Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 714064 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2550 : 28.04.12 - klo: 20.13 »
Kannattaa surffata muuallakin kun k-kaupan sivuilla. Ebay ja muutamat suomalaiset kaupat on paljon halvempia.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa kimster

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2551 : 28.04.12 - klo: 20.23 »
Joo näköjään maksaa 10USD infernosonly.com'lta mutta en löytänyt Kyoshoproshopin kaupasta vastaava joten en tiedä mitä se maksaa..  :undecided:

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2552 : 28.04.12 - klo: 20.25 »
Joo jos siinä on vakio vaihteisto niin hommaa se viri laatikko igw008. siinä tulee myös se etu kardaani mukana.
melkeimpä pakollinen päivitys.
Niin ja lue tämä topiikki läpi niin tiedät autostasi kaiken tarvittavan.. uskoisin.
« Viimeksi muokattu: 28.04.12 - klo: 20.41 kirjoittanut Riku.F »
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa kimster

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2553 : 04.05.12 - klo: 21.25 »
Uudet rattaat hommattu, kardaani joudun oikaisemaan kun ei löytynyt hyllyltä. Eiköhän se onnistu. Jotain muuta pikkusälää myös tarttui käteen..

Mistä renkaita kun ajotyyli näköjään "kumeja kuluttava" siis enemmän kaasu ja sladeja kun hallittu? Voisi kiinnostaa jotain halpoja millä rällätään ja sitten jotain rata-kumeja millä voisi Tattarisuon rata lähteä kokeilemaan..

Poissa barkki

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2554 : 30.06.12 - klo: 01.19 »
moro itekki tuli hankittu gt2 tai 3v ollu kaveril hyllys seisomas nitrot tankki ja uus tulppa 10min vetoja säätöi ja toimi kun enkeli mut nyt tuli rattaitte ka ongelma et pienemmäs pää rattaas 43hampaine ni se pykälä rattaan sisäkehäs ni kulahti ni ei ota kitkaa et pyörii tyhjää, ihmettelin kun auto huutaa mut ei liiku :-( nyt pitäs ettiä ratas uus ni ajattelin kysel et jollain tiedos mist sais ja nyt samal pistän tännekkin et jos lyotyis joltain varaosia autoon ja haluumas luopua osist tai gt2 raadoist ni ilmotelka
▶ Sähköl mennään
☆ Tamiya M05 ☆Tamiya trf416we ☆ Asso Bm5 ☆ Xray drifteri ☆

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2555 : 30.06.12 - klo: 14.21 »
Vaihda se laatikko igw008 niin ei tarvii
leikkiä sen laatikon kanssa

Hitto toi uusi Audi R8 on hieno livenä.
Myös macista on tulossa nätti valkoinen ja
astonista turkoosi-musta.

Etenkin audin koteloidut takavalot
säväyttävät, vastaavia ei ole malleissa
aiemmin näkynytkään..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2556 : 01.07.12 - klo: 09.52 »




Kiitos 20 vuodesta!

Poissa barkki

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2557 : 16.07.12 - klo: 20.30 »
Moro olen tällänen vasta polttis alottelija ja toi säätöjen haku hakoses, ensi vaikutelma oli hyvä kun sai sen kulke mut nyt sit kun vaihto rattaat ja uudet bensat ni nyt olis pien kysymyksii ihan tästä kössin GXR-28 moottorista että tuolt googlen kauttakaan oikein lyötän vakio asetuksia niin olisi helpompi säätää kohilleen en oikein oo saanut viel kunnolla vetämään autoa kunnolla mene aina joko et se hyytyy heti alus et ei jaksa ees kiihtyä ja sit seuraavaks kun saa kiihtyy niin sit ei uskalla niin sanotusti vinkuttaa kun tuntuu et käy liian laihalla kun savukin melkein loppuu :D yrittän säädellä konetta ja ostin nyt ihan uuden männän ja putken ja kiertokangen et oottelee vaihtoa kuhan saa tuntuman eka tohon polttikseen :D
▶ Sähköl mennään
☆ Tamiya M05 ☆Tamiya trf416we ☆ Asso Bm5 ☆ Xray drifteri ☆

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2558 : 16.07.12 - klo: 20.54 »
Moro olen tällänen vasta polttis alottelija ja toi säätöjen haku hakoses, ensi vaikutelma oli hyvä kun sai sen kulke mut nyt sit kun vaihto rattaat ja uudet bensat ni nyt olis pien kysymyksii ihan tästä kössin GXR-28 moottorista että tuolt googlen kauttakaan oikein lyötän vakio asetuksia niin olisi helpompi säätää kohilleen en oikein oo saanut viel kunnolla vetämään autoa kunnolla mene aina joko et se hyytyy heti alus et ei jaksa ees kiihtyä ja sit seuraavaks kun saa kiihtyy niin sit ei uskalla niin sanotusti vinkuttaa kun tuntuu et käy liian laihalla kun savukin melkein loppuu :D yrittän säädellä konetta ja ostin nyt ihan uuden männän ja putken ja kiertokangen et oottelee vaihtoa kuhan saa tuntuman eka tohon polttikseen :D

Säädä se kone mielummin enempi rikkaalle kun laihalle. säädät sen koneen ylhäältä ensin kohilleen että kone kiertää kunnolla ja sen jälkeen sitten se alapään säätö. Huom. esilämmitä kone esim. kuumailmapuhaltimella +100c niin käynnistäminen on helpompaa ja kone on samantien suurin piirtein sellaisissa lämmöissä että voi alkaa kattelemaan koneen säätöjä tarkemmin. Lue  ajatuksen kanssa -->http://www.lehtojarvi.net/nitromoottorin-saataminen/  Noi kyöstin rtr pannut ei ole mitään isältä pojalle laitteita ja suosittelen hommaamaan kunnon koneen autoon esim alpha, novarossi niin harrastaminen on huomattavasti mukavampaa. Kylmä fakta on että aika monen rc-harrastajan into hiipuu harrastukseen pelkästää sen takia että eka auto on rtr polttis. Jos löytyy rc rata lähistöltä niin ota auto mukaan ja käy näyttämässä kokeneemmille harrastajille sitä niin varmasti saat hyvät neuvot sieltä.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa barkki

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2559 : 16.07.12 - klo: 21.08 »
kiitos vastauksesta. pitää koitella huomen mennä säätelemään jos ei vettä sada :D no tääl lappeenrannassa ei oo rataa ainakaan mun korviin tullut lähin vissiin kouvolas ja imatral joku crossi rata mut en tie onko siel koskaan ketään harrastajii :) pistäkääs ehotuksii noist myllyis kohtuu hintasii 28kokosia :)
▶ Sähköl mennään
☆ Tamiya M05 ☆Tamiya trf416we ☆ Asso Bm5 ☆ Xray drifteri ☆

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2560 : 16.07.12 - klo: 21.54 »
kiitos vastauksesta. pitää koitella huomen mennä säätelemään jos ei vettä sada :D no tääl lappeenrannassa ei oo rataa ainakaan mun korviin tullut lähin vissiin kouvolas ja imatral joku crossi rata mut en tie onko siel koskaan ketään harrastajii :) pistäkääs ehotuksii noist myllyis kohtuu hintasii 28kokosia :)

haluat 21 kokoisen.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2561 : 16.07.12 - klo: 21.56 »
kiitos vastauksesta. pitää koitella huomen mennä säätelemään jos ei vettä sada :D no tääl lappeenrannassa ei oo rataa ainakaan mun korviin tullut lähin vissiin kouvolas ja imatral joku crossi rata mut en tie onko siel koskaan ketään harrastajii :) pistäkääs ehotuksii noist myllyis kohtuu hintasii 28kokosia :)

haluat 21 kokoisen.

+1
Kyosho, elämäni auto.

Poissa barkki

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2562 : 17.07.12 - klo: 09.13 »
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-polttomoottorit-ja-tarvikkeet-polttomoottorit-ja-pakoputket/alpha-28-rtr-3p-engine-vetostartti-28-tn3paveto          mitä mielt porukka tost pannust. mites ylipäätänsä noitten kytkimien kans ja muitten kössin hilppeitten onko nyt pinjoni oikealta nimeltä mihin kytkin tarraa kii ja sen sisusten kans ni käykö suora tohon mottiin. mites entä kannattaako laitta 21 mottia kun noit vaihto ehtoi enemmän ja mites sen laitto kui paljo pitä muunel esin pohjaa tai moottori pukkia. ja mites just ton pinjonin kans vai kytkinkello kumpi nyt lie oh oikeasti.
▶ Sähköl mennään
☆ Tamiya M05 ☆Tamiya trf416we ☆ Asso Bm5 ☆ Xray drifteri ☆

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2563 : 17.07.12 - klo: 11.34 »
Kyosho, elämäni auto.

Poissa barkki

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2564 : 17.07.12 - klo: 15.26 »
pitäkin illast katel noi linkit ja käyä mietiskelee kun puhelimes ni hidas netti :-) kiitos näis jo etukäteen. tota taita ol kynsimalli ainakin toisen rattaan sisäl se semmonen kynsi
▶ Sähköl mennään
☆ Tamiya M05 ☆Tamiya trf416we ☆ Asso Bm5 ☆ Xray drifteri ☆

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2565 : 17.07.12 - klo: 15.53 »
pitäkin illast katel noi linkit ja käyä mietiskelee kun puhelimes ni hidas netti :-) kiitos näis jo etukäteen. tota taita ol kynsimalli ainakin toisen rattaan sisäl se semmonen kynsi

Juu eli se on juurikin se orggis vaihteisto. Kannattaa ekaks lähtee liikenteeseen sen korvaamisella igw008 vaihteistolla joka on hintansa väärti vaikka maksaakin sen 80-90e mutta voit unohtaa sen jälkeen vaihteisto ongelmat joita alkuperäinen vaihteiston myötä on luvassa takuu varmasti.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Pekka_h

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2566 : 18.07.12 - klo: 11.05 »
pitäkin illast katel noi linkit ja käyä mietiskelee kun puhelimes ni hidas netti :-) kiitos näis jo etukäteen. tota taita ol kynsimalli ainakin toisen rattaan sisäl se semmonen kynsi

Juu eli se on juurikin se orggis vaihteisto. Kannattaa ekaks lähtee liikenteeseen sen korvaamisella igw008 vaihteistolla joka on hintansa väärti vaikka maksaakin sen 80-90e mutta voit unohtaa sen jälkeen vaihteisto ongelmat joita alkuperäinen vaihteiston myötä on luvassa takuu varmasti.

Jos autolla ei meinaa kilpaa ajella niin paras ratkaisuhan on heittää nuo vaihteet roskiin oli sitten igw008 vaihteisto tai ei. Kadulla ajaessa kun sattuu olemaan kaikkea sontaa niin eihän ne vaihteet kauan toimi. Ja jos ostat .28 koneen niin siinä riittää potku ajaa vaihteettomalla autolla pitkillä vältyksillä. Eli ehdotus krosssin keskidiffi ja +.28 kokoa oleva kone.

-Pekka
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Poissa barkki

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2567 : 18.07.12 - klo: 18.35 »
jo ei tule kisoja ajettuu ihan tos piharällystely vähä joka puolel ja tos fk radal tullu ajeltuu sähkövehkeel ja täs lähi päivä gt.lläkin kuhan otan tost toisest ohjaimen gt.hen kun toi kössin oma tuskin kantaa kovin pitkälle. just tulin vähä säätelemestä ni johan alko pelittää kun luki noit vinkkei ja kiitos siint teille :-) mitäs ehottaisitte välityksist jos meinailee rakenta 1 vaihteisen ja mistä sais keskidiffin ? mul nyt noit rattait oh 3 sarjaa yhet ki ja yhet varaosa autos kii viel ja sit yhet uudet et hetkeks oh varaosa rattait.
▶ Sähköl mennään
☆ Tamiya M05 ☆Tamiya trf416we ☆ Asso Bm5 ☆ Xray drifteri ☆

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2568 : 18.07.12 - klo: 19.34 »
Uuden race specin ohjain on giganen
ja kantaa pitkälle. Igw008 aski on siinä myös.
Mutta oletan että puhutaan vanhasta mallista.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa barkki

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2569 : 20.07.12 - klo: 22.33 »
pakko kirjotel et säätöjä leikkin ja ylpeä itestäni kiitos vinkeist. nyt pien pettymys kun itte tuli vähä ajeltu ni 80km/h aika tarkalleen ni katukivetyksen reunaan, aika kestävää laatua sanoisin keulast se pehmuste irti, servojen kiinike rauta väänty etu kardaani väänty pohja vähän u muodos ja alkukäyrä väänty. onneks oli varaosa auto joka oli kaasuservoa,ohjaint ja moottoria vaille ajo kunnos ni alka nyt remotti menehän se perjantai yö näinki huomen taas vähä ajelees :-) jos jollain halpaa pohjaa tai raatos ni ilmotelka ni katota
▶ Sähköl mennään
☆ Tamiya M05 ☆Tamiya trf416we ☆ Asso Bm5 ☆ Xray drifteri ☆

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2570 : 21.07.12 - klo: 21.56 »
pakko kirjotel et säätöjä leikkin ja ylpeä itestäni kiitos vinkeist. nyt pien pettymys kun itte tuli vähä ajeltu ni 80km/h aika tarkalleen ni katukivetyksen reunaan, aika kestävää laatua sanoisin keulast se pehmuste irti, servojen kiinike rauta väänty etu kardaani väänty pohja vähän u muodos ja alkukäyrä väänty. onneks oli varaosa auto joka oli kaasuservoa,ohjaint ja moottoria vaille ajo kunnos ni alka nyt remotti menehän se perjantai yö näinki huomen taas vähä ajelees :-) jos jollain halpaa pohjaa tai raatos ni ilmotelka ni katota


Tämän takia gt-autoilla ajetaan mieluiten siihen tarkoitulla radalla  :afro: .  Multa löytyy pari orggis pohjalevyä ja ne lähtee huokeesti. Pohjalevyt ei ole priimakuntoisia mutta käyttökelpoisia kuitenkin. Laita yv:tä jos noi kiinnostaa.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2571 : 06.08.12 - klo: 07.45 »
Inferno GT:stkäkin on tulossa VE race spec -malli eli harjaton
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2572 : 22.08.12 - klo: 19.59 »
Itselläni on pitkään ollut tuollainen GT2 hyllyn koristeena ja eilen yritettiin sitten saada auto vihdoin ensimmäistä kertaa käyntiin.

Lopulta auto saatiin käymään ihan hyvin tyhjää, mutta jostain syystä autoon tuli sellainen ominaisuus, että kun kaasua antoi, niin se jäi ikäänkuin päälle eli tyhjäkäynti nousi todella korkeaksi ja renkaat pyöri kovaa. Jarrusta sai renkaat kyllä pysähtymään, mutta moottori huusi kuin syötävä.

Omituista asiasta tekee kuitenkin se, että kaasari oli kiinni-asennossa, vaikka kone huusi kovilla kierroksilla. Mahtoiko kone siis saada jostain kolosta ilmaa vai miten tuo on mahdollista?

Osaatteko vielä sanoa kuinka monta kierrosta pääneulan pitää olla auki esim. kiinni-asennosta katsottuna ja mikä on oikea säätö tyhjäkäynnin suhteen?

Kova into olisi päästä ajamaan, mutta eka testi ei mahdollistanut sisäänajoa :angry:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2573 : 22.08.12 - klo: 20.14 »
Vaikuttaisi että kone käy liian laihalla jos ei lierrokset kerran laske ollenkaan koita avata ainakin alaneulaan reilusti vaikka puoli kierrosta niin huomaat että auttaako asiaan vai meneekö pahemmaksi.
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2574 : 22.08.12 - klo: 22.13 »
Vaikuttaisi että kone käy liian laihalla jos ei lierrokset kerran laske ollenkaan koita avata ainakin alaneulaan reilusti vaikka puoli kierrosta niin huomaat että auttaako asiaan vai meneekö pahemmaksi.

Onko tuo alaneula siis se kaasarin päädyssä oleva ruuvi?

Pääneulahan on pystyssä?

Kone oli aluksi hyvinkin paljon rikkaammalla, mutta se kävi niin paksulla, että sammui heti kun koski kaasuun. Ei jaksanut käydä.
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2575 : 22.08.12 - klo: 22.41 »
Alaneula on kaasuttimen sivussa siinä osassa joka liikkuu servon mukaan eli luistissa. Sen vadtapuolella eli kaasuttimen toidella sivulla olevaan ruuviin ei auta koskea. Toki samalla suunnalla on myös pienempi tyhjäkäynti ruuvi. Jos niitä on paljon kiristetty ylä srkä alaneulalta niin ei ihme jos menee laihalle eikä käy kunnolla katdo mukanatulleesta ohjeedta olisiko dielä perud säätöjen ohje. Kun tuollaista moottoria säädetään niin säädöt tehdään hyvin vähän kerralla max 5 minuuttia kerralla ( kuvittele kellon minuuttiviisariksi avain ja käännät 5 min) viisaammat kyöstib omistajat vois kertoa tuon perus säädön. Mutta molempia saat avata reilusti. Ja kun saat käyntiin niin anna käydä tyhjökäyntiä ainakin tankillinen jonka jälkeen pikkuhiljaa 5-6 tankillista rauhallista ajoa js aina tankillisten välissä hieman kiristää seoksia kunnes alkaa kunnolla säädöt olemaan kohdallaan ja auto kulkemaan hyvin.
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2576 : 22.08.12 - klo: 22.43 »
Alaneula sijaitsee luistin päässä. Luistin vastapuolella olevaan ruuviin ei pidä mennä koskemaan vaan säädä se kaasarin rungon tasosta 0.5mm alas niinkuin ohjeessakin sanotaan. Olikohan perussäätö tossa 4.5 kierrosta auki yläneula. Tyhjäkäynti ruuviin säädät niin että otat ilmanputsarin irti ja katsot että luistin ja kaasarin rungon välissä on n.1mm rako huom. varmista että luisti on täysin kiinni. Nämä ohjeet siis kyöstin mustakantiselle 28sg koneelle.
« Viimeksi muokattu: 22.08.12 - klo: 22.46 kirjoittanut RoddeR »
Kyosho, elämäni auto.

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2577 : 23.08.12 - klo: 06.33 »
Sanoinkin vahingossa väärin. Auto on gt1 ja koneessa sininen kansi.

Onko säätö tässä sama?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2578 : 23.08.12 - klo: 08.32 »
Vanhemmasta sinikantisesta ei ole kokemuksia, mutta uskoisin että pääpiirteittäin perussäädöt on suht samat. Ainakin tuo luistin n.1mm rako on lähes kaikissa ellei kaikissa nitrokoneissa se perussäätö.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #2579 : 23.08.12 - klo: 08.43 »
Käsittääkseni noissa kyoshon koneissa ei ole säätöruuvia luistissa ollenkaan. On vain pääneula ja sen "alapuolella" alaneula. Alla linkki manuaaliin...


http://www.kyosho.com/jpn/support/instructionmanual/infernogt/pdf/31811_infgt_instm.pdf
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |