Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 714646 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2430 : 19.07.11 - klo: 00.37 »
onkos auto 1vai gt2?
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2431 : 19.07.11 - klo: 06.46 »
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2432 : 19.07.11 - klo: 07.31 »
Edellinen omistaja on onnistunut katkaisemaan takakardaanin autosta ja olen sitä nyt hieman etsinyt internetin ihmeellisestä maailmasta
mutta eipä ole sattunut silmään, joten mistäs löytys takavetari tuohon kippoon??
Tarviitko taka kardaanin vai vetarin? Vai olikohan tossa takakardaaniakseli ja vetoakselit saman mittasia,
jos on niin multa saat akselin siihen autoon, vaihdoin omaan autoon taaksekkin ristinivelvetarit
niin jäi ne alkuperäset vetoakselit ylimääräisiksi. Heitä yv:tä jos tarviit osia, mittaa varulta se alkuperäsen akselin
pituus tapinkeskeltä tapinkeskelle jos mahdollista niin pystyn tarkastamaan onko akselit saman mittasia.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2433 : 19.07.11 - klo: 10.55 »
ei ne kai ole.
tai vois vetarin saada ehkä riittämään jos käyttäis "pitkää" nivelkuppia. ei muuta kun tilailee tai toivottavasti joltain löytyy ylimääräinen.  itse tilaan kyöstin osat tietonikkariin. kahdesta syystä: matkaan menee 2min ja palvelu on parempaa. maanantaina jos tilaa niin torstaina osat voi hakea. nopeus riittää mulle.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2434 : 19.07.11 - klo: 13.52 »
Juu siis nimenomaan takakardaani on poikki ja joka nurkassa on jo nivelvetarit. Tuo kardaanikin tuli tilattua ja samalla tilasin bigbore iskarisarjan, autoon on myös tulossa IGW008 vaihteisto, dragon racing pohjalevy ja 150cc tankki. Irroitin kytkinkellon ja sen alta paljastui kaksipalainen kytkin :sad: mikäs ois hyvä kolmepalainen kytkin tuohon autoon?? mistä löydän takatukivarsien etumaisen kiinnikkeen? mielummin joku parempi kun vakio jos mahdollista. Mitkäs kaikki osat käyvät ristiin muista kyöstin autoista?
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2435 : 19.07.11 - klo: 14.16 »
Juu siis nimenomaan takakardaani on poikki ja joka nurkassa on jo nivelvetarit. Tuo kardaanikin tuli tilattua ja samalla tilasin bigbore iskarisarjan, autoon on myös tulossa IGW008 vaihteisto, dragon racing pohjalevy ja 150cc tankki. Irroitin kytkinkellon ja sen alta paljastui kaksipalainen kytkin :sad: mikäs ois hyvä kolmepalainen kytkin tuohon autoon?? mistä löydän takatukivarsien etumaisen kiinnikkeen? mielummin joku parempi kun vakio jos mahdollista. Mitkäs kaikki osat käyvät ristiin muista kyöstin autoista?


Periaatteessa ihan sama minkä perus 3 palasen kytkimen laitat siihen 2 palasen tilalle. Hobbyfactorysta löytyy ainakin reiskan kytkin ja en tiedä löytyykö jq vauhtipyörää, jq kytkinpaloja on ainakin. Kannattaa varmistaa että varaosia saa kytkimeen helposti ja edullisesti. Sen antidive palan tai mikäsenytolikaan voit ostaa suoraan kyöstiltä. Varaosa kestää paremmin kuin rtr osa koska on made in japan ja sitä myöten parempaa valmistetta kuin rtr made in kiina. Ostin omaan gt2 autoon saman palikan ja hyvin on pelittänyt viime kesästä asti eikä väljää ole tullut juurikaan.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2436 : 19.07.11 - klo: 14.46 »
joo ja sen takapalikan hankinnassa voi valita kolme eri kulma vaihtoehtoa. 1,2 ja3. 3 tulee vakiona. mä hommaisin ehkä ykkösen mut sen voi itse kukin valita. kardaanit voi kanssa vaihtaa nivel mallisiksi. tosin ainakin kyöstin etu nivekardaania joutuu vähän "sovittaa".
« Viimeksi muokattu: 19.07.11 - klo: 14.51 kirjoittanut Riku.F »
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2437 : 19.07.11 - klo: 14.56 »
niin piti kysyä mitä hyötyä noista bigbore iskareista on ja saako niihin radalle sopivia jousia. ja osa numerokin olis kiva saada. niin vois tutustua lähemmin.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2438 : 19.07.11 - klo: 15.06 »
Ne on bigboret dst/drx mitäikinä ovatkaan autoihin, mutta myös igt:n optioiskarit. Halkaisija on sama kuin igt:n alkuperäisissä. Siis jos kyseessä on trw105-iskarit.
Liikaa Kyoshoja

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2439 : 19.07.11 - klo: 15.06 »
niin piti kysyä mitä hyötyä noista bigbore iskareista on ja saako niihin radalle sopivia jousia. ja osa numerokin olis kiva saada. niin vois tutustua lähemmin.


"big bore" iskarien rungot on alumiiniset ja niihin voi vaihtaa tiivisteet. Luulisin että ovat aika paljon laadukkaammat ja tiiviimmät kuin normi pumput. Esim. Aminista löytyy näitä pumppuja.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2440 : 19.07.11 - klo: 15.51 »
okay. siinä tapausessa en lähde kyl vaihtamaan. kun omat on alu rungolla ja purettavissa.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2441 : 19.07.11 - klo: 17.56 »
joo ja sen takapalikan hankinnassa voi valita kolme eri kulma vaihtoehtoa. 1,2 ja3. 3 tulee vakiona. mä hommaisin ehkä ykkösen mut sen voi itse kukin valita. kardaanit voi kanssa vaihtaa nivel mallisiksi. tosin ainakin kyöstin etu nivekardaania joutuu vähän "sovittaa".

Siis kyseessä ei nyt ollut tuo palikka vaan se mika on niikun takadiffin edessä, eli siis takatukivarsien etukiinnike. Kävin suutarilassa mutta heillä ei niitä ollut varastossa joten tilaukseen meni.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2442 : 19.07.11 - klo: 18.11 »
joo ja sen takapalikan hankinnassa voi valita kolme eri kulma vaihtoehtoa. 1,2 ja3. 3 tulee vakiona. mä hommaisin ehkä ykkösen mut sen voi itse kukin valita. kardaanit voi kanssa vaihtaa nivel mallisiksi. tosin ainakin kyöstin etu nivekardaania joutuu vähän "sovittaa".

Siis kyseessä ei nyt ollut tuo palikka vaan se mika on niikun takadiffin edessä, eli siis takatukivarsien etukiinnike. Kävin suutarilassa mutta heillä ei niitä ollut varastossa joten tilaukseen meni.
Juurikin sitä saa kolmea eri vaihtoehtoa, muuttaa takatukivarren kulmaa maahan nähden, eli antisquatia.
Liikaa Kyoshoja

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2443 : 24.07.11 - klo: 21.41 »
millä mä saan tota ulos joustoo enemmän taakse. siis rajoitin ruuvit on poistettu. silti kun nostan perän irti maasta niin pohja levy nousee max 5mm ja sit renkaat irtoo maasta. johtuuko kenties jousista, ne on kyöstin hopeiset. entä kuinka paljon edessä pitäis olla ulos joustoa.  olisi kiitollinen vinkeistä.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2444 : 24.07.11 - klo: 21.57 »
Eikös sulla ollut se antisquat-pala käytännössä nolla? Ei sitä ulosjoustoa taida saada kuin tukivarsia dremelöimällä, kun ottavat pohjalevyyn kiinni. Vakiolla kolmeasteisella saa kyllä hurjat ulosjoustot.
Liikaa Kyoshoja

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2445 : 24.07.11 - klo: 22.36 »
oli joo.  kelasin vaan et onksil välii jos jouset "loppuu kesken" eli iskarin varsi tulee niin ulos et jousi jää kelluu vapaasti. nii toi nolla pala oli vähän kokeilu. mut ei se huonosti toiminu. perä vähän niiaa kiihdytykses.. gt1 toimii varmaan vähän eri setupil kuin gt2. siis en tiedä kun en ole 2. kokeillu.
« Viimeksi muokattu: 24.07.11 - klo: 22.43 kirjoittanut Riku.F »
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2446 : 24.07.11 - klo: 23.00 »
Mulla ainakin jouset heiluu vapaana täydellä ulosjoustolla.
Liikaa Kyoshoja

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2447 : 25.07.11 - klo: 09.30 »
tietäisikö joku osanumeroa etu nivelkardaanille igt 1 autoon. Eli 7.5 on sama. Sit diffien vetokuppien osa num. Olis kans tarpeen.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2448 : 25.07.11 - klo: 09.39 »
tietäisikö joku osanumeroa etu nivelkardaanille igt 1 autoon. Eli 7.5 on sama. Sit diffien vetokuppien osa num. Olis kans tarpeen.
Mulla on omassa IGT:ssä etu nivelkardaanina IFW12Z ja se kävi hyvin paikalleen.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2449 : 25.07.11 - klo: 09.46 »
tietäisikö joku osanumeroa etu nivelkardaanille igt 1 autoon. Eli 7.5 on sama. Sit diffien vetokuppien osa num. Olis kans tarpeen.

Infernogt:n tekemä selvitys kardaaneista

GT1 vakiovaihteisto - eteen IFW12Z (78mm*) / taakse IFW45 (89mm)
GT1 IGW008-vaihteisto - eteen IFW12Z / taakse IFW45
GT1 keskidiffillä - eteen IFW13 / taakse IFW45

GT2 vakiovaihteisto - eteen IFW45 / taakse IFW160 (113mm)
GT2 IGW008-vaihteisto - eteen IFW45 / taakse IFW160
GT2 keskidiffillä - eteen IFW161 (103mm) tai IS104 (103mm) kevennetty / taakse IFW160
GT2 taaksepäin siirretyllä omavalmiste Evolva-vaihteistolla - eteen ja taakse IS104


Hakua saa käyttää.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa junnu146

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2450 : 28.07.11 - klo: 10.29 »
itsekkin vasta sain hankittua GT:n(käytetyn), ja voi sanoa että täytenä aloittelijana on kyllä oppimista  :smiley: jostain pitäisi saada uudet vaihderattaat? näköjään nuo muoviset on ihan huolella sutinut. Onko tähän vaihteisiin saatavana jotain korjaussarjaa vai pitääks kaikki ostaa erikseen?

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2451 : 28.07.11 - klo: 10.48 »
itsekkin vasta sain hankittua GT:n(käytetyn), ja voi sanoa että täytenä aloittelijana on kyllä oppimista  :smiley: jostain pitäisi saada uudet vaihderattaat? näköjään nuo muoviset on ihan huolella sutinut. Onko tähän vaihteisiin saatavana jotain korjaussarjaa vai pitääks kaikki ostaa erikseen?

Onneksi olkoon uuden gt auton hankinnan johdosta. Autossa on ilmeisesti ns. kynsimallin vaihteisto eli keskipakovoiman johdosta
teräskynsi vaihteistossa nousee pystyyn ja tökkää kiinni 2-vaihteen spurrissa olevaan knööliin jolloin 2-vaihde kytkeytyy. Suositten että
hankit tilalle paremman vaihteiston esim igw008 tai teet evolvan laatinkon siihen. Toki jos pihasuddailet vakio koneella soilloin tällöin
parkkipaikalla niin tuon kynsimallin vaihteisto ajaa kyllä asiansa. Vaihteistoon saa ostettua uusia spurreja jotka voit vaihtaa sileeksi
menneiden tilalle.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa junnu146

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2452 : 28.07.11 - klo: 14.14 »
kynsimallihan siinä on.. pitääpä miettiä minkälaisen laittais.. lähinnä sitä mietin että mistä sais mahdollisimman nopeesti osat että pääsis äkkiä taas ajamaan  :cheesy:

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2453 : 28.07.11 - klo: 14.46 »
Kyosho pro shop Suutarila. Pitäisi löytyä igw008 hyllystä melko varmasti. Hintaa sillä on siinä 80e hujakoilla. Etukardaanin joudut
varmaan uusimaan samalla kun ei se mukana tuleva taida sopia. Selvitys kardaaneista oli juuri tossa muutamat viestit sitten.
Kyosho, elämäni auto.


Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho, elämäni auto.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2458 : 31.07.11 - klo: 20.01 »
onko tietoa kyoshon virimalli jarrupaloista.. siis parantaako jarrutehoa tai lämmön kestävyyttä. vai kannattaisiko mieluummin satsata toiseen acre levyyn., tai kenties molempiin. tällä autossa siis yksi acre ja vakio palat. mut jarru katoaa muutaman kierroksen jälkeen.  jarru on säädetty niin että "kylmänä" ei mene pyörät lukkoon.  kisan aikana epaa yritin säätää mut kyl se kohellukses vähän meni.. :undecided:
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2459 : 02.08.11 - klo: 19.07 »
no eipä paljon vastauksia herunut. no kuitenkin nyt on 30mm toinen jarrulevy ja viri palat. muut hilppeet löytyikin pakista. onneksi kun ei muuten olisi ens viikonlopuksi saanut rakenneltua. vivusto kun on ruotsistakin loppunu. jostain syystä menekki on ollu sen verran kova.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..