Kirjoittaja Aihe: XRAY M18T (PRO)  (Luettu 77648 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ratakarju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #150 : 25.11.08 - klo: 09.54 »
Jep! Huomasin saman asian muovipinjonilla. Kokeilenkin tänään muovipukkia, johko se hiljentäisi auton.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #151 : 25.11.08 - klo: 13.09 »
Kyllä välysten pitäisi olla aika hyvässä jamassa. Vertailuautona on vuoden vanhasta M18T RTR-paketista viritelty rakkine, joka on voimansiirroltaan hiilikuituista kardaania lukuunottamatta identtinen. Voi olla, että spurri ja pinjonit hakevat aikaa myöden paikkansa, mutta tällä hetkellä melu on raivostuttavaa. Sisätiloissa ajettaessa ei jää epäselväksi kuka on taas päässyt radalle. No, osaavatpahan muut varoa holtitonta kuskia.

Niitä keittoreseptejä olisin edelleen vailla.

Aikoinaan ne laitettiin keuhuvaan veteen (sanoisin n.10min) kunnes olivat pehmeät ja sitten ei muuta kuin autoon kiinni.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #152 : 25.11.08 - klo: 13.26 »
Ei muuta ku osat kiehuvaan veteen vaan ja joku rento vartti keittelyä.
Kannattanee ottaa pallot yms irti jottei ainakaan pääse löystymään keiton kiehuessa.
Eli itse suosittelisin laittamaan muoviosat ilman palloja.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #153 : 25.11.08 - klo: 20.40 »
Teräspinjoni pitää pikkaisen naukumista joten siirryin takaisin Xrayn muovipinjoneihin, kiva ajella hiljaisella autolla. Tosin siihen on totuttelemista kun ei aina kunnolla kuule oman auton ääntä, ei pääse korvakuulolla ajelemaan :wink:

Tuntuu ne muovipinjonit pelittävän mainiosti 6000kv koneella eikä ole hinnankirossa, vaihdetaan uuteen kun kulahtaa. Pienimmillä muovipinjoneilla saa myös aikaan naukumista jos ei jätä reilua välystä, isommilla pinjoneilla on paljon hiljaisempaa.

Päivä päivältä ajettavuus paranee kun rohkeasti kokeilee uusia juttuja, kuten Ultimaten iskariöljyjä eikä käytä niitä mitkä on seisseet varastossa 11 vuotta... :mrgreen:

Kylätason RC-kuski.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #154 : 26.11.08 - klo: 00.33 »
Mitä mä tiedän, niin teräspinjonin kanssa teräs spurri ja muovi pinjonin kanssa muovi spurri.

Ite ajan muovisilla, eikä ainakaan vielä ole tullu ongelmia.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #155 : 26.11.08 - klo: 00.41 »
Suosittelen Yokomon spurreja joissa on ohennettu ratasosa. Lisäksi pyöristetty sivuilta. Ja on erittäin hiljainen ainakin itsellä.

Poissa ratakarju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #156 : 28.11.08 - klo: 08.31 »
Nyt on keitot keitetty. Yksi tukivarsi vielä hajosi palloa poisottaessa, joten muovilaatu ei kaikesta päätellen ole aivan samaa kuin vuosi sitten ostamassani. Keittämisen jälkeen varret pehmenivät selkeästi ja muistuttavat läheisemmin vanhempaa autoani. Kertauksena vielä vanhemmasta autosta en ole vuoden ajamisella saanut vielä yhtään tukivartta rikki.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #157 : 28.11.08 - klo: 09.14 »
Kyllä ne keitetyt tukivarret menee myös rikki, pari ylätukivartta napsahti viime kerralla kun oikein kohelti. Pitää kohta kysyä jos muutetaan radan ajosuunta myötäpäivään, alkaa olla oikean puolen varret loppu... :grin:

Aiemmin kun mainitsin niistä etukääntöpalojen rajoitintappien poistosta, sen verran perun puheitani että välttämättä niitä ei kannata poistaa, riski vetareiden vääntymiseen kasvaa kun pyörä pääsee enemmän linkkuun. Jos rajoittimet poistetaan niin kallistuksen vakaajaa täytyy lyhentää 3-4 milliä ettei käntöpala jumiudu vakaajaan.

 
Kylätason RC-kuski.

Poissa ratakarju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #158 : 28.11.08 - klo: 09.51 »
Mitenkäs tuo ohjauspalajuttu on alumiinisten ohjauspalojen kanssa. Niissä ei ole alapuolelle mitään rajoitintappeja. Eikö servon epa säätö kuitenkin rajoita aika paljon liikaa linkkuun menemistä?

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #159 : 28.11.08 - klo: 10.10 »
Rajoittaa, kunnes rattaat tai sarvi hajoaa...
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #160 : 28.11.08 - klo: 10.56 »
Epalla saa säädettyä ettei käänny liikaa mutta mällissä renkaat menee jokatapauksessa linkkuun niin pitkälle kunnes joku ottaa vastaan, joko rajoitin tai vetoakseli ohjauspalaan. Jos servona on metallirattainen Hitec/Multiplex/Xray ja käytetään hyvää servosaveria niin rattaiden kanssa tuskin tulee ongelmia, mukana tuleva servosaver tuntuu pelittävän hyvin ja nielee servolle tulevat mällit eikä riko servoa.

Saa niihin alupaloihin rajoittimet, ruuvaa alapuolelle tapit niin silloin kääntymisrajoitin pelittää. Kaupanpäälle tulee kääntöpalojen varsien vääntyminen ja alatukivarsien hajoaminen :wink:

Kun on toimiva servosaver niin jopa muovirattainen servo kestää joissain tapauksissa. Sharkissa muovirattainen Futaba ja Kimboroughin servosaver, osumaa on tullut pikkasen paljon eikä mitään ongelmaa ole ollut. Laadukas servosaver on ohjausservon henkivakuutus, harmi ettei Kimborough mahdu Reiskaan.

Kylätason RC-kuski.

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #161 : 28.11.08 - klo: 21.08 »
Mitenkäs tuo ohjauspalajuttu on alumiinisten ohjauspalojen kanssa. Niissä ei ole alapuolelle mitään rajoitintappeja. Eikö servon epa säätö kuitenkin rajoita aika paljon liikaa linkkuun menemistä?
Laita ne muovisten stopparit niihin alumiinisiin.

Poissa ratakarju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #162 : 28.11.08 - klo: 22.24 »
No, millä ajattelit laittaa? Liimallako? Siellä kun ei ole alapuolella mitään reikiä joihin voisi kiinnittää mitään.
Hyvin on kyllä pärjännyt ilmankin.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #163 : 29.11.08 - klo: 07.41 »
No, millä ajattelit laittaa? Liimallako? Siellä kun ei ole alapuolella mitään reikiä joihin voisi kiinnittää mitään.
Hyvin on kyllä pärjännyt ilmankin.

Mulla on kaikissa 3Racingin alupaloissa seikä läpi ja kierteytetty joten muovistoppareiden laitto onnistuu ainakin niihin, en kuitenkaan laita niitä kiinni :wink:

Nyt päivittämään Jaadin keraamiset kuulat ja alumiiniset ulostulot diffeihin ja sitten Lippikseen törttöilemään :grin:

Kylätason RC-kuski.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #164 : 30.11.08 - klo: 08.55 »
Siinä ohjauspalan varteen ruuvattavassa kääntymisenrajoittimessa on mielestäni se idea,
että se estää pohjaan joustaessa ohjauspalaa kääntymästä liikaa, alatukivarren päälle, ainakin mun logiikalla. :grin:

Toni :tongue:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #165 : 30.11.08 - klo: 09.14 »
Näinhän se tekee, siitä huolimatta moni ajaa ilman rajoittimia :wink:

Keittämisestä vielä, eilen kattilassa porisi tukivarsisoppaa ja hyväksi havaittu kypsyysaste saavutettiin 30-40 minuutin keittämisellä, tukivarsista tuli mukavan elastiset ja eilen tuli parantunut kestävyys todettua useampaan kertaan... :mrgreen:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #166 : 30.11.08 - klo: 10.08 »
Laitoitko mukaan vielä lihaliemikuution, laakerinlehden tai jotain muita mausteita??? :grin:

Toni  :roll:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa ratakarju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #167 : 30.11.08 - klo: 10.18 »
Basilika antaa kivasti potkua mutkista ulostuloihin, muskotti tasapainottaa hyppyjä, ja oliiviöljy helpottaa huoltoa.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #168 : 30.11.08 - klo: 20.01 »
Niin siinä sitten kävi että mulla ei enään ole Reiskaa, se lähti tänään uudelle omistajalle Lippisreissun jälkeen. Siitä saatiin tänään sen verran muikea ajettava että poika tuumasi että ajele sä pappa tolla Sharkilla, sä et Reiskaa takaisin saa... Ei kun ensi viikolla kaupoille hakemaan itelle uusi auto :mrgreen:

Jos laittaa alumiinisen iskaritornin eteen niin kannattaa tehdä vastaava vahvike kulmapalasta eteen kuin mitä ole tehnyt taakse. Tuli sen verran rajua keulamälliä että iskaritorni taipui taaksepäin ja samalla ylädekki murtui. Molempiin torneihin kulmapalat vahvikkeeksi niin hyvä tulee :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #169 : 01.12.08 - klo: 21.46 »
Ei vissiin ensimmäinen, eikä viimeinen....



THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #170 : 01.12.08 - klo: 21.50 »
Ei muuta kuin kattila puoleksi tunniksi porisemaan niin johan linnunluut alkaa kestämään :wink:

Eikös tossa rikkoontuneessa osassa pitäisi olla merkintänä FR eikä FL? :shock:
Kylätason RC-kuski.

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #171 : 01.12.08 - klo: 21.58 »
Hyvä pointti Koheltaja.... Ai, niissä olikin jotain eroa?
Ei voi Assomies tietää.  :grin:

Varaosat on jo keitetty!  :wink:
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #172 : 01.12.08 - klo: 22.29 »
Vaikuttaa aika rajusti caster kulmaan mikäli on väärän puolen tai taka ylätukivarsi.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #173 : 01.12.08 - klo: 22.34 »
Juu, ja ulompi pallo alkaa jumittamaan jos etuvarret on väärällä puolella, pallon linkit on "kallistettu" casterin suuntaan ja siksi ei modaamatta pelitä väärällä puolella :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #174 : 01.12.08 - klo: 22.36 »
Hyvä minä!

RTFM.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #175 : 02.12.08 - klo: 00.59 »
Onnistuin ajolla sorvaamaan muovi pinjonista kaikki rattaat pois... :grin:

Taitaa kokeilla teräs pinjonia.

Toni
« Viimeksi muokattu: 02.12.08 - klo: 03.37 kirjoittanut Voyager »
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #176 : 02.12.08 - klo: 23.58 »
Heh, laitoin kuitenki muovipinjonin ja vaihdoin 1/10 foamit Xrayn omiin ja auton käytös muuttui täysin!

Nyt kiihtyy ja menee vakaammin ja tarkemmin, auto myös hyppää paremmin.
1/10 foamien kanssa keuli aina hypyistä ja nyt meni ihan vaakatasossa.

Ei voi kuin ihmetellä, että miten hyvin nyt Xray menee ja pelaa, isommilla foameilla meno oli
lähinnä sutimista ja poukkoilemista joka suuntaan, sensijaan Xrayn omat pikku foamit
pitää auton radan pinnassa kuin liimattuna, jopa Lippiksen paljaalla kivi pinnalla,
jossa vedin 1/10 foameilla sivuluisussa.

Joo ja kovuudet, edessä 42 ja takana 37.

Muistutan fellow auton omistajia pinjonin ja spurrin oikeasta välyksestä, eli
jos rutisee pahasti, niin pinjoni on liian lähellä spurria, sen sijaan jos surraa mukavasti, niin
välys on kunnossa, tämä pätee ainakin muovipinjonin ja muovispurrin kanssa.

Kertokaahan te muutkin kommentteja renkaista, itse suosittelen nyt oman kokemuksen perusteella
Xrayn omia pikku foameja, ainakin jos ajaa Lippiksen radalla.

Ja vielä, kyseisiä foameja myy www.racingfactory.fi jos jäi mietityttämään, että mistä sellaisia saa.

Pidetään lippu korkealla ja Xrayt kovassa menossa!

Toni  :grin:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #177 : 03.12.08 - klo: 07.19 »
Samoja kokemuksia renkaista ja muovipinjoneista, molemmat pelittää.

Renkaista sen verran että olin näkevinäni että sulla oli aiemmin alla sorvaamattomat 1:10 foamit? Sorvaamattomat ei todellakaan toimi kevyen auton alla vaan ne pitää sorvata lähes vanteelle asti, omat kumit on 55-56mm halkaisijaltaan ja toimii melko hyvin. Toinen mikä on huomattu että 1:10 ja pikkupyörät vaatii alustalta hieman erilaiset säädöt joten suoraan renkaiden ristikäytöllä, samoilla alustansäädöillä, niistä ei saa kaikkea irti :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #178 : 03.12.08 - klo: 17.13 »
Varmaankin suurin syy tuohon pikkufoamien paremmuuteen on maavaran nousu joka taas nostaa auton painopistettä, tämä taas vähentää pitoa ja lisää keulimista.

Poissa ratakarju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #179 : 03.12.08 - klo: 19.25 »
Ulosjouston rajoittaminen iskareissa madaltaa autoa, jolloin sorvaamattomat 1:10 renkaat toimivat moitteettomasti. Tällöin on myös mahdollista hioa ulkoreunoja renkaista kaatamisen ehkäisemiseksi.