Kirjoittaja Aihe: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn  (Luettu 39331 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #120 : 07.08.08 - klo: 12.00 »
Itsekkin olen törmaännyt tähän ilmimöön. Oma teoriani on ,että koko ohjausmekanismin välys vaikuttaa vapinan syntymiseen. Eli kun servo on löytänyt paikkansa, mekanismi; pyörät ym jatkavat liikettään ja ikäänkuin repäsevät servon taas pois sijainnistaa, jolloin servo pyrkii taas korjaamaan tilanteen ja sitten taas mennään toiseen suuntaa jne, syntyy värähtely, jonka korjaamiseksi uskoisin servon elektroniikassa olevan jokin värähtelyä vaimentava kytkentä. Kun sattuu sopiva klappi/mekanismin hitaus -yhdistelmä, elektoroniikka ei osaa tätä vaimentaa ja silloin alkaa vapista riippumatta klapin suuruudesta tai paikasta. Itsellä vapina ainakin loppui, kun irrotti servon linkin. Jatkoin vapinasta huolimatta servon käyttöä, jonkin ajan kuluttua vapina hävisi, ilmeisesti johonkin tuli tarpeeksi lisää klappia ja värätelylle suotuisa tila hävisi.

Niin, Tuukan ehdottama iskari varmaan toimisi, jos elektroniikka ei asiaa osaa hoitaa.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #121 : 07.08.08 - klo: 13.31 »
Nimenomaan muukin klappi aiheuttaa tämän, mutta jos itse servossa ei ole yhtään väljää niin ohjauslinkistön väljyys ei saa servoa tutisemaan, koska sehän pysyy silloin asennossa mihin käskyt sen käskyttävät.

Ja nimenomaan kun tätä vapinaa on nähty niin vapina on lakannut kun on kädellä pysäyttänyt sen tutinan. (servo pysyy haluamassaan asennossa eikä korjaa, kun ei ole korjattavaa) Jos auto on käynnissä niin vapina alkaa uudestaan kun päästää irti, koska auton värinä saa linkistön yms tietenkin kääntymään.

Ps. Ja nimenomaan niinkuin Tuukka sanoi niin tämä vapina esiintyy vain auton ollessa ilmassa... Sillonhan ne renkaat pääsee ilman vastusta väpättelemään, eikä servo keskitä väljyydestä johtuen kun ei vastusta ole.
Kun auton laskee maahan niin tutina loppuu.
« Viimeksi muokattu: 07.08.08 - klo: 13.34 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #122 : 07.08.08 - klo: 13.33 »
Juu mekaanista klappia (=käytöstä johtuvaa kulumista) se on omissanikin, ero on vain siinä että tähän BLS351 servoon sitä tuli huomattavasti nopeammin kuin harjalliseen veljeensä. Itse en väljyydestä ja vapinasta välitä ennen kuin se rupeaa ratkaisevasti vaikuttamaan auton ohjattavuuteen. Itselläni vapinaa on FASST:n kanssa oli sitten PPM tai HRS mode päällä. Tosin tuon FASST:n vastarin kanssa on ollut hankalimpiakin huolia kuin tuo servovapina. Jos se nyt ylipäänsä on radion vika, siis se vapina ;)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #123 : 07.08.08 - klo: 13.43 »
Ei se ole radion vika... Ainoastaan vikkelämpi virkistystaajuus on saanut tuon herkemmin esille.
Tutina esiintyy esim spektrumin ollessa feilseiffi tilassakin... mutta ei läheskään yhtä herkästi.
Eli saattaa olla että kun laittaa autoon virrat päälle niin servo pysyy nätisti paikallaan...
Tutinan saa esiin kun rämpäyttää eturenkaita.
Mutta tässä tilanteessa se saattaa loppua itsestään jne... ties miten hidasta pulssia se feili tilassa antaa, eli ei näköjään ala tutisemaan.
Mutta kun laittaa ohjaimen päälle niin servon surinastakin jo kuulee että keskikohtaa haetaan huomattavasti tarkemmin ja väpätys alkaa todella herkästi, eikä loppua tule ennenkuin kädellä pysäyttää tutinan.

Tutina siis johtuu puhtaasti servon väljyydestä, ja se esiintyy aivan kaikilla radioilla... joillain hieman herkemmin kuin toisilla, mutta kun servossa on tarpeeksi väljää niin se esiintyy vaikka pelkällä feilseiffillä.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #124 : 07.08.08 - klo: 14.02 »
Eikös se asennonmittauspotentiometri ole siinä ulostulevan rattaan akselilla suoraan kiinni ja jos mekaaninen välys on suurempi kuin mittausresoluutio, niin silloin ei paljon tämä "huumori-iskari" auta eikä myöskään elektroniikkalla tai softalla oikein tehty PID-säädin. Klappi servosta ulostulevan akselin ja sitä liikuttavan rattaiston välillä aiheuttaa tämän värinän ihan yksiselitteisesti, jota ohjausmekaniikka sitten voimistaa ja/tai ylläpitää. "Liian hyvät sähköt ko mekaniikkaan." Asianhan voi myös todentaa, jos innokkuutta riittää. Paikkaresoluutio on jotain 2000 kpl / 120 astetta = x astetta tai mm vivun päässä. Mekaanisen klapin ylitettyä servon mittaustarkkuuden alkaa resonointi.  

Eli rataskauppaan käy näppikseni tie... Sabesta? Vaan auttaako jos saa samanlaisia tilalle?


Futaban mainosteksti ko servosarjasta:

At least FIVE TIMES longer-lasting than brushed servos.

30% faster response times.

Greater resistance to jolts and vibration.

Smoother operation.

Same power consumption as brushed digital servos.

Same compact case size as standard servos.

Exceptionally durable geartrain.

Smooth dual ball bearings and strong Samarium Cobalt magnets.


Näistä argumenteista ainakin virrankulutus tuntuu pienemmältä verrattuna KoPropon vastaavaan harjattomaan samoin kuin muovikuoren kesto on parempi.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #125 : 07.08.08 - klo: 14.22 »
Hoke: Taisin reikä päissäni kirjoitella, tottahan toki se ei ole radion vika jos servo vapisee mekaanisen kuluneisuuden takia...

BTW: Kaikesta huolimatta vaikka noissa servoissa lukee DIGI DIGI niin se "takaisikytkentä" potikka on silti edelleen analooginen. Tuskin näissä tullaan ikinä näkemään digitaalisia potentiometrejä, eikä analoginen potikka muutu digitaaliseski vaikka sen arvolla säädettäisiinkin digitaalisen signaalin pulssileveyttä. Tuo Digital viittaa enempi siihen moottorin käskytyspuoleen, toimii siis samaan tapaan kuin ihan tavallinen sähkömoottorin nopari. Jos nyt joku tätä tietoa osasi kaipaa  :roll:

Nuo Tuukan postaamat speksit saa kyllä jostain kumman syystä naaman outoon virneeseen...   Ainakin omalta kohdaltani aika harva noista "väitteistä" on jäänyt lunastamatta. Eikä ole tainnut oikein hyvin mennyt muillakaan merkeillä, käyttösavua on päästelty...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa PEPI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #126 : 28.01.09 - klo: 11.04 »
Onko kenelläkään kokemuksia Savox SC-1258 servoista. Siis tämä http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=31645. En kaipaa mitään juupas eipäs keskustelua, vaan jos on kokemuksia ko. servosta niin niitä kokemuksia. Hyviä ja huonoja puolia. Speksien mukaan taitaisi sopia ihan hyvin 1/8 krossariin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #127 : 28.01.09 - klo: 11.21 »
Käyttökokemuksia tuskin löytyy kun kyseessä on periaatteessa uusi "merkki"...
Jos katselee ketkä kyseisellä servolla maailmalla ajelee niin voi aika helposti todeta että servo on varsinkin polttiskäytössä huippu laite.
Tuskin se Savoya ihan milläsattuu servoilla kuitenkaan ajelee vai mitä...

Se on sitten eri asia kuinka pitkäikäisiä nuo servot ovat ja jos vikoja on niin mitä vikoja...?
Eli kestääkö esim koko kauden yksi servo vai meneekö pari kautta heittämällä jne.
Esim Savoya varmaan vaihtaa serot uusiin vähintään jokaiseen isompaan arvokisaan.

Mene ja tiedä minkälainen on se kestopuoli... Olettaen ainakin hyvää tasoa.
Edullinen ainakin ja speksit vähintäänkin erittäin lupaavat.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #128 : 28.01.09 - klo: 12.59 »
Viikon kyssärini on seuraava:

Paljonko on erityisesti digitaaliservojen maksimi hetkellinen virran kulutus? Ka kulutus lienee jotain puolen ampeerin luokkaa, koska 1000 mAh akkupaketti kestää jotain tunnin verran. Ohjausservo syö oletettavasti enemmän kuin kaasu, koska kaasuhan on aina auki :lol:, jolloin pitovirta riittää.

Kysymykseni ajankohtaisuus johtuu lipo akkuihin siirtymisen jälkeinen liporegulaattorin virtanantokyvyn ymmärrys. Niitähän myydään ainakin 2 A tai 5 A malleina. Päättelisin, että et saa siitä voimaservostasi kaikkea hyötyä pihalle, jos liporegu on esim 2 A, mutta entäs 5 A malli vai missä se raja on?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #129 : 28.01.09 - klo: 13.04 »
Omakohtainen kokemus polttiskrossissa on että 2A riittää.. 5A oli servot nopeammat.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #130 : 28.01.09 - klo: 15.58 »
Eli osa hyvien servojesi kapasiteetista menee hukkaan, mutta toisaalta ajoaika pitenee.

Futaban www-servosivulla ingenjörare on kirjaillut:

This servo can produce high-current draw from your batteries.
If using NiMH or LiPo batteries, make sure they are capable
of delivering sufficient amps.

Kaveri on selvästi apinoinut RollsRoyce yhtiön tapaa speksata suoritusarvoja.

Sikäli jännää, kun lähes kaikki valmistajat antaa servojen nopeus- ja vääntöarvot 4,x V sekä 6 V jännitteillä, mutta virroista ei puhuta mitään!? Ei sen puoleen on se varmaan vaikea speksata, mutta voisi nyt lipoaikakaudella jonkun virtasuosituksen antaa, kun jänniteregulaattori käytännössä tarvitaan.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #131 : 28.01.09 - klo: 16.05 »
Totta.
Itsellä on tällähetkellä muistaakseni 8A tarjoava regu.
Servot toimii loistavasti ja ainakin fiilis on että käytössä on koko servojen suorituskyky.

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #132 : 28.01.09 - klo: 16.11 »
Amerikan foorumeilla on ollut puhetta että sikäläiset kuskit ovat ajaneet lipolla ilman regulaattoria. Onko joku uskaltautunut sitä jo kokeilemaan ja millä servo-vastariyhdistelmällä?

Poissa Jyrki-Boy

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #133 : 28.01.09 - klo: 16.22 »
Eikös joidenkin servojen specseissä myös ole lukenut, että toiminta-alue 4,8-7,4V??? Olen itsekin mietiskellyt tätä aikani kuluksi... En kylläkään toistaiseksi ole löytänyt pitäviä todisteita siitä, että vastaanottimet suurempaa jännitettä kestäisivät (ainakaan pidemmän päälle). :undecided:
Nelkkukrossia

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #134 : 28.01.09 - klo: 16.28 »
Huom.
Täyteen ladatun kaksikennoisen (7.4V) lipo akun jännite on 8.4V
Tätä jännitettä ei ainakaan tähän asti ole tullut nähtyä että mikään vastari tai servot olisivat kestäneet... Ainakaan pitkään.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #135 : 28.01.09 - klo: 16.48 »
Empiiristen kokeiden perusteella Ace DS1015 vie "jumissa" n. 3 ampeeria.
 Savöxilta löytyy datalehdet servoistansa, kuten myös Hiteciltä. Savöxeissa oli stall current 5A.
Tarkoitus olisi itsekin ensi kesä ajella LiPo-vastariakulla ja hankittuna on 3A/5A max regu.
 Itseasiassa tuo on uBEC, eli hakkuri eikä Regulaattori. Saapa nähdä tuleeko radiohäiriöitä..
« Viimeksi muokattu: 28.01.09 - klo: 16.51 kirjoittanut InfernoGT »
Liikaa Kyoshoja

Poissa AkiM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #136 : 28.01.09 - klo: 16.56 »
Muutaman vuoden käyttökokemuksella suosittelen "reguksi" kahta yli 5A diodia sarjaan. Näin jännite laskee noin voltin verran. Mitä vähemmän elektroniikka sen parempi... ei rupee turhaan pipoa kiristää  :cheesy:

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #137 : 28.01.09 - klo: 21.50 »
Huom.
Täyteen ladatun kaksikennoisen (7.4V) lipo akun jännite on 8.4V
Tätä jännitettä ei ainakaan tähän asti ole tullut nähtyä että mikään vastari tai servot olisivat kestäneet... Ainakaan pitkään.

Tuollainen teksti löytyy KO PROPON 2.4 GHz EX10 heliosin esitteistä... Samalta firmalta löytyy joitain servomalleja samoille jännitteille.
Lainaus esitteestä:
"Li-Poly Voltage Compatible
The KO Propo 2.4Ghz receiver is designed to handle the full voltage of a Li-Poly battery pack (8.4V) without needing a regulator."

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #138 : 30.03.09 - klo: 19.02 »
Itselläni kesti Hitec CRX vastari ja ja muutamat eri servot censussa koko viimekesän li-ion akulla ilman regua. Testailin aluksi systeemiä aikani kyoshossa RTR sähköillä ja myös ne kestivät li-ionin ilman ongelmia. Akkuna oli Canon 30D netistä tilattuja akkuja ja laturi.

Näissä kaikissa videoissa on kyseinen systeemi. http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=hallenlujaa&aq=f

Nyt olen HPI Bajaani rakentamassa sähköjä ja kiinnostaisi tietää, että voiko futaban HRS systeemiä köyttää millä tahansa digiservoilla? Tälläsiä servoja ajattelin kaasu Savox Servo SC-1257TG ja ohjauws RHINO digi 4 UNI
« Viimeksi muokattu: 30.03.09 - klo: 19.09 kirjoittanut rampa »
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #139 : 30.03.09 - klo: 20.08 »
Ei voi.
HRS ainoastaan futaban digi servoille.
Esim 9451 ja 9351 sekä uudemmat bls servot.
Ihan varmaksi en tietysti sano käykö savöx servojen kanssa, mutta en ihan äkkiseltään lähtisi riskeeraamaan.

Poissa tomije

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #140 : 30.03.09 - klo: 21.30 »
Ei voi.
HRS ainoastaan futaban digi servoille.
Esim 9451 ja 9351 sekä uudemmat bls servot.
Ihan varmaksi en tietysti sano käykö savöx servojen kanssa, mutta en ihan äkkiseltään lähtisi riskeeraamaan.

Artsi kokeili savöxin SC-1258 mallia hrs moodissa durgan keulilla eikä saanut savuja nousemaan.
Mutta sanoi ettei huomannut pahemmin eroa servon reagoinnissa, joten omalla vastuulla kokeilemaan vaan halpojahan nuo savöxit on :grin:.
JQ products, Hobbyfactory, EA-import

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #141 : 30.03.09 - klo: 21.55 »
Kauanko kokeili.
Sehän kun saattaa toimia päivän pari ilman ongelmia jonka jälkeen servo kuolee sähkövikaan.
Esim Sanwan servoja olen nähnyt vierestä kun on kärähtäny.
Jotku menivartin jälkeen ja jotku tunnin jälkeen.
Käyttäjä ihmetteli että mikä on ku servot paukkuu...
yhtäkkiä huomasin että siellähän on HRS vastari.
Vastari vaihtoon ja jo loppu servojen paukkuminen.
Savöx saattasi jopa kestää... ehkä...
Ja helppohan se on Artsin maahantuojana kokeilla.
Normaali harrastajan en suosittele huvikseen kokeilevan ellei ole servon verran ylimäärästä rahaa hukkaan heitettäväks, jos servo ei kestäkään.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #142 : 30.03.09 - klo: 22.18 »
Ei voi.
HRS ainoastaan futaban digi servoille.
Esim 9451 ja 9351 sekä uudemmat bls servot.
Ihan varmaksi en tietysti sano käykö savöx servojen kanssa, mutta en ihan äkkiseltään lähtisi riskeeraamaan.

Myös Sanwan DIGI servot pelaavat Futaba HRS moodin kanssa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #143 : 30.03.09 - klo: 22.46 »
Mikä tuo HRS:än hyöty sitten parhaillaan futaban servoilla on?
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa RacingFactory

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #144 : 30.03.09 - klo: 23.15 »
Ei voi.
HRS ainoastaan futaban digi servoille.
Esim 9451 ja 9351 sekä uudemmat bls servot.
Ihan varmaksi en tietysti sano käykö savöx servojen kanssa, mutta en ihan äkkiseltään lähtisi riskeeraamaan.

Väärin.
HRS nopeudella käy Digiservot, merkistä ja mallista riippumatta.
Käytännön kokemusta on 3 vuoden ajalta + asiaa aikoinaan selvitin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #145 : 30.03.09 - klo: 23.21 »
Oletkos ihan sata varma???

Itse en olis, koska on kokemusta myös vastoin tuota väitöstä.
Meinaatko että olet kokeillut kaikki?
Et selvästikään.

Poissa RacingFactory

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #146 : 30.03.09 - klo: 23.29 »
Oletkos ihan sata varma???

Itse en olis, koska on kokemusta myös vastoin tuota väitöstä.
Meinaatko että olet kokeillut kaikki?
Et selvästikään.

Suosittelen että itse tutkit asiaa ennen heität tuollaisia oletuksia.
Kaikki Sanwan Suomessa myytävät massa-myyntimallit on analogi sevoja, ja totta mooses ne hajoaa HRS moodilla.
Täällä kannattaa jättää mielummin vastaamattaa jos ei oo varmaa tietoa..

Edes Futaba ei missään viittaa omiin servoihinsa:
http://www.futaba-rc.com/radios/futk25.html

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #147 : 30.03.09 - klo: 23.37 »
Hetkinen...
Tutkinut olen.
Sanoinhan servot jotka VARMASTI kestävät HRS moodia.

Sinä puolestaan sanoit täysin varmaksi faktaksi että digi servot merkkiin ja malliin katsomatta kestää HRS moodin.

Täältä löytyy digi servoja pariakin eri merkkiä ja mallia joihin väitöksesi ei päde.
Toinen merkeistä vieläpä erittäin korkeatasoinen ja tunnettu merkki.
Kyseinen servo toimii kyllä...
Nopean käännöksen jälkeen vaan tapahtuukin niin että servo jää jurnuttamaan ja kääntyy hiljalleen toiseen äärilaitaan.
Tämä tapahtuu vain HRS moodilla.

Jos siis kokemusta on kolmen vuoden ajalta niin jännä että et ole tähän kyseiseen erittäin tunnettuun merkkiin törmännyt.

Edit...
Huom. olen nimenomaan kirjoittanut tällä tyylillä puhtaasti vain sen takia että kukaan ei ainakaan pääse sanomaan että hajos digiservo HRS vastarilla vaikka oli sanottu ettei pitäis hajota... tai jopa sanottu faktalla että kaikki digi servot toimisivat moitteetta HRS moodissa ja painoteta vielä 3 vuoden kokemusta.

Kaikkia kun ei varmasti ole tuon 3 vuoden aikana testattu... Mikäli olisi niin silloin oltaisiin varmasti törmätty esim juuri näihin erittäin laadukkaisiin servoihin mitä itseltäkin löytyy, jotka eivät sovellu HRS vastarin kanssa toimivaksi.
Merkin pidän piruuttanikin salassa... Lupaan kuitenkin että merkki ja servon malli on suurelle osalle harrastajista täysin tuttu ja kyseessä on laatu merkki... Ei siis hitekki  :p
Minäkin siis suosittelen tarkempaa tutkiskelua ennenkuin heittää ihan noin painavasti arvostetun firman nimissä faktana 3 vuoden tutkimustyön tuloksena että kaikki digiservot merkkiin ja malliin katsomatta toimii.

Eli kun on kyse HRS vastarista niin kannattaa varauksin suhtautua asiaan.
Mikäli on 3 vuoden kokemus jostain servosta joka on toiminut moitteetta kyseisessä moodissa niin tähän sanomiseen voi jo luottaa...
Mikäli ei ole kokemusta jostain kyseisestä servosta ja sanotaan että kaikki digiservot toimii niin tämä asia ei pidä paikkaansa.

Ps: Sanwan mainitsin lähinnä ohi mennen... Se kun ei ihan kaikille ole ollut selvää että nämä yleisesti tunnetut mallit eivät ole digi servoja.
Nykyään on maahantuojallakin jo digi malleja.
Niistä en sano juuta enkä jaata sen enempää kuin Savöx servoistakaan... Saattaapi toimia moitteitta... tai ei saata.
Kuka on varma ennen kuin on kokeillut ja pitkään käyttänyt??
« Viimeksi muokattu: 31.03.09 - klo: 00.57 kirjoittanut *HOKE* »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #148 : 31.03.09 - klo: 07.19 »
Minä aion kokeilla HRS moodissa tuota Traxxassin Slashin vakio digiservoa. Katsotaan kauanko kestää

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« Vastaus #149 : 31.03.09 - klo: 09.50 »
Hihasta muistelemalla High Response System. Ja pitäisi olla tuplaliikenne niin lähettimen ja vastaanottimen välillä kuin myös vastaanottomen ja servojen välillä. Toisin sanoen virkistäytymistaajuus kaksinkertainen. Jotkut käyttäjät huomaavat eron toiset taas eivät. M8 luokassa hyvin harva on ajanut HRS moodilla.

Itse ollaan HRS:ää käytetty Kopropon servoilla sekä bls Futaban. Kopropot kestivät sähköisesti ka noin 30 litraa / servo. Futaba ei ole hajonnut n. 35 litran jälkeen. Kopropot jätän jatkossa hyllyyn, koska niiden kuoret eivät kestä ohjauksessa. Liki kaikista on murtuneet "kiinnityskorvat".