Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 750860 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #60 : 11.01.08 - klo: 14.47 »
Kiitos Jarkko!

Poissa -R.T-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #61 : 11.01.08 - klo: 16.04 »
Itsekkin siirtymäs/lisäämäs autoja ens kesäks yhdellä joko 1:5 tai 1:8 kokoisella jo tuon kymppikoon lisäksi :grin:
Vaihtoehtoisesti myös rallygame conversio kitti krossiin mahdollinen :cheesy: :cheesy:
Tattiksella tosiaan ajamaan pääsee loistavasti aina mahtunut mukaan.
Ratamaksukaan ei päätä huimaa (5€ ainakin viimevuonna ei mielestäni liikaa kaudesta) :mrgreen:
Kyosho inferno7.5/777/HongNor X1X-CR/SH .28 Pro PT28XM-P6.  Kyosho FW-05T. ULTRA GTP-2 Porsche 911

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #62 : 11.01.08 - klo: 17.56 »
Oliko esim. Jarkolla noihin jotain kommentoitavaa tässä vaiheessa? Alkuun mahdutaan varmaan kaikki sinne vaikka samaan aikaan.

Tattarisuon radalla on oikeasti HYVIN harvoin ollut sellaista tilannetta ettei ajamaan pääsisi ruuhkan vuoksi - kelit ovat sitten eri asia ;-)). Harri jo mainitsi vuorolistan, joka on käytössä kun tarvetta ilmenee.

Näillä laitteilla kisaamiseen liittyen UAUn (ent. VAU) 1/10 -kerhokisoihin voisi hyvinkin mahtua lisäluokka. Kerhokisoja ehkä pari ensi kesänä.

Toinen mahdollisuus voisi olla LS-5 luokan kerhokisojen yhteydessä, jos aikataulu/osallistujamäärä sallii. Suunnitelmissa on pari kerhokisaa tässäkin luokassa.

Laitetaan loppukeväästä tuonne Tattarisuo-aiheeseen kerhokisoista lisää tietoa ja aikataulua.

Kesäkuulle olis hyvä laittaa nuo LS-5 sarjan kerho kisat ja tuo meidän sähköinsinööri Franzi on luvannut näin kevyesti että hän hoitaa kieroksen laskennan meille ja hän olis luultavasti mielissään jos tuo auto luokka tulee meidän kanssa viettämään yhden päivän tuolla tattiksella joten terve tuloa sinne sitten.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #63 : 11.01.08 - klo: 21.31 »
Vain yhden? No kiitos kuitenkin tarjouksesta Jerzi, toivottavasti Hra. Frantzi on samaa mieltä ;-)

Poissa FrzT

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #64 : 11.01.08 - klo: 21.55 »
Meikäläisen puolesta ajetaan vaikki koko kesä putkeen, jos sää sallii. No ehkei ihan, mutta mukana ollaan, kun ihan Tattiksen vieressä asun... Ehkä jopa omalla IGT:llä :wink:
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #65 : 11.01.08 - klo: 22.21 »
No sepä oliskin jotain! Hienoa Frantsi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #66 : 11.01.08 - klo: 23.20 »
sanoin Mika kerhopkisojen yhteydessä ja viettämään sen kisapäivän meidän kanssa. Tarkoitin monikossa nuo kisat ja päivän just sen kisan kisa päivän.
Hitto menee minullakin ohi miten pitää kuvailla sitä hommaa että ei tarvitse vääntää rautalangasta.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #67 : 12.01.08 - klo: 08.33 »
Joo, kiitos kiitos! Mun kommentti oli lähinnä vitsi vaikka hymiö puuttuikin. Katsotaan kesän aikana mitä saadaan aikaiseksi. Mutta siis hienoa että on mahdollisuus ajanottoon.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #68 : 13.01.08 - klo: 10.10 »
Muutama photo lisää. Kuvissa näkyy toinen vaihdelaatikko (jonka hommasin ST US:ään joskus) sekä extra vaihteet ja stanu kytkinlaakereilla varustettu kytkinkello ja komposiitti sekä alumiini kytkinpalat. Alumiininenhan tulee vakiona.
Vertailussa myös kuvioitu rengas ja slicksi.

















Poissa LittleDemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #69 : 14.01.08 - klo: 14.11 »
On kyllä aika komea peli  :shock:
Kuva Asso TC5 - Asso L4 - Jconcepts BJ4 - Tamiya TT01D - Tamiya TT01 - HoBao Hyper 8.5

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #70 : 14.01.08 - klo: 14.40 »
Kiva et tykkäät! Kokonaisuus on mukavan oloinen, sininen alumiini moottorin kantta myöten on hillitty. Pakoputki jättää ehkä hieman toivomisen varaa ulkonäön suhteen ja taitaapa olla hieman rajoittavakin, mutta toisaalta siinä on sopivan mieto ääni jos oikein muistan. Toivottavasti päästään kokeilemaan pian jos säät pysyy näin lämpiminä.

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #71 : 14.01.08 - klo: 14.50 »
minkä kokonen yksisuuntalaakeri on tossa vaihdelaatikossa????
jos se on sama koko kun 1/10 niin saa vaihtaa aika usein.
ei meinaa kestäny  fw-05:ssä kovin kauaa....
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #72 : 14.01.08 - klo: 15.05 »
En oo kattonu - mulla kesti kyllä hyvin aikoinaan FW04 autossa. Pitää vaan pitää puhtaana. En ole nähnyt tuosta kenenkään valittavan jenkkiforumeissakaan.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #73 : 15.01.08 - klo: 08.10 »
z-linkit korvattu ohjauksessa vantilla ja jarrussa "buggy" mallisella mitä nyt pakista sattui löytymään.. http://www.snrt.net/IGT/links1.jpg


« Viimeksi muokattu: 15.01.08 - klo: 23.13 kirjoittanut Mika R »

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #74 : 15.01.08 - klo: 13.59 »
miks laitoit ohjauslinkin "väärin" päin :shock:
toimiihan se kyllä noinki päin...
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #75 : 15.01.08 - klo: 15.21 »
MP75:ssä se kuuluu olla noin.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #76 : 15.01.08 - klo: 23.12 »
Okei, pari kuvaa vielä. Lisäsin jarrupalat ja -levyn, sekä etujäykkärin. Alkaa olee valmis tai siis käytännössä onkin. Sitten vaan sisäänajoon.



http://www.snrt.net/IGT/links3.jpg
« Viimeksi muokattu: 17.01.08 - klo: 11.16 kirjoittanut Mika R »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #77 : 15.01.08 - klo: 23.18 »
Mika, näin valokuvaajan silmiin niin täytyy sanoa että on ihan todella hyvät laadukkaat kuvat mitä olet saanut aikaiseksi.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #78 : 15.01.08 - klo: 23.25 »
Kiitos Jerzi!  :smiley:

Tässä voisi olla hyvä replacement vakiomoottorille jos siihen tulee tarvetta
http://www.eaimport.net/product_details.php?p=251
Luulen että kolmepuolikas olisi ihan riittävä vaikka auto onkin raskaanpuoleinen.

Tässä onkin sitten 2 vaihtoehtoa saada se kiinni
1) kampiakselin jatkopala SG akselille
2) poikkasta kampiakseli jengojen kohdalta
(edit: 3-palakytkimen laitto ei ratkaise tietenkään asiaa koska edelleen 2-vaihteisen kytkinkello on liian pitkä, paitsi jos laittaa keskidiffin ja normi kytkinkellon. Mutta vaihdehan on näissä must! :))

Lisäksi vaatii moottoripukit ja aluslevyt, starttiboksin ja pakoputkiston tai ainakin vähintään alkukäyrän. Katsotaan nyt. Yritetään tuolla vakipadalla alkuun.
http://www.amainhobbies.com/images/large/axe205r21.jpg
« Viimeksi muokattu: 16.01.08 - klo: 11.14 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #79 : 17.01.08 - klo: 11.19 »
Auto valmiina, slicksit kesäksi vielä vanteille mutta toistaiseksi kuvioidut riittää (kuvassa muuten renkaat pari väärissä kulmissa).



Hyvä juttu muuten: Matrix ja tämä istuu suoraan saman starttiboxin päälle täsmälleen samoihin "reikiin" joten molempien käynnistys äärimmäisen helppoa. Tutkin myös mahdollisuuksia istuttaa vanha C5 SG-akselilla tuohon kokeeksi 2-vaihteisen kanssa, jotta nähdään miten se onnistuu helpoiten. Olen tilannut jotain halpoja osia (kyosho ja non-kyosho) nähdäkseni miten se onnistuu.
« Viimeksi muokattu: 17.01.08 - klo: 12.23 kirjoittanut Mika R »

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #80 : 18.01.08 - klo: 15.46 »
Pitipä lukea tämäkin topikki! RC-vehkeiden hommaaminen "tauon" jälkeen on alkanut kutkuttamaan jo kovasti ja nyt tämä luokka alkoi himottamaan ihan tosissaan. Ja ite ajattelin, että kattelisin sähköhärvelin kanssa tulevan kesän kuinka omat muksut innostuvat ajelemaan...

Kattelin pikaisesti, että Suomessa tuo paketti olisi reilu 550e - onko näin?

Englannista 285£, eli noin 380€ + rahti. Tulleja yms. ei siis tule, eikö? Radiot ja muutenkin paketti olisi yhtenevä kotimaasta hommatun kanssa.

Sitten löytyisi myös Ameriikasta hintaan 390$, eli noin 270€ + rahti + tullit + alv, eli hintaa kertyy. Ja onkos niin, että nämä ameriikan radiot ei oikein käy täällä Euroopassa.

Onko muita paikkoja josta paketin voisi tilata? Eikös tuo kannattaisi tuolta Engalannista tilailla, aikalailla edullisempi?

Tarvitseeko huomioida vielä jotakin - kun työkaluja lukuunottamatta ei mitään muuta ole? Toki paremmat sähkövehkeet olisi hyvä ja ne muutkin pienet muutokset mitä tässä ketjussa on kerrottu.
Old fart

Poissa Raaseri

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #81 : 18.01.08 - klo: 17.00 »
Varmaan katsoit tuon hinnan Greetwell Modelsilta? Samasta mestatsta ostanut, toimitusaika joskus tolkuttoman pitkä.
Hobao Hyper 7, The eHyper 7.5, Thunder Tiger SSR Evolution (vaikka ei se siitä parane), XRAY M18T Pro, Maverick Strada MT Evo

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #82 : 18.01.08 - klo: 17.08 »
Moro mikä ootko laskenu paljon tulee aloitus kustannuksia autolle että se on oikeesti ns. kisavalmis?
Eli siis laitatko palikat listaan ja hinnat perään niin voi oikeesti alkaa miettiin viitsiikö lähteä leikkiin mukaan. selviikö 700€? Jätätkö vaikka noi servot pois ni ei ihmiset pelästy turhan takia.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #83 : 18.01.08 - klo: 18.06 »
Moro, voihan sitä laskea.
Auton listahinta on tuo 550, kuten todettu sähköt kandee vaihtaa.
Vastarin akun tarvii +20eur, ei se mitään muuta kaipaa.

Itse laitoin etujäykkärin ja acre jarrupalat, noista tulee joku 30eur
Fuel filterin voi laittaa vaikka tankissa on sisäinen, siitä jokunen euro
Linkit korvasin vantilla, riippuu mistä sen hommaa mutta ei varmaan monta euroa.

Sanotaanko noin 50 euroa päälle niin on jo ruhtinaallisesti, etujäykkärin ja jarrupalatkaan ei missään tapauksessa ole pakollisia. Eli autopaketti, sähköt ja vastarin akku alkuun.

Radalle voi katsoa parempia renkaita, 20eur kierros kuulemma vanteilla.

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #84 : 18.01.08 - klo: 18.30 »
Juu juu mutta niinkuin kirjotin ratavalmis eli mitä sulla on kiinni siinä mutta taitanu löytyä kaikki tarvittava pakin pohjalta. Sen takia kiinnosti vaan ku ei oo kössöö omistanu moneen vuoteen ni joutuu vaan kaikki ostamaan jos tohon leikkiin lähtee. Ei sulla taida enää olla tarkkoja hintoja musitissa noista osista ku näytit kuvien perusteella ja kirjotuksien mukaan vaihtaneen aika lailla osia tohon vai tuntuko vaan siltä?
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #85 : 18.01.08 - klo: 19.19 »
Laitoinkin tossa aiemin hyvin, hyvin pikaisesti ongitut pari linkkiä (ameriikan linkki oli itse asiassa tästä ketjusta...) mutta onko teillä muilla tietoa muista, lähinnä Euroopan, nettimyymälöistä joista toi RTR lähtisi edullisesti, luotettavasti ja kohtuullisella toimitusajalla? Toi mun Englannin linkki vaikutti kyllä äkkiseltään edulliselta. Lisäksi osaako joku kommentoida mitä mahtaa olla toimituskulut - tiedän alkaa menemään ot - mutta jos jollakin olisi ihan käytännön kokemusta nimen omaan juuri tästä IGT:stä ulkomaalta tilattuna.

Jos nämä alku sijoitukset säilyisivät siinä 500€ kantturoissa niin ei sitä tiedä vaikka saisitte yhden auton lisää tattista kiertämään...
Old fart

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #86 : 18.01.08 - klo: 20.25 »
Juu juu mutta niinkuin kirjotin ratavalmis eli mitä sulla on kiinni siinä mutta taitanu löytyä kaikki tarvittava pakin pohjalta. Sen takia kiinnosti vaan ku ei oo kössöö omistanu moneen vuoteen ni joutuu vaan kaikki ostamaan jos tohon leikkiin lähtee. Ei sulla taida enää olla tarkkoja hintoja musitissa noista osista ku näytit kuvien perusteella ja kirjotuksien mukaan vaihtaneen aika lailla osia tohon vai tuntuko vaan siltä?

Joo, unohdin vakaimet edellisessä viestissä. Pakin pohjalta löyty K-factoryn jarrulevy mut ihan varmasti vakiolevy kelpaa, etenkin jos parempi servo. Jäykkärit, ACRE jarrupalat (1 pari), p-ainesuodattimen ja linkit ostin lisäks. Aika tarkkaan oot katellu allekirjoituksia - joo lyhensin sitä ja otin muutakin kyllä pois, mut voin laittaa takas jos haluut.

Tulikohan kaikki nyt varmasti listattua, siis
- etu ja takajäykkäri (myös esim. CENin sopii)
- fuel filter (ei tarvii olla Kyosho)
- etujäykkäri (halvin malli)
- linkit (mikä tahansa merkki käy)
- ACRE jarrupalat, ei todellakaan pakollinen
EI MUUTA..

Jos haluat laittaa esim. OFNA GTP tarkemmin esille tähän threadiin niin ole hyvä. Janikin voi laittaa tottakai halutessaan.
« Viimeksi muokattu: 18.01.08 - klo: 20.46 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #87 : 18.01.08 - klo: 20.34 »
Laitoinkin tossa aiemin hyvin, hyvin pikaisesti ongitut pari linkkiä (ameriikan linkki oli itse asiassa tästä ketjusta...) mutta onko teillä muilla tietoa muista, lähinnä Euroopan, nettimyymälöistä joista toi RTR lähtisi edullisesti, luotettavasti ja kohtuullisella toimitusajalla? Toi mun Englannin linkki vaikutti kyllä äkkiseltään edulliselta. Lisäksi osaako joku kommentoida mitä mahtaa olla toimituskulut - tiedän alkaa menemään ot - mutta jos jollakin olisi ihan käytännön kokemusta nimen omaan juuri tästä IGT:stä ulkomaalta tilattuna.

Jos nämä alku sijoitukset säilyisivät siinä 500€ kantturoissa niin ei sitä tiedä vaikka saisitte yhden auton lisää tattista kiertämään...

Mulla on erittäin hyviä uutisia sulle ja muille kiinnostuneille!

Juttelin just Kyoshon kanssa ja saavat useampikymmenen bemaria ens viikolla (Ma) Suutarilan varastoon (josta tulee ns. Kyosho pro shop), jotka tullaan myymään olennaisesti halvemmalla hinnalla harrastajille. Tiedän näillä näkymin tarkan hinnan sunnuntaina, jonka ilmoitan tänne. Veikkaan et ei kauhean paljon yli neljäsataa tuu olee, mut älkää sit ampuko mua jos jonkin verran enemmän. Eli en lähtis vielä tilaa ulkomailta. Bonuksena sit varaosat radan varraelta jässärihintaan ja jos joku IGT kilpailukin sit tulis kesän aikana. Ei huono vai mitä!

Jos tätä nyt joku ajattelee maksettuna mainoksena niin pyytäkää modee ottaa tän pois (tai mua YV:llä). Minusta tämä on kuitenkin hyvä juttu kotimaisille harrastajille ja tästä "luokasta" kiinnostuneille!

Mitä tulee noihin aikasempiin viesteihin, niin oikeesti sähköt ja z-linkit on sellanen mikä kannattaa päivittää, loput ei ollenkaan välttämättömyys. Etujäykkäri ja vaikaimet tekee käsittääkseni autosta jopa tarkemman ajettavan eli aloittelijalle saattaa olla jopa eduksi että ajaa alkuun niitä ilman (hieman puskeva aliohjaava auto on parempi). Renkaat on tietty tärkeet mut niiden ei tarvii olla Kyoshot vaan löytyy muiltakin kotimaasta.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #88 : 18.01.08 - klo: 20.50 »
Siis RTR neljänsadan kieppeillä?

Melkein joutuu auunnittelemaan tuommoista tosissaan...  :mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #89 : 18.01.08 - klo: 21.03 »
Jes, tai jonkin verran yli, siis juuri tuo RTR (Kyosho termein ReadySet). Olennaisesti kuitenkin nykyhintaa edullisempi. Ja Bemarista nimenomaan oli puhe, joka on tyylikäs ja "scale", ja korejahan saa sitten muitakin jälkikäteen.