Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 750877 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #30 : 04.01.08 - klo: 15.53 »
No on juuri tuo OFNA GTP eli Honkkarin 2105 GTP
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #31 : 04.01.08 - klo: 16.09 »
Erittäin hienoa. En ollut ihan varma onko se Hobao vai HongNor (sorry).

Poissa OLRA

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #32 : 04.01.08 - klo: 17.07 »
Moro Mika, taisit herättää vanhan kärpäsen henkiin …  :grin:
Aloitin aikoinaan v.86 rc-autoilun vastaavanlaisella kalustolla: 1:8, 21-kone, 2-vaihteineen. Kalusto oli omatekoinen, rungon ”raato” on vieläkin tallessa. :roll: Mutta, se siitä …
Täytyy lisätä GT luokka muiden aktiivisten joukkoon ja päivittää hankintalistat tukemaan tavoitetta.
Uskon että törmäillään tässäkin luokassa. :wink:
Mugen / Ninja / Sanwa / Ko Propo / GRP / Tornado / HUDY

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #33 : 04.01.08 - klo: 17.31 »
Loistavaa Olavi! Päivitän tilannetta sitä mukaa kun homma etenee. Se on edennytkin monelta osin mutta ihan ekaksi haluaisin päästä testaamaan autoja ennen kuin aletaan intoilemaan liikaa hehe

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #34 : 04.01.08 - klo: 19.17 »
Hauskan näköistä touhua ja autotkin on ihan sopusuhtaisen näköisiä ja kerrankin oli suht hyvällä laadulla olevaa videoo. En koko topiccia lukenut kovin tarkkaan läpi ja mieleen heräs et mitäs kaikkee eroa noilla krossi ja Inferno Gt versioissa on?

..eli onko vetarit ja tukivarret lyhyemmät IGT mallissa, iskaritornit ja iskarit on vissiin matalampaa mallia, keskidiffiä ei ole ja vaihteet on tullu tilalle, mut onko muuta eroa? ... tai jos joku tietää tarkan listan et mitä pitää vaihtaa, niin voisiko sitä laittaa tänne näkyville tai vaikka linkittää, jos ei jaksa listata. Asiallisen näköisiä vehkeitä kuitenkin.


Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #35 : 04.01.08 - klo: 20.21 »
Nyt voin olla väärässä mutta mulla on sellanen mielikuva että tukivarren ja vetareitten pituus on sama kuin krossareissa. Sen takia autot on pikkasen leveämpiä kuin skaalassa tulis olla ja samat (viritys)osat kuin krosseissa sopivat GT autoihin. Eli oikeastaan erot ITG:n osalta ovat
- diffin tilalla vaihde (keskidiffinkin voi laittaa)
- etukardaani lyhyempi vaihteen takia
- puskuri
- iskaritornit ja koritolpat
- lyhyemmät iskarit
- matalaprofiilivanteet
- kori
Selvitän tarkemmin kun saan ITG:n ansi viikolla kuvien kera.

Poissa Jarski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #36 : 04.01.08 - klo: 21.14 »
Kyllä, esim. 777 nivelvetarit ovat käypää kamaa suoraan kyoshon gt infernoon. Kuin myös tukivarret, casterblockit ym ripustusosat.
Myös ainakin etuiskaritornin voi päittään vaihtaa 7,5 infernon osan kanssa. Itse vaihdoin alumiiniseen.
« Viimeksi muokattu: 04.01.08 - klo: 21.18 kirjoittanut Jarski »

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #37 : 05.01.08 - klo: 13.22 »
Hyvä tietää vaikka alkuun yritetään pärjätä ihan vakioautolla. Kyosholtahan on tullu ne kevennetyt vetarit jotka keventää akselistoa roimasti. Myös ACRE bonded jarrupalat voisivat olla hyvä juttu jarrutustehon kannalta.
Näen sun allekirjoituksesta että sulla on ST-RR ja se on kyllä todella komea peli pidemmällä alustalla, uusilla diffeillä (todella kovaa metallia)  ja BB -iskareilla. Vaikka se nyt ei tähän topikkiin kuulukaan.

Poissa Jarski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #38 : 05.01.08 - klo: 22.09 »
Joo päivitetty versio ilman kovia diffejä. muuten kutakuinkin sama peli.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #39 : 06.01.08 - klo: 13.21 »
Itse hommaan seuraavat palikat (sääntöjen puitteissa):

- vakaimet eteen ja taakse
- 55 V-slick renkaat ja 5-spoke vanteet (hopea)
- vanttiruuvihässäkkä z-taivutetun ohjauslinkin tilalle
- polttoainesuodatin, jotta auto pysyy käynnissä hetken katollaankin vaikka tankki olisi puoli tyhjä

Lisäksi ehkä päivitän jarrupalat ACRE bonded semi-metalli paloihin. Niitähän tarvitaan siis vain yksi pari, eikä kahta kuten krossarissa, koska keskellä on jäykkä akseli eikä diffiä. Ei iso kustannus.

Sitten eräs kauppias tarjosi meille matalaprofiilirenkaita 20e kierros valmiiksi vanteilla, ei todellakaan paha. Voidaan testata ne ja käyttää esim. kisarenkaina jos siltä tuntuu.

Nuo Kyoshon renkaat kannattaa kuulemma vyöttää ennen liimausta sisäpuolelta duck tapella. Täytyy tarkastella asiaa lähemmin ensi viikolla.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #40 : 07.01.08 - klo: 22.30 »
Kiitos kivasta palautteesta forumin lukijoilta, kiinnostusta ja kannustusta on tullut joka on yllättänyt jopa hieman. Kiinnostuneet voisivat ilmoittaa olemassaolostaan vaikka emaililla mika.rinne@kolumbus.fi jos huvittaa niin katsotaan millaisesta porukasta määrällisesti voisi olla kyse.

Ja vaikka Kyosho ei välttämättä halvin merkki olekaan täällä kotimaassa niin idea on pitää kustannukset niin alhaisina  kun on mahdollista reguloimalla päivitykset autoihin (vakioautosäännöt jotka listattu edellä).
« Viimeksi muokattu: 07.01.08 - klo: 22.37 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #41 : 08.01.08 - klo: 08.56 »
Samaan aikaan kun R/C Carissa oli katsaus IGT:hen niin Xtremessä oli juttu OFNA 1:8 ULTRA GTP RTR mallista, tuotenumero #34317. Jani voinee vahvistaa että kyseessä on sama auto josta puhuttiin edellä.
Main competitor:ksi mainitaan vain ja ainostaa Kyosho IGT, joten näyttää vahvasti siltä että nämä kaksi muodostaisivat mainiosti perustan vakioluokalle ja sallittaisiin kisoissa, jos sellaiseen joskus päädytään.

GTP näyttää hyvältä, kuten Kyoshossa .28 moottori vetokäynnistimellä (Force), vaihdelaatikko keskidiffin paikalla ja foami puskuri keulilla. Erojakin löytyy, IGT:stä poiketen autossa on vakiona vakaimet sekä runkojäykkärit edessä ja takana ja edessä nivelletyt vetarit. Iskarit ovat Honkkarin tyyliin laadukkaat alumiiniset ja edestä löytyy vapaasti säädettävä pillow ball -ripustus C-palojen sijaan. Korin saa ilmeisesti trimmata ja maalata itse, joka ei ehkä ole kuvissa kaunein mitä on nähty (Porsche) mutta ajaa asiansa. Auton mukana tulee kahdet renkaat, kuvioidut ja slicksit (!)

Tähän perustuen minusta vakioluokkaan sallittaisiin lisäksi seuraavat muutokset halutessaan:
- nivelvetarit eteen (koiranluiden tilalle, ei taakse eikä keskikardaaneiksi)
- runkojäykkärit eteen ja taakse (IGT:ssä takana vakiona ja eteen alle kympin luokkaa)
- 3-palakytkin
- vakaimet (olikin jo sallittujen osien listalla)

Moottori on se mikä paketin mukana tulee, samoin pakoputkisto.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #42 : 08.01.08 - klo: 11.01 »
http://www.ofna.com/hyper17.php
http://www.horizonhobby.com/Products/Default.aspx?ProdID=OFN34317

Tuossa on pari OFNAn mallia, toinen perustuu Hyper 7:kaan (OneSeven) ja toinen tuo HN...
Mahtaako tota Hobaon valmistetta saada ollenkaan?

Entäs tämä sitten?
http://www.ofna.com/dm1-pro.php

Sikäli omat intressit voisi olla tässäkin luokassa, oli kuulemma ollut hauskaa viimekesänä ajaa 1/8 krosseilla tuolla Raision asvalttibaanalla. Itse ajattelin vanhan Xray kehäraakin viritellä tuota silmälläpitäen...   ...mutta saapa taas nähdä mitä sitä ehtii...   ...vai ehtiikö mitään...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #43 : 08.01.08 - klo: 11.04 »
Mika kiteyttikin jo HN auton melko kivasti.
Lisään vielä että korivaihtoehtoja Porchen lisäksi on viisi: Mc Laren, Viper, Peugeot 206, MB CLK ja MB CLK DTM.
Hong Norilla auto kantaa mallimerkintää 2105-GTP.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #44 : 08.01.08 - klo: 11.06 »
DM-One on Hong Norin 1/7 ratapolttis, joten skaala menee hiukan yli suunnitellusta.
Kyseinen auto on muuten sairaan hieno!!!
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #45 : 08.01.08 - klo: 13.17 »
Moro Mika, taisit herättää vanhan kärpäsen henkiin …  :grin:
Aloitin aikoinaan v.86 rc-autoilun vastaavanlaisella kalustolla: 1:8, 21-kone, 2-vaihteineen. Kalusto oli omatekoinen, rungon ”raato” on vieläkin tallessa. :roll: Mutta, se siitä …
Täytyy lisätä GT luokka muiden aktiivisten joukkoon ja päivittää hankintalistat tukemaan tavoitetta.
Uskon että törmäillään tässäkin luokassa. :wink:


Ei ei ei Olavi nyt rauhotu ku määhän tuun pian perässä  :cool:

RC Garagella on kyllä tosi nätti Honkkari myynnissä.
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=39_1_2&products_id=488
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #46 : 08.01.08 - klo: 13.24 »
Mika kiteyttikin jo HN auton melko kivasti.
Lisään vielä että korivaihtoehtoja Porchen lisäksi on viisi: Mc Laren, Viper, Peugeot 206, MB CLK ja MB CLK DTM.
Hong Norilla auto kantaa mallimerkintää 2105-GTP.

Hienoa. Aivan, maalaamallahan korista saa vaikka kuinka hienon niinkuin on maalareitten käsissä nähty. Xtremen pojat oli vaan menny sieltä missä aita on matalin..

Hyvä homma siis joka tapauksessa.

Sanoisin itsekin että DM-1 menee pikkasen yli skaalan, jos jostain luokasta puhutaan. Tietenkin mukaan ajamaan voi tulla jos sellanen löytyy.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #47 : 08.01.08 - klo: 13.27 »
Sikäli omat intressit voisi olla tässäkin luokassa, oli kuulemma ollut hauskaa viimekesänä ajaa 1/8 krosseilla tuolla Raision asvalttibaanalla. Itse ajattelin vanhan Xray kehäraakin viritellä tuota silmälläpitäen...   ...mutta saapa taas nähdä mitä sitä ehtii...   ...vai ehtiikö mitään...

Toivotaan että ehditään. Vaikka joka toinen vkonloppu tai silloin kun Lavangossa on ison puolen kisat hehe..

edit: täytyy sitten yrittää sovitella aikatauluja tuonne Tattarisuon radalle muiden autoluokkien kanssa, kymppiautot (polttis ja sähkö) sekä vitosautot.

Oliko esim. Jarkolla noihin jotain kommentoitavaa tässä vaiheessa? No eipä tällä asialla mikään kiire ole. Hyvä jos löydetään joku säännöllinen sloti. Alkuun mahdutaan varmaan kaikki sinne vaikka samaan aikaan.
« Viimeksi muokattu: 08.01.08 - klo: 14.15 kirjoittanut Mika R »

Poissa jarkko_h5

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #48 : 08.01.08 - klo: 17.39 »
Voi voi Mika R minkä teit.Nyt pitää miettiä uudestaan.Minä olin ajatellut et 1/10 turisti on seuraava hankinta.Voi tätä valinan vaikeutta.
LRP shark 1/18,
Thunder Tiger SSK Monster Truck

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #49 : 08.01.08 - klo: 21.36 »
Molemmat sitten  :grin:

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #50 : 09.01.08 - klo: 15.53 »
Katsotaan lähemmin mitä toi on syöny mutta näistä räpsyistä ehkä selviää että toi on ihan tajuttoman ISO. Ja todella hyvännäköinen luonnossa. Mahtaa näyttää hyvältä radalla, massiivinen peli nitroautoksi.





Poissa HarriK

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #51 : 09.01.08 - klo: 16.53 »
Sikäli omat intressit voisi olla tässäkin luokassa, oli kuulemma ollut hauskaa viimekesänä ajaa 1/8 krosseilla tuolla Raision asvalttibaanalla. Itse ajattelin vanhan Xray kehäraakin viritellä tuota silmälläpitäen...   ...mutta saapa taas nähdä mitä sitä ehtii...   ...vai ehtiikö mitään...

Toivotaan että ehditään. Vaikka joka toinen vkonloppu tai silloin kun Lavangossa on ison puolen kisat hehe..

edit: täytyy sitten yrittää sovitella aikatauluja tuonne Tattarisuon radalle muiden autoluokkien kanssa, kymppiautot (polttis ja sähkö) sekä vitosautot.

Oliko esim. Jarkolla noihin jotain kommentoitavaa tässä vaiheessa? No eipä tällä asialla mikään kiire ole. Hyvä jos löydetään joku säännöllinen sloti. Alkuun mahdutaan varmaan kaikki sinne vaikka samaan aikaan.

Viime kesänä ei ollut erikseen ajopäiviä eri autoluokille, vaan ajanottokopin seinässä oli ajovuorolista jota noudatettiin kohtuullisen hyvin.
Se meidän kaikkien täytyy muistaa, että Suomen kesä on lyhyt ja hyviä ajopäiviä vielä vähemmän.
Jokaisella on polte radalle kova. Ei pilata hyviä ajopäiviä, eri autoluokka vuoroille.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #52 : 09.01.08 - klo: 19.43 »
Kuulostaa hyvältä. Kiitos tiedosta.

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #53 : 09.01.08 - klo: 20.41 »
 Piikkipyörät alle ja eikun keksitään joku jäärata niin päästään vielä tänä talvena "liukkaille".
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #54 : 09.01.08 - klo: 20.48 »
hehe... olishan se jotain !

Iskareista sen verran että huiman jäykät ja paksut jouset löytyy edestä ja takaa, verrattuna krossien jousiin.

Diffeissä neljät pikkurattaat joten se asia kunnossa.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #55 : 11.01.08 - klo: 11.56 »
Missä on Mika loput kuvat, laita nyt ihmeessä enemmänkin tosta K merkkisestä vekottimesta. Näkis sitten että onko noi edelleen pelkästään vain kauniita kakkuja mutta sisältö ei vastaa kaunista kuorta...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #56 : 11.01.08 - klo: 12.39 »
Okei okei!
En oo oikein ehtiny. Sitä paitsi mul on niin huono kamera ja valaistus että kuvista tulee aika surkeita :angry: Kori ei millään pääse oikeuksiinsa kuvissa pelkään pahoin.
(Netistä löytyy kuitenkin niin hyviä kuvia.)

Mut ei hätää, yritän ottaa sellasia kuvia mitkä vois kiinnostaa, auto on vähän osissa just nyt, mut silti. Vaikka pitkällehän tuo on tuttu 7.5. Ehdottamasti se on tuo kakun kuorrutus tuossa autossa joka siitä auton tekee.

Takapään jousitus box stock on kyllä krossariin verrattuna todella jähmeä. Paksut jouset tosiaan.

Nopeasti avasin takapään ja katsoin diffien sisälle, ne näytti neljine rattaineen siltä kun pitää. Toistaseksi jätin rasvat vaikka jenkkipojat on todennu hyviksi öljyt 50K-10K, vastaa kuulemma noita rasvoja noin suuripiirtein

Moottorin otin irti, joka on kyosho kiinnityksellä neljällä ruuvilla suoraan lohkosta ilman aluslevyjä ja pukkeja, ja tarkistin kytkinosaston: 2-palainen alumiininen. Itsellä löytyy pakista vastaava komposiittinenkin (osanumero KC45 muistaakseni). Pieni pettymys vakio kytkinkello kahdella neulalaakerilla, joka kelvannee alkuun mutta kun ne ovat menneet, niin sitten vaihtaa kello sellaiseen malliin, jossa 2 normi kytkinlaakeria. Manuaali neuvoo osanumeron.

Vakaimet laitoin samassa rytäkässä eteen ja taakse, sekä vaihdoin servot. Pitää vielä korvata se z-taivutettu ohjauslinkki vanttiruuvimallisella. Tuon heppoisuuden kun korjaa itse niin muuten auto on jämäkkä ja laadukas kokonaisuus.
« Viimeksi muokattu: 11.01.08 - klo: 13.02 kirjoittanut Mika R »

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #57 : 11.01.08 - klo: 14.08 »
Pitää vielä korvata se z-taivutettu ohjauslinkki vanttiruuvimallisella. Tuon heppoisuuden kun korjaa itse niin muuten auto on jämäkkä ja laadukas kokonaisuus.

Tämä on muuten yksi käsittämättömimmistä aivoituksista "K-Marketin" RTR autoissa.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #58 : 11.01.08 - klo: 14.18 »
Pitää vielä korvata se z-taivutettu ohjauslinkki vanttiruuvimallisella. Tuon heppoisuuden kun korjaa itse niin muuten auto on jämäkkä ja laadukas kokonaisuus.

Tämä on muuten yksi käsittämättömimmistä aivoituksista "K-Marketin" RTR autoissa.

Niin, kyllähän se toimii mutta rataoloissa turhaa fleksiä tossa kohtaa. Voisiko sitten olla niin että joku Japsi insinööri ajattelee että tämä on riittävä ja yksinkertainen ratkaisu jonka hölmömpikin RTR kansalainen tajuaa.. no helppo vaihtaa itsekin kunhan sopivan palikan löytää.
Mä laitan tälläsen Kanai II auton palikan #KYOMIW3, kai se sit sopii kun katsoin K2 manuskasta et pidempi oli just tossa z-linkin paikalla servosaverissa kiinni.
« Viimeksi muokattu: 11.01.08 - klo: 14.22 kirjoittanut Mika R »

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: 1:8 GT onroading
« Vastaus #59 : 11.01.08 - klo: 14.44 »
Oliko esim. Jarkolla noihin jotain kommentoitavaa tässä vaiheessa? Alkuun mahdutaan varmaan kaikki sinne vaikka samaan aikaan.

Tattarisuon radalla on oikeasti HYVIN harvoin ollut sellaista tilannetta ettei ajamaan pääsisi ruuhkan vuoksi - kelit ovat sitten eri asia ;-)). Harri jo mainitsi vuorolistan, joka on käytössä kun tarvetta ilmenee.

Näillä laitteilla kisaamiseen liittyen UAUn (ent. VAU) 1/10 -kerhokisoihin voisi hyvinkin mahtua lisäluokka. Kerhokisoja ehkä pari ensi kesänä.

Toinen mahdollisuus voisi olla LS-5 luokan kerhokisojen yhteydessä, jos aikataulu/osallistujamäärä sallii. Suunnitelmissa on pari kerhokisaa tässäkin luokassa.

Laitetaan loppukeväästä tuonne Tattarisuo-aiheeseen kerhokisoista lisää tietoa ja aikataulua.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi