Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 714364 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1470 : 26.09.08 - klo: 15.37 »
Mitä ihmettä sä ny oikeesti lässytät???

Mitä tosta pitäis alottaa???

Miten toi kuva liittyy siihen että kehut pelkästään mustan moottorikannen tiputtavan moottorin käyntilämpötilaa 20 Celssius asteella???

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1471 : 26.09.08 - klo: 15.42 »
Oliskohan se Aku Ankka nyt kuitenkin ihan oikea osoite.

Poissa tontsa96

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1472 : 26.09.08 - klo: 15.45 »
itse en sano mitään ku en tiedä asiasta p*********. mutta voitko perustelut miksi se tiputtaa lämpöjä? itse olen kuullut että musta lisää lämpöä.
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1473 : 26.09.08 - klo: 15.49 »
kannen muoto, joka on täysin poikkeava vanhasta

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1474 : 26.09.08 - klo: 15.54 »
Jessus mitä juttua taas, verratkaa tota MUSTAA kantta siihen edelliseen joka on SININEN...
Joka tapauksessa tuo GT2 audi on hyvän näköinen ja muistuttaa enemmän esikuvaansa kuin nämä ekat versiot, eikä se Corvettekaan paskemman näköinen ole...

| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1475 : 26.09.08 - klo: 17.19 »
huomaa musta jäähdytyskansi --> 20C tippuu lämmöt heti kuulemma

Missä vaiheessa Mika väitti että pelkkä väri tiputtaa lämpöjä?

Voidaanhan värillä viitata uuteen kanteen, joka edellisvuodesta poiketen onkin musta, siis huomioitava asia.

Eräillä alkaisi oikeasti olla itsetutkiskelun paikka, ei kovin kummoista kuvaa anna tommonen lässytys...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1476 : 26.09.08 - klo: 17.27 »
Toi on tota normaalia HOKEn provoa.
Antakaa aiheen olla, niin se menee leikkimään muiden hiekkalaatikoille.
Tyhjä

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1477 : 26.09.08 - klo: 18.36 »
Voi kiesus oikeesti mitä jengiä.

Kunhan ainoastaan puoli vitsillä lätisin tosta heitosta "musta kansi... 20c putos lämmöt" kun eihän se nyt ihan noin ole, eikö vain???

Heti se otetaan provona eikä missään vaiheessa tietenkään voi korjata että "joo... eihän se pelkkä väri sitä tee vaan moottorin kansi on kokonaan uusi"

Jos pelkästä väristä puhuu niin yhtälaillahan minäkin voin heittää kuvan autosta ja todeta... "Wouw... uusi koppa... antisquatin säätö on kuulema 10 sekuntia nopeempi tehdä"

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1478 : 26.09.08 - klo: 18.38 »
itse en sano mitään ku en tiedä asiasta p*********. mutta voitko perustelut miksi se tiputtaa lämpöjä? itse olen kuullut että musta lisää lämpöä.

kannen muoto, joka on täysin poikkeava vanhasta

Ai kappas... tulihan sieltä perustelujakin tuolle lämpöjen alenemiselle...
Eikä se ollutkaan mustan värin ansiosta vaan kokonaan uudesta kannesta.

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1479 : 26.09.08 - klo: 18.56 »
Tässä live kuva ihan ilmaiseksi



Pitäs olla ihan kohta meilläkin; huomaa musta jäähdytyskansi --> 20C tippuu lämmöt heti kuulemma

Hokella on mennyt objektit ja subjektit sekaisin, vai mitä ne oli  :mrgreen:

Tuossahan sanalla "musta" viitataan jäähdytyskanteen, joka laskee lämpöjä. Jos siinä olisi sanottu:" jäähdytyskansi, joka mustana laskee lämpöjä, niin sitten...

Mistä riidellään, kun ollaan samaa mieltä?
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1480 : 26.09.08 - klo: 19.08 »
Ei oo menny sekasin...
Sanoin jo että kunhan puoli vitsillä kommentoin tuota asiaa.

Tarkennusta asiaan kaipasin ja se vihdoin tulikin.

Poissa haikaoll

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1481 : 26.09.08 - klo: 21.11 »
Mustakansi kyllä jäähdyttää konetta paremmin koska mustasta materiaalistä lämpö säteilee pois säteilylämpönä paljon paremmin kuin esim. sinisestä. Lämpö voi siis siirtyä materiaalista pois joko johtumalla tai säteilemällä. Säteily siirtymistä käytetään muunmuassa satelliiteissa joissa johtumalla jäähdyttäminen ei ole mahdollista koska ei ole ilmaa joka johtaisi lämmön pois sateliitista. No nyt riittää termofysiikka, mistään 20 asteen laskusta pelkällä värillä ei voida puhua. Kannen muotoilu ja pinta-ala taitavat olla ratkaisevassa osassa. 
Schumacher Cat SX, Axis 2, Tamiya truck, Xray GTX8, Asso RC8B3.2, Asso RC10b6.1

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1482 : 26.09.08 - klo: 22.12 »
Joo, ja väristä ei ole ollut kyse vaan uudesta kannesta joka on musta poiketen edellisestä sinisestä.

Hoke on vaan lukenu liikaa Aku Ankan takakansia sen kommenteista päätellen.
« Viimeksi muokattu: 26.09.08 - klo: 22.15 kirjoittanut Mika R »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1483 : 27.09.08 - klo: 00.36 »
Mustakansi kyllä jäähdyttää konetta paremmin koska mustasta materiaalistä lämpö säteilee pois säteilylämpönä paljon paremmin kuin esim. sinisestä. Lämpö voi siis siirtyä materiaalista pois joko johtumalla tai säteilemällä. Säteily siirtymistä käytetään muunmuassa satelliiteissa joissa johtumalla jäähdyttäminen ei ole mahdollista koska ei ole ilmaa joka johtaisi lämmön pois sateliitista. No nyt riittää termofysiikka, mistään 20 asteen laskusta pelkällä värillä ei voida puhua. Kannen muotoilu ja pinta-ala taitavat olla ratkaisevassa osassa. 

Totta...

Kuten heti sanoin niin pieni ero sillä värillä on, mutta 20 asteen eroa ei todellakaan.

Ja kuten olen heti myös sanonut niin puoli vitsillä ekan kommenttini näppäilin jotta saatais pieni tarkennus tuosta kannesta, jottei kenenkään tarvitse kuvitellakaan tuon johtuvan vain väristä.

Mutta eih... lisää vaan tuota lapsellista Aku Ankka juttua ja aivan suoraan henkilökohtaista mussutusta.

Oleppas Mika hyvä ja lopeta tuo henkilökohtainen lässytys ja seuraavan kerran kun joku heittää vastaavan kommentin kuin minä niin oikaise, äläkä lähde tuolle samalle linjalle.

"pysyttele sä vaan aku ankassa... Hoke on lukenu liikaa aku ankkaa"

No minä sentään osaan lukea sitä... Mikäli seniilitason lässytys jatkuu niin täytyy ilmeisesti tulla Mikalle myös opettamaan miten sitä akkaria luetaan.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1484 : 27.09.08 - klo: 08.19 »
Tulee mieleen se biisi takavuosilta, mitenkäs se menikään...

"Harri on tehnyt, Harri on tehnyt, Harri on tehnyt itsestään pellen..."

Ja Harrin tilalle voi kukin hyräillessään laittaa paremmin sopivan nimen/nimimerkin...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1485 : 27.09.08 - klo: 08.25 »
Paremmin sopiva on ilmeisesti bluebeetle.

Hommasin autooni uuden sinisen korin... Tuulitunneli testejen mukaan 10% pienempi ilmanvastus.
Punasessa oli enemmän peräpitoa.

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1486 : 27.09.08 - klo: 08.43 »
Mustakansi kyllä jäähdyttää konetta paremmin koska mustasta materiaalistä lämpö säteilee pois säteilylämpönä paljon paremmin kuin esim. sinisestä. Lämpö voi siis siirtyä materiaalista pois joko johtumalla tai säteilemällä. Säteily siirtymistä käytetään muunmuassa satelliiteissa joissa johtumalla jäähdyttäminen ei ole mahdollista koska ei ole ilmaa joka johtaisi lämmön pois sateliitista. No nyt riittää termofysiikka, mistään 20 asteen laskusta pelkällä värillä ei voida puhua. Kannen muotoilu ja pinta-ala taitavat olla ratkaisevassa osassa. 

Itse asiassa lämmön siirtymistapoja on kolme:
1. Johtuminen kiinteissä tai levossa olevissa nestemäisissä ja kaasumaisissa kappaleissa
2. Konvekstio, jolloin lämpö siirtyy kiinteän kappaleen sekä virtaavan nesteen tai kaasun välillä (vrt. jäähdytyskansi ja ilmavirta)
3. Säteily, jolloin ei tarvita väliainetta lämmön kuljettajana.
SC10 4x4

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1487 : 27.09.08 - klo: 08.44 »
Ehee, mä olen aina ollutkin pelle...  :mrgreen:

"Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa" vissiin..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1488 : 27.09.08 - klo: 10.21 »
Tulee mieleen se biisi takavuosilta, mitenkäs se menikään...

"Harri on tehnyt, Harri on tehnyt, Harri on tehnyt itsestään pellen..."

Ja Harrin tilalle voi kukin hyräillessään laittaa paremmin sopivan nimen/nimimerkin...

Haha, tätä on helppo kompata  :laugh:

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1489 : 27.09.08 - klo: 13.58 »
Vaihdetaas aihetta..

Itse asiassa miksi en mennyt radalle tänään on tässä .. oli kiva tehdä paintjobia vaihteeks.. ei vielä aivan valmis, Prolinen PF8-GT kori...


Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1490 : 27.09.08 - klo: 14.16 »
ihan hieno kori. tuo ei taida olla vaan sallittu itg sarjassa :afro:
Racers Group Finland
- Contrast - Genius - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1491 : 27.09.08 - klo: 14.36 »
Jep, treenikoriksi tai messuille  :police:

Poissa tontsa96

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1492 : 27.09.08 - klo: 15.16 »
milläs maalilla maalattu?
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1493 : 27.09.08 - klo: 15.17 »
siinä on neljää pactran maalia päällekkäin  :grin:

Poissa tontsa96

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1494 : 27.09.08 - klo: 15.43 »
mistäs oot ostanut?
losi 8ight rtr/os v-spec/hobao shop/sanwa/byron/spektrum

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1495 : 27.09.08 - klo: 16.30 »
Toweristahan tuo, Sabestakin saa

Nyt vaan kovaa ajoa...


Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1496 : 27.09.08 - klo: 16.56 »
90-luvun lopussa oli hienoa kun markkinoille tuli aitoja skaalan mukaisia autoluokkia ja koreja, tuota ennen kaikki "henkilöautot" kun näyttivät steroideita nauttineilta sämpylöiltä millä ei ollut mittakaavan kanssa mitään tekemistä. Miksi ollaan palattu vanhaan? :cry:

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1497 : 27.09.08 - klo: 17.51 »
no tämä nyt on amerikkalaisten näkemys GT autosta ja mun laittamissa väreissä. onhan näitä vaihtoehtoja.

melkein tekis mieli kysyä ovatko mattoautot ja C8 autot sitten niin realistisia?

kyllähän sä varmaan tiedät että jos otetaan krossiauto pohajksi niin vaikea siitä on tehdä kovin realistista. makeesti ne kuitenkin liikkuu radalla eikä tollanen staattinen kuva oikein aja asiaa.

GT2 korjaa asian , Audi ja Vette ovat pidempiä ja siten enemmän "scale"

mulla on tollanen kymppiauton "realistinen" F430 tossa pöydällä ja ei se nyt välttämättä sen "siistimpi" ole; kokoerohan on aivan valtava. erilaisia kyllä.
« Viimeksi muokattu: 27.09.08 - klo: 23.27 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1498 : 27.09.08 - klo: 18.05 »
tässä vielä pari nopeaa räpsyä vertailuksi; onhan tuo "kymppi" enemmän "scale" mutta onko häiritsevästi.


Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1499 : 27.09.08 - klo: 18.29 »
melkein tekis mieli kysyä ovatko mattoautot ja C8 autot sitten niin realistisia?

Mattoautot ja C-8 luokkahan ovat C-prototyyppiluokkia eli esikuvana ovat Le Mans -autot (sääntökirjasta: EFRA luokitellut GTP / Group C / World Sports Cars (WSC) / GT racing classes 1 A, 2 (GT1&2) / ja Le Mans Prototype (LMP) –tyyppiset korit) eli ovat realistisia. Nuo pidennetyt mallit kuten Audi A4 näyttää minusta kyllä hyvältä ja jos laittaisin autoon kiinni 500 euroa niin mieluummin ajaisin realistiselta kuin Nikolta näyttävällä autolla  :wink: