Omien vähäisten kokemusteni ja näkemisieni perusteella: radalla, jossa on kunnon vesikerros, siis sateen aikana, renkaat kuin renkaat pitävät hämmästyttävän hyvin. Johtunee siitä, että ne aukaisevat uran vesikerrokseen. Sen sijaan kostealla radalla, sateen jälkeen, autot menevät kuin jäisellä radalla.
Kummalla edellä mainituista renkaiden kuvio on tärkeämpi, en tiedä.
Kaikille uusille kuskeille, joilla ei ole kokemusta kosteudesta, tiedoksi: kosteussuojaus on tehtävä vainoharhaisen hyvin, eikä sekään aina riitä. Kosteus pääsee vesisuihkujen ja alipaineiden vuoksi mitä ihmeellisimpiin paikkoihin, ja yleensä hyvin kallein seurauksin.
2002 SM-kisa ajettiin vesikelissä, ja mukana oli varmasti kokeneita sadekelikuskejakin. Silti (arviolta) ainakin joka kolmas auto kärsi vakavista häiriöistä. Häiriöistä, joiden hinta oli ehkä 70-200€ per kappale.
Ihan huvikseen ja pelkästä ajamisen himosta kostealle radalle ei kannata mennä.