeasti tai ainakaan et ole testannut parempia lukkoja maastoajossa, jos väität että monsussa öljystä olisi hyötyä maastoajossa samalla tavalla kuin radallakin. Maastossa pitäisi hyvän etenemisen säilyttääkseen diffin pystyä siirtämään 50 - 100% diffiin kohdistuvasta vääntömomentista pitävälle pyörälle. Tällä estetään turha kaivautuminen yms. Ja, öljydiffi ei todellakaan tuohon pysty. Rata-ajossa taas tuollainen diffi olisi ikävä ajaa (keskidiffiä lukuunottamatta joissakin autoissa).
Monsuissa öljydiffin ongelmaa pahentaa se, että diffirattaat on jotakuinkin samaa kokoa kuin M8-autoissa, mutta renkaiden säde paljon suurempi, eli diffiin kohdistuva vääntömomentti myös suurempi. Lisäksi auton massakin on suurempi, joten edelleen pitäisi diffiin saada jäykkyyttä lisää. Kuten sanottua, radalle riittää kun käyttää jäykempiä diffiöljyjä, mutta maastoajossa ei ja tarkoitan tällä maastoajolla sitä mitä sillä tarkoitetaan oikeidenkin maastureiden osalla.