Itsekkin olen törmaännyt tähän ilmimöön. Oma teoriani on ,että koko ohjausmekanismin välys vaikuttaa vapinan syntymiseen. Eli kun servo on löytänyt paikkansa, mekanismi; pyörät ym jatkavat liikettään ja ikäänkuin repäsevät servon taas pois sijainnistaa, jolloin servo pyrkii taas korjaamaan tilanteen ja sitten taas mennään toiseen suuntaa jne, syntyy värähtely, jonka korjaamiseksi uskoisin servon elektroniikassa olevan jokin värähtelyä vaimentava kytkentä. Kun sattuu sopiva klappi/mekanismin hitaus -yhdistelmä, elektoroniikka ei osaa tätä vaimentaa ja silloin alkaa vapista riippumatta klapin suuruudesta tai paikasta. Itsellä vapina ainakin loppui, kun irrotti servon linkin. Jatkoin vapinasta huolimatta servon käyttöä, jonkin ajan kuluttua vapina hävisi, ilmeisesti johonkin tuli tarpeeksi lisää klappia ja värätelylle suotuisa tila hävisi.
Niin, Tuukan ehdottama iskari varmaan toimisi, jos elektroniikka ei asiaa osaa hoitaa.