Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 714088 kertaa)

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2490 : 05.10.11 - klo: 13.49 »
Tarkkaan ottaen korisääntö menee näin:

Lainaus
Auton siipi ei saa ylittää miltään osin auton korin leveyttä, eikä korin korkeinta kohtaa, ellei
korivalmistaja ole erityisesti ohjeistanut toisin
(esikuvamaisista syistä), tällöin tarvittaessa
esitettävä valmistajan ohje katsastuksessa

Eli, minä ymmärrän tämän asian niin, että siipi voi olla kattolinjaa korkeammallakin, jos näin on alunperin tarkoitettu. Mitään omia purkkaviritelmiä siiven muuttamiseksi ei sen sijaan sallita.

Kenelläs tässä nyt suurin sanavalta?? saako bysmiä käyttää vai ei??  :grin:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2491 : 05.10.11 - klo: 14.08 »
Kenelläs tässä nyt suurin sanavalta?? saako bysmiä käyttää vai ei??  :grin:

Kilpailun johdolla/katsastajalla.

Toki kilpailija voi esittää aina eriävän mielipiteensä perusteluineen.

Ajatushan tuossa korisäännössä on se, että siipi voi olla kattolinjan yläpuolella jos se on näin nimenomaisesti tarkoitettu, eli autot halutaan esikuvan mukaisiksi. En ota kantaa siihen onko asia tässä tapauksessa just näin ja mikä ko. korin esikuva on.
Flying Calacucco

Poissa wego

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2492 : 16.10.11 - klo: 17.16 »
Terve, puri rc auto innostus taas pitkän ajan jälkeen suhteellisen voimakkaana ja nopeiden selailuiden jälkeen olen päätynyt hankkimaan gt tai gt2 infernon joten päätin rekisteröityä tänne kysyäkseni näiden kahden kanssa enemmän tekemisissä olleilta että mitä eroa käytännössä näillä on akselivälin lisäksi ja kumpaa suosittelette? Mitä tarpeellisia muutoksia olette huomanneet autojen vaativan?

sähköautot ovat myös ilmeisesti kehittyneet omasta 2wd losi buggysta joten pitänee kysäistä myös näistä konversiokiteistä kun niitäkin näkyy myynnissä olevan ainakin käytettyä. miten vaikuttavat auton suorituskykyyn?

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2493 : 16.10.11 - klo: 17.25 »
Jos uutta meinaat hankkia niin ei taida Inferno GT mallia enää olla mynnissä.

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa wego

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2494 : 16.10.11 - klo: 18.56 »
ei ole ei eikä myöskään gt2sta kovinkaan helposti löydä. mistä tämmöinen kannattaisi tilata? ainoa suomesta löytynyt 559e.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2495 : 05.11.11 - klo: 16.50 »
ei ole ei eikä myöskään gt2sta kovinkaan helposti löydä. mistä tämmöinen kannattaisi tilata? ainoa suomesta löytynyt 559e.

Omani ostin käytettynä myyntipalstalta ja siitä on sitte helppo lähteä rakentamaan itselle sopivaa kilpuria.
 
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2496 : 05.11.11 - klo: 17.36 »
ei ole ei eikä myöskään gt2sta kovinkaan helposti löydä. mistä tämmöinen kannattaisi tilata? ainoa suomesta löytynyt 559e.

Omani ostin käytettynä myyntipalstalta ja siitä on sitte helppo lähteä rakentamaan itselle sopivaa kilpuria.

Samoin. itse löysin ajamattoman auton järkevään hintaan myyntipalstalta ja sain sen tuossa muutama päivä sitten kotiin. Auto on tällä hetkellä 100% originaali ja Subarun korilla varustettu, mutta pienet parannukset on jo mielessä.

Ensimmäisenä meni päivitykseen tuo radio-vastaanotin-paketti, joka vaihtuu toivottavasti vähän parempaan ja muitakin parannuksia on tulossa kunhan keksin mitä tuohon voisi askarrella.

Jossain näin sellaisen failsafe tjsp-nimisen vehkeen, joka katkaisee vastarilta virrat kun jännite putoaa tietyn rajan alle. Ovatko nämä käytännössä toimivia ja mistä saisi järkevään hintaan? Muistaakseni näin myös jossain sellaisen pienen lcd-näytön, jonka sai autoon kiinni ja josta pystyy tarkistamaan vastarin akkujen jännitteen. Onko tietoa mistä näitä saisi kun ehdin unohtaa itse?

Muutenkin jos on näkemyksiä mitä näistä kannattaisi lähteä parantamaan, niin kuuntelen mielelläni.
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2497 : 05.11.11 - klo: 17.47 »
jos radalle autoa meinasit rakentaa niin yksi oleellinen parannus kohde on jarrut. siis kunnolliset palat ja levy. muuten kannattaa selailla tätä topiikkii taaksepäin. löytyy varmaan melkein kaikki mitä autoon voi tehdä.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2498 : 05.11.11 - klo: 18.10 »
jos radalle autoa meinasit rakentaa niin yksi oleellinen parannus kohde on jarrut. siis kunnolliset palat ja levy. muuten kannattaa selailla tätä topiikkii taaksepäin. löytyy varmaan melkein kaikki mitä autoon voi tehdä.

En ole vielä sen tarkemmin ehtinyt asiaa miettiä kun auton sain tosiaan vasta pari päivää sitten, enkä ole edes päässyt käynnistämään sitä vielä.

Muutenkin olen ns. uudelleen aloittamassa harrastusta, enkä tiedä onko Tampereella tai lähistöllä edes ratoja?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2499 : 14.11.11 - klo: 18.58 »
Hiljattain tuli tosiaan ostettua tälläinen Inferno GT ja tänään sain haettua radion autoa varten.

Radio on tälläinen: http://www.rceet.net/3ch-24ghz-p-1024.html

Tuntui tuo originaali niin lelulta, että ajattelin panostaa tuohon jonkun verran. Hinnat noissa halpis-ohjaimissa ei ole enää niin pahoja.

Sitten itse asiaan. Autoon on tarkoitus tehdä perus parantelut ennen ajoon ottamista ja seuraavaksi haluaisin vaihtaa vastaanottimen paristot akkuun. Millainen akku tähän sopisi ja olisi hyvä?

Myös ohjaimeen ajattelin vaihtaa akun paristojen tilalle, niin on helpompi latailla eikä tarvitse koko ajan vaihdella paristoja. Eli mikäs tähän sopisi tai mitä suosittelette?

Tarkoitus olisi myös vaihtaa ainakin ohjausservo johonkin vähän laadukkaampaan ja kenties voimakkaampaan. Tähän ehdotuksia?

Aika pienellä budjetilla olen liikenteessä, joten jos servon saisi jollakin max. 40 eurolla ja akut ehkä max. 30e/kpl.

Tuohon hintaluokkaan kaipaisin siis ehdotuksia.
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2500 : 14.11.11 - klo: 21.39 »
vastarin akuksi 6V 5-kennoinen nimh "hump pack", joku 1600 mAh on ok

vakio servot ovat ok, mutta kääntösäde vakioservolla on hieman rajoittunut
paremmilla servoilla saa ohjauksen enemmän linkkuunä. samalla voi suositella nivelvetareita ja casterpaloista rajoitin tappien hiomista veks  jolla saa kääntyvyyttä vielä lisää. no näitä ajan kanssa, ei tarpeen alkuun

vaihde on auton heikoin kohta; menettelee vakiomoottorilla mutta kovempaan ajoon IGW008 vaihde.
tosin IGT1 malliin se ei mene heittämällä kuten IGT2 :een
itse asensin sen käyttämällä akselin alkuperäisestä vaihteesta ja tekemällä siihen "slotin" vaihtajan lukitusmutteria varten dremelillä. kuulostaa monimutkaiselta mutta ei varsinaisesti ole sitä.

tai jos ajat rallia hiekalla niin sitten vaan keskidiffi ja krossarin 1-vaihteinen kytkinkello (14T) ja krossirenkaat, tai TT rallirenkaat
tosin itse tykkään ajaa asfaltilla myös rallirenkailla seka-alustalla ja silloin vaihde on ehdottomasti plussaa

mulla niinikään subaru kori ja takana 11mm levittävät hexit. ralli ja GT rengas istuu hyvin lokarin sisään ja tykkään miltä se tuntuu ajaa

Itse kaipaisin uutta IGT1 pohjalevyä. saa tarjota YV:llä Kyoshon sinistä pohjalevyä  tai IGW003 optio pohjaa.

tossa joku tannoinen kuva Ipaneman GT renkailla
« Viimeksi muokattu: 14.11.11 - klo: 21.47 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2501 : 14.11.11 - klo: 22.02 »
tilaa mika ebay:sta dragon racingin pohja. on aika jäpäkkä ja mukavasti hivenen suorempi kuin orkkis :wink:
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2502 : 15.11.11 - klo: 08.56 »
Totta. Kappilla olis parikin
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2503 : 16.11.11 - klo: 10.40 »
Mistä noita levittäviä hexejä saa ja mistä näihin ylipäänsä kannattaa ostaa osia? Mieluiten sellainen kauppa, josta voi ilman luottokorttia tilata.

Nuo erilaiset renkaat kiinnostaa myös, joten niidenkin ostopaikat ja autoon soveltuvat tyypit kiinnostaa.

Kun kyselyikä on päällä, niin mistä näihin saa koreja järkevään hintaan ja mistä erottaa onko auto 1 vai 2-versio?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2504 : 16.11.11 - klo: 10.43 »
Hexejä www.kyosho.fi

Korit erottaa akselivälistä, IGT1 ~330mm ja GT2 ~360mm

Renkaita JP-nitroracing, Sabe, Racers RC shop, Power racing, Hobbylinna, Kyosho jne.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2505 : 16.11.11 - klo: 14.53 »
Hexejä www.kyosho.fi

Korit erottaa akselivälistä, IGT1 ~330mm ja GT2 ~360mm

Renkaita JP-nitroracing, Sabe, Racers RC shop, Power racing, Hobbylinna, Kyosho jne.

Näyttää olevan IGT1, akseliväli on 325mm melko tarkkaan.

En löydä tuolta Kyoshon sivuilta kyllä noita hexejä, enkä renkaita sen enempää. Aika sekavat sivut kun osa on ruotsiksi ja osa suomeksi.
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2506 : 16.11.11 - klo: 15.00 »
Edelliseltä sivulta: ifw327bl

Yep, ST-R(R) hexit, niitä saa eri mittaisina


Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2507 : 17.11.11 - klo: 15.26 »
Sovittelin Alphan koria IGT:n päälle.
Aika härskit näkymät leveillä takanakeilla ja levityksillä vai mitä?







Aloitetaan kausi tuolla Siriolla mutta innostuu taas ajamisesta niin sitten vois hankkia jonku GT-8 kisalaillisen pannun ja specci rengastakin löytyy vielä omasta takaa.


Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2508 : 17.11.11 - klo: 20.16 »
On se ihan kiukkuisen näköinen :wink:
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2509 : 17.11.11 - klo: 21.11 »
Kiitos Riku.

Jos joku haluaa tarjota hiilikuitua autoon, niin otan mielelläni vastaan tarjouksia. Ihan vaan näön vuoksi vaikka meneehän se noilla Kyoshon sinisilläkin osilla.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2510 : 18.11.11 - klo: 13.46 »
Treidasin ton BMT hihna-auton jenkkilään joten ajot jatkuvat parkkiksella ja radalla vain tällä keppivetoisella IGT:llä

Ipanema menee sillä kokeilee GT8 viriluokkaa (jota meillä ei ole)

Vastakaupaksi saan renkaita ja jonkin verran käteistä. Ajattelin että renkaita tarvii aina, ajettiinpa parkkiksella tai radalla, niin renkaita kuluu hyvään tahtiin. Rengas ei ole meikäläisittäin kisalaillinen joten ajetaan niillä sitten vain treeniä.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2511 : 18.11.11 - klo: 15.45 »
niin siis onko sul igt 1 vai 2.  vai molemmat. mä ajoin ykkös versiolla ainoana kuskina. enkä varmaan vaihda vieläkään. ensi kauden koneeksi hommasin werks b5 moottorin. ja olen myös vaihtanut etupään jousituksen pivot tyyppiseen. pystyy sit ainakin säätää caster kulmaa. tulipa tossa maalattuu BMW M3 korikin kameleontti väreillä rally game "luokkaan". vielä olis tarkoitus tilata yksiosainen moottoripukki.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2512 : 18.11.11 - klo: 16.50 »
no sithän meillä Riku on samnalaiset koska itsekin ajattelin uutta werksiä ja 2013 pilliä (löytyy hyllystä)

tykkään lyhyemmästä 1-mallista itsekin, en koskaan päässyt kakkosella samoihin kuin aikoinaan igt1 ferrarilla vaikka monet kakkosesta tykkääkin.

 subaru optiona tuolle alphalle jota ajattelin radalle ja subarua sitten muihin suttauksiin jne.

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2513 : 18.11.11 - klo: 17.50 »
joo hieno homma saada vähän niinkuin tiimi kaveri. sama werksin pilli itselläkin. keksin mainion "putken jatkeen" jolla ei varmasti vaikuta moottorin toimintaan mutta se oleellinen takarenkaan puhtaana pito onnistuu. sun kannattaa hommaa siihen kyöstin tai jonkun muun merkin sellaiset liimatut jarrupalat ja tietty levy. niin kyllä toimii. kouvolassa 30min finaalissa toimi alusta loppuun aivan tasaisesti. ehkä sulla jo onkin mut kunhan mainitsin.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2514 : 18.11.11 - klo: 17.56 »
yes  :cool:

ok, täytyy tutkailla sitä pakoputki ratkaisua sitten

ACREt kyllä taitaa löytyä laatikosta joten ne vois lisätä. Taisin ottaa ne pois kun SP jarrulevy meni kahtia, heh  :wink:

sullahan on IGW008 laatikko kans ? saitko sen mahtumaan yhdessä IFW12Z kanssa
itse vielä laitoin noiden lisäksi akselin alkuperäisestä GTW26 laatikosta niin ei ongelmaa saada mahtumaan nätisti IGT1:een

muita päivitysosia mulla on TRW105 iskarit, 3-palakytkin etunivelvetarit ja vakaimet (ei tosin kiinni just nyt nekään)

laatikosta löytyy aika paljon kaikkea 2-pala kytkin osaa yms. joten jos tarviit jotain niin vinkkaa
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2515 : 18.11.11 - klo: 18.20 »
joo mulla kans modattu vanha akseli igw008 kanssa.  ajoin viime kaudella pari kisaa sellaisella kyoshon 2 pailaisella kytkimellä ja tykkäsin kun auto hyökkäsi selvästi rajummin.  mut nykyään 3 palaisella.  siinä JQ:n mustat alupalat jotka on älyttömän pitkä ikäiset.. suosittelen.  Ajattelin kokeilla laittaa eteen tactyl diffin. mut niistä jarruista vielä, laita acret ja niiden kanssa esim:    01.IFW330
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2516 : 18.11.11 - klo: 19.56 »
ok! hyvä homma

kokeilin joskus tactylia eteen mutta se ei ehkä oikein tykänny kovista jarrutusvoimista pidolla, joten palasin normi diffiin. ne tapit siellä sisällä ei ole kaikista pitkäikäisintä kamaa

OFNAn (honkkarin) super Torsen vois olla kiva kokeilla, olen kuullut hyvää, mutta hinta yli 115$ postikuluineen, joten ei ole napannut kokeilla.
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1461_132/products_id/3653/n/OFNA-Super-Torsen-43T-Front-or-Rear-Differential

2-palainen varmaan hyökkää paremmin ku ottaa ylempää kiinni. sama vaikutus jäykillä jousilla. jos on pitoa niin mikäs siinä. yleensä vaan tuppaa olee vähän pölyistä radallakin suomessa
« Viimeksi muokattu: 18.11.11 - klo: 20.00 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2517 : 19.11.11 - klo: 11.05 »
Riku, noita Ipaneman renkaita tulee mulle keväällä 20 paria, joista puolet leveitä takarenkaita joten eiköhän niiden kanssa tule sitten vietettyä aikaa radallakin jonkun verran heh

Mistä meinasit bongata ton Werksin pannun? A-mainissa olis toi tehtaalla puoliksi sisäänajettu "race prep" 250USD, itse ajattelin sitä...
No kun asiaa mietin niin aloitellaan nyt rauhassa tuolla Siriolla ja katotaan sitten mitkä ovat fiilikset. Siis puolen vuoden päästä tai jotain. Tosin tuntuu tavallaan hullulta kun syksy vielä jatkuu.
« Viimeksi muokattu: 19.11.11 - klo: 11.27 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2518 : 19.11.11 - klo: 15.46 »
mä ostin sen suomesta tuolta myydään palstalta jokin aikaa sitten. Siis kone on uusi käyttämätön tehtaan paketissa. Kone on siis se ainoa sallittu werks. Eli Werks Racing B5 .21 Teamline Competition, hae tolla niin löydät. hinta joku 199$ Amainissa.  Mä olisin kiinnostunut ostamaan sulta vaikka yhden kierroksen niita renkaita. Leveät taka nakit olis kyl makeet.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2519 : 19.11.11 - klo: 16.51 »
Joo, sama kone tuo myös.

Ok, palataan tohon sitten! Ne on.
Kiitos 20 vuodesta!